Şimdi Ara

Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.942
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Suzuki, iki yıldır süregelen söylentiler ve son aylarda kameralara yakalanan test prototiplerinin ardından 5 kapılı Suzuki Jimny modelini bugün resmi olarak görücüye çıkardı.



    Delhi'deki 2023 Auto Expo'da sahneye çıkan araç, standart 3 kapılı modeldeki merdiven tipi şasinin uzatılmış versiyonu üzerine inşa edilmiş. İki versiyon arasında tasarımsal açıdan herhangi bir fark yok ancak daha uzun aks mesafesi, arkaya eklenen iki kapı, artırılan arka diz mesafesi ve bagaj hacmi gibi kilit değişiklikler söz konusu.



    5 kapılı Suzuki Jimny, 3985 mm uzunluğa sahipken (ön tampondan stepneye kadar) standart 3 kapılı versiyonda bu değer 3645 mm olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca, uzatılan şasi sayesinde aks mesafesi de 2590 mm'ye yükseltilmiş. Bu da standart versiyona göre 340 mm gibi ciddi bir artış anlamına geliyor. Bunun dışında genişlik ve yükseklik gibi ölçülerde herhangi bir değişiklik yok.



    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Dış tasarımda yuvarlak farlar, beş bölmeli panjur, Kinetik Sarı gövde rengi ve siyah tavan kombinasyonu, büyük plastik dodikler, 195/80 lastiklerle çevrili 15 inç jantlar ve siyah kapaklı arka stepne gibi detaylar 3 kapılı versiyon ile aynı. İç mekân da büyük ölçüde standart Jimny'den alınmış durumda.



    Hindistan'da satılacak modelin özelliklerine göre koltuklar dik konumdayken sunulan bagaj hacmi de 208 litreye çıkmış. Bu değer çok yüksek olmasa da 3 kapılı versiyonun 85 litrelik hacmine kıyasla gözle görülür bir gelişme olduğu bir gerçek. Buna karşın, aracın ağırlığı da konfigürasyona göre 1195 ile 1210 kg arasında değişiyor. Bu da standart versiyona kıyasla 125 kg'a kadar ağırlık artışı anlamına geliyor.



    Söz konusu modelde sunulan donanımlara baktığımızda ise 9 inç multimedya ekranı, Android Auto ve CarPlay desteği, geri görüş kamerası ve Arkamys ses sistemi gibi özellikler görmekteyiz. Güvenlik tarafında ise 6 hava yastığı, yokuş kalkış ve iniş desteği, ESP ve elektronik fren gücü dağıtımı (EBD) gibi özellikler sunuluyor.



    5 kapılı Suzuki Jimny'de 1.5 litre benzinli motor bulunuyor. Söz konusu motor, 6.000 devirde 105 hp güç ve 4.400 devirde 134 Nm tork üretiyor. Dört tekerleğe güç aktarımı için 5 ileri manuel veya 4 ileri tork konvertörlü otomatik olmak üzere iki şanzıman seçeneği sunuluyor.



    Ayrıca Bkz.2022 yılında Türkiye’de en çok satan elektrikli ve hibrit otomobiller belli oldu



    Bunun dışında arazi sürüşü için 2WD high, 4WD high ve 4WD low modları da listede. Yerden yüksekliği 210 mm olan 5 kapılı Suzuki Jimny'nin yaklaşma, tırmanma ve uzaklaşma açıları sırasıyla 36, 24 ve 50 derece şeklinde karşımıza çıkıyor.



    5 kapılı Suzuki Jimny, Gurugram fabrikasında üretilecek ve Mayıs itibarıyla Hindistan'da satışa sunulacak. Ardından kademeli olarak diğer pazarlarda da piyasaya sürülecek. Fiyat henüz belli değil ancak Türkiye'de 3 kapılı Jimny'nin fiyatı 2022 model yılı olarak 1.054.000 TL'den başlıyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı
    Küçük arazi canavarı Suzuki Jimny'nin 5 kapılı versiyonu tanıtıldı








  • Jimny'nin 5 kapısını seneler önce yapsalar öyle bir satarlardı ki avrupada.. minyatür G serisi kafasına.. inat ettiler yapmadılar.


    Taa seneler sonra yaptılar, şimdi de avrupa emisyon baskısından inliyor, bu aracın tekerini değdiremezsin artık oraya.


    Bu japonlar kadar her şeye geç kalan bir millet daha yok..

  • Araç ikonik tamam da motor çok yetersiz değil mi?

  • Çok hoş araba keşke benim olsa 😂

  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt
    moto dwğil de 4 vites tork konvertörlü otomatik adamın canını okur. Turbo da yok ağlarsın. şehir içi 10 litreden açılış yapar :(

  • 4 vites nedir ya. ayrıca motoru çok zayıf. arazi aracı diye reklam yapıyorlar ama bu motor nedir.

  • bu araç gerçek bir arazi aracı diye kabul edersek, aracımda isteyeceğim şey çift kavrama veya cvt yerine, o 4 ileri şanzıman olur.


    ha bu motorun beygiri, torku ile arazide ne yapabilirim onu bilmiyorum

  • aracın motoru küçük olsa da: çok hafif olduğunu da unutmamak lazım. tabi 4 kapılı versiyonunda tam yükte durumunu görmek lazım.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu aracın ikinci el piyasası çok zayıf ama fiyatları ona rağmen hala yüksek.

  • fotifoti kullanıcısına yanıt
    arabanın değer kaybı yakıtından daha maliyetli.

    yenisi 1 milyon tl olan aracı 100,000 km de satmak istesen, araç 600b tl ye satılsa. her 1000 km sürüşte değer kaybı 4.000 TL ediyor. şaka gibi ama gerçek. her 100km de değer kaybı 400 TL. sen yakıtı servisi boşver.

    Uçak arabadan daha ucuz bu ÖTV ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 12 Ocak 2023; 19:35:30 >
  • Mevcut 2 kapilinin dahi Türkiye kotası çok düşüktü, yüksek maliyetli bir araç, 5 kapilisi gelse bayi başına 3 ayda 1 tane gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arazi aracına çift kavramamı koysunlar tabi tork konvertörlü koyacaklar. 4 ileri yerine daha güncel bir sürüm konulabilirdi. Asıl mevzu motor bence. Bu motorla bile arazi vitesini 4 lowa alınca (her vites için hız yarıya inip tork 2 katına çıkıyor) keçi gibi tırmanır . Araç hafif olsa da motor zayıf bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adam94 -- 12 Ocak 2023; 20:50:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suzuki lüks araç üretmemiştir halbuki Almanya nın voswogen i gibidir ucuz olur dünya genelinde politikası da Japonya da o ama gel gör ki Türkiye de 1 milyon xD şaka gibi ya


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araç tanıtıldığında çok yükselmiştim. Fındık kadar araba fiyatı yüksek olmaz gibi bir düşüncem vardı. Ama öyle yüksek bir fiyattan giriş yaptı ki eminim benim gibi bir çok kişinin hayalleri yalan olmuştur.

  • Jimny'nin 5 kapısını seneler önce yapsalar öyle bir satarlardı ki avrupada.. minyatür G serisi kafasına.. inat ettiler yapmadılar.


    Taa seneler sonra yaptılar, şimdi de avrupa emisyon baskısından inliyor, bu aracın tekerini değdiremezsin artık oraya.


    Bu japonlar kadar her şeye geç kalan bir millet daha yok..

  • fotifoti kullanıcısına yanıt
    Bu tarz araçlarda ömür ve dayanıklılık gereği bu tip şanzumanları tercih ediyorlar fakat motor konusunda size katılıyorum, hala daha atmosferik olması büyük saçmalık.

  • Siz hiç Jimny arka koltuğunda oturmayı denediniz mi? O 34cm ancak daha önce yapılmayanı yapıyor, yani araç tek kapılıyken bu uzunlukta olmalıydı zaten. İki kapılısının arka koltuğu kuyruk sokumu öldürmek için yapılmış adeta.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi camelon -- 13 Ocak 2023; 20:43:04 >
  • fotifoti kullanıcısına yanıt

    4 vites, tork konvertörlü, tam otomatik şanzımana sahip bir W124'üm vardı. Şehirçinde işkence idi. Fazla yakmaya sebep oluyordu. Fakat aşırı sağlamdı. Bir kere yağ ve filtresini değiştim. Ne yaylalara köylere çıktım bana mısın demedi. Bu arabaya en azından 5 vites olması gerekirdi diye düşünüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 100 km/s hızı geçince havalanmaya başlıyor.Aşırı şekilde güvensizlik yaratıyor. Yerli milli uzay programının parçası adeta

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek kisi araziye ciksin diye yaomislar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ucuz mercedes g klass olmuş. bence çok güzel görünüyor. arttırılmış aks mesafesinin uzunluğu arka alan için ferah bir yapı oluşturabilir. motor şanzıman beğenmedim. marka zaten tam bomba türkiye piyasası için. karsan gibi firmalar bu kasalar için anlaşma yapıp farklı motor şanzıman seçenekleri ile farklı marka ya da aynı marka olarak piyasada sunsa çok satabilrler.


    gerçi alım gücü bitti neredeyse ama yine de alan alıyor. 2022 satış rakamları ortada.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.