Şimdi Ara

Konuyu kullanacağım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
1.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Konuyu kullanacağım





    Citroen markasının Mini Crossover sınıfındaki C4 Cactus;




    Teknik özellikler:
    Konuyu kullanacağım

    Donanım tablosu:
    Konuyu kullanacağım
    Konuyu kullanacağım


    Dış görünüş:
    Konuyu kullanacağımKonuyu kullanacağım


    Kokpit:
    Konuyu kullanacağım

    AİRBUMP:
    Tasarım ve işlevselliğin birleşimi… Airbump®’larda bulunan hava kapsülleri amortisör görevi görerek oluşabilecek küçük darbelere karşı koruma sağlıyor (4 km/s kadar). Ayrıca araç bakım ve tamir maliyetlerinin düşmesine de yardımcı oluyor.
    Sırrı nedir? Günlük hayatta oluşabilecek küçük darbelere Airbump®'lar gerçek bir koruma sağlar. Yumuşak bir malzemeden üretilen ( Poliüretan Termoplastik) hava kapsülleri oluşan darbeleri emmeye yardımcı olur.
    Citroën C4 Cactus, 4 farklı Airbump® rengi (siyah, kum gri, koyu gri, çikolata rengi) ve 9 farklı gövde rengi ile kişiselleştirme adına zengin bir yelpaze sunuyor. Size de sadece uygun Citroën C4 Cactus’ünüzü seçmek kalıyor!



    Kanepe tarzı:
    Citroën C4 Cactus'ün ön bölümünde bulunan geniş oturma alanı kanepe tarzında tasarlanmış Tek amacı: Konforunuzu artırmak.
    Konuyu kullanacağım

    Panoramik cam tavan : Bırakın içeri ışık girsin.
    Citroën’e özel yüksek ısı izolasyonlu panoramik cam tavan, aracın içine devamlı filtrelenmiş bir ışığın girmesini sağlar. Filtrelenmiş koruması sayesinde panoramik cam tavan yazın sizleri UV ışınlarından korur ve sıcaklığı minimalize eder. Kışın ise mükemmel termik izolasyonu sayesinde sıcaklığın korunmasını sağlar.
    Konuyu kullanacağım

    Airbag in roof teknolojisi:
    İlk defa Citroën tarafından geliştirilen bu teknoloji ile hava yastıkları tavan bölümüne yerleştirilerek yolcu tarafında geniş bir alan elde edilirken torpido gözünün de kapasitesi artıyor.
    Konuyu kullanacağım

    Easy Push:
    Konuyu kullanacağım

    Magic Wash:
    Citroën tarafından geliştirilen bir diğer yenilik ise Magic Wash. Sileceklerin içine yerleştirilen su fıskiyeleri sayesinde çok daha iyi bir görüş sağlanırken etrafa su sıçramasının da önüne geçilmiş oluyor. Ayrıca cam suyu tüketimi yarı yarıya azalıyor.
    Konuyu kullanacağım

    Magic Wash Video:https://www.youtube.com/watch?v=bClrsOhEG9M



    Güncelleme yapacağım
    ******************************************************

    C4 Cactus 1.2 82bg ETG5 yakıt tüketimi(Antalya kullanımı):

    Uzun dönem kullanım:
    Konuyu kullanacağım

    Klimasız sakin kullanım:
    Konuyu kullanacağım

    Konuyu kullanacağım

    İstanbul-Antalya(full yük altında):
    Konuyu kullanacağım




    C4 CACTUS 1.6 e-HDI 92bg EAT6, Antalya şehiriçi tüketimi:
    Konuyu kullanacağım







    Nedir bu şirket arabalarından çektiğim.


    Dün akşan 17:00 gibi hanım ile birşeyler aldık Metro Marketten çıkıyoruz, sola bakıyorum yol boş, çıkıp sağdan devam ediyorum 20mt ileri de kontrolsüz U dönüşü var, yavaşça ilerleyip sinyal verip döneceğim...

    70-80 km hızla gelen araç düz gideceğim diye zorlayıp GÜÜMMM...

    Yol da araç yokken o 150mt lik yolu ve Konuyu kullanacağım30mt'lik mesafeyi ne zaman geldin arayı ne zaman kapattın?(ki 120-150mt kadar gerideki ışıktan yada yandan bağlanan yoldan kopup hızlıca gelmek lazım) Yola çıktım köşeye/dönüşe kadar yavaşça geldim, o mesafelerde ve açık alanda uzaktan gelirken hiç mi beni görmedin?

    Tamam bende tekrar kontrol etmem lazımdı hatam var, aynaya tekrar baksam anlık görüp sağa hamle yapabilirdim, anlık hamleler ve toparlama konusunda refleksim çok iyidir. Gerçi acı fren yada korna da yok, direkt vurdu, en azından fren sesi olsa insan ne oluyor diye aynaya bakar.

    Dedim frene bile basmadın? ve bu yol hıza uygun değil ve hızlı geliyordun. Genç arkadaş; 70-80km hızım vardı çok değil ki diyor?? Şehir içi hız sınırı nedir? dedim, susuyor..

    Demiyor ki; Akşam oldu, mesai bitmek üzere şirkete arabayı bırakacağım, acelem var...


    O yolda sol tarafa dönüş başlatmak için hafif genişten almak gerekiyor, dönüş sırasındaki araçların hızı 10-20km ye kadar düşüyor(karşıdan gelen var ise tam dönüşte durmak zorunda kalınıyor, arabanın yarısı yolda kalıyor. Biraz sıkıntılı bir yol ve dar, hıza ve aksiyona hiç müsait değil.

    Neyse; Sola dönüş başlattığım için sol ön teker açılı olunca ilk darbe tamamen jant aldı, sonra üzerindeki plastik parça ve devamında tampon kenarının tırnaklarından çıkmasına yol açmış(tamponda çizik yok plastik parçalarının siyahı geçmiş %90 çıkar iz kalmaz, jant boyası atmış kırık ezik yok) . Çamurluk ve kaputta sorun veya ezik çizik hiç bir şey yok(ona sevindim)


    Jant darbeyi emince, amortisör ve salıncak değişimi gerekti. Sol ayna kırılmış, değişecek.


    Amortisör
    Salıncak
    Sol ayna
    Far ayağı kırılmış, tamir olacak ve far altındaki ince plastik parça değişecek.
    Sol çamurluk plastik(dodik) değişecek.
    Jant boyanacak

    Pasta cila atılarak tampondaki izler temizlenecek.

    Sağlık olsun, mala gelsin. Diyoruz ama mal da canın yongası...


    Sigortacı arkadaşım yakındaydı hemen geldi tutanak tuttuk, arabayı Günlas'ın parka çektim, güvenliğe anahtarı verdim, servis müdürünü aradım eve gittik.

    Bu sabah servise gittim, dosyayı açtırdım. Eksperi hızlandırdık geldi onayladı, hemen Salıncak ve amortisörü taktılar(20 dk). Jant ve far tamire gitti, yarın gelir herhalde dediler ama ben acele yok pazartesi/salı gelirim, sıkıntı yapmayın dedim.

    O zaman parçaları Pazartesi sen gelince monte ederiz, pasta cila ve kozmetik işlerini sen nasıl istersen arkadaşlara anlatırsın dikkatlice yaparlar, dediler.

    Bu Servis kadar iyi ve çaba sarf eden yer ben bilmiyorum.

    İkame araç istemiştim, 1.4 AT Corsa göndermişler, Araba leş kokuyor koltuklar leke içinde. Bu ne kötü berbat araba? diye kızmak zorunda kaldım. Acele demişler bu varmış mış mış mış.

    Götüreyim başka getireyim dedi, beklemeye vaktim yoktu aldım aracı geldim.




    Kaskomda sıfır araç hasarsızlık klozu vardı, hata %100 bende olsa dahi(ben sola kırıp adamın üzerine çıkmışım olarak da karar verilebilir, öyle algılanabiliyor yada oran %50 %50 çıkar diyorum) ilk hasar olduğu için hasarsızlık kademesi değişmiyor(muş).

    Sigortacı arkadaşım(Yapı Kredi Sigorta Bölge Müdürlüğünde yöneticiydi) kendine yapar gibi düşünüp poliçeleri keser, ben araba/ev sigortası içeriklerine pek karışmam o en doğrusunu yapar.





    *
    Araç başına ilk gittiğimde kaportadan tanımadığım bir usta geldi, Hanımla bana diyor ki; Far değişecek, gündüz farı değişecek, tampon boyanacak, jant yeni gelecek, davlumbaz değişecek vs.

    O arada Servis Müdür geldi; Abi hoş geldin, geçmiş olsun vs...

    Usta; Eeee far tamir olacak davlumbaz da bişey yok 1cm yırtık var tamir olur, far ayağı kırık tamir olur, gündüz ledlerinde birşey yokmuş, jant boyanır, tampona da makina ile pasta atarız %90 yok olur .

    Tanıdık olmayan kişi ile tanıdık ve bilinen birisi arasındaki farka iyi bir örnek yaşadık .

    Başkası olsa; değiştir gitsin,
    Aaa! tanıdık ise; hallederiz yahu.

    .



    Konuyu kullanacağımKonuyu kullanacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 9 Haziran 2017; 23:6:20 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.