Şimdi Ara

Klima Sorusu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
266
Cevap
0
Favori
57.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • YAZILIMCI,
    CARBON CLEAN I NERDE YAPTIRDIN? TÜKETİM ANLAMINDA GERÇEKTEN FARK OLDU MU?

    276 YTL KONUSUNDA YANLIŞIN OLMASIN. 90 LİTRELİK DEPO HANGİ ARAÇTA VAR?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online
    varlık içinde yokluk çekiyoruz resmem .Elimizde imkenlar var ama kullanıamıyoruz.
    Geçen benzincide gördüm beden önce biri 98 oktan benzin almış 276 YTL yaaa litre fiyatı 3.080 mi ne olmuş yuh vallaha.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YAZILIMCI,
    CARBON CLEAN I NERDE YAPTIRDIN? TÜKETİM ANLAMINDA GERÇEKTEN FARK OLDU MU?

    276 YTL KONUSUNDA YANLIŞIN OLMASIN. 90 LİTRELİK DEPO HANGİ ARAÇTA VAR?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online
    varlık içinde yokluk çekiyoruz resmem .Elimizde imkenlar var ama kullanıamıyoruz.
    Geçen benzincide gördüm beden önce biri 98 oktan benzin almış 276 YTL yaaa litre fiyatı 3.080 mi ne olmuş yuh vallaha.




    bilmiyorum aldığı lite 76 falan yazıyordu

    carbonclean'i bosch car seviste yaptırdım, eskişehirde bizden başka yapan yok dedi zaten.

    Yakıt tüketiminde ben ayrıca 98 oktan dan 95 'e döndüm onunda katkısı var mı bilmem yakıt tüketiminde düşüş var + bujilerim ekimişti onuda değiştirdim hava filitresini değiştirdim yakıt tüketiminde düşüş hissettim ben.

    ARacın performansı artı ve sesi azaldı. Eskiden 95 almazdım hiç 98 alırdım meğer ikisinin arasında hiç fark yokmuş opet 95 oktan alıyorum çokda memnunum çok iyi hızlanıyorum ara hızlanmalar falan iyi.


    lafı uzattım ksr bakma, Carbonclean'nin faydasını gördüm ben, yanlız yaptıracağın zaman iyi bak şişeye carbonclean yazsın yani dandik bişey yapmasınlar.

    60 YTL ye yaptırdım ben




  • şimdi ben bu kadar yazıdan sonra "klima açıkken havalandırmayı yüksek devirde çalıştırmak daha fazla benzin tüketimine yol açar" diyen arkadaşlara soruyorum.."neden??????" eğer böyle olsaydı klima açık iken havalandırma mandalı 1 konumundayken rölanti devri(atıyorum 900 iken) havalandırmayı 3 e getirdiğimizde 1000 e çıkmazmıydı? ayrıca bu mantıkla klima kapalıyken fanı 4. kademede çalıştırmak 1. kademede çalıştırmaktan daha fazla benzin sarfiyatına yol açar öyle mi????



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 31 Mayıs 2006; 20:21:17 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    şimdi ben bu kadar yazıdan sonra "klima açıkken havalandırmayı yüksek devirde çalıştırmak daha fazla benzin tüketimine yol açar" diyen arkadaşlara soruyorum.."neden??????" ayrıca bu mantıkla klima kapalıyken fanı 4. kademede çalıştırmak 1. kademede çalıştırmaktan daha fazla benzin sarfiyatına yol açar öyle mi????


    klimayi actigin anda motorun bir kisim enerjisini klimaya aktarmis oluyorsun ve bu da ekstra benzin tuketimine yol aciyor.. klima nekadar kuvvetli calisirsa o kadar fazla enerjiye ihtiyac duyuyor. fakat fanin calismasi icin o kadar buyuk bir enerjiye gerek yok!! basit bir mantikla disaridaki havayi iceriye ufluyor sadece..

    bu mantigin aynisi evlerdeki klimalarda da gecerlidir. klimanin fanini calistirman ile sogutma fonksiyonunu calistirman arasinda deli gibi bir elektrik tuketim farki vardir




  • evet bu dediğin doğru ama araç klimalarının ve evlerdeki klimaların yada genel olarak tüm klimaların görevi dışarıdan alınan sıcak havayı kendi yarattığı soğuk devir daimin içerisinden geçirerek soğutmasıdır..bu devir daim için klima kompresörü denilen bir parça çalışır..bu parça evlerdeki klimalarda gücünü elektrikten,arabalarda motordan(veya bazı araçlarda aküden) alır..konumuz arabalar olduğuna göre klima açma düğmesine basıldığında klima kompresörü motordan motor hacmine göre 3 ile 10 hp güç çekerek çalışmaya başlar..dışarıdan alınan havayı klima radyatörüne yönlendirir ve buradaki soğuk ortamdan geçen hava bizim havalandırma ızgaralarımıza soğuk bir şekilde gelir..biz eğer havalandırmayı 1 kademesinde çalıştırırsak aracın içerisine verdiğimiz soğuk hava 1 kademesinde olur..4 e getirirsek 4 olur..bu arada kompresör hala aynı gücü çekmektedir...yani fan devri arttıkça motordan çalınan güç artmaz..fan devri arttırıldıkça içeri verilen havanın debisi artar..eğer sizin dediğiniz gibi fan kademesi arttırıldıkça motordan çalınan güç te artsaydı bu gücü karşılamak için her fan kademesinde devirin yükselmesi gerekirdi...sonuçta klima açıldığında gücünü motordan alan klimalarda devir 200-300 d/dk kadar yükselir ki bu arada motordan motorun hacmine göre 3 ile 10 hp arasında güç çekilir..bu da fazla yakıt olarak yansır..fanın kademesiyle yakıt tüketimi arasında uzaktan yakından bir alaka yoktur...

    klimalı araç sahibi arkadaşlar deneyebilirler..arabayı çalıştırın..motor normal çalışma sıcaklığına geldiğinde klimayı açın ve fanı 1 e getirin..aracın rölanti devri hafifçe yükselir..bu anda araç motorundan maximum güç çekilmiş olur ve biz bunu "devir artması=benzin tüketiminde artma" olarak görürüz..fanı 4 e getirin..çevirilen devirde değişen bir şey olmadığını görürsünüz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 31 Mayıs 2006; 20:46:36 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    evet bu dediğin doğru ama araç klimalarının ve evlerdeki klimaların yada genel olarak tüm klimaların görevi dışarıdan alınan sıcak havayı kendi yarattığı soğuk devir daimin içerisinden geçirerek soğutmasıdır..bu devir daim için klima kompresörü denilen bir parça çalışır..bu parça evlerdeki klimalarda gücünü elektrikten,arabalarda motordan(veya bazı araçlarda aküden) alır..konumuz arabalar olduğuna göre klima açma düğmesine basıldığında klima kompresörü motordan motor hacmine göre 3 ile 10 hp güç çekerek çalışmaya başlar..dışarıdan alınan havayı klima radyatörüne yönlendirir ve buradaki soğuk ortamdan geçen hava bizim havalandırma ızgaralarımıza soğuk bir şekilde gelir..biz eğer havalandırmayı 1 kademesinde çalıştırırsak aracın içerisine verdiğimiz soğuk hava 1 kademesinde olur..4 e getirirsek 4 olur..bu arada kompresör hala aynı gücü çekmektedir...yani fan devri arttıkça motordan çalınan güç artmaz..fan devri arttırıldıkça içeri verilen havanın debisi artar..eğer sizin dediğiniz gibi fan kademesi arttırıldıkça motordan çalınan güç te artsaydı bu gücü karşılamak için her fan kademesinde devirin yükselmesi gerekirdi...sonuçta klima açıldığında gücünü motordan alan klimalarda devir 200-300 d/dk kadar yükselir ki bu arada motordan motorun hacmine göre 3 ile 10 hp arasında güç çekilir..bu da fazla yakıt olarak yansır..fanın kademesiyle yakıt tüketimi arasında uzaktan yakından bir alaka yoktur...

    klimalı araç sahibi arkadaşlar deneyebilirler..arabayı çalıştırın..motor normal çalışma sıcaklığına geldiğinde klimayı açın ve fanı 1 e getirin..aracın rölanti devri hafifçe yükselir..bu anda araç motorundan maximum güç çekilmiş olur ve biz bunu "devir artması=benzin tüketiminde artma" olarak görürüz..fanı 4 e getirin..çevirilen devirde değişen bir şey olmadığını görürsünüz...


    bu isaretledigim cumle beni ikna etmenize yetti.. ewet haklisiniz klimayi actigimda devir cok az dusuyor ve sonra klima ufleme hizini artirsam bile devir ayni yerde cakili kaliyor.. aklima gelmemisti bu mantikli bir tez.. tesekkurler bilgi icin




  • önemli değil..hepimiz doğru bilgi ve bilinçli tüketici maksadıyla buradayız.. yanlız toyotalar daki klima-motor-akü ilişkisi kafama takıldı..ben 96 corolla gli ye arabayı aldıktan 1 sene sonra orjinal klima taktırmıştım serviste..şimdi bu topic i okurken farkettim..corollalarda klimayı açtığınızda motor önce bir silkeleniyor..devir düşüyor ve sonra biraz yükseliyor..corolla klimasının gücü sadece aküden karşılıyor olması bana pek mantıklı gelmedi..sadece aküden alsa devir yükselmezdi..ayrıca corollaya klima takılırken izlemiştim işlemi..motordan da güç alıyor..buna eminim...belkide birazını motordan birazını aküden alıyordur..işte gece vakti bir araştırma konusu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fyazici

    Klima yüksek kademede daha fazla mı yakıt tüketir?


    Klima yüksek devirde daha fazla yakıt tüketmez. Klima kompresörü sabit çalışır ve bu durumda da yavaş ya da hızlı çalışması söz konusu değildir ve normal soğutma sıcaklığına ulaştığında sabit bir şekilde soğukluk verir. Bizim arabanın içini daha fazla ya da daha az soğutma işlemi fanın üflemesini ayarlamamızdır. Fan (klimadan bağımsız çalışır hatta klimayı çalıştırmasanız da üfleme fanını çalıştırabilirsiniz) ne kadar fazla üflerse soğuk hava aracın içine o kadar hızlı dolacağından daha fazla soğutma olur. türbülans'ın bu konuda yazdıkları da doğrudur.

    Ayrıca Toyota'daki klima olayı yaklaşık altı ay önce tartışılmıştı. Klimanın gücünü aküden alması mantıksız çünkü her araçta akü var ve 12V'luk standart aküler bu gücü karşılayamaz. Diyelim ki standardın üstünde bir akü var araçta ve klima bu akü tarafından besleniyor, o zaman bu aküden alınan elektriğin bir şekilde motor tarafından şarj edilmesi gerekiyor ki bu yine ekstra güç bindirmektir.

    Herhalukarda klima yakıt tüketimini etkileyecek, motor gücünü de çalacaktır. Varsa Toyota'nın ya da başka herhangi bir firmanın bunu etkilemeyeceğine dair internet sitesinde bir bilgi lütfen paylaşın, onun dışında satış görevlilerinin abartmalarına kanmayın. Ben Toyota'nın sitesinde mesela böyle bir bilgi bulamadım, olsaydı yazmazlar mıydı? Direkt tercih etme sebebi olurdu ama yok işte.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    .........................................................
    Ayrıca Toyota'daki klima olayı yaklaşık altı ay önce tartışılmıştı. Klimanın gücünü aküden alması mantıksız çünkü her araçta akü var ve 12V'luk standart aküler bu gücü karşılayamaz. Diyelim ki standardın üstünde bir akü var araçta ve klima bu akü tarafından besleniyor, o zaman bu aküden alınan elektriğin bir şekilde motor tarafından şarj edilmesi gerekiyor ki bu yine ekstra güç bindirmektir.

    Herhalukarda klima yakıt tüketimini etkileyecek, motor gücünü de çalacaktır. Varsa Toyota'nın ya da başka herhangi bir firmanın bunu etkilemeyeceğine dair internet sitesinde bir bilgi lütfen paylaşın, onun dışında satış görevlilerinin abartmalarına kanmayın. Ben Toyota'nın sitesinde mesela böyle bir bilgi bulamadım, olsaydı yazmazlar mıydı? Direkt tercih etme sebebi olurdu ama yok işte.


    doğru söze ne denir.....




  • ya şimdi kesin bişiy söleyin, klimanın kademesi benzin yakmasını etkiler mi, yani 1. seviyeyle 4. seviye arasında yakıt tüketimi farkı yok mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BatuhanK

    ya şimdi kesin bişiy söleyin, klimanın kademesi benzin yakmasını etkiler mi, yani 1. seviyeyle 4. seviye arasında yakıt tüketimi farkı yok mu?


    yok kardeşim klimanın üfleme kademesi benzin tüketimini etkilemez..benzin tüketimini etkileyen tek kriter klimanın açık veya kapalı olmasıdır..takdir edersin ki klimayı açtığında motordan güç alacağından tüketim etkilenir...olay sadece bundan ibarettir..klimayı çaılıştırdıktan sonra ister 1. kademede üfürttür ister 4 te benzin tüketiminde bir değişiklik olmaz..bilip bilmeden sallayanlara itibar etme sen
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BatuhanK

    ya şimdi kesin bişiy söleyin, klimanın kademesi benzin yakmasını etkiler mi, yani 1. seviyeyle 4. seviye arasında yakıt tüketimi farkı yok mu?


    Arabanın iç lambası, radyosu, kısacası tüm elektrikle çalışan aletleri yakıt tüketimini etkiler ama hissedilmeyecek kadar o yüzden gözardı edilebilir. Senin sorun ciddi anlamda tüketim olduğundan 1 ile 4 konumu arasında tüketim açısından hiç bir fark yoktur. Klima devrede olduğu müddetçe teorik olarak aynı ek yakıt tüketimi gerçekleşir.
  • tmmdır saolun
  • TÜRBÜLANS,
    KLİMA FANI İLE İLGİLİ SÖYLEDİKLERİN DOĞRUDUR. FAN HIZINA BAĞLI TÜKETİM ARTIŞI, SADECE ELEKTRİKLİ FAN MOTORUNUN 1. KADEME İLE 4. KADEME ARASINDAKİ ÇEKTİĞİ AKIMI KARŞILAYACAK KADAR FARK OLUŞTURUR. BU DA TÜKETİMİ ARTIRIR DENİLEBİLECEK KADAR BİR FARK DEĞİLDİR...
    YAKIT TÜKETİMİNİ ARTIRAN KLİMA MOTORUNUN (KOMPRESÖR) ÇALIŞMASIDIR...
    ANCAK,
    KLİMA KOMPRESÖRÜNÜN ÇALIŞMASIYLA İLGİLİ BİLGİ EKSİKLİĞİN VAR.
    KLİMA KOMPRESÖRÜ SENİN DEDİĞİN GİBİ, KLİMAYI AÇTIĞIMIZ ANDAN KAPATINCAYA KADAR SÜREKLİ ÇALIŞMAZ... YANİ KESİNTİSİZ ÇALIŞMAZ...
    KLİMA AÇIK OLMASINA RAĞMEN; KOMPRESÖR, FAN HIZINA BAĞLI OLARAK, BELİRLİ SÜRELERDE OTOMATİK OLARAK DEVREDEN ÇIKAR VE YENİDEN ÇALIŞIR.
    FAN HIZI 1. KADEMEDEYSE, "KOMRESÖRÜN DEVREDE KALMA" (ÇALIŞMA) SÜRESİ KISA, FAN HIZI 4. KADEMEDE İSE, ÇALIŞMA SÜRESİ DAHA UZUN OLUR...
    BİR BAŞKA ŞEKİLDE ŞÖYLE AÇIKLAYABİLİRİM;
    ARACIN İÇİNE GİRMESİ GEREKEN SOĞUK HAVA MİKTARI ÇOĞALDIKÇA KOMPRESÖRÜN ÇALIŞMA SÜRESİ UZAR. KLİMA PETEĞİNE DIŞARDAKİ SICAK HAVA GİRER VE PETEKTEN GEÇERKEN SOĞUTULARAK ARACIN İÇİNE GİRER. KLİMA PETEĞİNDEN GEÇEN HAVA MİKTARI AZSA (1. KADEME FAN HIZI), KOMPRESÖR KISA SÜREDE (START KISA STOP UZUN) BU HAVAYI SOĞUTABİLİR. EĞER HAVA MİKTARI ÇOKSA (4. KADEME FAN HIZI), KOMPRESÖR ARACI SOĞUTABİLMEK İÇİN DAHA UZUN SÜRE (START UZUN STOP KISA)ÇALIŞMAK ZORUNDA KALIR...

    YANİ SONUÇ İTİBARİYLE;
    4. KADEMEDE ÇALIŞAN KLİMA, 1. KADEMEYE GÖRE DAHA FAZLA BENZİN TÜKETİMİNE NEDEN OLUR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    evet bu dediğin doğru ama araç klimalarının ve evlerdeki klimaların yada genel olarak tüm klimaların görevi dışarıdan alınan sıcak havayı kendi yarattığı soğuk devir daimin içerisinden geçirerek soğutmasıdır..bu devir daim için klima kompresörü denilen bir parça çalışır..bu parça evlerdeki klimalarda gücünü elektrikten,arabalarda motordan(veya bazı araçlarda aküden) alır..konumuz arabalar olduğuna göre klima açma düğmesine basıldığında klima kompresörü motordan motor hacmine göre 3 ile 10 hp güç çekerek çalışmaya başlar..dışarıdan alınan havayı klima radyatörüne yönlendirir ve buradaki soğuk ortamdan geçen hava bizim havalandırma ızgaralarımıza soğuk bir şekilde gelir..biz eğer havalandırmayı 1 kademesinde çalıştırırsak aracın içerisine verdiğimiz soğuk hava 1 kademesinde olur..4 e getirirsek 4 olur..bu arada kompresör hala aynı gücü çekmektedir...yani fan devri arttıkça motordan çalınan güç artmaz..fan devri arttırıldıkça içeri verilen havanın debisi artar..eğer sizin dediğiniz gibi fan kademesi arttırıldıkça motordan çalınan güç te artsaydı bu gücü karşılamak için her fan kademesinde devirin yükselmesi gerekirdi...sonuçta klima açıldığında gücünü motordan alan klimalarda devir 200-300 d/dk kadar yükselir ki bu arada motordan motorun hacmine göre 3 ile 10 hp arasında güç çekilir..bu da fazla yakıt olarak yansır..fanın kademesiyle yakıt tüketimi arasında uzaktan yakından bir alaka yoktur...

    klimalı araç sahibi arkadaşlar deneyebilirler..arabayı çalıştırın..motor normal çalışma sıcaklığına geldiğinde klimayı açın ve fanı 1 e getirin..aracın rölanti devri hafifçe yükselir..bu anda araç motorundan maximum güç çekilmiş olur ve biz bunu "devir artması=benzin tüketiminde artma" olarak görürüz..fanı 4 e getirin..çevirilen devirde değişen bir şey olmadığını görürsünüz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 1 Haziran 2006; 0:33:23 >




  • roverci benim aracımda klima kompresörü hiç bir zaman kapanmıyor, ayrıca dışarıda çalışan fan da (üfleme fanı değil radyatörün önündeki fan) klima açık olduğu müddetçe çalışıyor. Senin yazdıkların mantıklı ama her arabada bu şekilde mi çalışıyor? Benim araçta (dijital klima) klima komprosörünün AC konumu açık olduğu müddetçe çalıştığından eminim ama istenen dereceye kadar soğutulduğunda içerideki üfleme fanı otomatik olarak yavaşlıyor.
  • Klima kompresoru surekli calisir benim bildigim. En azindan benim aracimda oyle.

    Ama soyle bir sey var klima kapai olsa bile sadece fani actigim da yakit tuketimi biraz artiyor daha cok actigimda daha cok artiyor.Rolanti de yol bilgisayarinda boyle gorunuyor. Minimum ile maksimum arasinda 0.3 lt fark oluyor.
    Ayrica klima minimum konumda acikken ve full konumda acikken saatte 0.3 lt falan farkediyor yol bilgisayarindaki deger.

    Burdan hareketle kompresorun degil ama fan hizinin yakit tuketimini etkiledigini soyleyebilir miyiz acaba. Gerci benim bildigim fan akuden calisiyor ama yol bilgisayarina bakinca cikan sonuc bu.
  • Özetle:

    Klima kompresörünün devreye girdiği durumlarda yani klima ister 1. ister 4. kademede olsun kompresör V kayışı ile motordan tahrik aldığı ve motora ek bir yük getirdiği için yakıt tüketimi artar.

    Her elektrik akımı çeken aygıt otomobilin elektrik sistemi, dolayısıyla alternatör üzerinde bir ek yük oluşturduğu için yakıt tüketimini arttırır.

    Yani klimayı 4. kademede açmak 1. kademede açmaya göre yakıt tüketimini daha fazla arttırır ancak bu artış klimanın tamamen kapalı olması ile 1. kademede çalışmasındaki kadar büyük bir oranda olmaz.

    Bazı araçlarda klimanın açık olduğu her durumda klima kompresörü devrede iken (yani ac ışığı yanık iken) bazı araçlarda kompresor belirli zamanlarda devreye girer belirli zamanlarda devreden çıkar. Bu özellikle djital klimalı araçlarda belirli bir ısı değeri ayarlandığında net bir biçimde belli olur. Yani diyelimki siz klimanızı kabin içini 22 derecede sabit tutacak şekilde ayarladınız, kabin ısısı bu seviyeye ulaştığında klima kompresörü devreden çıkar (pek çok durumda burada +- birkaç derecelik hata payı vardır) ve ısı yükselince tekrar devreye girer. Bazı dijital olmayan klimalarda (özellikle japon otolarda) bir econ/ac düğmesi söz konusudur. Econ olarak seçildiğinde kompresor belirli aralıklarla devreden çıkar ancak ac konumunda sürekli devrededir. Benim arabamda bu iki kademeli klima düğmesi (off konumunu da sayarsanız 3 kademe) var ve econ modunda yakıt tüketimi ac konumuna göre daha az gerçekleşmekte.

    Opel vectrala B lerin dijital klimalarında (bir önceki aracım) econ düğmesi olmakla beraber bu düğmeye basıldığında kompressör tamamen devreden çıkarak sadece dışardan soğuk (ısıtılmamış) hava akışı sağlamaktadır.




  • TOYOTA YARIS VE COROLLA MODELLERINI KULLANDIGIM ICIN BILIYORUM, KLIMAYI CALISTIRDIGIMDA, NE YOKUSTA NE DE YOGUN TRAFIKTE, ARABANIN PERFORMANSINDA EN UFAK BIR DUSUS OLMUYOR, SERVISINE SORDUGUMDA, KLIMANIN AYRI BIR MOTORU OLDUGUNU BU YUZDEN DE YAKIT TUKETIMINI OLUMLU VEYA OLUMSUZ PEK DE ETKILEMEDIGINI SOYLEMISLERDI,
    YOKSA ELBETTE, ARACTA CALISAN HERSEY BIR SEKILDE ENERJI TUKETIR, TUKETTIRIR FAKAT BELKI BU TIP KLIMALARDA, DAHA AZ TUKETIM OLABILIR.
  • Klima kompresörünün ne kadar çalışacağı seçtiğiniz ortam sıcaklığı ile alakalı bir konu,
    Daha doğrusu içeride seçtiğiniz ortam sıcaklığı ile ilgili iç mekanda bulunan sıcaklık sensörü eğer seçtiğiniz ortam sıcaklığını yakalarsa kompresörü devreden çıkarır,taki iç ortam sıcaklığında sensöre giden bilgi değişene kadar(Hatta bazı araçlarda birsen çok sensör vardır)

    Klima kompresörünün aküden yada elektrikle tahrik edilmesi ise imkansız bir konudur,çünkü sisteme göre 5 ile 9 kw arası tüketime sahiptirler,
    Başka bir deyişle 5 kw 5000 watt edeceği için kullanacağı enerji çok yüksektir,
    Ancak motor kayışlarından tahrik edilen kompresörün araçta yaptığı çekiş düşüklüğünü anlamak çok kolaydır :
    Ortalama 6 kw deseniz buda 1 kw= 1.36 HP olduğundan 8.16 HP yapacaktırki bu güç eksikliğini hissetmemek mümkün değil,çoğu modifikasyon ile uğraşan arkadaşlar 8-10 hp almak için nelerle uğraşırlar hepimiz biliriz.

    Umarım açıklayıcı olmuştur.




  • Eğer kompresör her kademede aynı gücü çekiyorsa (soğutma derecesi sabit anlıyorum) 1. kademe soğutma 4. kademede soğutmaya göre daha etkili olmalı (1. kademede üfleyen hava 4. kademeye göre çok daha soğuk olmalı). 4. kademede daha fazla hava sistemden geçerek aynı miktarda soğuk hava elde etmek için daha fazla güce ihtiyaç olmaz mı?

    Eğer herkes kesinlikle yüksek kademede daha fazla yakıt tüketilir fikrini benimsediyse o zaman aradaki fark önemcenecek kadar fazlamıdır diye tartışmalıyız


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    evet bu dediğin doğru ama araç klimalarının ve evlerdeki klimaların yada genel olarak tüm klimaların görevi dışarıdan alınan sıcak havayı kendi yarattığı soğuk devir daimin içerisinden geçirerek soğutmasıdır..bu devir daim için klima kompresörü denilen bir parça çalışır..bu parça evlerdeki klimalarda gücünü elektrikten,arabalarda motordan(veya bazı araçlarda aküden) alır..konumuz arabalar olduğuna göre klima açma düğmesine basıldığında klima kompresörü motordan motor hacmine göre 3 ile 10 hp güç çekerek çalışmaya başlar..dışarıdan alınan havayı klima radyatörüne yönlendirir ve buradaki soğuk ortamdan geçen hava bizim havalandırma ızgaralarımıza soğuk bir şekilde gelir..biz eğer havalandırmayı 1 kademesinde çalıştırırsak aracın içerisine verdiğimiz soğuk hava 1 kademesinde olur..4 e getirirsek 4 olur..bu arada kompresör hala aynı gücü çekmektedir...yani fan devri arttıkça motordan çalınan güç artmaz..fan devri arttırıldıkça içeri verilen havanın debisi artar..eğer sizin dediğiniz gibi fan kademesi arttırıldıkça motordan çalınan güç te artsaydı bu gücü karşılamak için her fan kademesinde devirin yükselmesi gerekirdi...sonuçta klima açıldığında gücünü motordan alan klimalarda devir 200-300 d/dk kadar yükselir ki bu arada motordan motorun hacmine göre 3 ile 10 hp arasında güç çekilir..bu da fazla yakıt olarak yansır..fanın kademesiyle yakıt tüketimi arasında uzaktan yakından bir alaka yoktur...

    klimalı araç sahibi arkadaşlar deneyebilirler..arabayı çalıştırın..motor normal çalışma sıcaklığına geldiğinde klimayı açın ve fanı 1 e getirin..aracın rölanti devri hafifçe yükselir..bu anda araç motorundan maximum güç çekilmiş olur ve biz bunu "devir artması=benzin tüketiminde artma" olarak görürüz..fanı 4 e getirin..çevirilen devirde değişen bir şey olmadığını görürsünüz...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.