Şimdi Ara

Klima Sorusu (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
266
Cevap
0
Favori
57.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • klima gazını nerede dolduralım? (şirinevler avcılar civarı)
  • Şu klima gazı hakkında ben de birşeyi merak ediyorum. Teorik olarak araçta bir kaçak olmadığı sürece bu gaz eksilir mi? Klima uzun süre kullanılmazsa da zamanla bir eksilme oluyor sanırım.

    Yani sormak istediğim klima kullanıldıkça bu gaz eksilir mi?
  • klima gazı kullanmayla eksilmez .Evimizdeki eski buzdolaplarını düşünün 20-30 sene yerini çok sık değiştirmeden kullanabilirsiniz.

    Ancak araçlarda durum çok farklı bir kere çok fazla titreşim var .Titreşim klima gazının kanseridir.Yavaş yavaş eksilmesine neden olur.Ayrıca çok uzun süre çalışmamışşa da eksilme yapar.Kaçırdığı yerer bağlantı noktalarıdır. Basınç altında gazın sıkıştırılması ve genleşmesi ile çalıştığı için bu eksilme kaçınılmazdır.Çok kullanma da bazen gazı eksiltebilir.

    Burada esas sistem tamemen kapalı sistemdir.Teorikte hiç eksilme olması beklenmez.Ancak pratikte rakorlardan kompressor çıkışlarından azar azar kaçırır.Kışın birkaç defa çalıştırılması tavsiye edilir, tüm otomobil kitapçıklarında .Gözünüzden kaçtı ise bakım klavuzlarına bakınız.Bu ibareye yakını göreceksiniz.
    Bir de eksilme yeri kompresor tamir takımı denilen conta kitlerinden de olmaktadır.Gaz zamanla contaları kurutur ve serleştirir.Bu noktalardan da kaçırma yapabilir.2-3 senede bir basıncını kontrol ettirerek tamamlatmanız kafidir.Bazen hiç eksilme de olmayabilir.Aynene aracınızın lastikleri gibi gaz basma subapları vardır.Buradan da kaçırabilir zamanla,

    quote:

    Orjinalden alıntı: vozer

    Şu klima gazı hakkında ben de birşeyi merak ediyorum. Teorik olarak araçta bir kaçak olmadığı sürece bu gaz eksilir mi? Klima uzun süre kullanılmazsa da zamanla bir eksilme oluyor sanırım.

    Yani sormak istediğim klima kullanıldıkça bu gaz eksilir mi?




  • Arkadaşlar kesinlikle çok yararlı bir konu olmuş. Anlaşılıyorki vezir ve roverci bu konularda bir hayli bilgiye sahipler. Ben de birşeyler eklemek istiyorum.
    Klima kompresörleri sürekli çalışabilir (mili dönebili)ama kompresörün yük durumuna bağlı olarak ihtiyacı olan güç ve dolayısıyla motordan çektiği güç farlı olur. Yani şu şekilde basitçe anlatabiliriz: Bir kişi yürüyor ve belli bir enerji harcıyor, Bir kişi yürüyor ve 30Kg'lık bir yük taşıyor. İki durumda da kişi aynı hızda yürüse de harcadığı enerji miktarı farklıdır. Dolayısıyla sizin ne kadar soğutma ihtiyacınız varsa o kadar enerjiye ihtiyacınız olur ve dolayısıyla motora binen yük ve benzin harcaması değişiyor. Zira enerji sıcaktan soğuğa kendisi akar ancak bir ortamı soğutmak için enerji harcanması gerekir.
    Farklı marka arabaların klimalarını devreye sokunca daha az benzin yakmasının tek sebebi klimanın soğutma çemberinin daha verimli olmasıdır. Hani beyaz eşyalarda da oluyor ya A sınıfı enerji diye o olay.




  • arkadaşlar,
    bu topikte kısayollara eklendi
    teşekkürler...


    http://forum.donanimhaber.com/m_7265512/mpage_1/key_//tm.htm#7265512
  • ben eskiden ford ka kullanirdim ve klimayi actigim actigim araba yigilirdi ama simdi citroen c3 hdi kullaniyorum,klimayi actigim zaman arabanin cekisi hic dusmuyor ve yol bilgisayarina gorede yakit sarfiyatinda hic bir degisiklik olmuyor.hatta bu aralar hava isindigi icin yakit tuketimide dustu.bu nasil oluyor bir bilen varmi.Araba c3 1.4 hdi 70 bg.
  • BENİM BİLDİĞİM SKODA FABİA VE OKTAVİA MODELLERİNDE KLİMA KOMROSÖRÜ ENERJİYİ MOTORDAN DEĞİL ÖZEM BİR MOTORLA ELEKTRİK ENERJİSİNDEN ALIR.BÖYLECE KLİMAYI AÇSANIZDA MOTOR BAYILMAZ.
  • dizel araçların tork değerleri ,benzinli araçalra kıyasla daha fazla olduğu için olmalı .Yani yeni aracın HDI dizel , rölantide veya belli devirde benzinliden daha fazla tork olduğu için klimayı açtığında kompresörü kolayca çevirebiliyor olmalı .Bnim ilk aklıma gelen bu oldu.


    quote:

    Orjinalden alıntı: burakcal2

    ben eskiden ford ka kullanirdim ve klimayi actigim actigim araba yigilirdi ama simdi citroen c3 hdi kullaniyorum,klimayi actigim zaman arabanin cekisi hic dusmuyor ve yol bilgisayarina gorede yakit sarfiyatinda hic bir degisiklik olmuyor.hatta bu aralar hava isindigi icin yakit tuketimide dustu.bu nasil oluyor bir bilen varmi.Araba c3 1.4 hdi 70 bg.
  • bunu bilmiyordum ,eğer doğru ise olabilir.
    Benim kafama takılan bir olay var bu kompresor enerjiyi aküden nasıl alıyor.Olayı bilen biri varsa anlatsın bana yoksa ilk gördüğüm oktavia aracının motor kaputunu açıp incelemek zorunda kalacağım.

    Yani kompresor kayısla motora direk bağlı değil nmi? Bunu bu anlatmak istiyorlar
    quote:

    Orjinalden alıntı: fakas2000

    BENİM BİLDİĞİM SKODA FABİA VE OKTAVİA MODELLERİNDE KLİMA KOMROSÖRÜ ENERJİYİ MOTORDAN DEĞİL ÖZEM BİR MOTORLA ELEKTRİK ENERJİSİNDEN ALIR.BÖYLECE KLİMAYI AÇSANIZDA MOTOR BAYILMAZ.
  • araçlar enerji için aküyü sadece ilk çalıştırırken kullanırlar ondan sonra alternatör veya şarj dinamosu enerji üretir.
  • YANLIŞ BİLİYORSUN...
    FABİA VE OCTAVİA DA KLİMA MOTORU, KAYIŞ VASITASIYLA MOTOR TARAFINDAN DÖNDÜRÜLÜR.
    KLİMA ÇALIŞTIRILDIĞINDA MOTORDA GÜÇ KAYBI AZ YA DA ÇOK HİSSEDİLİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: fakas2000

    BENİM BİLDİĞİM SKODA FABİA VE OKTAVİA MODELLERİNDE KLİMA KOMROSÖRÜ ENERJİYİ MOTORDAN DEĞİL ÖZEM BİR MOTORLA ELEKTRİK ENERJİSİNDEN ALIR.BÖYLECE KLİMAYI AÇSANIZDA MOTOR BAYILMAZ.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burakcal2

    ben eskiden ford ka kullanirdim ve klimayi actigim actigim araba yigilirdi ama simdi citroen c3 hdi kullaniyorum,klimayi actigim zaman arabanin cekisi hic dusmuyor ve yol bilgisayarina gorede yakit sarfiyatinda hic bir degisiklik olmuyor.hatta bu aralar hava isindigi icin yakit tuketimide dustu.bu nasil oluyor bir bilen varmi.Araba c3 1.4 hdi 70 bg.


    yakıt tüketimin havalar ısınınca düşmesi aslında normal, kışın arabana binip ilk marsa bastığın andan itibaren motor önce kendini ısıtmak isteyecektir ve silindirlere oldukça zengin hava yakıt karışımı gönderecektir, buda dolayısıyla yakıt tüketiminde artışa neden olacaktır.. ama klimanın açık konumda daha fazla yakması gerek aracın o konuda bşy diyemiycem..
  • birisi bana açıklasın o zaman..araba rölantide çalışırken klima açıldığında devir 200-300 d/dk oranında yükselir..ki bu da yakıt tüketimini arttırır..fakat fan hızı 4 e getirildiğinde devir artmaz..devir artmadığına göre ben klimayı 1 fan devri yerine 4 fan devrine getirdiğimde nasıl daha fazla benzin yakarım?mümkünse bilimsel dayanaklı bir açıklama olsun...iş 1.6 motorla 220 km yaptım olayına dönmesin....
  • ARAÇLARIN AKÜYÜ "SADECE" İLK ÇALIŞTIRMADA KULLANDIKLARI DOĞRU DEĞİLDİR.
    ARAÇTA ELEKTRİKLE ÇALIŞAN HERŞEY, AKÜDEN (MOTOR ÇALIŞIRKEN BİLE) BESLENİR. ALTERNATÖRÜN (ŞARJ DİNAMOSU) GÖREVİ İSE, AKÜYÜ BESLEMEKTİR. AKÜNÜN ŞARJI AZALMA EĞİLİMİNE GİRDİĞİ ANDA, KONJEKTÖR, ŞARJ DİNAMOSU TARAFINDAN ÜRETİLEN ELEKTİRİKLE AKÜYÜ BESLEMEYE BAŞLAR. AKÜNÜN ŞARJI BELLİ BİR SEVİYEYE ULAŞINCA DA YİNE KONJEKTÖR, BESLEMEYİ KESER... BU DÖNGÜ SÜREKLİ DEVAM EDER.

    ALTERNATÖRÜN ÜRETTİĞİ ALTERNATİF AKIM DİNAMO ÜZRİNDEKİ DÖNÜŞTÜRÜCÜLER (DİYOTLAR) SAYESİNDE DOĞRU AKIMA ÇEVRİLİR. RÖLANTİ DEVRİNDE 8-9 VOLT, YÜKSEK DEVİRLERDE 14 V (MAX) AKIM ÜRETİLİR. DOLAYISIYLA BU AKIM HİÇBİR ZAMAN DİREKT OLARAK SİSTEME VERİLMEZ. SİSTEMDE HASSAS ÇALIŞAN BİR ÇOK ELEMAN VARKEN, DÜŞÜK YA DA YÜKSEK VOLTAJ ÇOK ZARARLIDIR... OYSA AKÜDEN SİSTEME GİREN VOLTAJ (12 VOLT) SABİTTİR. BÖYLE DE OLMASI KAÇINILMAZDIR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: jankom

    araçlar enerji için aküyü sadece ilk çalıştırırken kullanırlar ondan sonra alternatör veya şarj dinamosu enerji üretir.




  • ben hala sorduğum soruya cevap bekliyorum....
  • TÜRBÜLANS,
    BİLİMSELLİK KONUSUNDAKİ DÜŞÜNCELERİMİ BİLİYORSUN...
    YUKARDA AÇIKLANDI NEDEN FAZLA TÜKETİM OLACAĞI...
    ARAÇ RÖLANTİDE ÇALIŞIRKEN, KLİMA AÇILDIĞINDA DEVRİ YÜKSELTEN FAN HIZI DEĞİL, KOMRESÖRÜN ÇEKTİĞİ GÜÇTÜR. DEVRİN YÜKSELMESİNİN SEBEBİ, KOMRESÖRÜN ÇEKECEĞİ GÜCÜ KARŞILAMAK İÇİNDİR...
    1. YA DA 4. KADEMEDEKİ FAN HIZI, KOMPRESÖRÜN PERFORMANSINI DEĞİŞTİRMEZ...
    PEKİ DEĞİŞEN NEDİR DE TÜKETİM FAZLALAŞIYOR?
    KLİMA AÇIKKEN BİZ HİSSETMESEK TE, KOMPRESÖR DEVREYE GİRER VE ÇIKAR (OTOMATİK YA DA MANUEL KLİMA FARKETMEZ).
    1. FAN HIZINDA KOMPRESÖRÜN DEVREDE OLDUĞU SÜRE KISADIR. 4. FAN HIZINDA UZUNDUR. TÜKETİMİ ETKİLEYEN DE BUDUR...

    BUNU MERAK EDENLER KENDİ ARAÇLARINDA DENEYEBİLİRLER.
    MOTOR SICAKKEN RÖLANTİDE ARAÇ HAREKET ETMEZKEN, 1. KADEMEDE KLİMAYI AÇIN. VE DEVİR SAATİNİ İZLEYİN. KOMPRESÖR DEVREDEYKEN DEVİR YÜKSELECEK, DEVREDEN ÇIKTIĞINDA DEVİR DÜŞECEKTİR. BUNU ÇOK KOLAY GÖZLEMLEYEBİLİRSİNİZ. SÜRELERİ NOT EDİN. AYNI OLAYI BİR DE 4. KADEMEDE İZLEYİN...


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    birisi bana açıklasın o zaman..araba rölantide çalışırken klima açıldığında devir 200-300 d/dk oranında yükselir..ki bu da yakıt tüketimini arttırır..fakat fan hızı 4 e getirildiğinde devir artmaz..devir artmadığına göre ben klimayı 1 fan devri yerine 4 fan devrine getirdiğimde nasıl daha fazla benzin yakarım?mümkünse bilimsel dayanaklı bir açıklama olsun...iş 1.6 motorla 220 km yaptım olayına dönmesin....




  • harcasın yaa bu yaz sıcağında klima gibi rahatlıkmı var?
  • ben bunu 10 senedir izliyorum..zerrece bir fark yok..klima 1 de üflerken devir ne ise 4 te üflerken devir aynı..denediğim araçlar..96 corolla 1.6 gli,2000 focus ambiente,2005 corolla 1.6 linea ve nihayetinde 2006 fusion 1.6i lux...yakıt tüketiminde bir değişiklik yok
  • şu konuda yapılmış olan açıklamaların benim konunun başında yaptığım açıklama ile bir farkını göremedim...sonuç aynı yani..tek fark var...hala cevap bekliyorum..neden klima açılıp 1 konumuna getirildiğinde motor 900 devir çeviriyor?ve ben fanı 2-3-4 diye arttırdığımda devir yükselmiyor..(benzin tüketimi değişmiyor)
  • TÜRBÜLANS,
    DEVRİ YÜKSELTEN KOMPRESÖRDÜR (KLİMA MOTORU)...
    ARAÇTA 4 TANE KOMPRESÖR OLMADIĞINA GÖRE, SEN 1. HIZ VEYA 4. HIZDA DA ÇALIŞTIRSAN DEVİR DEĞİŞMEZ....
    ANLIK DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE, (KOMRESÖRÜN DEVREDE OLDUĞU ANLAR İÇİN) SEN HAKLISIN. TÜKETİM DEĞİŞMEZ...
    ANCAK,
    KLİMA DÜĞMESİNİN BASILI (AÇIK) OLDUĞU SÜRECE, KLİMA LAMBASI (GENELLİKLE YEŞİL) SÜREKLİ YANARKEN; KOMPRESÖR SÜREKLİ START STOP (FAN HIZINA BAĞLI OLARAK) HALİNDEDİR. SENİN TAKILDIĞIN NOKTA, KOMRESÖRÜN "KESİNTİSİZ ÇALIŞTIĞINI" DÜŞÜNMEN...
    FAN KESİNTİSİZ ÇALIŞIRKEN, KOMPRESÖR KESİNTİSİZ ÇALIŞMAZ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 2 Haziran 2006; 23:28:57 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.