Şimdi Ara

KM'yi uzun yolda yapmış araç..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
3.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar garip bir soru olabilir ama 2.el bir araç bakıyorum.Bir kaç tercihim var.Kilometreleri hemen hemen aynı araçların.
    Sorum şu şekilde ;
    Kilometresini uzun yolda yapan aracın ne gibi dezavantaj/avantajı vardır ?
    Uzun yolda taş sıçraması vs.daha çok olmaz mı ?

    Bu arada araçların kmsi düşük 30-40 bin civarında.



  • Hocam uzun yolda Aracın lastiklerinden tut debriyajına kadar daha az aşınır. Ama tabi adam 5000 devir çevirerek 180 le gidiyorsa sürekli motorun ne kadar yıprandığı tartışılır. Taş izine gelince evet taş geliyor ama bakıp karar vereceksiniz. Şehir içinde kullanılan da da çizik vs olabilir . Benim tercihim uzun yolda kullanılandan yana olurdu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • surekli tumseklere cukurlara girmis dur kalk yapmis arabadansa uzun yol yapmisi tercih ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yol yapanı tercih ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yolda :

    1. Debriyaj, şanzıman aksamları daha az kullanılır.

    2. Hızlanma, frenleme daha az yapıldığı için yürüyen aksam, frenler daha az yüklenmeye maruz kalır, daha az yıpranır.

    3. Uzun yollarda çukur, logar kapağı, vs. gibi şeyler daha az olur.

    4. Uzun yolda yüksek vitesle gidildiği için aynı km'deki şehir içi kullanılmış araca göre motor daha az devir yapmış, daha az çalışmıştır.
  • İki araba var. İkisinin de geçmişini biliyorsunuz. Şehir içinde çok sıkışık trafikte bir ayda 2000 km yapmış araba mı. Yoksa sürekli İstanbul-Ankara gidip gelen ve bir ayda 25.000 km yapmış araba mı?

    Eğer uzun süre kullanacaksanız uzun yol yapan arabayı tercih edersiniz. Alıp, 6 ay kullanıp yeni arabaya geçenlerdenseniz elbette az km yapanı alırsınız. Çünkü satacaksınız. Çünkü km'si yüksek olan arabanın sürekli uzun yolda kullanıldığına kimseyi inandıramazsınız. HGS veya OGS kayıtlarını da göstermeniz gerekir.
  • Kesinlikle uzun yol aracı daha iyidir.

    @zeytinköy'ün yazdıklarına ilaveten:

    -Araç soğuk motorla daha az kullanılmıştır, motorda aşınma en çok ilk çalıştırmada olur (en önemlilerinden biri bu).

    -Görsel aşınma daha azdır. Mesela vites kolu ve direksiyon şehiriçinde çok daha kısa sürede aşınmaya başlar.

    -Aynı şekilde kapılar daha az açılıp kapandığından menteşelerin, kilitlerin eskimesi vs. durumları daha az olur.

    -Her zaman geçerli olmasa da sürekli uzun yol yapanlar bakımlara daha çok özen gösterir. Şehirde usta (ya da çekici) çağırma ile iki şehir arasında usta çağırma arasında hem zaman hem de parasal olarak büyük farklar vardır.

    Daha uzatılır bu liste, şimdilik bunlar geldi aklıma...

    Taş sıçramasına da takılmayın o kadar, arazide vs. kullanılmadıysa tek tük taş sıçraması olur genelde. Buna karşılık şehirde kullanılan araçta da park çizikleri vs. daha fazla olur (siz düzgün park etseniz arkanıza yanaşan sürter vs.). Aracın genel durumu iyiyse çok ufak ve önemsiz kusurlar bunlar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • özet: uzun yolda araç daha az yıpranır yukarıda gerekli nedenleri saymışlar
    gel gör ki malum sitede yazan herşey doğru değil)


    pert arabaya belden aşağı boyalı bile yazıyorlar
    bugün olmuş belden aşağı nedemek olduğunu öğrenemedim..
  • Uzun yolda sürekli üst limitlerde kullanıldıysa o işte sakat ama.
  • Uzun yolda gidenden gidene fark vardır.
    Biri vardır 90 a sabitler sakince gider bu araba tadından yenmez ama, bazısı vardır 170 180 allah ne verdiyse coşar sonra frene asılır 100 e düşer sonra yine dip gaz yapıp max speed çalışmaları yaparsa bu araba alınmaz.
    Yinede uzun yol aracı olab tercihimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sahibindende "km uzun yolda yapılmıştır" diyenlere inanmıyorum
  • Motor kaputunda taş yarıkları vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kesinlikle uzun yol aracı tercih ederdim neredeyse tüm aksamlar daha az kullanılır (debriyaj,balata vs)
  • Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim.Çok güzel cevaplar geldi.

    @Master_Evil Hocam ilan sahibi yol bilgisayarını çekmiş hız ortalaması 35.Şimdi trip ortalaması mı diye merak ettim ama aracın yol bilgisayarı benim kullandığım ile aynı.Astra/Cruze makyaj.Genel ortalama olduğunu biliyorum yani.Sürekli uzun yol giden aracın ortalama hızı bu kadar düşük olmaz diye ben de inanmadım pek.

    Eğer yanlış düşünüyorsam yorumlarınızı bekliyorum.
  • Ben 1.5 dci capturumla 78bin km yol yaptım 1.5 yılda %80üstü uzun yolda 108km ile sabitlenerek yapıldı fren balataları 73binde daha %20varken değişti. Uzun yolu sakin süren adamın arabası fren balatasının debriyajının değişiminden bile belli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.