Merhaba, öncelikle uzun süredir hobi için elektronikle uğraşıyorum. Elimden bir çok kez led vb.. ürünler geçti.
Geçen gün ev için 15M şerit led aldım GG üzerinden. Satın aldığım firmanın ismi ev elektriği. Bir sorun var mı diye önceden bir kontrol edip yaktım cihazları, sorunsuz çalışıyorlar.
Kurulum yapıp çalıştırdığımda 5M lik kısımda sorun olduğunu gördüm. Led in yarısından fazlası yanmıyordu, bir üst kısmına baktım ki üstü lehim dolu. Bildiğiniz üstüne lehim serpmişler sanki. Muhtemelen üretim hatası bir ünün bana denk gelmişti. Normal olarak aradım aldığım yeri ve ne işiteyim. Ürünü taktığım için geri alamayacaklarını belirttiler. Olayı anlattım ve durumun fotoğrafını atabileceğimi söyledim. Yöneticisi olmadığını için değişim için bir şey söyleyemeyeceği için tel i kapattık ve bende umudumu bu firmadan kestiğim için led i çıkartıp o saçma lehimlerin hepsini çıkarttım.
Tekrar astım duvara ve sorunsuz biçimde çalıştırım. Ardından yetkili benim telefonumdan aradı, beni dinlemek yenide combo bir şekilde söylenerek şerit led gii ürünlerde garantinin olmadığını garantili olsa zaten bu fiyat olmayacağını vs.. olabildiğince zırvalayarak telefonu kapattık.
Benim anlamadığım konu asıl şu, bu insanlar çinden getirttikleri ürünleri nasıl oluyorda garantisiz diye satabiliyorlar? Telefonda sattığınız platforma garantisiz olduğu yazmıyor dediğimde bir pişkin pişkin "sorduklarında garantisiz olduğunu belirtiyoruz" yanıtını veriyorlar. Benim bildiğim faturasını kesip sattığı elektronik üründe 2 yıl paşalar gibi garantisini vermek zorunda. Hangi akla hizmet şu ürüne garanti veririm buna vermem diyebiliyorlar?
Konuya hakim bir arkadaş yorum yazarsa çok sevinirim. Çünkü cidden bende öğrenmek istiyorum nasıl oluyorda isteyen istediği ürüne istediği şartlarda garanti verebiliyor.
İnternet üzerinden satın alınan ürünlerde 14 gün boyunca iade hakkınız kanuni olarak sabittir, satıcı iade almıyorsa tüketici hakem heyetine başvurarak iadenizi yapabilirsiniz. Kanuni olarak o ürünü geri almama lüksü yok.