|
Bildirim
|
3. silindir segmanları aşınmış durumda , komple segman atılması gerekiyor gibi görünüyor.
2. silindir subapları kontrol edilmeli.ıslak test tabir edilen yağ ile test yapılırken her silindire tek tek yağ konularak sonuca bakılmalıki nereden sorun kaynaklandığını anlayabilelim. Çünkü eğer conta dan kaçırma olursa bir silindire yağ verdiğizde artış olmaz çünkü öbür silindire contadan kaçırıyor da olabilir. Ama aynı anda yağ verirseniz silindirler arası kaçakolup olmadığını anlamak zorlaşır.Bu konu bazen öenm taşır çünkü sadece arıza sadece 2 silindirde olduğu belirlenirse yağ konulan silindirde aertış olmaz bunu anlamı diğerine kaçış vardır demektir. Durumu teyit etmek için bu sefer süphenilen silindire azıcık yağ konur(bir tatlı kaşığı kadar) basınç artıyor mu bakılır. İkinci testte de artış yokdsa silindirler arası transferin tek açıklaması conta yakmasıdır. Oldukça ucuza mal olacaktır.hareret durumlarında bunu göz önüne almak lazımdır. gelelim bu testin 3 .silindirine bir motorda ciddi revizyon yapılmasını açmadan anlamanın en kolay yolu kompresyon testidir. Kuru testtte en düşük çıkan silindirin basıncı , en yüksek çıkanın basıncından %75 daha aşağı ise nalları dikmiş bir motor elimizde var demektir. şimdi arkadaşımızın vermiş olduğu grafiğin sağdakine daha dikkatle bakalım. maksimum basıncı 4. silindir 10 bar olarak vermiş (kuru test) , en düşük basıncı ise 3. silindir 6 bar olarak vermiş. yüzdesel kıyas olarak bakılınca en yüksek basınç ile en düşük olan arasında %40 fark var.Demekki motor için ciddi revizyon olma olasılığı düşüktür. Bu yüzden kaçağın yağ basınca artışına bakılırsa soldaki grafikte 3 silindire odaklanırsak 6 bar dan yağ basılınca 8,25 bar çıkıyor . Bunun anlamı 3 silindir segmanlarında aşınma var kaçırıyor demektir.her halükarda motor inecek silindir gömleği açığa çıkacak sadece segman kurtarıp kurtarmadığı ölçüm sonuçlarına göre ustanız segmanla kurtarıp kurtarmayacağını size yorum yapacaktır. Eğer komple segman seti ve conta (motor açılınca mecburen değişecek)ile kurtarırsa piyasadan fiyat alınız açma kapama masrafını da koyunca ortalama bir fikriniz olur. ma aaçılıp da gömlek de ister derlerse masraf katlar buna kendinizi hazırlayın. sonuç. Bir neşter operasyonu ufukta görünmekte operatörü iyi seçerseniz durumu kurtarmanız mümkün. Yoksa aç kapa masrafını yapıp sonuç alamazsanzı paralar ve moral ayen eğrideki gibi dibe vurur. Size kolay gelsin diyorum. Not: yakıt sarfıyatınız onarım sonrasında düşecektir çünkü segmandan kaçırıyorsa ciddi güç artışı olacaktır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|