Şimdi Ara

Klima Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım Skoda Superb 1.4 TSI. Bu aralar klima yeterince soğutmuyor. Yakın zamanda bu nedenden ötürü klima gazını tamamen boşalttırıp yeniden bastırdım ancak değişen birşey olmadı. Geçen gün servise gittim kompresörle ilgili bir sorun olabilir mi diye, kompresörde sıkıntı olmadığını söyledi servis. Hatta servise kalsa klimada problem de yok aslında.

    Öncelikle klimanın yeterince soğutmama nedeni ne olabilir?

    Sırf bu iş için dijital bir termometre aldım, kendim test edeceğim klimayı bir de kaç derece üflüyor diye. Bu testi nasıl yapmam lazım? Yani klimayı kaç derecede, hangi kademede, ne kadar süre çalıştırmam ve bu çalıştırmadan sonra kaç derece elde etmem gerek?



  • Aradığınız kişi benim. Ben de klima soğutmasını önemserim. 2011 model Corsamın klima performansını test etmek için dijital derece aldım. 80-90 km/h hızla dış sıcaklık 25 derece iken, en soğuk konumda, 1. kademede, asgari 5 dak boyunca ön konsoldan üfleme yaptırın. Corsa 1. kademede 3,8 derece, 2. kademede 5,3 derece üflüyor. Klima soğutması 10 dakika da geçse 3,8'in altına inmiyor. Bu değerler başarılı soğutuyor, yolcularım da memnun. Klimanız 6 derece ve üstünde üflerse kusurludur.
     Klima Problemi Klima Problemi




  • Yanıtınız için teşekkür ederim. Hakikaten de tam da aradığım bilgi.

    Ben durur halde test yapmayı düşünüyordum, o zaman yanılıyorum. Kesinlikle hareket halinde mi olmalı araç yani?
    Bir de 2. kademede iken daha soğuk olması gerekmez miydi, kafam karıştı bu konuda. Mantıken daha güçlü üflemeli diye düşünüyorum?
  • enoktakenokta kullanıcısına yanıt
    3. kademede 9-10 dereceye çıkıyor üfleme sıcaklığı. Klima gazı 3. kademede gelen havayı soğutmaya yetişemiyor. 1. kademede gelen havayı özenle soğutıyor. Klima kompresörü motordan güç aldığı için yaklaşık 2000 devirdeki bir motor klimanın verimini yükseltir. Corsa rölantide 3,8 derece üfleyemez, belki 6'ya çıkar.
  • Sistem içinde kirlenme oluyor zamanla buda verimliği düşürüyor ve zamanla sistemin en zayıf noktasından kaçak yapmasına sebep oluyor özellikle klima boruları kompresör giriş noktaları zayıf.

    Bir başka husus ise klimanızı azotla temizlenmesi ve vakumlanması daha sonra klima gazı ve yağı basılması gerekiyor olabilir.

    Veya klima fan rölesi bozulmuş olabilir klima sistemini verimli şekilde çalışması için fan sağlıklı şekilde hava şartlarına bağlı olarak çalışmalı bu röle arıza yaptığında

    sistem klima verimliliğini sağlamak için fan hızını artırması gerekirken 1. kademede çalıştırıyor.(fan hızı marka model göre 1-2 veya 1-2-3-4)

    Sistem istenen yoğunlaşmayı sağlayamayınca verimlilik ve soğutma performansı askeri kalıyor.

    Klimayı sıcak havada açtığınızda fan hangi kademede oluyor devreye giriyor mu ?

    Yakın zamanda aktif olarak şehir içinde kullanılan yarı fransız bir arabanın klima sorunu ve devamında elde ettiğim bilgiler bunlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NİTROUS666 -- 4 Temmuz 2014; 17:30:38 >




  • NİTROUS666 kullanıcısına yanıt
    Eğer "auto"ya basarsam kısa zaman zarfında maksimum devire çıkıyor, sonra kademe kademe düşürüyor otomatik olarak fan devrini.
  • Hepsiburada son dakika sürprizi yapmaz ve bugün kargoya verirse benim termometre de yarın elimde olacak. İlk işim bir test yapmak olacak. Sonuçları burada paylaşırım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Klima sorunu
    6 ay önce açıldı
    garip bir klima arızası.
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Az önce testi yaptım. Vaktim olmadığı için şimdilik araç durur vaziyette denedim.

    Araç durur vaziyette, klima en düşük sıcaklıkta (18), fan 1. kademedeyken klimayı 10 dakika çalıştırdım. Bu süreçte termometre diyotu ortadaki hava kanalının 3-5 cm. içerisindeydi. 10 dk. sonra araca bindiğimde gördüğüm ilk değer 7,7 dereceydi. Ben araçtayken 1-2 dakika içinde sıcaklık yavaş yavaş 10 dereceye çıktı. Bu veriler ışığında ne yorum yapmalıyım?
    quote:

    NİTROUS666



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoktakenokta -- 5 Temmuz 2014; 23:47:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az önce testi yaptım. Vaktim olmadığı için şimdilik araç durur vaziyette denedim.

    Araç durur vaziyette, klima en düşük sıcaklıkta (18), fan 1. kademedeyken klimayı 10 dakika çalıştırdım. Bu süreçte termometre diyotu ortadaki hava kanalının 3-5 cm. içerisindeydi. 10 dk. sonra araca bindiğimde gördüğüm ilk değer 7,7 dereceydi. Ben araçtayken 1-2 dakika içinde sıcaklık yavaş yavaş 10 dereceye çıktı. Bu veriler ışığında ne yorum yapmalıyım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoktakenokta -- 5 Temmuz 2014; 23:42:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Az önce testi yaptım. Vaktim olmadığı için şimdilik araç durur vaziyette denedim.

    Araç durur vaziyette, klima en düşük sıcaklıkta (18), fan 1. kademedeyken klimayı 10 dakika çalıştırdım. Bu süreçte termometre diyotu ortadaki hava kanalının 3-5 cm. içerisindeydi. 10 dk. sonra araca bindiğimde gördüğüm ilk değer 7,7 dereceydi. Ben araçtayken 1-2 dakika içinde sıcaklık yavaş yavaş 10 dereceye çıktı. Bu veriler ışığında ne yorum yapmalıyım

    Klimanız çalışıyor. Soğutma yapıyor. Ama yetersiz. Rölantide dahi olsa 6 derece üzerine çıkmamalıydı. Yolculuk esnasında 70-80 km/h hızla 30 derece dış sıcaklığında da ölçüm sonucu beklerim. Tanıdığınız birisinin Superb'inde aynı testi uygulamanızı tavsiye ederim. Diğer Superb de 7,7 ile 10 derece arası üflerse aracınızın kapasitesi budur. 4-5 derece üflerse sizin sistemde kusur vardır.




  • enoktakenokta kullanıcısına yanıt
    Testi auto modunda mı, manuel modda mı yaptınız? Hava çıkışı sadece konsoldan olmalı, yer ve cama yönlendirme iptal olmalı.
  • enoktakenokta kullanıcısına yanıt
    Klima testi için araba hareket halinde olmalı.

    Ayrıca klima kompresörü sürekli çalışan bir yapıda değildir. Devreye girer ısı 7 derece olur devreden çıkar ısı yükselir.

    Bu normaldir ancak ısı farkları yüksek ise kompresör yeterli devir sağlayamıyor ve kompresör devrede iken

    başarılı olan soğutma devreden her çıkışta ısı farkından dolayı klima performansını düşürüyor.

    Radyatör önündeki kondenser (klima sisteminin entegre bir parçası olup, klima devresinde A/C kompresörü vasıtası ile dolaşan soğutma gazının yoğunlaştırılarak soğutulması fonksiyonunu yerine getirmek üzere tasarlanmıştır.)

    gerekli gazın yoğunlaşmasını sağlayamaz ve klima performansı düşer araba durur vaziyette olduğunda

    O yüzden seyir halinde gündüz bir ölçüm yapmanız daha sağlıklı olacaktır.

    Ayrıca eklemek isterim çünkü bu klima sistemi baya bir zincir halinde bir yapıda özellikle bir parça var.

    En son akla gelir drayer filtresi dediğimiz bu filtre sistem içinde oluşan tüm zararları bünyesinde tutan bir parça

    yani kompresörlerin ürettiği çapaklar minik metal kıymıkları hortum dan zamanla kopan parçalar ve araçlardan gaz çekim esnasında

    filtrelerden süzülen çok minik parçaları süzmek ve tutmak için önemli olduğu kadar boruların bağlantı yerlerinde araç çukura girdikçe

    sarsıldıkça sistemden bir miktar gaz kaçması ve o esnada sisteme hava (NEM) girmesi nedeni ile sistemde oluşan nemi de tutma özelliği vardır.

    Bu parça tıkandığında sistem sağlıklı çalışıyor olsa bile soğutma performansı düşer.

    Bu parçanın temizlenmesi mümkün olmayıp değişimi şarttır.

    İki üç yaşında bile arabalarda bu sıkıntı olabilir.

    Ayrıca siz sürekli bildiğim kadarı uzun yol yapıyorsunuz.

    Zamanla radyatörde kirlenmiş olabilir özellikle böcek toz toprak hızlı sürüşlerde sakız gibi yapışıyor.

    Radyatörü söküp ilacı ile temizleyip basınçlı suyla yıkatabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NİTROUS666 -- 6 Temmuz 2014; 11:24:52 >




  • Manuel olarak 1. Kademeye aldım ve hava çıkışını da vücudun üst bölgesine olacak şekilde yönlendirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NİTROUS666 kullanıcısına yanıt
    Bu değerli bilgiler için teşekkür ederim. O zaman yaptığım test pek bir anlam ifade etmedi. En kısa sürede hareketli olarak testi tekrar yapıp burada paylaşacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enoktakenokta kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
  • Bir süre önce yine rölantide test yapmıştım ve 10 dakika sonra sonuç 5,5 derece idi.

    Bugünse hareket halinde ölçtüm; 5,3 derece çıktı.

    Sonucu nasıl yorumlamalıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NİTROUS666 kullanıcısına yanıt
    Bir süre önce yine rölantide test yapmıştım ve 10 dakika sonra sonuç 5,5 derece idi.

    Bugünse hareket halinde ölçtüm; 5,3 derece çıktı.

    Sonucu nasıl yorumlamalıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enoktakenokta kullanıcısına yanıt
    bence klimanız çalışıyor.bozuk klima 5 küsür derecede hava üflemez.üfleyemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bir süre önce yine rölantide test yapmıştım ve 10 dakika sonra sonuç 5,5 derece idi.

    Bugünse hareket halinde ölçtüm; 5,3 derece çıktı.

    Sonucu nasıl yorumlamalıyım?

    Klimanız çalışıyor ama B sınıfı araç performansında çalışıyor. Superb'in kocaman kabinine Corsa seviyesinde bir klima yetmez. Superb'in kliması 4 derece altında üflemeli. Şöyle düşünelim. Evdeki klimayı camiye taksak camiyi soğutabilir mi? Cevap:Hayır. Skoda malzemeden çalmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Bir süre önce yine rölantide test yapmıştım ve 10 dakika sonra sonuç 5,5 derece idi.

    Bugünse hareket halinde ölçtüm; 5,3 derece çıktı.

    Sonucu nasıl yorumlamalıyım?

    Gazı kaç gram bastılar?
    Öndeki klima radyatörü temiz mi? (Kondanser)
    Polen filtresi ve İçerideki radyatörün temizliği ne durumda? (Evaporatör)
    Eğer araç kazalı veya onarım geçirmemiş bu kadar kısa sürece kompresörün verimi düşmez. Geriye saydığım maddeler kalıyor.
    Ancak şu da var. Superb'nin kliması bana da zayıf geldi. Şimdiye kadar bir çok suberb'ye gaz bastım hepsinde o mükemmel soğukluğu alamadım.
    Bugün 2012 1.4 TSI Octavia'yı test ettim kliması mükemmel derecede soğutuyor, donduruyor hatta.
    İsterseniz gelin tekrar ben gaz basayım.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.