Şimdi Ara

Klima Sorusu (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
266
Cevap
0
Favori
57.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende tesekkur ederim
  • peki şimdi cam açıkmı yoksa klima açıkmı gitmek daha ekonomik? Çünkü cam açıkkenden belli bi hızdan sonra arabanın içinden hava akımı geçtiğinden ve sürtünme arttığından dolayı yakıt tüketimi artar diye duymuştum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nemesis -- 23 Mayıs 2008; 12:14:56 >
  • konu artık klima hakkında genel bir paylaşım alanı haline geldiği için şunu eklemek istiyorum.

    önceki kasa audi a6 larda (muhakkak yeni modellerde ve başka markalarda da mevcuttur) sunrooftaki fotoseller aracılığı ile motor çalışmıyorken de aracın içini serin tutan klima sistemi mevcut. ama ne kadar süre ile bunu yaptığını bilemiyorum.
  • megane II'nin kitabinda su sekilde yaziyor.

    - sehiricinde yogun trafikte klima kullanmak tuketimi 2 litre kadar arttirir.

    - acik camlar 100 km/saat ustundeki hizlarda tuketimi %4 arttirir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: nemesis

    peki şimdi cam açıkmı yoksa klima açıkmı gitmek daha ekonomik? Çünkü cam açıkkenden belli bi hızdan sonra arabanın içinden hava akımı geçtiğinden ve sürtünme arttığından dolayı yakıt tüketimi artar diye duymuştum...
  • eğer araç klimanız çalışıyorsa camlarınız mutlaka kapalı olmalıdır.

    Bu konuda ilk yapacağınız sıcak araca binince tüm camları açarak iç ısıyı düşürmek ,Klima kapalı konum

    Sonra hareket etmek ve rüzgarın yardımıyla içerinin süpürmesini sağlayarak camların ve çatınızın ısınmış yüzeyini soğutmak, klima kapalı konum,

    Hızınız 40-50 km ulaşınca camları kapatarak klimayı çaliştırmak ve en soğuk konuma almak, iç sirkülasyonu kapalı konuma getirmek. Klima konumu açık

    içerisi belirli bir soğukluğa erişince klima butonunu en soğuk konumdan ideal ısıya yakın bir orta konuma getirmek ve iç sirkülasyonu açık konuma getirmek.Eğer diğital klima ise 22-23 derece idealdir.ama araç içi kalabalık ve hava sıcaksa bir-iki derece aşagısı da olabilir.

    bu durumdan sonra camlar hiç açılmadan seyahat edilmeli ve iç sirkülayon açık konumda kalarak size gerekli oksijen akışı sağlanmalıdır.

    bütün bu aşamalarda klima kompresörü başta aracı soğutmak için devamlı çalışacak ve sarfiyat fazla olacaktır ancak daha sonra devreye girip çıkarak sadce iç hava sıcaklığını korumak için çalışır.

    Not: son konumda camlar açılır ve klima kapatılmaz ise kompesıor devreden öıkmaz veya sadece kendini kısa süre dinlendirmek için çıkar sarfiyatınız artar ve doğayı serinletmede kelebek kanadının hareketi kadar katkıda bulunmuş olursunuz


    quote:

    Orjinalden alıntı: nemesis

    peki şimdi cam açıkmı yoksa klima açıkmı gitmek daha ekonomik? Çünkü cam açıkkenden belli bi hızdan sonra arabanın içinden hava akımı geçtiğinden ve sürtünme arttığından dolayı yakıt tüketimi artar diye duymuştum...




  • Konu ilgimi çekti,
    Detay bulabilirseniz linkini koyun incelemek isterim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    konu artık klima hakkında genel bir paylaşım alanı haline geldiği için şunu eklemek istiyorum.

    önceki kasa audi a6 larda (muhakkak yeni modellerde ve başka markalarda da mevcuttur) sunrooftaki fotoseller aracılığı ile motor çalışmıyorken de aracın içini serin tutan klima sistemi mevcut. ama ne kadar süre ile bunu yaptığını bilemiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir
    Not: son konumda camlar açılır ve klima kapatılmaz ise kompesıor devreden öıkmaz veya sadece kendini kısa süre dinlendirmek için çıkar sarfiyatınız artar ve doğayı serinletmede kelebek kanadının hareketi kadar katkıda bulunmuş olursunuz


    hocam sizin şu benzetmelere bayılıyorum valla
  • klima açıkken havalandırma kanallarından gelen soğuk havanın derecesi kaçtır.klima kontrolü sırıasında bu soğukluk değeri ölçülüyormu yoksa el ilemi kontrol yapılıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    klima açıkken havalandırma kanallarından gelen soğuk havanın derecesi kaçtır.klima kontrolü sırıasında bu soğukluk değeri ölçülüyormu yoksa el ilemi kontrol yapılıyor.


    Evaporatör yani havanın soğutulduğu kısımdaki petekler 0'C derecenin altına düşünce komprasör devreden çıkar. Evaporatörde buzlanma başlamasıyla komprasör devreden çıkar. Bu esnada geçen hava akımı da en düşük 0'C ye düşebilir. Ancak havalandırma ızgaralarına gelene kadar kayıplar olur.

    Hava kanallarından ölçüm yapan basit termometreler var. Teçhizatlı klimacılar hava kanallarından gelen havanın sıcaklığını bu elektronik termometrelerle ölçerler.

    Genelde maksimum ayarda 10'C derecenin altında ölçüm yeterlidir. Ancak bazen daha düşük değerler de elde edilebilir.




  • bilgi için teşekkürler.
  • ek olarak yapılması gerekeni söyleyeyim.
    Genelde klimam soğutmuyor diye tamirciye gittiğinizde ellerini tutumak gibi anlamsız ama tecrübeyle sabit bir haraket yaparlar.Aslında yapmanız gereken çok kolya bir şey vardır.Testi şu sekilde yapılır.

    Klima maxsimum performansı araç radyatörü soğukken değil sıcakken yapılmalıdır.Çünkü gazın soğukluğu radyatörünüz soğuk olduğunda iyidir.Sabahları iyi bir soğukluk elde edelebirken motor ısındığında radyatör de devreye girdiğinde ısısı yükselir bu klima performansını düşürür.Eğer sizin klima sisteminiz bu durumda da istenilen derecede hava üflüyor ise herşey tamam demektir.

    Motor scıak ve radyatör devrede iken iç sirkülasyon kapanır ki dışarıdan alınacak sıcak hava yüzünden ölçüm hatası olmasın sonra klimayı açık 3-5 dakika rölantide beklenir.Klima max konumunda manuel olanda ise en soğuk kısma getirildiğinde klima kompresörü devamlı devrede kalır ne kadar süre devrede kalırsa o kadar soğuk üflemesi gerekir.Yani sıcaklık sabit değil değişkendir.İşte bunu elle anlamak oldukça zordur. Bu yüzden bir adet digital termometre ile oldukça hasas sıcaklık ölçümü yapılabilir.
    Genlede soru kaç derece olmalıdır denir.Bunayanıtım ''ne kadar soğuk olursa o kadar etkili soğutma olur'' derim.Ama ortalma olarak 10 derecenin altında olması soğuk olması için geçerli akçedir.Aksi takdirde kısa sürede araç içi soğutulamaz süre uzar bu da terlemeyi artırır.Min değer olarak klima kompesörünün gücüne ve bazı dış hava sıcaklığı gibi faktörlere bağlı olmakla birlikte 3-4 derece kadardır.Bu değere ulaşmak bazı klima sistemlerinde mümkün olmayabilir.nedenleri ;
    1- gaz miktarı yetersiz olabilir.
    2- Araç iç hacmi büyük ve klima komresörü küçük ise.yani BTU değeri az olup da hacmi geniş bir yer soğutulmak isteniyor ise.
    3- Dışarıda güneş ve UV miktarı fazla ise.


    özet olrak basit bir diğital termometre ile kendini< klimanızın durumu öğrenmeniz mümkündür.Ölçüm için ön panel direk üstünüze gelen konumda tutulmalı ve aracın ortasındaki 2 adet size ızgaradan size yakın olanı referans alınmalıdır.En soğuk olan zaten genelde bu paneldir.Tam yeri olarak sürücü koltuğunun sağına düşen ilk ızgara olarak vurgulayayım.



    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    klima açıkken havalandırma kanallarından gelen soğuk havanın derecesi kaçtır.klima kontrolü sırıasında bu soğukluk değeri ölçülüyormu yoksa el ilemi kontrol yapılıyor.


    Evaporatör yani havanın soğutulduğu kısımdaki petekler 0'C derecenin altına düşünce komprasör devreden çıkar. Evaporatörde buzlanma başlamasıyla komprasör devreden çıkar. Bu esnada geçen hava akımı da en düşük 0'C ye düşebilir. Ancak havalandırma ızgaralarına gelene kadar kayıplar olur.

    Hava kanallarından ölçüm yapan basit termometreler var. Teçhizatlı klimacılar hava kanallarından gelen havanın sıcaklığını bu elektronik termometrelerle ölçerler.

    Genelde maksimum ayarda 10'C derecenin altında ölçüm yeterlidir. Ancak bazen daha düşük değerler de elde edilebilir.




  • gözüken o ki yeni nesil araçların klimaları yeterli soğutma yapmakla birlikde yakıt ve performanzdan fazla götürmüyor.(yada hissedilmiyor)
  • selam arkadaşlar.

    benim arçelik 12000 btu klimam var. başka eve taşındım klimayı kendim söktüm bütün gazı kaçtı.
    şimdi klimayı montaj ettim bağladım. r22 gaz aldım gaz monifoltum var alet edavatım var.

    ne kadar gaz basmam gerektiğini bilmiyorum. boru uzunluğu 5 - 6 metre kadar. ayrıca gaz basarken klima çalışır vaziyettemi olucak.dikkat etmem gereken püf noktaları nereler. yardımlarınızı bekliyorum saygılar......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: digiter

    selam arkadaşlar.

    benim arçelik 12000 btu klimam var. başka eve taşındım klimayı kendim söktüm bütün gazı kaçtı.
    şimdi klimayı montaj ettim bağladım. r22 gaz aldım gaz monifoltum var alet edavatım var.

    ne kadar gaz basmam gerektiğini bilmiyorum. boru uzunluğu 5 - 6 metre kadar. ayrıca gaz basarken klima çalışır vaziyettemi olucak.dikkat etmem gereken püf noktaları nereler. yardımlarınızı bekliyorum saygılar......


    arkadaşım bu soruna belki burada yanıt bulamayabilirsin,
    ama şansını denemişsin belki bilen vardır,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: digiter

    selam arkadaşlar.

    benim arçelik 12000 btu klimam var. başka eve taşındım klimayı kendim söktüm bütün gazı kaçtı.
    şimdi klimayı montaj ettim bağladım. r22 gaz aldım gaz monifoltum var alet edavatım var.

    ne kadar gaz basmam gerektiğini bilmiyorum. boru uzunluğu 5 - 6 metre kadar. ayrıca gaz basarken klima çalışır vaziyettemi olucak.dikkat etmem gereken püf noktaları nereler. yardımlarınızı bekliyorum saygılar......



    servisdeki bir usta ile görüşün tavsiyeleri olur.
  • Arkadaşlar selam,

    Aracımda klima açıkken çıkan bir ses farkettim...

    Özellikle düşük devirde gazı hafif verirken (Sadece klima açıkken) sağ ön taraftan bir ses geliyor, sanki dönen bir çarkın içinde bir nohut tanesi var gibi, veya bisiklet tekerine kağıt sıkıştırmış gibi...

    Servise götürdüm beraber dolaştık, bulamadık rastlayamadık.

    Klimanın soğutmasında vs. hiç sorun yok, tek sıkıntım o gelen tıkırtı sesi....
  • Arkadaşlar ben klimamın iyi soğutmadığını düşünüyorum(Megane 2)Serviste ızgaralardan çıkan havayı dijital termomerte ile ölçtüler.Sorularım şunlar:
    1-Üflenen hava kaç derece olmalı.Rölantide ve 2000 devirde fark eder mi?
    2-Araç rölantide çalışırken klima daha az soğutuyor gibi.Tabi bu mantık olarak anlaşılabilir ama bu kadar fark olmalı mı?

    Benim araçta rölantide 10 derece 2000 devir civarına çıkarınca 5 derece hava üflüyor.4.kademeyi açınca bile buz gibi yapmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tevil -- 17 Haziran 2008; 12:29:23 >
  • üflenen 5 derece çok iyi bir derece ,aslında 9-10 dereceye kadar rölantide düşmesi normaldir.

    aracın klima komresörü araç devrine bağlı olrak çalıştığı için devir artınca soğutmanın hem derecesinin hem de performansının artması çok doğaldır.Aynem ara. devir Hp grafiği gibi bu klima komresörünün de bir eğrisi vardır.

    Genelde evlerde kullnılan klşmalar sabir devirde döndüğü içşin soğutma gücü sabittir.yani min olarak bir değer garanti edilmiştir.Ancak araçlarımzda bu devirle bağlantılı olarak BTU değeri değişmektedir.Bu yüzdenmaksimum klima performansı için belirli bir devir olması gereklidir.Bunun altında da soğutma yapar ancak ısı değeri görece olarak yüksek olacaktır.

    Gerçibugunlerde televizyonlarda invortorlü ekonomik ev klimaları gibi yeni kavramlar duymaktasınız.İşte aynen araç klimasında olduğu gibi evlerdeki yeni nesi lklimaların bazılarında INVENTORLU deniyor , ne kadar soğutma gerekli ise motor o kadar devirde dönerek ekonomi sağlamaktadır. bana göre buluşun nedeni araç klimalardan kaopya çekmekten başka birşey değildir.Yeni alacaklara motor devri değişkken olan bu tür ev klimalarını öneririm.uzun süre çalıştığında tasarruflu olacaktır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tevil

    Arkadaşlar ben klimamın iyi soğutmadığını düşünüyorum(Megane 2)Serviste ızgaralardan çıkan havayı dijital termomerte ile ölçtüler.Sorularım şunlar:
    1-Üflenen hava kaç derece olmalı.Rölantide ve 2000 devirde fark eder mi?
    2-Araç rölantide çalışırken klima daha az soğutuyor gibi.Tabi bu mantık olarak anlaşılabilir ama bu kadar fark olmalı mı?

    Benim araçta rölantide 10 derece 2000 devir civarına çıkarınca 5 derece hava üflüyor.4.kademeyi açınca bile buz gibi yapmıyor.




  • gelen ses muhtemelen klima komprösorünün üstündeki kasaktan geliyordur. Rulmanlarına baktırınız.Bazen bu tür vıyyk vıyyk gibi sürtünmeli bir ses yapabiliyor. Rulman çok ucuzdur ama bozulursa komprösor dağılır ve oldukça pahalıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: _crash_

    Arkadaşlar selam,

    Aracımda klima açıkken çıkan bir ses farkettim...

    Özellikle düşük devirde gazı hafif verirken (Sadece klima açıkken) sağ ön taraftan bir ses geliyor, sanki dönen bir çarkın içinde bir nohut tanesi var gibi, veya bisiklet tekerine kağıt sıkıştırmış gibi...

    Servise götürdüm beraber dolaştık, bulamadık rastlayamadık.

    Klimanın soğutmasında vs. hiç sorun yok, tek sıkıntım o gelen tıkırtı sesi....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    gelen ses muhtemelen klima komprösorünün üstündeki kasaktan geliyordur. Rulmanlarına baktırınız.Bazen bu tür vıyyk vıyyk gibi sürtünmeli bir ses yapabiliyor. Rulman çok ucuzdur ama bozulursa komprösor dağılır ve oldukça pahalıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: _crash_

    Arkadaşlar selam,

    Aracımda klima açıkken çıkan bir ses farkettim...

    Özellikle düşük devirde gazı hafif verirken (Sadece klima açıkken) sağ ön taraftan bir ses geliyor, sanki dönen bir çarkın içinde bir nohut tanesi var gibi, veya bisiklet tekerine kağıt sıkıştırmış gibi...

    Servise götürdüm beraber dolaştık, bulamadık rastlayamadık.

    Klimanın soğutmasında vs. hiç sorun yok, tek sıkıntım o gelen tıkırtı sesi....



    Teşekkür ederim, baktırayım...





  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.