Şimdi Ara

Küçük Motorlu Araçlara Tövbe (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
4
Favori
4.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben anlamıyorum bu dizellerde yokuş çıkmamayı.

    1.6 atmosferik benzili aracımda 5 kişi seyahat ediyorum. camlar açık klima kapalı.

    rampalarda gerekirse 2.vites 5 bin devir yapıyorum deli gibi çıkıyor. (deli gibi yakıyor o zaman orası ayrı:D)

    siz nasıl o rampaları çıkamıyorsunuz?
  • Benim bahsettiğim rampa Ankara'da Eskişehir yolu Gordion-Mesa Plaza arasındaki yokuş. Bu günlerde oraya altgeçit yapıyorlar diye yan yoldan verdiler trafiği. Zaten rampa dik, o yan yolda daha da dik. Kalkmadı araba. Deviri 3000'e çıkardım debriyajdan çekmeye başlayınca rolantiye kadar düştü devir. Klima sonuna kadar açıktı. Kapatınca normal bir şekilde çıktım. Bu arada dediğim gibi trafik çok yoğundu, haliyle motora giren hava kalitesi de bayağı düşüktü. Etken üzerine etken...

    Bahsettiğim yol:http://goo.gl/maps/xx8Te
  • Dediğiniz yolu istanbulda oturduğumdan bende biliyorum 2 ye ayrılan yolu diyorsunuz sanırsam ve 1.3 motorun o rampada bayılması bence normal
    Ford connect tarzı sizin için daha iyi olur madem yakıt farketmiyor
  • Bence aracinizi degistirin hic bir 1.3 dizel yokusta bayilmaz ben 75 hp lik multijetimle 4 kisi + bagaj dolu olarak yokusta arac solluyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kopukabuzer

    Bugün Comboyla 4 kişi çok dik bir yokuş çıkıyoruz yeride beylikdüzü büyükçekmecedekiler bilir dalyan yokuşu neyse tam düzlükte hızımı almışım 40-50 kmh hızla çıkıyorum tam önümde bir doblo neredeyse durdu duracak o hızla ilerliyor korna sellektör hızlanmasını işaret ettim çünkü sollama neredeyse imkansız sonra el kol yaptı bende sinirlendim ama araba iyice bayıldı sonradan iki şeride çıkınca güç bela yanına geçtim bende sinirlendim bağırınıp çağrındım kendin kalacaksın yokuşta beni niye zorluyorsun diye. Tamam gerçekten az yakıyor çok rahat yumuşak bir sürüşü var ama ekonomi yapıcaz diye yokuşlarda ve sollamalarda ecel terleri döküyorum bundan sonra 1.3 CDTI-Multijete bulaşmam.

    (artı araçta yazılım var 100 bg aracım)

    hacı sen dizel araba kullanmayı öğren önce dizeli benzinli gibi kullanamazsın sen hızlandıkça o vites ister sonra doblocuyla papaz olursun dizel araba kullanmanın usulü çok başkadır önemli olan hızlanıp çıkmak değil doğru devir bandında doğru viteste torkun dibini ekmekle sıyırarak sürmektir yani sana yapacağım tavsiye ağır yük kamyonu şoförün kullanma tarzını izle uzun yolda rampalarda o mantık doğru mantıktır. ayrıca o hızlanıp çıkma sadece uzun ve şehirler arası yolda işe yarar şehir içinde söylediğim tekniği kullan unutma ne kadar yüksek vites ne kadar yüksek hız o kadar az tork arabanın bayılmaması torku verimli kullanmana bağlı.




  • Bence önce araba kullanmayı ogrenmeli.
    Ne demek öndeki araca korna selektor yapmak.
    Önündeki aracin belki bir derdi var. Belki sürücünün bir derdi var. Yolda bir problem olabilir. Olabilir oglu olabilir.
    Göremediğin bilemedigin bir durumda ondekine korna ve selektor yapmak dusuncesizliktir.
    Kendi acemiliginin faturasını ondeki araca yükleyen klasik psikoloji örneği.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir de bahsettiğiniz motor 1.3 değil bildiğin 1.25 motordur bunuda göz önüne almak lazım. Turbo tam doldurmadan bayır falan çıkmaz, bayırda max beygiri verdiği kısımda kaldırmanız gerekli 3-4 bin devir civarı. Ha diyeceksiniz ki böyle kalkınca baskı nekadar dayanır orası ayrı ozaman büyük motor alacaksınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi intikam91 -- 30 Haziran 2013; 11:46:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn

    Bence önce araba kullanmayı ogrenmeli.
    Ne demek öndeki araca korna selektor yapmak.
    Önündeki aracin belki bir derdi var. Belki sürücünün bir derdi var. Yolda bir problem olabilir. Olabilir oglu olabilir.
    Göremediğin bilemedigin bir durumda ondekine korna ve selektor yapmak dusuncesizliktir.
    Kendi acemiliginin faturasını ondeki araca yükleyen klasik psikoloji örneği.

    +1

    Kendi acemiliğinin suçunu başkalarına ve arabaya yüklemek saçmalık. Yokuşu bilmiyorum ama şehiriçiyse ve araba aşırı dolu değilse doğru viteste elbet çıkacaktır.
  • Dediğiniz rampayı 105 beygirlik dizel olan 2 tonluk minibüsle aracı max torku verdiği devire(2.000-2.500rpm) yakın tutarak çok rahat çıkıyordum.4.viteste 90-100 arası çıkıyordu.Sizin el kadar o araçla en kötü ihtimalle aynı performansda çekiş yakalamanız lazım bence.
    Aksini söylüyorsanız pilotajda problem olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cdmpf -- 30 Haziran 2013; 12:13:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    Yokuşda önünüzdeki araç durdu diye heyecan yapıyorsanız altınızdaki araç 2.0 motorda olsa o yokuşu çıkmazsınız.

    Heycan filan yaptığım yok o yokuşta 4 kişiyle durduğun zaman imkanı yok o araba kalkmaz ya geri salmam gerekli yada arabadakileri indirmem gerekli arabayı hareket ettirmek için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    gayet makulculer çok ama araba gitmiyor işte


    1 vitestedemi gitmiyor yani buna inanacak kimseyi bulamazsınız buralarda sizin savunduğunuz acemilik ama sizinkisi büyük cesaret olmuş

    İnanın 1. Viteste bile bayılıyor ve arabada ağırlık vardı çıktığı yokuşun dikliğini görseniz kesinlikle haklısın dersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    dizellerin torku morku yok muydu ya?

    4 kişiyle çok dik yokuşlar çıktım, hiç de durma kalkma hızlanma problemi yaşamadım..
    1,4 litre 97 hp benzinli.. namı diğer uçan teneke..

    Multijetlerde tork filan yalan hocam birde bu benim 4. Multijet (CDTI) aracım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykut12344

    anlamıyorum ki ben bu forumdakileri 1.3 motor dediğin ekonomi motorudur yani bunu bilerek binersin . Beylikdüzünde oturuyorum bende o yokuşu çok fazla kullanıyorum ve genelde o yokuşu bu zamana kadar hızlanarak çıkan çok görmedim herkes ekonomi peşinde artk

    Ama 10-15 km hızla çıkanda görmemişsinizdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilloo

    gel istanbula bi dikilitaş civarlarında taksiye bin o 1.3 motor nasıl gidiyor o yokuslarda:D

    Arabada 4 kişi artı bagajda bir dünya yük vardı bunuda söyliyeyimde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Dün 1.4 TDCI ile 4 kişi+klima dur kalk trafikte yokuşta kaldıramadım stop etti araç :) Küçük hacimli turbolu araçlarda turbo lagı büyük sıkıntı. İlk devirlerde gücünün yarısını bile zor alıyorsunuz. Maksimum gücün 70bg olduğunu da düşünürsek klima çalışırken +3 kişiyi 30-45 beygirle çekmek bayağı zor. Büyük hacim ve silindir sayısı hakkaten önem kazanıyor. Avrupa'nın düz yollarında belki güzel gideriz de Ankara'nın yokuşlarında pek mümkün değil :/

    Ekleme yapayım yoğun trafikte hava kirliliğinden beygir gücünün düştüğü de bir gerçek.

    Aynen öyle hocam bundan sonra zaten büyük hacimli motoru olan araç düşünüyordum bu yaşadığımdan sonra kesinlikle büyük motorlu araç alıcam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • önüne şu şekilde geçebilir benzinlinin alt devirleri eğer atmosferik ise aşırı canlıdır ve kalkarken yüklü değil ise turbo dizel gibi rahat rahat çıkar.

    ama işin içine yükte girerse motor bu noktada hpden çok torka ihtiyaç duyar. çünkü ivmelenmeyi yapmak zorunda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: voodoo mojo

    1.3 multijetin kalkamadığı yokuşlar var ankarada :)

    1,3 multijetin ankarada kalkamayacagi yokus yoktur. O araci kaldiramayan sofor vardir. Oyle seyler yaziliyor ki akla hayale gelmeyecek seyler.5 sene 60 hp 1.0 lpg li arac kullandim turkiyenin gezmedigim yeri dagi tasi kalmadi arabanin daha bir gun bir yokusu cikamadigi olmadi. Bu arabalardan ne bekliyorsunuz yada nasil kullaniyorsunuz anlamiyorum ki. Araba zorlaniyorsa 1 vites dusersin yetmedimi bir vites daha dusersin hepsi budur. Ha siz bastan dusuk motorlu araci ucacak kacacak diye aldiysaniz zaten hata sizde arabada degilki.

    Arabada ağırlık fazla olunca buradaki yokuşta bırakalım bakalım 1.3 leri kalkabilecek mi şunuda söyleyeyim bu motorunda yabancısı değilim zamanında 1corsa van 1albea 1doblo 1de combo sahibi oldum artı olarak 1lineada kiralık olarak bulunuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: konix

    Toyota MMT yi ilk çıkardığı zamanlarda aşırı şikayet gelmeye başlamış ve japonyadan bir kaç mühendis ankaraya gelmiş. mühendisleri mmt yi test etmek için yanlış hatırlamıyorsam dikmende bi yokuşa götürüyolar .japon mühendisler yolun eğimini felan aletlerle ölçüyorlar biçiyorlar. Japon mühendis : buraya oturma iznini kim verdi böyle yol olurmu? tarzına bir cümle sarfediyor. yani aracın kalkmaması normal adamlar Türkiyeyi baz alarak araç yapmıyorlar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Connect'e geçin

    Bu aracı alırken düşünmedim değil ama opelin rahatlığını nedense bulamadım ( bu benim görüşüm ) ama keşke alsaydımda demiyor değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerinal


    quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy123

    Yaşadığım yerde neredeyse hiç rampa yok o yüzden göremiyorum böyle durumları.
    Ancak yokuşta aracım kalkmıyor diye konu açan çok oluyor.
    Gerçekten merak ediyorum bu 1.3 dizeller yada 1.2-1.3 benzinli araçlar dik rampada araçta 4-5 kişi varken araç kalkış yapamıyorlar mı. Hani aracın 3000-4000d/d ye çıkartıp debriyajı tamamen kaldırdığınızda araç hiç hareket etmeyip yanık balata kokusu mu geliyor.

    Bende 1.3 astra kullaniyorum. Üstelik easytronic vites. Motor soğuk araç yüklü ve klima aciksa arac yokuşta kalkmakta zorlaniyor. Eğer gaza az basarsaniz otomatik vites bile kavramayi tam ayarlayamiyor. Ama 2bin devri yakaladiktan sonra araç hareketli ise hiç bir sikinti yok.

    ilk kalkışlarda zorlanması normal. 400-500kg lik yükle ve klima açıkken titrer zorlanır filn ama yinede kalkması lazım. Araçlar avrupa şartlarına göre üretiliyor ama avrupada da ülkemizdeki kadar dik yokuşlar vardır.
    Manuel araçlarda baskıda sorun olmadıkça rampada aracı kaldıramamak kullanım becerisi ile alakalı birşey.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.