Şimdi Ara

Klima Sorusu (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
266
Cevap
0
Favori
57.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim arabada tek fan ve tek radyatör var,klimayı açınca fan devreye giriyor dediğim gibi de tek fan var,bu iş nasıl oluyor.Bir zararı veya yararı var mı bu sistemin.
  • arabada klıma varsa,arabanın kullanma klavuzunda hersey detaylı anlatıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YAZILIMCI,
    CARBON CLEAN I NERDE YAPTIRDIN? TÜKETİM ANLAMINDA GERÇEKTEN FARK OLDU MU?

    276 YTL KONUSUNDA YANLIŞIN OLMASIN. 90 LİTRELİK DEPO HANGİ ARAÇTA VAR?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online
    varlık içinde yokluk çekiyoruz resmem .Elimizde imkenlar var ama kullanıamıyoruz.
    Geçen benzincide gördüm beden önce biri 98 oktan benzin almış 276 YTL yaaa litre fiyatı 3.080 mi ne olmuş yuh vallaha.





    benim araçta 125 litre.aracım buick lesabre




  • arkadaşlar konuyla belki biraz alakasız olabilir ama,klimasız bir araca sonradan klima takılır mı mı?maliyeti serviste tahminen ne kadar olur?montajı kolay mıdır?bilgisi veya deneyimi olanlar paylaşırsa sevinirim.
  • bildiğim kadarı ile araçta klima hazırlığı var ise daha kolay takılıyor,
    ancak sonradan takılan herşey daha pahalıya geliyor gibi
  • sevgili arkadaşlar
    Çözemediğim bir klima sorunum var.
    Klima kompresörü rölantide, vites atarken veya vites boştayken (yani devir 0-1000) arasındayken cııırrrtt, vıııyykkk, tak tuk, metal metale sürtme sesi geliyor. Kompresör kafası değişti. Problem devam ediyor.

    Araçta eski sistem gaz r-12 sistemi var. Bunu bile bile klimacılar r134 yağ ve gaz önerdiler. Ses bu yüzden oluyor olabilir mi?

    Değerli görüşleriniz için teşekkürler.
  • kesinlikle güzel bir kurgu , ancak tek bir nokta var. Oda aracınızın birim dakikada tükettiği hacim hava miktarı ,klimanın soğuttuğu birim hacim miktarından çok fazladır. Mutlaka bir faydası olur ancak artı eksileri kıyaslayınca pek avantajlı olmadığı söylenebilir.ben daha önce de önermiştim.Aslında radyatördeki sıcak suyu kullarak da etkilşi soğutma yapılabilmesi mümkündür ama şu ana hadar kompresörsüz bir sistem araçlarda görmedim. Aslında belki takviye olrak da kullnılabilir.yani özetle araçtaki sıcak su ile klima gazını soğutmak teknik olrak mümkündür. Evet yanlış okumuyorsunuz ısı ile soğutma . Çünklü enerji transferinde sıcak soğuk kavramı yoktır ne kadar kcal enerjinin nereden nereye gittiği hesaplanır. Bir4 yerde artı enerjiniz var ise bunu biraz kayıpla bir şeyin ısısını düşürmek için kullanabilirsiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ototube

    Teşekkürler...Benim gördüklerimde tek radyatör olup iki fan yan yana durduğu için yani bütün bir radyatör görüntüsü olduğu için aklıma bu şekilde geldi

    Birde aklıma gelen şöyle bir durum var.Klima aracın yakıtını artıran bir sistem.Peki klimayı nezaman kullanıyoruz hava sıcakken.Bu durumda da hava sıcakken zaten bir yakıt artışı oluyor birim hacimdeki oksijen azaldığı için yanlış bilmiyorsam.Bir de üstüne klima açıyoruz iyice yakıt artıyor.Peki mühendisler hiç olmazsa sıcaktan dolayı artan yakıtın üstüne bir de klimanın çalıştırılması sonucu iyice artan yakıt tüketiminin hiç olmazsa sıcaktan artışına karşı kjlimanın açık olmasından yararlanarak klimanın soğuttuğu havanın bir bölümününde motora giren havaya karıştırılması bir nebze olsun bu iki durumdan dolayı artan yakıta sıcağın etkilediği durumu klima kullanılarak biraz azaltılması düşünülmemişmidir ki aklıma takıldı?

    Uzun ve karmaşık bir soru oldu galiba....
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klima radyatörü ile araç radyatörü farklı şeylerdir.arka arkaya takıldığı için belki farkedilmemiş olabilir.Klima radyatöründe su değil gaz dolaşmaktadır.Aynen evlerimizdeki split klimalar gibi. hiç farkı yoktur sistem olarak aynıdır. Evinizdeki sistemde neden arka ünitede fan var ise araçta da o neden ile bulunmaktadır.

    2 fan beraber çalışınca motora faydası olur mu diye kendimce ototube arkadaşımızın sorusundan bir anlam çıkardım.

    aslında uzun ve yanıtlanması zor bir soru ama kabaca temel bilgi olarak klima devreye girdiğinde motordan çekilen güç nedeniyle motor ısısının daha fazla artması söz konusudur. Bu fan klima radyatöründe en bir far yaratmak için konulduğu için yan etki olarak emme yaparak motor suyunu da soğutmak için bir görev üstlemiştir.Ama mtorun ek ısınması eksi fanın soputmasından kim karlı çıkar orası biraz zor soru veya ölçüm gereklşi diyebiliyorum ancak






  • kompresör tasarımında hangi gaz kullnılması gerektiği belirtilir.Gaz aynen kitapçıkta ne yazıyorsa aynen korunmalıdır. Değişiklik uygun değildir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mak_79

    sevgili arkadaşlar
    Çözemediğim bir klima sorunum var.
    Klima kompresörü rölantide, vites atarken veya vites boştayken (yani devir 0-1000) arasındayken cııırrrtt, vıııyykkk, tak tuk, metal metale sürtme sesi geliyor. Kompresör kafası değişti. Problem devam ediyor.

    Araçta eski sistem gaz r-12 sistemi var. Bunu bile bile klimacılar r134 yağ ve gaz önerdiler. Ses bu yüzden oluyor olabilir mi?

    Değerli görüşleriniz için teşekkürler.
  • dün edirneden izmite geldim yol boyunca klima(manuel) açıktı,
    fan seviyesini hep 2 ye ayarladım arada bir kapattım ve klimayı hep camlara üflettim ama yinede çarptı beni,
    ş.içinde kısa mesafelerde pek etkilemiyor ama uzun yolda beni çok çarpıyor,
    acaba siz bu sıcaklarda klimanızı hangi kademede ve hangi modda(cam,ayaklar,yüz,ayak-yüz) hangisinde kullanıyorsunuz,
    tavsiyelerinizi bekliyorum,
  • sevgili vezir ve diğer üstadlar.
    sizlere bir sorum olacak.
    1.0 bir corsam var. bir çok araç kullandım ve hepsinde uzun yokuşlarda şehir dışında klimanın güçten çaldığına şahit oldum.
    sanırım bir çok arkadaşta aynı şeyi yaşamıştır.
    ve tabi 1.6 motorlu araçlarda bile bu güç kaybı bariz olduğundan 1.0 motorlu bir aracın sürüneceği düşünülür ancak ben aracımda klimanın performansa etkisini hissetmiyorum.
    (klimanın gücünü elktiriktenmi aldığını sorduğum servis aynen öyle demişti)
    bunuda kime söylesem inandıramıyorum.
    bunun bir izahatını yaparmısınız.
    şimdi tamam gücü aküden alıyor diyelim alternatörde aküyü doldurmak için daha fazla güç isteyecektir ve yakıt tüketimi bunun için artacaktır ancak alternatör bu elektiriği üretmek için motorun performansını ne kadar törpüler. ve bu törpüleme aracı kullanırken hissedilecek bir törpülememidir.
    zira ben hissetmiyorum.
    şimdiden teşekkürler.
    saygılarımla




  • Arkadaşlar burda yeterince bilgili insanların varlığını görüyorum. başıma gelen bi olay var.

    pejo 406 nın radyatör suyunu kontrol etmemiştim epeydir. dur kalk trafikte maslakta klima soğutmamaya başladı aniden. direk dışardaki havayı üflemeye başladı. açma kapama düğmesine basıyorum değişen bişey yok. klima devreden çıktı. tesadüf bir otoparka girdim girdiğim anda araç su kaynattı ve radyatör suyu dipten kıpkırmızı boşaldı. ben "noluyoruz" derken klima çalışmayınca meğer araç 110c ye gelmiş. göstergeye bakmayı akıl edemedim tabi.

    neyseki su kaynatır kaynatmaz otoparkta olduğumdan hemen aracı kappatım kaputu açtım.

    sorum şu.
    klima şu anda normal soğutuyor ama son fan hızında gücü epeyce düştü. eskisi gibi üflemiyor. son fan hızında ses artışı oldu güç düştü.
    ayrıca manuel klima olduğundan hafif ılık üflemesi için kolu sola çevirdiğimde sıcaklık farkı oluşmamaya başladı.
    Bazende aracı ilk çalıştırdığımda klimayı açıyorum içeri benzin kokusu geliyor. . araç gaz a geçtiğinde koku gidiyor??

    valla saçmasapan şeyler oldu klimaya sizce durum nedir? ne yapılması gerekir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    sevgili vezir ve diğer üstadlar.
    sizlere bir sorum olacak.
    1.0 bir corsam var. bir çok araç kullandım ve hepsinde uzun yokuşlarda şehir dışında klimanın güçten çaldığına şahit oldum.
    sanırım bir çok arkadaşta aynı şeyi yaşamıştır.
    ve tabi 1.6 motorlu araçlarda bile bu güç kaybı bariz olduğundan 1.0 motorlu bir aracın sürüneceği düşünülür ancak ben aracımda klimanın performansa etkisini hissetmiyorum.
    (klimanın gücünü elktiriktenmi aldığını sorduğum servis aynen öyle demişti)
    bunuda kime söylesem inandıramıyorum.
    bunun bir izahatını yaparmısınız.
    şimdi tamam gücü aküden alıyor diyelim alternatörde aküyü doldurmak için daha fazla güç isteyecektir ve yakıt tüketimi bunun için artacaktır ancak alternatör bu elektiriği üretmek için motorun performansını ne kadar törpüler. ve bu törpüleme aracı kullanırken hissedilecek bir törpülememidir.
    zira ben hissetmiyorum.
    şimdiden teşekkürler.
    saygılarımla


    Sayın otomobilci arkadaşım,

    Evet elektikli klima sistemleri olduğu doğrudur.Sizin araç için bunun olup olmadığını bilmiyorum.Ancak anlamak için motor kaputunu açıp klima kompresörüne bir kayış gidip gitmediğine bakarsanız durum netleşir.Kayış var ise tahriki motordan alır yoksa elektrikli olması muhteldir.

    Bilineceği üzere enerjinin korunumu yasasına göre hiç birşey yoktan var olmazi hiç bir enerji de yok olmaz.Bu kanun sadece dünyanın değil evrenin da kanunudur.

    Elektrikli sistemlerde gereken güç alternatörden sağlanır ,aslında akü alternatör bir bütündür. Birsi güç üreten sistem , diğeri fazla enerjinin depolandığı bir sistem. Hibrit motorlardaki temel prensip de budur.

    Şimdi elekrikli bir klima da olsa BTU veya watt karşılığı bir elektrik tüketecektir ve bunu karşılaması için alternatörün de zorlanması anlamına gelecektir. Değişen bir şey olmaz.

    Ancak kullanımda bazı avantajları söz konusudur. Birincisi motor devrinin düşmesi olayı yok olmaz ama hissedilme oranı azalır.nedenini bir ara uzun uzun yazarım.

    Bundaki temel felsefe alternatörün gereken enerjiyi tamamlaması için maksimum güçte çalışmıyor olmasından kaynaklanmaktadır. Yani atıyorum sizin çektiğiniz güç 20 amper ama alternatör 50 amper üretebiliyor gibi düşünebilirsiniz. Eksik kalan kısın aküden desteklendiği için alternatör zorlanmamaktadır.Ama akünüz zayıf ise ve performas vermiyorsa durum değişebilir.O zaman alternatör güç üretir elektriğe çevirir.Bunu klima kopresörü kullanır. Şimdi aklıma bir soru da gelmiyor değilyani. Bilineceğine göre her eenrji dönüşümünde belirli bir kayıp söz konusudur. Buna gerek var mı ? kayış mekanik iletim olduğu için kayıp daha az olacaktır.


    Ancak motor hacmi azaldığında mühendisler için sıkıntı bir nokta oluşmaktadır. Motor rölantide çok daha az güç üretir ve araç hafif değilse veya içinde 5 kişi varsa yani full dolu ise tüm enerjisini bu direnci yenmeye harcar. Birde siz klimaya buran güç çekerseniz hızlanma ivmesini etkileyecektir.Bu yüzden elektronik dünyasından yardım istenerek düşük devrilerdeki bu problemin karşılanmasında aküden destek alınabileceği görülmüş ve böyle araçlar da üretilmiştir.Yani akü burada destek görevini üstlenmektedir.Ama temel işlev alternatörün üzerinde yoğunlaşmaktadır.

    Herkezin yanıldığı veya atladığı nokta şuradadır. Alternatör siz güç çekerseniz veya depolayabilirseniz enerji üretir. Eğer yüksek devirde bu gücü kullanmazsanız avere yani boşta döner. Güç çekilmeye başladıında ise alternatör kendini kasmaya ve negatif tork üretmeye başlar .Bu nedenle motoru yorar.Ama siz güç veya watt kullanmıyorsanız atıl vaziyette dönmektedir.Motora ciddi bir negatif tork etkisi yoktur. tabii ki mekanik sürtünmeler hariç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Temmuz 2008; 11:16:05 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sioux

    sorum şu.
    klima şu anda normal soğutuyor ama son fan hızında gücü epeyce düştü. eskisi gibi üflemiyor. son fan hızında ses artışı oldu güç düştü.
    ayrıca manuel klima olduğundan hafif ılık üflemesi için kolu sola çevirdiğimde sıcaklık farkı oluşmamaya başladı.
    Bazende aracı ilk çalıştırdığımda klimayı açıyorum içeri benzin kokusu geliyor. . araç gaz a geçtiğinde koku gidiyor??

    valla saçmasapan şeyler oldu klimaya sizce durum nedir? ne yapılması gerekir.


    sioux,
    Klimanın sağutma gücünü etkileyen temel faktçr , içindeki gazın tam dolu olup olmaması ve klima komresörünü uygun devirde dönüp dönmediğidir.Başka bu durumu etkileyen bir sürü etmen daha vardır ancak sizin aracın temel sorunu hareret yaptıran şeyin tespit edilmesidir ,diye düşünüyorum. yani, klima sadece aracın krankından güç aldığı için hareret olayını hızlandırmıştır.


    yani özetle atı zaten yokuşa vurmuşsunuz zorlanıyormuş ,bir de yoldan geçenleri taşıyayım deyince at düşmüş bayılmış. ''Şimdi suç yoldan geçenleri almak mı yoksa atın zaten yorgun olması mı '' gibi bir vecize ile anlatmak olayı özetlemektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Temmuz 2008; 9:40:50 >




  • arkadaşlar benim de sormak istediğim birşey var:
    2007 model ford focus ghia sahibiyim...
    araçta full automatic klima alındığı ilk günden beri son derece düşük performans veriyor. hatta bu sene bir kere Antalya'ya gittim, güneşi tam karşıdan yerken klima 16 dereceye ayarlı ve fa en kuvvetlide çalışırken resmen ter attım, hatta camları açtığımda araç hızlı olduğu için klimadan daha serin hissettirdi kendimi bana

    aracı servise götürmek konusunda çok da istekli değilim burda okuduklarımdan ve az çok bildiğimden dolayı.
    başka ford focus kullanıcısı olup böyle bir sorun yaşayan var mı?
    ya da herhangi bir önerisi olan?
  • bende 2005 ghia var ve içerisini buz gibi yapıyor ,sizinkinde bir problem olabilir.

    Soğutma olayını test etmek için dışarıdan hava alma olayını kapatım. İç çevirime verin ve nemi azaltın bir müüdet . 15-20 dakika sonra da memnun değilseniz bir klimacıya veya servise gösterseniz iyi olur.

    Antalya ve güney sahillerimiz bu aralar acayip nemli ve sıcak ,dolayısı ile Antalya daki 35 derece ile Ankara daki 35 derce bir değildir.aracın soğutma süresi de uzaması normaldir.Ancak ben sahil kenarında klimayı 20 cdakika kadar kullandıktan sonra soğuktan üstüme veremiyorum ve camlara yönlendiriyorum. Ön camlar da dışarıdan buğunanıyor.nem nedeniyle. Sizin de benzer durumları yaşamanız lazım
  • mrb arkadaşlar. opel astra 98 model aracım klima sigortası belirli bir süre çalıştırmadan sonra atıyor. 10 amperlik olan sigorta hemen atıyor. 15 amperlik taktım 3-5 defa çalıştırdıktan sonra attı. şu anda 20 amperlik sigorta var üzerinde ve çalışıyor. sanayideki oto elektrikçi kompresör sargılarından olabilir dedi. herhangi bir şey yapmadık ama sizce arıza ne olabilir . teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bahatki

    mrb arkadaşlar. opel astra 98 model aracım klima sigortası belirli bir süre çalıştırmadan sonra atıyor. 10 amperlik olan sigorta hemen atıyor. 15 amperlik taktım 3-5 defa çalıştırdıktan sonra attı. şu anda 20 amperlik sigorta var üzerinde ve çalışıyor. sanayideki oto elektrikçi kompresör sargılarından olabilir dedi. herhangi bir şey yapmadık ama sizce arıza ne olabilir . teşekkürler.

    Aküden fazla elektrik alıyor yada kaçak benzeri bir şey var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bahatki

    mrb arkadaşlar. opel astra 98 model aracım klima sigortası belirli bir süre çalıştırmadan sonra atıyor. 10 amperlik olan sigorta hemen atıyor. 15 amperlik taktım 3-5 defa çalıştırdıktan sonra attı. şu anda 20 amperlik sigorta var üzerinde ve çalışıyor. sanayideki oto elektrikçi kompresör sargılarından olabilir dedi. herhangi bir şey yapmadık ama sizce arıza ne olabilir . teşekkürler.



    Aracın orjinal sigortası kaç amper bilmem ama sigortalarla kafamıza göre oynamamız doğru olmaz.Sigorta mevcut elektronik devreye üzerindeki amper miktarından fazla akım göndermemek için görev yapar.Yani 10 amp. sigorta ilgili devreye 10 amp.den fazla akım gitmemesini sağlamak üzere oradadır bu miktarın üzerindeki akımın ilgili devreye zararı olacağı düşüncesiyle 10 amp. konulmuştur.Bu değeri artırmak pahalı ve tamiri zor daha büyük arızalara sebep olabilir.Bu nedenle sigortalarla fazla oynamadan bir klimacıya gidip çözüm aramak menfaatiniz icabıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava -- 1 Ağustos 2008; 17:39:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bende 2005 ghia var ve içerisini buz gibi yapıyor ,sizinkinde bir problem olabilir.

    Soğutma olayını test etmek için dışarıdan hava alma olayını kapatım. İç çevirime verin ve nemi azaltın bir müüdet . 15-20 dakika sonra da memnun değilseniz bir klimacıya veya servise gösterseniz iyi olur.

    Antalya ve güney sahillerimiz bu aralar acayip nemli ve sıcak ,dolayısı ile Antalya daki 35 derece ile Ankara daki 35 derce bir değildir.aracın soğutma süresi de uzaması normaldir.Ancak ben sahil kenarında klimayı 20 cdakika kadar kullandıktan sonra soğuktan üstüme veremiyorum ve camlara yönlendiriyorum. Ön camlar da dışarıdan buğunanıyor.nem nedeniyle. Sizin de benzer durumları yaşamanız lazım

    Vezir arkadaşım size bir sorum olacak,yazın klimanın performanslı çalışbilmesi için kışın ayda bir defada olsa çalıştırılması gerektiği söyleniyor,kalorifer sıcak pozisyonda iken klimayı çalıştırdığımızda sisteme zararı olur mu?Araçlardaki klima sistemi evdekiler gibi yaza ve kışa göre dizayn edilmediğinden sonuç ne olur?Bu konu hakkındaki paylaşımlarınızı bekliyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Benim arabada tek fan ve tek radyatör var,klimayı açınca fan devreye giriyor dediğim gibi de tek fan var,bu iş nasıl oluyor.Bir zararı veya yararı var mı bu sistemin.



    Vezir üztadım benim sorumu görmemişsin,cevaplayabilirsen sevinirim
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.