Şimdi Ara

Hangi renk antifiriz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
41.122
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar anadol aracımın soğutma suyunu değişip antifriz koymak istiyorum.Bildiğiniz gibi antifriz için farklı renkler mevcut.Hangi renk koymalıyım ? Birde suyla karışım oranı ne kadar olmalı.Radyatör 5 LT. kadar su alıyor ve son olarak antifrizi saf suyla karıştırp koysam sorun olur mu ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Hangi Renk Antifiriz?

    Otomobilinizin motorunu aşırı ısınmadan korumak için antifiriz kullanmanız gerekir. Antifirizler farklı renklerde gelir ve her rengin kendine özgü özellikleri vardır. En yaygın antifiriz renkleri mavi ve kırmızıdır.

    Mavi Antifiriz

    Mavi antifiriz tipik olarak inorganik silikat bazlıdır. Bu, daha eski araçlar için uygun olduğu anlamına gelir, çünkü bu araçların metal parçalarını korozyondan korumak için silikatlara ihtiyacı vardır. Ancak mavi antifirizin dezavantajları da vardır. Her 2 yılda bir değiştirilmesi gerekir ve alüminyum ve plastik parçalarla uyumlu değildir.

    Kırmızı Antifiriz

    Kırmızı antifiriz genellikle organik asit teknolojisi (OAT) bazlıdır. Daha yeni araçlar için uygundur, çünkü alüminyum ve plastik parçaları korozyondan korumak için tasarlanmıştır. Kırmızı antifirizin daha uzun bir kullanım ömrü vardır ve tipik olarak 5 yıla kadar dayanabilir. Ancak mavi antifrize göre daha pahalıdır.

    Hangi Renk Antifiriz Daha İyi?

    Hangi renk antifrizin senin için daha iyi olduğu, aracının yılına ve yapısına bağlıdır.

    • Eski araçlar için mavi antifiriz daha uygundur.
    • Daha yeni araçlar için kırmızı antifiriz önerilir.
    • Alüminyum veya plastik parçalar içeren araçlar için kırmızı antifiriz kullanılmalıdır.

    Antifiriz Zararları

    Hem mavi hem de kırmızı antifirizler, dikkatli kullanılmadıklarında zararlı olabilir.

    • Mavi Antifiriz Zararları: Silikatlar zamanla birikebilir ve soğutma sisteminde tıkanmalara neden olabilir. Ayrıca alüminyum ve plastik parçalarla reaksiyona girebilir.
    • Kırmızı Antifiriz Zararları: OAT bazlı antifrizler daha pahalıdır ve bazı araçlarla uyumlu olmayabilir. Ayrıca, yanlışlıkla yutulması diğer antifriz türlerine göre daha tehlikeli olabilir.

    Antifiriz kullanırken her zaman üreticinin talimatlarına uymalı ve antifrizi sadece kullanım amacına uygun olarak kullanmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sanırım sorun olmaz. Bizde mavi var.
  • Aracınız eski tip bir yapıda olduğundan yeşil veya mavi ürün kullanabilirsiniz. Nerde yaşadığınızı bilmiyorum ancak en az %50 antifiriz %50 saf su koyun. Yani 2.5 lt antifiriz 2.5 lt saf su musluk suyu yerine saf su kullanın benzinliklerde litresi 1 lira filan saf suyun.
  • Bugün bakım esnasında doldurttum. İçinde maviyle kırmızı karışık var mecburiyetten koydurttum dedim bir yerleri delebilir ikisi bir araya gelince dedi. Şimdi ne renk koycaz dedim kırmızıyı VW'lerde Opel'lerde falan kullanıyorlar genelde bunlar alüminyum bloklu bunları eritir kırmızı falan dedi ustam
  • BS 6580 veya TS 3582 standardını kaşılayan, mavi veya yeşil renkli antifiriz + %50 oranında saf su.

    Üzerinde hiç bir standart belirtilmeyen şişeleri kullanmayın. BP, Castrol, Mobil, Total gibi bilindik büyük markaları tercih edin.

    Kendim temiz bir bidonda karıştırıyorum böylece antifiriz/su oranı her zaman doğru oluyor.
  • Kırmızı olan uzun ömürlü. Kutuda karışım oranı yazar sakın saf antifriz koymayın suyla karıştıkça belli oranlar dahilinde koruyuculuğu artar. Mavi yeşil olanlar 2 yılda ömrü dolanlar. Kırmızı olana saf su koymak şart değil sert olmadığı sürece musluk suyu konabilir dolayısıyla mavi ile aynı paraya gelir ki mavi yeşillere saf su koymak şarttır. Alüminum bloğa zarar vermez yeter ki karışımı dışarıda yapın ama zayıflamış radyatörlerde delik açabilir. Ben 7 yıldır kullandığım lpg regülatörünü söktüm doğal olarak içinden antifrizli su geçiyor sürekli ve kırmızı antifriz kullanmama rağmen en ufak bir aşınma, yıpranma yoktu. Yine 2 yıl önce üst bloğu açtırıp kontrol ettiğimde aracın su kanalları dahil su geçen her yeri tertemizdi en ufak kalıntı birikmesi yoktu. Araç 2003 peugeot 406 2.0Lt
  • kırmızı antifriz organik'tir ve derce'si daha yüksektir..

    tavsiyem kırmızı kullanın,radyatördeki suyu boşaltın 1,5 litrlik antifrizi doldurun ve sonra su ilave edin

    musluktan olmuş olması fark etmez..zaten motor çalıştık'ca kısa zamanla'da su saflaşacak.?..



    efsanemühendis..... zkz..
  • Efsane mühendis,

    Antifirizi araçta karıştırırsan yoğunluğu hasara sebep olabilir. Antifriz karışımı dışarıda hazırlanıp araca öyle konur, kutusunda da yazar yada üretici web sitesinde verili bu bilgi. Aracın ne kadar su alacağı ve alınan markanın ne kadar yoğun olduğu bilinmediğinden aldığınızda kutusundaki tablodan kaç dereceye kadar koruma sağlamasını istiyorsanız ona göre sulandırıp kullanırsınız. Rastgele iş yapılmaz, her antifirize de aynı miktarda su konulmaz. Motor çalıştıkça su saflaşmadan önce antifiriz ile kimyasal tepkimeye girip bozabilir, saflaşması da ayrı bir safsata, su kaynaya kaynaya saflaşmaz. Öyle olsaydı herkes suyu evde kaynatıp saf su elde ederdi. Kapalı bir çevrimde suyu safsızlaştıran maddeler nereye gidecek. Sadece aşırı sert (kireçli) su koymamak gerekli organik (kırmızı) antifirize.
  • Mutlaka Pembe delikanlı rengi.
  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Karadeniz bölgesindeyim.denizden yükseklik çok değil ama nem fazla oluyo.karışım oranını etkiler mi bunlar @ozgur_gs_91
  • Tabii ki pembe, gönlüm sende...
  • burhanulu kullanıcısına yanıt
    Bulunduğunuz bölgede nem olması önemli değilde havanın soğukluğu önemli bence %50 antifiriz ve %50 saf su koyun. Saf su içeriğinde mineraller olmadığından daha iyidir ve antifirizin ömrünü arttırır be kireçlenmeyi önlemiş olursunuz. Kırmızı renk sizin için gerekli değil aracınız zaten eski tip kırmızı yeni bir antifiriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım teşekkür ederim yardımcı oldugunuz için
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    sevgili sozuak.?. ben antifrizi karıştırın demedimk'ki.?.radyatörü boşaltarak antifrizi koyun dedim,kırmızı tercihim ise derece yönünden daha etkili olduğundandır..

    gelelim saf su'ya.saf'su ,suyun buharından oluşur.? suda 100 derce'de kaynar.? dikkatinize araçlar'da

    termostat genelde 90 derecede açar.bu demektir'ki araç 3 veya 4 defa 90 derce'ye geldim'mi

    motor içinde dolaşan su dinlendikten sonra saflaşır yani ısınarak dolaşan su saflaşır...???..


    sevgiyle kalın..


    efsanemühendis..zkz..
  • Saflaşması demek içindeki mineralleri bırakması demek nereye bırakacak onu anlamadım. Kireç deseniz sistemin çeperlerine hadi tutunur belki ama 90 derceyi geçmeyen bir sistem geçse bile basınç altında su zaten kaynamaz. Kırmızı organik antifrizin iyi olduğu konusunda hemfikiriz. Kırmızı yine saf su gerektirmeyen bir antifiriz türüdür. Antifrizler tıkanmaya karşı agresif çözücüdürler dolayısıyla saf halde çok yoğun olurlar ve çürümüş zayıf noktaları daha da çürütüp delebilirler o nedenle dışarıda karıştırılıp seyreltilmeleri tavsiye ediliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.