Şimdi Ara

Klima Sorusu (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
266
Cevap
0
Favori
57.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertten90

    arkadaşlar benim size bir sorum olacak bende tempra sx ak war 1600 motor 97 hp 6 yıldır tempra kullanıcısıyım. ve 6 yıldırda klimayı kullanıyom ama bu yaz klima çalışırken araba rölantide iken motor sarsıntı yapıyor ilk defa bu sene böyle bişey oluyor klimanın bakımını gazını falan baktırdım ama yinede motor rölantide sarsıntı yapıyor acaba ben bu kış arabama lpg taktırdım daha önce benzin kullanıyordum lpg den yapıyor klima sarsıntıyı rölantide acaba


    Motorda bir ayar var ve klima devreye girdiğinde rölantiyi yükseltiyor ama şu an için ne olduğunu bilmiyorum. Klimanın bakımını ve gazını baktırdığın yere söyle onlar bilir.
  • Gelin hep beraber klima ile ilgili sorularınıza burada cevap arayalım.
  • Şahin'lere klima takılıyor mu?

    Nereye ve ne kadara taktırabilirim?Bi de randımanlı olur mu acaba?Araç LPG'li..
  • merhabalar
    topiğin hepsini okuyamadım uzun olduğu için.
    sizlere sorum şu:
    aracımda klimayı hiç kapatmıyorum yani
    araç çalışır haldeyken klima açıkken aracı stop ettiğimde
    klimayı kapatmıyorum.bu nedenle aracımda bir şeyi gözledim.
    araç stop ettikten sonra turbo sesine benzer bir ses çıkıyor ve sanki bir yerden gaz geliyormuş gibi
    10-15 saniye ses geliyor ön kaputtan.

    bunun bi zararı olur mu???
    araç 2006 tdi passat.
    ilgilenirseniz sevinirim.
    selam ile...
  • bu konu hakkında bilgisi olan yok mu???
    yardımlarınızı bekliyorum.
    selam ile...
  • arkadaşlar benim size bir sorum olacak bende tempra sx ak war 1600 motor 97 hp 6 yıldır tempra kullanıcısıyım. ve 6 yıldırda klimayı kullanıyom ama bu yaz klima çalışırken araba rölantide iken motor sarsıntı yapıyor ilk defa bu sene böyle bişey oluyor klimanın bakımını gazını falan baktırdım ama yinede motor rölantide sarsıntı yapıyor acaba ben bu kış arabama lpg taktırdım daha önce benzin kullanıyordum lpg den yapıyor klima sarsıntıyı rölantide acaba

    bu konuda yardım edecek arkadaş yokmu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    merhabalar
    topiğin hepsini okuyamadım uzun olduğu için.
    sizlere sorum şu:
    aracımda klimayı hiç kapatmıyorum yani
    araç çalışır haldeyken klima açıkken aracı stop ettiğimde
    klimayı kapatmıyorum.bu nedenle aracımda bir şeyi gözledim.
    araç stop ettikten sonra turbo sesine benzer bir ses çıkıyor ve sanki bir yerden gaz geliyormuş gibi
    10-15 saniye ses geliyor ön kaputtan.

    bunun bi zararı olur mu???
    araç 2006 tdi passat.
    ilgilenirseniz sevinirim.
    selam ile...


    Kesinlikle çok zararlı. Zaten klima hortumlarının içinde yoğunlaşma sonucu birikicek nem nedeniyle koku yapmasını gözardı edelim, bir kere klima kompresörüne çok zararlı. Belki aracı çalıştırırken koruma ünitesi vardır ve motor çalışmadan devreye girmiyordur ama kapatırken böyle bir devre olacağını sanmıyorum o yüzden kesinlikle yapma.

    Araç motoru kapatılırken de açılırken de klima daima kapalı konumda olmalı, klima kapatıldıktan sonra bir süre sadece hava çevrimi yapılmalı (AC kapalı ama üfleme açık konumda) ayrıca mümkün olduğunca araba yüksek devirde iken klima açılmamalı, eğer yüksek devirde klima açmak gerekiyorsa önce araç boşa atılmalı ya da göreceli olarak devir azaltılma daha sonra klima açılmalı, klima kompresörünün çıkardığı tık sesi duyulduktan sonra araç istenilen devre getirilmeli. Klimanın uzun ömürlü olması ve ömrü boyunca da verimli çalışması için bu noktalara dikkat edilmesi gerekiyor.




  • @TRCaPiTaL kardeşim sağol ilgilendiğin için.
    demekki benim eski araçta klimanın sürekli arıza vermesi bundan olabilir.
    bende daha yeni keşfettim böyle bişey olduğunu.
    bundan sonra dikkat ederim.

    bi de bişey soracağım.
    klima ilk açılırken camları açıp bir dakka falan havalandırmak gerekiyor mu?
    herhalde klima ilk açıldığında zararlı gazlar çıkarıyormuş.
    bunu merak ettim.bu ne kadar doğrudur.

    selam ile...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    @TRCaPiTaL kardeşim sağol ilgilendiğin için.
    demekki benim eski araçta klimanın sürekli arıza vermesi bundan olabilir.
    bende daha yeni keşfettim böyle bişey olduğunu.
    bundan sonra dikkat ederim.

    bi de bişey soracağım.
    klima ilk açılırken camları açıp bir dakka falan havalandırmak gerekiyor mu?
    herhalde klima ilk açıldığında zararlı gazlar çıkarıyormuş.
    bunu merak ettim.bu ne kadar doğrudur.

    selam ile...


    Rica ederim. Klimanın ilk çalıştırıldığında ya da herhangi bir anda zararlı ya da zararsız gaz çıkarması olası değil. Tabii bahsimiz arızası olmayan bir klimada. Çünkü klima gazı herhangi bir şekilde içeri üflenen havayla temas etmiyor. Ama ilk çalıştırmada özellikle sıcak günlerde üfleme kanallarının sıcaklığından ve kabin içinin sıcak olmasından dolayı camların bir süre açık tutulması iyi olur. Ayrıca biraz eskimiş polen filtreleri nem yüzünden ilk çalıştırmada koku yapabiliyor, bu havanın da dışarı atılması için camların açılması iyi olur.




  • sıkca sorulan bir sorunun cevabı.


    klima yüksek devir ve hızlarda devreye almak kısmen zararlıdır.
    zararlı olan kısmı kompresör kısmıdır bunun sebebide,
    klima kasnağı sürekli motor çalıştığı sürece dönse bile asıl kompresörü devreye sokan akımı veren klima aç butonudur. bu butona basınca kompresör içindeki magnetik (bobin) kavrama devreye girer ve dönmeye başlar. yüksek devirde bu bobin kavramayı bir anda yapacaktır ve pistonları yüksek bir güçle çalıştıracaktır. aşınmadan tutun pistona gelen darbeye kadar bir çok etkiye maruz kalacaktır. bu yüzden daha öncede bu konuya değinmiştim yüksek devirlerde mümkünse debriyaja basıp klimayı devreye almak daha sağlıklıdır.

    ayrıca kış aylarında bile haftada bir yada 2 haftada bir klimayı çalıştırmak klimanın ömrünü uzatacağı gibi klima gazının bitmesinide önleyecektir. her yaz başında klima gazını doldurmak zorunda kalmak istemiyorsanız, özellikle eski model araçlarda bu sorun daha çok yaşanır. mümkünse kışında klimayı çalıştırmayı unutmayın.

    sebebine gelince,
    uzun süre klima çalışmayınca keçelerde(nüve) oluşan ince toz keçeyi ilk çalışmada keçede sarılı yağ olmadığından sızdıracaktır ayrıca keçe yapısı gereği çalışma durumunda daha aktif bir rol oynar sürekli basıncın bulunduğu ortamlarda keçeler çalışmaması durmunda sızdırmalar kaçınılmazdır
    zaten bu sızdırma yağ şeklinde direk kasnağın uc kısmında görülür eğer aracınızda klima gazı bitiyorsa kasnağın ön uc kısmına baktığınızda kirli yağı görürsünüz.

    bir ek bilgi daha şudur :
    klima gazı(134) kompresörün içindeki yağa temas halindedir bu yüzden kaçaklardaki yağ sızıntısını yadırgamayın bu yağ az da olsa kopresördeki gazın üzerine tutunan yağdır. yağ varsa kaçakta vardır.




  • arkadaslar klima ile ilgili bir sorum var benim arabam 2006doblo derlerya bilirsiniz yazın klimadan randıman almak için kışın ayda ondakika calıstırın denir geçenlerde bunu uyguladım araba çalışırken kilmayı açtım kilima çalıştı 2 dakika sonra kendisi devreden çıktı ve 30-40saniye sonra tekrar devreye girdi bu böyle devam edip gidiyor sogutma iyi ama böyle devreden çıkıp tekrar girmesi normalmi anlamadım servise sordum yanıt veremedi havasıcaklıgı buralarda +10 derece civarında acaba havanın soguk olması boyle bir durum yaparmı mesela hava sıcaklıgı 7 derecenin altında klima çalışmadıgını duydum bana yardım edin lütfen şimdiden herkese teşekkür
  • Evet hemde fazla yakıt tüketir.Benzin uçup gider.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    gaz basıncınız kaç acaba .Bazen gaz basarlarken fazla gaz gitmesin diye erkenden bırakıyorlar.Aslında kima kompresörü devamlı çalışırken gaz basılır.Devreden çıktığı anlarda sistem gaz almaz , bunu aklınızda tutun.Sistemde gazınız varsa ve ölçüldüyse ve klimakompresörü devamlı devrede kalıyorsa vede aracınız soğutmuyorsa , ilk yapmanız gerekn şey klima radyarörünün petekleri temiz mi göz ile kontrol edin .Bunu basınçlı suyla temizlettirin .serpantinlerin arası böcek pislikleriyle ve toz ile dolmuşsa iyi hava geçisi olmazsa soğutma düşer.




    quote:

    Orjinalden alıntı: townend

    ARKADAŞLAR FORD ESCORT ARACIMDA KLİMA ARIZASINI BİR TÜRLÜ ÇÖZEMADİM YARDIMLARINIZI VE TAVSİYELERİNİZİ BEKLİYORUM ARIZA ŞU : GAZ DOLDURDUĞUMUZ HALDE VE BÜTÜN KONTROLLERİ YAPILDIĞI HALDE 3 GÜN SONRA SOĞUTMUYOR (KAÇAK VARMI DİYE KONTROLLERİ YAPILDI BİR ŞEY BILUNAMADI)



    yeni aldığım clx'imde aynı sorun hasıl oldu klimacı usta da temizliği önerdi basınçlı suyla uygun mesafeden temizledim şimdi buzhane gibi soğutuyor umarım klima bu kabiliyetini kaybetmez




  • uygun mesafe?
  • konu içinde yazılanları okudum aklım biraz karıştı kesin sonuçlar yok ortada.merak ettiklerim
    1-kışın klimayı çalıştırınca soğuk hava verirmi yoksa belli dereceden sonra devre dışımı kalıyor.
    2-bütün araç klimaları gücünü motordanmı alıyor yoksa denildiği gibi ayrı motoru olanlar varmı.
    3-iniş aşağı giderken vitesde klima çalıştırmak ekonomik olurmu
    4-yüksek devirlerde klima otomatik devre dışı kalırmı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geremy -- 23 Mayıs 2008; 3:00:55 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    konu içinde yazılanları okudum aklım biraz karıştı kesin sonuçlar yok ortada.merak ettiklerim
    1-kışın klimayı çalıştırınca soğuk hava verirmi yoksa belli dereceden sonra devre dışımı kalıyor.
    2-bütün araç klimaları gücünü motordanmı alıyor yoksa denildiği gibi ayrı motoru olanlar varmı.
    3-iniş aşağı giderken vitesde klima çalıştırmak ekonomik olurmu
    4-yüksek devirlerde klima otomatik devre dışı kalırmı

    5-dijital klima haricinde klima açıldıkdan sonra devamlı devrede kalırmı.
  • aslında bunu her yıkamada yaptırmak en uygunu olur yazın klima performansı yükselir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: doenitz


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    gaz basıncınız kaç acaba .Bazen gaz basarlarken fazla gaz gitmesin diye erkenden bırakıyorlar.Aslında kima kompresörü devamlı çalışırken gaz basılır.Devreden çıktığı anlarda sistem gaz almaz , bunu aklınızda tutun.Sistemde gazınız varsa ve ölçüldüyse ve klimakompresörü devamlı devrede kalıyorsa vede aracınız soğutmuyorsa , ilk yapmanız gerekn şey klima radyarörünün petekleri temiz mi göz ile kontrol edin .Bunu basınçlı suyla temizlettirin .serpantinlerin arası böcek pislikleriyle ve toz ile dolmuşsa iyi hava geçisi olmazsa soğutma düşer.




    quote:

    Orjinalden alıntı: townend

    ARKADAŞLAR FORD ESCORT ARACIMDA KLİMA ARIZASINI BİR TÜRLÜ ÇÖZEMADİM YARDIMLARINIZI VE TAVSİYELERİNİZİ BEKLİYORUM ARIZA ŞU : GAZ DOLDURDUĞUMUZ HALDE VE BÜTÜN KONTROLLERİ YAPILDIĞI HALDE 3 GÜN SONRA SOĞUTMUYOR (KAÇAK VARMI DİYE KONTROLLERİ YAPILDI BİR ŞEY BILUNAMADI)



    yeni aldığım clx'imde aynı sorun hasıl oldu klimacı usta da temizliği önerdi basınçlı suyla uygun mesafeden temizledim şimdi buzhane gibi soğutuyor umarım klima bu kabiliyetini kaybetmez




  • 50-75 cm arasında .Aslında çok yakından zaten yapmak zor olur çünkü öndeki ızgaraların şekli burada önem arzader.bazıları tamemen açık gibi oluyor buna belki 1 metreden de yıkama yapılabilir.Ama bal peteği gibi sık olan bir görünüm varsa illa ki yakından yapılmalıdır.Bunu en iyi siz bilebilirsiniz.Çünkü yıkayıcı basınçlı suyu tutarken kaputu açıp yukarıdan suyun ne kadarının klima radyatörüne ulaştığını izlerseniz mesafeyi ayarlarsınız.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    uygun mesafe?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    konu içinde yazılanları okudum aklım biraz karıştı kesin sonuçlar yok ortada.merak ettiklerim
    1-kışın klimayı çalıştırınca soğuk hava verirmi yoksa belli dereceden sonra devre dışımı kalıyor.
    2-bütün araç klimaları gücünü motordanmı alıyor yoksa denildiği gibi ayrı motoru olanlar varmı.
    3-iniş aşağı giderken vitesde klima çalıştırmak ekonomik olurmu
    4-yüksek devirlerde klima otomatik devre dışı kalırmı

    5-dijital klima haricinde klima açıldıkdan sonra devamlı devrede kalırmı.


    1-Evet kışın soğuk hava yerine nem alma fonksiyonu devrede kalır.Soğukluk olabilmesi için nem oranını düşürür ancak dış hava sıcaklığı set edilmiş değer altına düşerse 2-3 dakika kompresör devrede kalır sonra devreden çıkar sadece fan hava üfler.
    2-Normal olarak bütün araçlar gücünü motordan alır.Belki istisnası olan araç vardır ancak ne olursa olsun her şekilde elektrikli bir kompresor de olsa bu da elektriği aküden ve akü de dolayısıyla alternatörden alacağı için sonuç değişmez.Enerjinin korunumu kanununa uyar.
    3-Evet olur.Ama gaza basmadığınız takdirde. Burada motor devrilendikçe klima kompresörü daha güçlü soğutmaktadır.hepimizin artık kabul edeceği gibi yeni nesil araçlarda yokuş aşagı gaza basılmadığı takdirde araç viteste ise motora yakıt verilişi kesilmektedir.Bu koşullar yokuş aşagı boş vitese atmadığınızda geçerlidir.
    4-Kilma devre göre otomatik devre dışında kalmak için dizayn edilmemiştir.Ama her gün yeni elektronik güvenlik kontrol mekanizmaları çıkıyor belki mercedes veya BMW üst sınıf araçlarında böyle bir donanım vardır.
    Ancak eğer aracınız 5000-6000 devirinde dönüyorsa soğutma gücü hemen sağlanacağı için kompresör istenilen sıcaklığa ulaşınca devreden çıkarve uzun bir müddet girmez.unutmayalım ki bu devirlerde 4 veya 5 viteste araç 150 km üztünde bir sürate erişecektir.Burada gazı soğutma işlevini hava aşırı sıcak değilse rüzgar üstlenmektedir.Bu nedenle klima radyatörünüzün pedeklerini temiz tutun diyorum.
    5-hayır kalmaz. Digital olsun manuel olsun her sistem de iç hava sıcaklığını algılayan bir termo couple denilen sıcaklık sensörü vardır.İç sıcaklık set edilen sıcaklığa ulşaınca emir gider kompresör devreden çıkar.




  • sayın vezir aydınlatıcı cevaplarınız için teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.