Şimdi Ara

Klima Sorusu (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
266
Cevap
0
Favori
57.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • klimalı araçlarda radyatör içinde birbrinden ayrı 2 tane iç içe geçmiş radyatör bulunmaktadır.Bunlardan birinde araç soğutması için su dolaşırken diğerinde soğutma gazı dolaşmakta ve hava ile soğutulmaktadır.

    tek fan varsa klima devreye girdiğinde bu fan belirli hızda dönerek devreye girer çıkar. Elektronik kontrol sistemleri ile ne zaman devreye gireceği sorgulanır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Benim arabada tek fan ve tek radyatör var,klimayı açınca fan devreye giriyor dediğim gibi de tek fan var,bu iş nasıl oluyor.Bir zararı veya yararı var mı bu sistemin.



    Vezir üztadım benim sorumu görmemişsin,cevaplayabilirsen sevinirim




  • Klima devreye girince rölantide motorun alt taraflarından (sanki kompresörden) ses geliyor titreme gibi. Nasıl çözülür? Rulman mı değişir? Kafa mı? Kompresörün kendisi mi?
    Kilma düğmesinni kapatınca ses gidiyor. P'de ses daha azken, D'de (araç frene basılıyken) fazlalaşıyor?
  • klima kompresörü cidd igüç tüketir bu nedenle hem bir miktar ses gelmesi hem de titreşim olması normaldir. Ancak işin bütün püf noktası neyin normal neyin anormal olduğunun tespitidir.

    Titreşimdeki anormallik için motor kaputunun açılarak kompresörden gelen sese dikkat vermek gereklidir. Eğer rulman arızası ise ıslık benzeri devamlı bir uğultu meydana gelir ki ustanın hemen farketmesi lazım. Bazen uzun üsre çalışması dolayısıyla klima komresörünü yağı eksilebiliyor bu da çalışırken çıkan titreşimin bir nedni olabiliyor . gaz bastırken klima kompresör yazığını da bastırısanız bu olasılığı da bertaraf etmiş olursunuz . Klima komresörü bayağı kompleks bir cihazdır .Bir sürü parçası vardır ama tamiri söz konusu olduğunda kime elini vurmak istemiez elimde kalır bana masraf çıkarır diye. Oldukça da pahalıdır ama tamir takımları olan komresörler tamir edilebilir ve yağı kaçmış ise zaten klimacı bunu sızan yağdan tespit edecektir. GAz kaçtığında sistemdeki bir miktar yağ da kaçar çünkü ikisi bir arada drumaktadır. Bu nedenle klima gazı bastırırken yağını da gözden geçirmelerini öğütleyin. özellkle komple gaz basılırke klima yağı da subaptan basılmaktadır.

    Eğer fan tarafından ses geliyor ise bunu tespit etmek daha kolaydır. Bahsetitğiniz gibi düymeğe basınca kaput açıkken aşırı ses ve titreşim geliyorsa fan komple elden geçirilmeli eeğr gerekiyorsa yenilenmelidir. Eski falar alümunyum veya çelik olurdu ortasında rulman olur evladiyelik gider bakımlarda 3 liraya rulman değiştirilirdi o kadar . 15-20 yılda bir de bobin yanardı o da sardırılıyordu. Ama şimdi her şey plastik ve ucuz imalat yöntemleri ile yapıldığı için sıcaktan soğukten etkilenebiliyor. Evet belki paslanmıyor ama başka sorunları var.Saat olarak daha kısa sürede aşınıyor her ne olursa olsun ilk önce fanın ses yapmadığından emin olmak lazımdır. Baze bir küçük parçaya temas eder ses çıkarırı dikkatli bir göz arızayı saptayacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: sofokles2000

    Klima devreye girince rölantide motorun alt taraflarından (sanki kompresörden) ses geliyor titreme gibi. Nasıl çözülür? Rulman mı değişir? Kafa mı? Kompresörün kendisi mi?
    Kilma düğmesinni kapatınca ses gidiyor. P'de ses daha azken, D'de (araç frene basılıyken) fazlalaşıyor?




  • Detaylı cevabınız için teşekkür ederim. Ses fandan gelmiyor. V kayışının altında motorun sol alt tarafından dönen birşey var. Ses ordan geliyor. Sanırım kopmpresörden. Radyatör fanıyla aynı yani. Bu arada Honda Jazz araç. Bugün kontrol ettireceğim bakalım ne çıkacak. Umarım komresör değişecek demezler ve daha ekonomik bir şekilde halledebilirim.

    İstanbul anadolu yakasında güvenebileceğim bir klima ustası var mı?



    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klima kompresörü cidd igüç tüketir bu nedenle hem bir miktar ses gelmesi hem de titreşim olması normaldir. Ancak işin bütün püf noktası neyin normal neyin anormal olduğunun tespitidir.

    Titreşimdeki anormallik için motor kaputunun açılarak kompresörden gelen sese dikkat vermek gereklidir. Eğer rulman arızası ise ıslık benzeri devamlı bir uğultu meydana gelir ki ustanın hemen farketmesi lazım. Bazen uzun üsre çalışması dolayısıyla klima komresörünü yağı eksilebiliyor bu da çalışırken çıkan titreşimin bir nedni olabiliyor . gaz bastırken klima kompresör yazığını da bastırısanız bu olasılığı da bertaraf etmiş olursunuz . Klima komresörü bayağı kompleks bir cihazdır .Bir sürü parçası vardır ama tamiri söz konusu olduğunda kime elini vurmak istemiez elimde kalır bana masraf çıkarır diye. Oldukça da pahalıdır ama tamir takımları olan komresörler tamir edilebilir ve yağı kaçmış ise zaten klimacı bunu sızan yağdan tespit edecektir. GAz kaçtığında sistemdeki bir miktar yağ da kaçar çünkü ikisi bir arada drumaktadır. Bu nedenle klima gazı bastırırken yağını da gözden geçirmelerini öğütleyin. özellkle komple gaz basılırke klima yağı da subaptan basılmaktadır.

    Eğer fan tarafından ses geliyor ise bunu tespit etmek daha kolaydır. Bahsetitğiniz gibi düymeğe basınca kaput açıkken aşırı ses ve titreşim geliyorsa fan komple elden geçirilmeli eeğr gerekiyorsa yenilenmelidir. Eski falar alümunyum veya çelik olurdu ortasında rulman olur evladiyelik gider bakımlarda 3 liraya rulman değiştirilirdi o kadar . 15-20 yılda bir de bobin yanardı o da sardırılıyordu. Ama şimdi her şey plastik ve ucuz imalat yöntemleri ile yapıldığı için sıcaktan soğukten etkilenebiliyor. Evet belki paslanmıyor ama başka sorunları var.Saat olarak daha kısa sürede aşınıyor her ne olursa olsun ilk önce fanın ses yapmadığından emin olmak lazımdır. Baze bir küçük parçaya temas eder ses çıkarırı dikkatli bir göz arızayı saptayacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: sofokles2000

    Klima devreye girince rölantide motorun alt taraflarından (sanki kompresörden) ses geliyor titreme gibi. Nasıl çözülür? Rulman mı değişir? Kafa mı? Kompresörün kendisi mi?
    Kilma düğmesinni kapatınca ses gidiyor. P'de ses daha azken, D'de (araç frene basılıyken) fazlalaşıyor?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sofokles2000 -- 19 Mart 2009; 13:13:02 >




  • bahsettiğniz şey motr kayıs gergisi olmasın ?
    Kpmresörden ses geliyor ise komple değiştirme oldukça masraflıdı rama yapacak birşey yoksa orası ayrı konu.Ama rulman falan 5-10liraya halolacak şeylerdir. Bir rulman arızası için komple kompsesör veya parçayı değiştirmek bizim ustaların sık başvurdukları yöntemdir. dikkatli olup basında drumanızda sökülen parçanın ucuza tamir edilip edilemeyeceğ ihakkında araştırma yapmanızı öneririm. Ama öncelikle arıza nereden kaynaklarınıyor bunun kesin saptanması önemlidir.en azından masraf kaça olur onu bilebilmeniz mümkün.

    Arıza tamir ile ilgili yer konusunda yardımcı olamayacağım bu konuda her markanın fanlarının üye olduğu alt forumlara yazarsanız ciddi birikimi ve piyasaya hakim arkadaşlardan yer konusuda bilgi geleceğini sanıyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: sofokles2000


    Detaylı cevabınız için teşekkür ederim. Ses fandan gelmiyor. V kayışının altında motorun sol alt tarafından dönen birşey var. Ses ordan geliyor. Sanırım kopmpresörden. Radyatör fanıyla aynı yani. Bu arada Honda Jazz araç. Bugün kontrol ettireceğim bakalım ne çıkacak. Umarım komresör değişecek demezler ve daha ekonomik bir şekilde halledebilirim.

    İstanbul anadolu yakasında güvenebileceğim bir klima ustası var mı?



    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klima kompresörü cidd igüç tüketir bu nedenle hem bir miktar ses gelmesi hem de titreşim olması normaldir. Ancak işin bütün püf noktası neyin normal neyin anormal olduğunun tespitidir.

    Titreşimdeki anormallik için motor kaputunun açılarak kompresörden gelen sese dikkat vermek gereklidir. Eğer rulman arızası ise ıslık benzeri devamlı bir uğultu meydana gelir ki ustanın hemen farketmesi lazım. Bazen uzun üsre çalışması dolayısıyla klima komresörünü yağı eksilebiliyor bu da çalışırken çıkan titreşimin bir nedni olabiliyor . gaz bastırken klima kompresör yazığını da bastırısanız bu olasılığı da bertaraf etmiş olursunuz . Klima komresörü bayağı kompleks bir cihazdır .Bir sürü parçası vardır ama tamiri söz konusu olduğunda kime elini vurmak istemiez elimde kalır bana masraf çıkarır diye. Oldukça da pahalıdır ama tamir takımları olan komresörler tamir edilebilir ve yağı kaçmış ise zaten klimacı bunu sızan yağdan tespit edecektir. GAz kaçtığında sistemdeki bir miktar yağ da kaçar çünkü ikisi bir arada drumaktadır. Bu nedenle klima gazı bastırırken yağını da gözden geçirmelerini öğütleyin. özellkle komple gaz basılırke klima yağı da subaptan basılmaktadır.

    Eğer fan tarafından ses geliyor ise bunu tespit etmek daha kolaydır. Bahsetitğiniz gibi düymeğe basınca kaput açıkken aşırı ses ve titreşim geliyorsa fan komple elden geçirilmeli eeğr gerekiyorsa yenilenmelidir. Eski falar alümunyum veya çelik olurdu ortasında rulman olur evladiyelik gider bakımlarda 3 liraya rulman değiştirilirdi o kadar . 15-20 yılda bir de bobin yanardı o da sardırılıyordu. Ama şimdi her şey plastik ve ucuz imalat yöntemleri ile yapıldığı için sıcaktan soğukten etkilenebiliyor. Evet belki paslanmıyor ama başka sorunları var.Saat olarak daha kısa sürede aşınıyor her ne olursa olsun ilk önce fanın ses yapmadığından emin olmak lazımdır. Baze bir küçük parçaya temas eder ses çıkarırı dikkatli bir göz arızayı saptayacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: sofokles2000

    Klima devreye girince rölantide motorun alt taraflarından (sanki kompresörden) ses geliyor titreme gibi. Nasıl çözülür? Rulman mı değişir? Kafa mı? Kompresörün kendisi mi?
    Kilma düğmesinni kapatınca ses gidiyor. P'de ses daha azken, D'de (araç frene basılıyken) fazlalaşıyor?








  • 5 yıldır klima bakımını yaptırmıyorum. polen filtresini kendim değiştirdim eylül ayında. bakım yapmam

    gerekiyormu ?
  • evet ama bakım derken eğer gaz basıncını ölçtürün bir kaçak var ise gerekir. Klimacı önce sistemin bazıncını ölçer buradan içeride kaç kg klima gazı olduğunu anlayacaktır. Eğer fabrikanın koymuş olduğu miktar aynı ise yola devam eğer eksilme var ise , tamamlama yoluna gideceklerdir ki bu zaten bakım anlamına gelir.

    Bütün bunlardan ayrı olarak klima radyatörünü özellikle kış çıkışları ve çamurlu yollarda aracınzı kullandıysanız basınçlı su ile temizletip hava geçişlerininin açılması gerekmektedir. Yıkamacılar geneelde önden basınçlı su sıkarşar halbuki mevsimsel dönşümlerin yaşandığı zamanlarda kaputu açarak fana su gelmeyecek şekilde radyatörlerin arkasına da su sıkılması ve pisliklerin çamurun indirilmesi klimanın gerektiğinde iyi bir soğutma yapması için gereklidir. Bu eksiklik bu günlerde ihissedilmez hele bir temmuz ağustos gelsin , klimama soğutmuyor diye yazılar gelmeye başlar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: odrin34

    5 yıldır klima bakımını yaptırmıyorum. polen filtresini kendim değiştirdim eylül ayında. bakım yapmam

    gerekiyormu ?




  • evet ama bakım derken eğer gaz basıncını ölçtürün bir kaçak var ise gerekir. Klimacı önce sistemin bazıncını ölçer buradan içeride kaç kg klima gazı olduğunu anlayacaktır. Eğer fabrikanın koymuş olduğu miktar aynı ise yola devam eğer eksilme var ise , tamamlama yoluna gideceklerdir ki bu zaten bakım anlamına gelir.

    Bütün bunlardan ayrı olarak klima radyatörünü özellikle kış çıkışları ve çamurlu yollarda aracınzı kullandıysanız basınçlı su ile temizletip hava geçişlerininin açılması gerekmektedir. Yıkamacılar geneelde önden basınçlı su sıkarşar halbuki mevsimsel dönşümlerin yaşandığı zamanlarda kaputu açarak fana su gelmeyecek şekilde radyatörlerin arkasına da su sıkılması ve pisliklerin çamurun indirilmesi klimanın gerektiğinde iyi bir soğutma yapması için gereklidir. Bu eksiklik bu günlerde ihissedilmez hele bir temmuz ağustos gelsin , klimama soğutmuyor diye yazılar gelmeye başlar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: odrin34

    5 yıldır klima bakımını yaptırmıyorum. polen filtresini kendim değiştirdim eylül ayında. bakım yapmam

    gerekiyormu ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klimalı araçlarda radyatör içinde birbrinden ayrı 2 tane iç içe geçmiş radyatör bulunmaktadır.Bunlardan birinde araç soğutması için su dolaşırken diğerinde soğutma gazı dolaşmakta ve hava ile soğutulmaktadır.

    tek fan varsa klima devreye girdiğinde bu fan belirli hızda dönerek devreye girer çıkar. Elektronik kontrol sistemleri ile ne zaman devreye gireceği sorgulanır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Benim arabada tek fan ve tek radyatör var,klimayı açınca fan devreye giriyor dediğim gibi de tek fan var,bu iş nasıl oluyor.Bir zararı veya yararı var mı bu sistemin.



    Vezir üztadım benim sorumu görmemişsin,cevaplayabilirsen sevinirim





    teşekkür ederim üstad




  • Arkadaşlar benim arabamda klimayı acınca sanki gaz kaçağı varmış gibi bariz bir tıslama sesi geliyor.Klimam şu anda hiç soğutmuyor.Başına böyle bir durum gelen varmı.Hafta sonu yaptırmayı düşünüyorum.En azından arıza hakkında bir bilgimiz olsun.
  • gaz kaçağı bu şekilde kendini belli etmez kompresör devamlı çalışarak ve soğutmayarak belli etmesi gerekir. Klimanı tamire götürdüğünüzde sisteminsıncını kontrol ederek gz olup olmadığını tespit edebilirler
    quote:

    Orjinalden alıntı: FauFau

    Arkadaşlar benim arabamda klimayı acınca sanki gaz kaçağı varmış gibi bariz bir tıslama sesi geliyor.Klimam şu anda hiç soğutmuyor.Başına böyle bir durum gelen varmı.Hafta sonu yaptırmayı düşünüyorum.En azından arıza hakkında bir bilgimiz olsun.
  • Saolasın üstat.
  • Kompresörden geldiğini sandığım ses V kayışından geliyormuş. V kayışı değişince ses kesildi. Yüz binde zaten değişmesi gereken bir parçaymış. Ben 8 bin Km önce değiştirmiş oldum.
  • arızanın giderilmesine sevindim. gnelede kayışsesi daha barizdir eskiden şahinlerin fan kayışları gıyyyyk diye sabahları öterdi.

    Vkayısının gergi makarası varmı bunu da gözden geçirtin.eğer kayıs arızlanmışşa gergi ve yayını bol bol kullnamışır arkasından bundan ases gelir. ama gergi yoksa problem yok zaten ustası kayısın gergisini ayarlamıştır ses çıkarmıyor ve kaçırmıyorsa ayarları doğrudur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: sofokles2000

    Kompresörden geldiğini sandığım ses V kayışından geliyormuş. V kayışı değişince ses kesildi. Yüz binde zaten değişmesi gereken bir parçaymış. Ben 8 bin Km önce değiştirmiş oldum.
  • Arkadaşlar Merhaba,

    Aracım 92 Civic EX 1.5cc. Geçen yaz araçta klima açıkken araba ışıklarda, dur kalk esnasında stop etmeye başladı. Klimayı çalıştırmadım ve bir ara baktırırm diye geçiştirdim. Ekim ayında aracımı başka bir ptoblem sebebiyle oto elektrikcisine götürmüştüm. Usta "abi bunun kliması çalışıyor mu? kompresör sıkışmış gibi duruyor üzerinde küf var" dedi. Merak edip klimayı çalıştırdığımda gerçekten motorun zorlandığını herhangi bir soğutmanın olmadığını farkettim. Malum yaz ayları gelince geçen hafta şansımı bir daha deneyeyim dedim. Araba boştayken klima düğmesine basmamla rölanti 2500 - 3000 devir seviyesine fırladı. Klimayı kapatınca rölanti normale dönüyor ama hafif soğuk bir hava geldi. "Kompresör sıkışmış" diyen ustaya pek güvemiyorum. Başka bir problem olabilir mi? Sıkışan kompresör tamir edilebilir mi? Çıkmacıları dolaşmaya mı başlıyayım




  • komresörün sıkışması durumu aracın motor yeme tabiriyle benzer bir durumdur. yağsız kalan kompresör pistonları aşınarak kompresörün minnacık silindirleri ve segmanları aşınıyor .tamiratı uzun ve garantili yöntem değil. Değiştirilmesi daha uygun çıkma da olabilir .

    Ancak komresörün bitip bitmdiğini anlamk önemli bir mevzudur .bunun için gaz basılarak (gazın içine klima yağı da basılıyor) sistemin kaçırıp kaçırmadığı test edilirse iyi olur. yağ sız kalmanın en koşulu gazın kaçmasından olmaktadır.Kompresörler ateş pahası , işallah tahminim yanlıştır da tamir edilerek kurtarılır.

    not: Komresörün sıkışıp sıkışmadığını anlamak için kayısı gevşeterek , el yordamı ile makarasının döndürülüp döndürülemediği saptanmalıdır.Sıkışmış bir kompresör kendini belli eder.
    quote:

    Orjinalden alıntı: EuphoriA

    Arkadaşlar Merhaba,

    Aracım 92 Civic EX 1.5cc. Geçen yaz araçta klima açıkken araba ışıklarda, dur kalk esnasında stop etmeye başladı. Klimayı çalıştırmadım ve bir ara baktırırm diye geçiştirdim. Ekim ayında aracımı başka bir ptoblem sebebiyle oto elektrikcisine götürmüştüm. Usta "abi bunun kliması çalışıyor mu? kompresör sıkışmış gibi duruyor üzerinde küf var" dedi. Merak edip klimayı çalıştırdığımda gerçekten motorun zorlandığını herhangi bir soğutmanın olmadığını farkettim. Malum yaz ayları gelince geçen hafta şansımı bir daha deneyeyim dedim. Araba boştayken klima düğmesine basmamla rölanti 2500 - 3000 devir seviyesine fırladı. Klimayı kapatınca rölanti normale dönüyor ama hafif soğuk bir hava geldi. "Kompresör sıkışmış" diyen ustaya pek güvemiyorum. Başka bir problem olabilir mi? Sıkışan kompresör tamir edilebilir mi? Çıkmacıları dolaşmaya mı başlıyayım




  • sevgili vezir. iki aylık dizel aracımda klima çalışıyorken rölanti devrinde hissedilir bir sarsıntı var özellikle araç duruyorken doğrudan temas halinde olduğum direksiyon, fren pedalı, vites kolu gibi elemanlarda bu sarsıntı bariz şekilde hissediliyor. araç hareket halindeyken hiç bir sıkıntı yok veya klima çalışmıyorken araç rölantide gayet sarsıntısız çalışıyo.klimayı ilk çalıştırdığımda anlık bir çışş sesi duyuluyo.benim araçla aynı model başka bir aracı sürdüğümde böyle bir sıkıntıyla karşılaşmadım.başka marka bir kaç araçta da klima çalışırken rölantinin gayet sarsıntısız olduğunu tecrübe ettim . servise sorduğumda normaldir klima motordan güç çalar vs. dediler. konuyla ilgili görüşlerini belirtirsen sevinirim şimdiden teşekürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: thoca

    sevgili vezir. iki aylık dizel aracımda klima çalışıyorken rölanti devrinde hissedilir bir sarsıntı var özellikle araç duruyorken doğrudan temas halinde olduğum direksiyon, fren pedalı, vites kolu gibi elemanlarda bu sarsıntı bariz şekilde hissediliyor. araç hareket halindeyken hiç bir sıkıntı yok veya klima çalışmıyorken araç rölantide gayet sarsıntısız çalışıyo.klimayı ilk çalıştırdığımda anlık bir çışş sesi duyuluyo.benim araçla aynı model başka bir aracı sürdüğümde böyle bir sıkıntıyla karşılaşmadım.başka marka bir kaç araçta da klima çalışırken rölantinin gayet sarsıntısız olduğunu tecrübe ettim . servise sorduğumda normaldir klima motordan güç çalar vs. dediler. konuyla ilgili görüşlerini belirtirsen sevinirim şimdiden teşekürler.


    ilk önce anlşılması gereken bir şey var .Bu durum aynı marka ve sisteme sahip (senesi de aynı kasa olmalı) araçta farklı mı bunu deneyerek hissetmeniz önem arz eder.

    Sarsıntı iki şekilde olur birincisi ve kolay anlaşılanı ek fan devreye girdiğindeki ses ve titreşimdir .Bunu test etmek için aracın fan fan sokatini sökerek (çok kısa bir an için sadece deneme amaçlı yapılmalı) titreşime fan mı kompresör mü neden oluyor onu netleştirmek lazım.

    Eğer sorun kompresörden kaynaklanıyorsa ilk bakılacak şey komresörü çeviren kayışın gerginliğ itam mı gevşeme veya aşırı sıkılık var mıdır. Şimdiki araçların çogunda tek bir kayış ile hem klima hem su pompası bütün aksamlar beraberce döndürülmektedir. Böyle olunca sistemi ve kaysın gerginliğini kontrol eden AVARE makara tabir edilen bir gergi makarası bulunmaktadır. Bu makaranın yayları veya gergisi arıza yapar pislik dolarsa kayış sallantoılı çalışır ve klima devreye girince sallanmaya başlar.Bu durumu göz ile gözlemlemek olasıdır. Ayenen gitar teli gibi titreşmeye başlar bu durum varsa ki kompresörün titreşimle çalışmasındaki nedenlerden biridir bunun kök nedenlerine konsentre olmak gerekir. Kayıs değiştirmeden önce kök nenden bulunmalıdır. Kayış titreşimlerinde düşük devirlerde daha çok rastlanır ve gaza basınca titreşim azalır(gitar yayı titremesi) , bunun olup olmadığını gözlemleyin. Gaza basınca titreşim kayışta azalıyor ama araç içinde birşey değişmiyor ise demek ki komresörün iç elamanlarından bu ti,treşim gelmektedir yorumu çıkar.

    özetle bir arıza sınıflandırması yapılırken ilk önce arızaya neden olabilcek majör etmenlerin bertaraf edilmesi gerekir. Bu tür şeyler yapılsa size maliyeti çok düşük olur ve arıza da giderilmiş olur. Anck bizdki usta işleyiş siteminde işlk önce en pahalı olan parçaya kafayı takarlar kompresörü söker alırlaer bak arızaı ses kesildi derler. Siz de bakarsınız gerçekten ses gitmiş ama bu ağrıyan bir uvzunuzun kesilmesi gibi bir şeydir. Sarsıntı komresör devreden çıarılınca geçecektir tabii kiama kökk nenden değişmez. sonra takarlar dünya kadar para alırlar yine benzer dorun tabiiki ustamahcup olmamk işçin getir bir bakalım der benim deniğim üç kuruşluk şeyi yapar. sorun geçer. İlk önce yapılması gereken sonra yapılırsa o ustadan ve servisten topuklayarak kaçın derim. Büyük ihtimalle ağrıyan bacak misali protez bir bacağınız olur




  • öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim. kıyasladığım araç donanım seviyesine kadar modeliyle yılıyla yani herşeyiyle bire bir aynıydı ki buna özellikle dikkat ettimve kesinlikle benim aracımdaki sarsıntıdan eser yoktu.zaten bundan sonra bende film iyice koptu.
    sürüş keyfini ve konforunu bozacak bir sarsıntı var rölantideyken. dediklerinden yola çıkarak servise bir daha gdeyim. bari senini anlattıkların doğrultusunda onları ben yönlendireyim.
  • eğer servis bakacak ise sıra ile şunlara bakılması uygun olur,

    1- Fan ve alt sistemleri (rulmanı ,pervanesi vs)
    2-Kayış ve gergi sistemi varsa bu gözden geçirilmeli.
    3- Klima gazı kontrolü
    4- Kompresör rulmanı (ses yapar kaput açılınca kendini belli eder.)
    5-Kompresör bağlantı noktalarındaki civatalar ve varsa lastik takozları
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.