Şimdi Ara

Klima Sorusu (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
266
Cevap
0
Favori
57.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cevap için teşekkür ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    gelen ses muhtemelen klima komprösorünün üstündeki kasaktan geliyordur. Rulmanlarına baktırınız.Bazen bu tür vıyyk vıyyk gibi sürtünmeli bir ses yapabiliyor. Rulman çok ucuzdur ama bozulursa komprösor dağılır ve oldukça pahalıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: _crash_

    Arkadaşlar selam,

    Aracımda klima açıkken çıkan bir ses farkettim...

    Özellikle düşük devirde gazı hafif verirken (Sadece klima açıkken) sağ ön taraftan bir ses geliyor, sanki dönen bir çarkın içinde bir nohut tanesi var gibi, veya bisiklet tekerine kağıt sıkıştırmış gibi...

    Servise götürdüm beraber dolaştık, bulamadık rastlayamadık.

    Klimanın soğutmasında vs. hiç sorun yok, tek sıkıntım o gelen tıkırtı sesi....




    Tekrar baktırttım,bu sefer yakaladılar...

    Klimanın bulunduğu Torpidonun alt bölümündeki saclar havanın soğuması ile kasma ve esneme yapıyormuş.

    Sesin kaynağı buymuş. İstersem aracı bırakıcam, o kısımları silikonla sağlamlaştıracaklar, ama ellemesemde ses artmaz ve zararı yok dediler.

    Tekrar teşekkürler...





  • sesin geldiği yeri bulmanıza sevindim.
    Araç bakım ve tamir işinde üzerinde en çok uğraşılan konulardan birisi de ses meselesidir.Sesin tanımı zordur birçok etmen nedeniyle olabildiği için saptanması zordur.Ve en öenmlisi de morphy denilen adamın kuraları geçerli oluyor , yani tamirciyi gören arabanın ses problemide geçiyor. Dolayısıyla usta veya bakıa aracı götürünce ses gelmez ise sanki sizin gayipten sesler duyuyormuşsunuz gibi bir USTA hayreti ile karşılaşabiliyorsunuz.

    neyse sonuç olarak sesin geldiği yer kesinleştiğine göre benze yaopılması gerekn şeylerden birisi soğuğun metali etkilememesi için izalasyon yaptırmanızın gerekliliğidir.Yani ses öçıkaran parça ile soğuk havanın geldiği yer arasına izalasyon kaucuğu yapıştırmanızdır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: _crash_


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    gelen ses muhtemelen klima komprösorünün üstündeki kasaktan geliyordur. Rulmanlarına baktırınız.Bazen bu tür vıyyk vıyyk gibi sürtünmeli bir ses yapabiliyor. Rulman çok ucuzdur ama bozulursa komprösor dağılır ve oldukça pahalıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: _crash_

    Arkadaşlar selam,

    Aracımda klima açıkken çıkan bir ses farkettim...

    Özellikle düşük devirde gazı hafif verirken (Sadece klima açıkken) sağ ön taraftan bir ses geliyor, sanki dönen bir çarkın içinde bir nohut tanesi var gibi, veya bisiklet tekerine kağıt sıkıştırmış gibi...

    Servise götürdüm beraber dolaştık, bulamadık rastlayamadık.

    Klimanın soğutmasında vs. hiç sorun yok, tek sıkıntım o gelen tıkırtı sesi....




    Tekrar baktırttım,bu sefer yakaladılar...

    Klimanın bulunduğu Torpidonun alt bölümündeki saclar havanın soğuması ile kasma ve esneme yapıyormuş.

    Sesin kaynağı buymuş. İstersem aracı bırakıcam, o kısımları silikonla sağlamlaştıracaklar, ama ellemesemde ses artmaz ve zararı yok dediler.

    Tekrar teşekkürler...






  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sesin geldiği yeri bulmanıza sevindim.
    Araç bakım ve tamir işinde üzerinde en çok uğraşılan konulardan birisi de ses meselesidir.Sesin tanımı zordur birçok etmen nedeniyle olabildiği için saptanması zordur.Ve en öenmlisi de morphy denilen adamın kuraları geçerli oluyor , yani tamirciyi gören arabanın ses problemide geçiyor. Dolayısıyla usta veya bakıa aracı götürünce ses gelmez ise sanki sizin gayipten sesler duyuyormuşsunuz gibi bir USTA hayreti ile karşılaşabiliyorsunuz.

    Kesinlikle aynı durumu pekçok ses sorunumda birebir yaşadım, aynen bu kez olduğu gibi...
    neyse sonuç olarak sesin geldiği yer kesinleştiğine göre benze yaopılması gerekn şeylerden birisi soğuğun metali etkilememesi için izalasyon yaptırmanızın gerekliliğidir. Ustanın çözümüde bu yönde oldu zaten

    Yani ses öçıkaran parça ile soğuk havanın geldiği yer arasına izalasyon kaucuğu yapıştırmanızdır.





    Teşekkürler,




  • tama o zman ,

    ben sanki silikon sıkarak titreşimi kesecek diye anlamıştım. Silikon titreşimi çok iyi emen bir ürünür ama ses için izalosyon kauçuğu veya paneli diyelim., bu tür profesyonel ürünler var .Bunlardan ince olanı da işinizi görür, belirli bir büyüklükte kesilerek iki yüzey arasına izalasyon yapılması uygundur. Birde sıkınca genleşen bir malzeme var genelde dolgu amaçlı kullıyorlar ve izolasyon sağlayan , sanırım ustanın önerisi bu ürün oluyor bunun araçta kullılıp kullnılmayacağı konusu biraz tartışmalı. Soğukta işler iyi de sıcak bir yüzey değerse erimesin sakın.!!

    bahsettiğim ürün genelde ev kapıları kasasına sıkılan veya bir ev klima montajı yapılırsa duvar delindiğinde içeri sıkılan türden olan.Bunlar dolgu amaçlı kullnılıyor ama yüksek ısıya karşı direcinin olduğunu sanmıyorum. Araştırmak lazım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: _crash_


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sesin geldiği yeri bulmanıza sevindim.
    Araç bakım ve tamir işinde üzerinde en çok uğraşılan konulardan birisi de ses meselesidir.Sesin tanımı zordur birçok etmen nedeniyle olabildiği için saptanması zordur.Ve en öenmlisi de morphy denilen adamın kuraları geçerli oluyor , yani tamirciyi gören arabanın ses problemide geçiyor. Dolayısıyla usta veya bakıa aracı götürünce ses gelmez ise sanki sizin gayipten sesler duyuyormuşsunuz gibi bir USTA hayreti ile karşılaşabiliyorsunuz.

    Kesinlikle aynı durumu pekçok ses sorunumda birebir yaşadım, aynen bu kez olduğu gibi...
    neyse sonuç olarak sesin geldiği yer kesinleştiğine göre benze yaopılması gerekn şeylerden birisi soğuğun metali etkilememesi için izalasyon yaptırmanızın gerekliliğidir. Ustanın çözümüde bu yönde oldu zaten

    Yani ses öçıkaran parça ile soğuk havanın geldiği yer arasına izalasyon kaucuğu yapıştırmanızdır.





    Teşekkürler,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Haziran 2008; 13:10:16 >




  • dün arabayı servise götürdüm klima az soğutuyor diye,
    klima gazı çökmüş,
    gaz bastılar,
    kışın arasıra çalıştırın dediler
  • gaz çökmesi de ne demek acaba. Zaten çalışmayan gaz çökecek .Neyse vardır bir manası .
    Acak sistemden gaz kaçmadığı sürece gaz basmaya gerek yoktur. Gazcılar para kazanmak için bazen değişik terimler söyleyebiliyorlar.Kısaca gazın eksilmiş dese en kısa ve doğru yanıt olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    dün arabayı servise götürdüm klima az soğutuyor diye,
    klima gazı çökmüş,
    gaz bastılar,
    kışın arasıra çalıştırın dediler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    gaz çökmesi de ne demek acaba. Zaten çalışmayan gaz çökecek .Neyse vardır bir manası .
    Acak sistemden gaz kaçmadığı sürece gaz basmaya gerek yoktur. Gazcılar para kazanmak için bazen değişik terimler söyleyebiliyorlar.Kısaca gazın eksilmiş dese en kısa ve doğru yanıt olur .


    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    dün arabayı servise götürdüm klima az soğutuyor diye,
    klima gazı çökmüş,
    gaz bastılar,
    kışın arasıra çalıştırın dediler




    banada eksilmiş olma ihtimali geldi ,
    ancak üflemediği bariz belli olduğu için, bende bu çökme nasıl oluyor diye sorgulamadım,
    gaz basıldıktan sonra şimdi gayet güzel soğutuyor,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuci -- 23 Haziran 2008; 11:45:46 >




  • bende arabayı aldıgımda bılmedıgım ıcın.
    klıma sankı az sogutuyor dıye dusundum.kontrol ettırsem ıyı olur dıye dusundum..
    sonra klıma servısıne gıttım vede soyledım,onlarda makıneye bagladı vede dedılerkı klıma gazı az...bende yapılsın dedım,once vakumla gazı cektıler bosalttılar ve sonrada yenıden bastılar 55 ytl para aldılar..
    sonra calıstırdım vede sankı gene aynı gıbı geldı..

    sımdı soylemek ıstedıklerım sunlardır,bır servıse gıttıgınızde sorunda olmasa,yınede sorun var derler..yanı klımayı yaptırıp baska yere yapılmıs sekılde gıtsem,yıne arza var gaz eksık derler emın olun vede deneyın..ıs yerlerının paraya ıhtıyacı vardır..kazık atarlar cogu..
    durust olan pek yok,yanı sorunda olmasa var demek ıslerıne gelır..

    ayrıca ben klımacıyım,gaz eksıkte olsa cok sorun olmadımı,gazı tamamlasalar yeterlıdır.yanı gazı bosaltmak bahanedır..
    ayrıca gazın parasal degerı pek yok pahalı deıldır,bastıkları gaz ucuzdur ama pahalı derler..sogutma gaz tupu zaten ne kadar kı,ıscılık yok bır sey yok..

    ayrıca klımanın ıcerıye uflerken derece koydular vede ıcerdekı hava gelen ızgaralardan termometre ıle olcum aldılar,
    bende olctum ama 24 dereceye sogutuyor ıcerıyı..
    normalde 46 derece sıcaklıkta arabanın ıcı,camlar kapalıyken..
    vede 24 derece yapması bana yınede cok geldı,yıne baktırsam gene sorun var derler para alırlar.
    ıstersen 10 yere gıt,yaptır vede gıt gene arzalı derler..
    durum bu..




  • benimki gölgede 13 dereceye kadar soğutuyordu güneşli havada bariz soğutmuyordu,
    şimdi 2.kademe bile yeterli geliyor
  • Sevgili arkadaşlar
    Çözemediğim bir klima sorunum var.
    Klima kompresörü rölantide, vites atarken veya vites boştayken (yani devir 0-1000) arasındayken cııırrrtt, vıııyykkk, tak tuk, metal metale sürtme sesi geliyor. Kompresör kafası değişti. Problem devam ediyor.

    Araçta eski sistem gaz r-12 sistemi var. Bunu bile bile klimacılar r134 yağ ve gaz önerdiler. Ses bu yüzden oluyor olabilir mi?

    Değerli görüşleriniz için teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mak_79

    Sevgili arkadaşlar
    Çözemediğim bir klima sorunum var.
    Klima kompresörü rölantide, vites atarken veya vites boştayken (yani devir 0-1000) arasındayken cııırrrtt, vıııyykkk, tak tuk, metal metale sürtme sesi geliyor. Kompresör kafası değişti. Problem devam ediyor.

    Araçta eski sistem gaz r-12 sistemi var. Bunu bile bile klimacılar r134 yağ ve gaz önerdiler. Ses bu yüzden oluyor olabilir mi?

    Değerli görüşleriniz için teşekkürler.


    klima kayışının döndürdüğü rulmana bakın derim..benimde metal metala sürme sesi geliyordu ama klimada değil normalde hep geliyordu rulmanı değiştirdiler ses falan kalmadı benimkide direksiyon kayışının rulmanındanmış




  • hocam
    klima kompresörünün kafası değişti. kafa dağılmıştı. Herhalde rulmanı da değiştirmişlerdir.
    Araca gaz verince, yani devir yükselince ses kesiliyor.
    Klima açılınca devir yükselmiyor; aksine düşüyor. Yükselse problem olmayacak
    tşkrler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mak_79

    hocam
    klima kompresörünün kafası değişti. kafa dağılmıştı. Herhalde rulmanı da değiştirmişlerdir.
    Araca gaz verince, yani devir yükselince ses kesiliyor.
    Klima açılınca devir yükselmiyor; aksine düşüyor. Yükselse problem olmayacak
    tşkrler

    ben hala gaz verince kesiliyor diyorsan rulmandan diyorum gel sözümü dinle baktır hocam..bendeki ses te 3000 devir üzerinde çıkmıyodu..
  • ben rulman degıstırdım bır ay once,sanırım sag vede sol rulman var..yanı klımayı vede bır ıkı seyı cevıren kayış
    yanı 2 adet.
    150 ytl verdım tofaş marka.haberın olsun.

    bu arada benım anlamadıgım sey var..
    rölantide devir saati 1 i gösteriyor..ama klima acınca 1 i az geciyor,devır saatı yanı 1.2
    devir yükselmesi nasıl oluyor,yanı motora baglı kayıs varsa klıma acınca o kayıs ıle motora ek yuk gelırse,devır saatının dusmesı lazım,mantıklı olunursa..cok ılgınc.
    ayrıca klima acınca devis cok az yukselıyor vede araba sureklı gıderken devır saatı cok az yukseldıgı ıcın mı araba benzını az fazla yakar dıyorlar..
    ama ben arabayı sehırler arası yolda 2,5 devırde kullansam klıma acmadan da gıtsem 2,5 devırde..
    klıma acsamda 2,5 devıre ayarlıyorum..
    yanı devır saatı sabıt tutunca nasıl oluyorda klıma cok benzın yakar..
    ayrıca klıma motora mı baglı,yoksa kımısı sıyorkı aküden de ek enerji alıyor,yanı tam motora baglı sayılmaz denıyor..




  • Merttt bey ,

    Klima çalışınca devirin yükselmesi olayı merkez ECU nun devri yükselmek için programından kaynaklanıyor . eskiden aynı işlem karbüratörlü araçlarda bir selenoid ile yapılır idi.Gaza daha fazla basılır idi. Yani siz gaza basmasanız bile araç klimasıo devreye girme butonuna basıldığında bu işlem otomatik olarak gerçekleşir.

    Mesela klima kayısınız kopsa ve butona basarsanız benim ne demek istediğimi anlarsanız . devir artışı olacaktır.
  • Bilgilendiren arkadaşlara teşekkürler...

    Ben birşey sormak istiyorum.Anladığım kadarıyla klima sisteminin soğutma işleminde kullnaılan bir motor var ve bu motor devrini aracın krankından alıyor.Peki radyatör fanının yanında klimalı araçlarda varolan ikinci fanın klimayı açınca devreye girmesi bunun bu sisteme katkısı teknik olarak nedir?Bir de bilinirki aracın rahat çalışması için bir sıcaklık değeri vardır ve radyatör fanı ile bu korunur.İkinci fan devreye girdiğinde o da radyatörde soğutucu görevi yapıyor sayılır bu da motorun ısınını düşmesi demektir bu durumda motorun ideal ısısnın düşmesi söz konusu olabilceğini düşündüm bundan dolayı da yakıtta bir artma söz konusu olaiblir mi?
  • klima radyatörü ile araç radyatörü farklı şeylerdir.arka arkaya takıldığı için belki farkedilmemiş olabilir.Klima radyatöründe su değil gaz dolaşmaktadır.Aynen evlerimizdeki split klimalar gibi. hiç farkı yoktur sistem olarak aynıdır. Evinizdeki sistemde neden arka ünitede fan var ise araçta da o neden ile bulunmaktadır.

    2 fan beraber çalışınca motora faydası olur mu diye kendimce ototube arkadaşımızın sorusundan bir anlam çıkardım.

    aslında uzun ve yanıtlanması zor bir soru ama kabaca temel bilgi olarak klima devreye girdiğinde motordan çekilen güç nedeniyle motor ısısının daha fazla artması söz konusudur. Bu fan klima radyatöründe en bir far yaratmak için konulduğu için yan etki olarak emme yaparak motor suyunu da soğutmak için bir görev üstlemiştir.Ama mtorun ek ısınması eksi fanın soputmasından kim karlı çıkar orası biraz zor soru veya ölçüm gereklşi diyebiliyorum ancak




  • Teşekkürler...Benim gördüklerimde tek radyatör olup iki fan yan yana durduğu için yani bütün bir radyatör görüntüsü olduğu için aklıma bu şekilde geldi

    Birde aklıma gelen şöyle bir durum var.Klima aracın yakıtını artıran bir sistem.Peki klimayı nezaman kullanıyoruz hava sıcakken.Bu durumda da hava sıcakken zaten bir yakıt artışı oluyor birim hacimdeki oksijen azaldığı için yanlış bilmiyorsam.Bir de üstüne klima açıyoruz iyice yakıt artıyor.Peki mühendisler hiç olmazsa sıcaktan dolayı artan yakıtın üstüne bir de klimanın çalıştırılması sonucu iyice artan yakıt tüketiminin hiç olmazsa sıcaktan artışına karşı kjlimanın açık olmasından yararlanarak klimanın soğuttuğu havanın bir bölümününde motora giren havaya karıştırılması bir nebze olsun bu iki durumdan dolayı artan yakıta sıcağın etkilediği durumu klima kullanılarak biraz azaltılması düşünülmemişmidir ki aklıma takıldı?

    Uzun ve karmaşık bir soru oldu galiba....
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klima radyatörü ile araç radyatörü farklı şeylerdir.arka arkaya takıldığı için belki farkedilmemiş olabilir.Klima radyatöründe su değil gaz dolaşmaktadır.Aynen evlerimizdeki split klimalar gibi. hiç farkı yoktur sistem olarak aynıdır. Evinizdeki sistemde neden arka ünitede fan var ise araçta da o neden ile bulunmaktadır.

    2 fan beraber çalışınca motora faydası olur mu diye kendimce ototube arkadaşımızın sorusundan bir anlam çıkardım.

    aslında uzun ve yanıtlanması zor bir soru ama kabaca temel bilgi olarak klima devreye girdiğinde motordan çekilen güç nedeniyle motor ısısının daha fazla artması söz konusudur. Bu fan klima radyatöründe en bir far yaratmak için konulduğu için yan etki olarak emme yaparak motor suyunu da soğutmak için bir görev üstlemiştir.Ama mtorun ek ısınması eksi fanın soputmasından kim karlı çıkar orası biraz zor soru veya ölçüm gereklşi diyebiliyorum ancak





  • klima kumandasında yuvarlak halka işaretler olan düğmeyi hangi durumda kullanmak lazım .. birileri klima kullanmayı anlatsada öğrensek nasıl olur
    mesela klima açıkken hadi bir sigara içtik veya kışın buğu oldu diyelim klimada hangi fonksiyonları devreye sokmak gerekir
    şekilli anlatırsanız sevinirim
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.