Şimdi Ara

Küçük Motorlu Araçlara Tövbe (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
4
Favori
4.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar bu yokuslar 50 km falanmidir? Yada arşa dimdikmi uzaniyor, dayimlarin nakliye sirketindeki eski kamyonlar evvesyasi doluyken dusunurdu boyle seyleri :)

    1. Viteste gidin 20-30-40 km hiz yeter, zqten 10 sn sonra biter ,

    Bende arada klima acikken full ayarda passat 1.6 tdi motoru ekonomik kullanirken stop ettirdim 1 defa , arac yeni alisana kadar boype, ben fiorino kuplandim 3-4 ay once tamam guclu devirli arac degil ama is goruyor, hic yokusta falanda kalmadim, kucuk hacimli motoru sikistirinca cok yakmasi gayet dogal zaten ;)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazıklar olsun Fiat'a

    Tonlarca yük taşıyan tırlar aslanlar gibi çıkıyorlar o yokuşları.

    2 parça eşyayı zor çekiyor Multijet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Dizelmis pehh.. Ben 1.2 i20 ile sabuncu belini 2. Viteste cikiyorum, vites degistirme gostergesi utanmadan 4'e atin diyor

    Arabanin yaptigi da terbiyesizlikmis ustad

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: konix

    Toyota MMT yi ilk çıkardığı zamanlarda aşırı şikayet gelmeye başlamış ve japonyadan bir kaç mühendis ankaraya gelmiş. mühendisleri mmt yi test etmek için yanlış hatırlamıyorsam dikmende bi yokuşa götürüyolar .japon mühendisler yolun eğimini felan aletlerle ölçüyorlar biçiyorlar. Japon mühendis : buraya oturma iznini kim verdi böyle yol olurmu? tarzına bir cümle sarfediyor. yani aracın kalkmaması normal adamlar Türkiyeyi baz alarak araç yapmıyorlar.

    MMT hantal ve iğrenç bir şanzıman ama tepmiyor diye bir şey yok. Kickdown diye bir şey var üstelik o aracın tiptronik seçeneği de var alırsın 1. viteste bağırta bağırta çıkarsın bu kadar basit. Anlattığınız hikaye bence kolpa, nerden duydunuz bilmiyorum ama gerek Avrupa gerek dünyanın başka yerlerinden Türkiye'deki yokuşlar kadar dikleri var. Hatta daha iddialı konuşmak gerekirse 35 derece açı civarında bir eğimde dahi bayılmaz çıkarsınız.

    90 beygir yahu 90 tane at var o motorun içinde kaba tabirle, 1 tane atın çıktığı yere mi çıkamayacak.

    Yokuşta bayılması başka şey bir arabanın "tepmiyor" demek başka şey.

    Hayır MMT Corolla'yı bilmesem, 1.3 Mjet(CDTi) kullanmamış olsam inanacam yokuşta gidemedi geri döndü muhabbetlerine. Bir de insanımız şoförlüğüne laf söyletmez güya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 30 Haziran 2013; 2:13:09 >




  • Beklentiyi düşürüp altınızdaki aracın motor hacmini ve 4 silindirden tekinin kaç cc lik hacme sahip olduğunu düşünüp aynı rampada aracınızı tekrar deneyin.

    Kabul ediyorum 1.3mj-1.3cdti (heleki 1400 küsür kg Astra ise) gerçekten hantal ve bazı rampalarda aracı yerinden kaldırmak işkenceye dönüşüyor ama kalkmıyorda değil. Biraz baskıdan feragat edip rampa bitene kadar klimayı kapatırsanız daha az problem yaşarsınız zaten kilometrelerce yokuş çıkacak değilsiniz ya. Ayrıca böyle ufak hacimli araçlarla erkekliğinize bişey sürdürmemeye gerek yok el freninden yardım alın gitsin kimse "aa arabayı el freniyle kaldırıyor" diye dalga geçmez.

    Ben bunları bildiğim için şehir içinde kullanacak da olsam (genelde çevreyolunda seyahat ederim) biraz keyfime düşkün olduğum için belli hacimlerde motor ve lpg-benzin yakıt tipini kullanıyorum. Dizelin torku rampada iyi ama turbo lagı da kalkış yaparken baskı düşmanı. Aynı şekilde birçok dizel ünitenin sürüşüde hissiz olunca hiç içime sinmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Dizelmis pehh.. Ben 1.2 i20 ile sabuncu belini 2. Viteste cikiyorum, vites degistirme gostergesi utanmadan 4'e atin diyor

    3 e atsam araba bayılıyor 2 viteste de araba 5 6 bin devire dayanıyor :) ama devrini alınca gayette güzel ve performanslı çıkıyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecen bı Abi'm kiraladığı arabayı verdi sarhoşlu araba cok dik bı bayırda kaldı üstten araba geldigi icin durdum kalkarken abartmıyorum 3 kere stop ettirdim arabada 7 kisiydik linea 1.3 multijet en boş paket bı an kotu hissettim en son el freni ile kalktım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 dizel kullanmadım ama 1.2 yeni nesil benzinliler gidiyo yokuşlarda falan 3000 dev.koruyunca performans kaybıda olmuyor.
  • ulan 2 senedir 1.3 kullanmasam hadi dicem :D

    bursanın bayırlarını bilen bilir daha bir kere olsun yokuşta beni zorda bırakmadı.

    dürdane rampasını devir kaybetmeden 4. viteste çıkarabiliyor aracım... her türlü testedee varım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Dün 1.4 TDCI ile 4 kişi+klima dur kalk trafikte yokuşta kaldıramadım stop etti araç :) Küçük hacimli turbolu araçlarda turbo lagı büyük sıkıntı. İlk devirlerde gücünün yarısını bile zor alıyorsunuz. Maksimum gücün 70bg olduğunu da düşünürsek klima çalışırken +3 kişiyi 30-45 beygirle çekmek bayağı zor. Büyük hacim ve silindir sayısı hakkaten önem kazanıyor. Avrupa'nın düz yollarında belki güzel gideriz de Ankara'nın yokuşlarında pek mümkün değil :/

    Ekleme yapayım yoğun trafikte hava kirliliğinden beygir gücünün düştüğü de bir gerçek.

    3 gün boyunca fiesta 14tdci 68hp dediğiniz araçla 5 kişi seyahat ettim. illalah ettim arabadanda yokuştanda trafiktende hayat enerjim kalmadı. tek kişi süper araç ama kesinlikle 4-5 kişi binilmemesi gerekir ki zaten 5 kişi binmek için 7 kişi gerekiyor 2 kişininde kapılardan iteklemesi gerekiyor malum kapılar kapanmıyor arkaya 3 kişi alınca




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Dün 1.4 TDCI ile 4 kişi+klima dur kalk trafikte yokuşta kaldıramadım stop etti araç :) Küçük hacimli turbolu araçlarda turbo lagı büyük sıkıntı. İlk devirlerde gücünün yarısını bile zor alıyorsunuz. Maksimum gücün 70bg olduğunu da düşünürsek klima çalışırken +3 kişiyi 30-45 beygirle çekmek bayağı zor. Büyük hacim ve silindir sayısı hakkaten önem kazanıyor. Avrupa'nın düz yollarında belki güzel gideriz de Ankara'nın yokuşlarında pek mümkün değil :/

    Ekleme yapayım yoğun trafikte hava kirliliğinden beygir gücünün düştüğü de bir gerçek.

    hp ile bayırların alakası bile yoktur.

    bayır tırmanmak tamamen tork ile alakalıdır.

    dizellerin hiç biri bayır çıkamaz o zaman .

    bütün dizeller neredeyse tam hp yi 4000 devir civarında verir.

    ama tam torku ise 1500 devir de verebilen dizeller mevcut.




  • Tamam arabam(2.0Lt vectra 100. yıl manuel) çok yeni veya çok güçlü değil ama 1.6 benzinli(atmo) ve dizel araçlara binince arkadan asılıyorlarmış gibi geliyor.Şu saatten sonra 140 beygirin altında araç almam sanırım...
  • valla söylemesi ayıp ben yokuş yukarı frene basıyorum
  • Yaşadığım yerde neredeyse hiç rampa yok o yüzden göremiyorum böyle durumları.
    Ancak yokuşta aracım kalkmıyor diye konu açan çok oluyor.
    Gerçekten merak ediyorum bu 1.3 dizeller yada 1.2-1.3 benzinli araçlar dik rampada araçta 4-5 kişi varken araç kalkış yapamıyorlar mı. Hani aracın 3000-4000d/d ye çıkartıp debriyajı tamamen kaldırdığınızda araç hiç hareket etmeyip yanık balata kokusu mu geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunesh13

    İmza - gönderi uyumu

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Dün 1.4 TDCI ile 4 kişi+klima dur kalk trafikte yokuşta kaldıramadım stop etti araç :) Küçük hacimli turbolu araçlarda turbo lagı büyük sıkıntı. İlk devirlerde gücünün yarısını bile zor alıyorsunuz. Maksimum gücün 70bg olduğunu da düşünürsek klima çalışırken +3 kişiyi 30-45 beygirle çekmek bayağı zor. Büyük hacim ve silindir sayısı hakkaten önem kazanıyor. Avrupa'nın düz yollarında belki güzel gideriz de Ankara'nın yokuşlarında pek mümkün değil :/

    Ekleme yapayım yoğun trafikte hava kirliliğinden beygir gücünün düştüğü de bir gerçek.

    hp ile bayırların alakası bile yoktur.

    bayır tırmanmak tamamen tork ile alakalıdır.

    dizellerin hiç biri bayır çıkamaz o zaman .

    bütün dizeller neredeyse tam hp yi 4000 devir civarında verir.

    ama tam torku ise 1500 devir de verebilen dizeller mevcut.

    Vallahi tek başıma güçle ilgili hiçbir sorun yaşamıyorum haklısın. Ama dediğim gibi ekstradan 3 kişiyi ve klimayı taşıyamadı alet. Klimayı kapatıp çıktım.




  • 3.0 Disel al hocam iyi kacar :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Racechip ultimate'i deneyin hocam aracinizi 118hp 283nm yapiyormus

    www.racechip.com

    Yalniz benim arkadasimdada ayni arac var gayet iyi gittigini soyluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy123

    Yaşadığım yerde neredeyse hiç rampa yok o yüzden göremiyorum böyle durumları.
    Ancak yokuşta aracım kalkmıyor diye konu açan çok oluyor.
    Gerçekten merak ediyorum bu 1.3 dizeller yada 1.2-1.3 benzinli araçlar dik rampada araçta 4-5 kişi varken araç kalkış yapamıyorlar mı. Hani aracın 3000-4000d/d ye çıkartıp debriyajı tamamen kaldırdığınızda araç hiç hareket etmeyip yanık balata kokusu mu geliyor.

    Bende 1.3 astra kullaniyorum. Üstelik easytronic vites. Motor soğuk araç yüklü ve klima aciksa arac yokuşta kalkmakta zorlaniyor. Eğer gaza az basarsaniz otomatik vites bile kavramayi tam ayarlayamiyor. Ama 2bin devri yakaladiktan sonra araç hareketli ise hiç bir sikinti yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hp ile ayirin hic bir alakasi yok demek yanlis. Sadece benzin istenilen gucu yuksek devir bandinda veriyor. Ayni hacimde turbodizelle benzinin hp leri esit olsun. O halde torkta arada buyuk ucurumlar olacak. Ama yine de bezinli turbodizelin cokta gerisinde kalmayacaktir. Hatta iyi bir soforle onune bile gecebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.