Şimdi Ara

KUŞ SERİSİNDE NE BULUNUYOR (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
318
Cevap
0
Favori
16.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m3hm3tozc4n


    quote:

    Orijinalden alıntı: kadir_pentagram

    adama bak doğana vtec motor takmış. güç tamam da nerede aerodinami?


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-dogan-doch-vtec-turboooooooo-53531946/detay/


    Parası arkadaşa bol geliyorsa takabilir. Zaten forumdaki Tofaş kullanıcılarının hemen hemen hepsi karşı böyle şeylere; çakma zenonlu, abart egzoslu, full baslı, saçlar dikilmiş, kol camdan dışarı atılmış gezen apaçi tiplerden bahsediyorum.

    Aerodinami konusunda ise eski amerikan araçlarını örnek alabilirsiniz.


    Konya kuş serisi modifiye etme konusunda başarılı bir yer. Bu linkteki aracı yapma amaçları zaten Drag ve Drift için. Değişik bir proje. Her usta yapamaz, hatta bu arkadaşlarda az daha yapamıyorlardı ama sonradan alternatif çözümleri buldular :)))) Ben bu tip çalışmaları destekliyorum. Tek desteklemediğim bu tip araçlarla trafiğe açık alanda tehlikeli sürat ve sürüşlerin yapılması.

    Nerede aerodinami diyen arkadaşımızda kendince haklı, ama kendi penceremizden bakmayalım olaya. Konya sanayisinde ferrari veya porsche alıp modifiye edecek halimiz mi var? Veya ülkemizde aerodinamik ölçüm yapabileceğimiz rüzgar odaları tünelleri mi var? Nasıl aerodinamik modifiye yapabiliriz? Bırak aerodinamiği bu aracın frenleri ne olacak? H22 yi durdurabilecek bir fren sistemi yapıldığını bile hiç sanmıyorum.

    Yurt dışı araçların parça derdi hat safhada, yetkili servis bile stok tutmuyor artık çoğu markada, parayı yurt dışından bekliyorsun 1 ay. Fiyatları hiç söylemiyorum. Bu projeler kısıtlı bütçenin tohumları. Hayatının sonuna kadar çok para kazanamayacağını bilen birisi hoby sahibi olamasın mı? Bu doğan 20 bine mal olmuştur aşağı yukarı, adam 20 bin TL. ye drag yapabilecek bir araç yapmaya çalışmış, beyin çalıştırmış, beden çalıştırmış, emek ve para harcamış sonuçta.

    Kuş serisi ile ilgili olumsuz eleştiri yapanlarıda anlamıyorum; o yıllarda ülkenin ekonomik gerçeği bu araçlardı yapacak başka bir şey yoktu, Renault 12 TS yi satıp Doğan L aldığımızda sanki dünyanın en güzel aracını almış gibi sevdik, sevindik, kullandık yıllarca. Şimdi 10 bin TL verirmiyim? hayır. Ama kullananada saygım vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m3hm3tozc4n

    Öncelikle 97 Doğan Slx için konuştuğumu söyleyeyim. Zamanında sıfır km almıştık ve hala bizde. 95.000km de ve pek ekstra masraf çıkarttığını da hatırlamıyorum.(Değişmesi gerekn balata vs. hariç)

    -Abs yok ama frenleri çok iyidir. Ayrıca çok küçük bir miktar karşılığında takılabiliyor.

    -Klima var! Soğutma konusunda biraz yetersiz geç soğutuyor havayı biraz zaman geçiriyor. Ancak ısıtma konusunda kullananlar bilir arabayı soğuk çalıştırdıktan en fazla bir km sonra max. konumda elinizi yakacak kadar sıcaklıkta hava verir. Isıtma konusunda daha bu kadar başarılı araç görmedim. Ve klimayı açtım çekiş düştü gitmedi vs. durumlar asla olmaz.

    -Hidrolik direksiyon var. Ve gayette hoş bir direksiyonu var büyük ama zevk veriyor araba sürdüğünüzü anlıyorsunuz.

    -Konfor yeterli. Eğer kullanırsanız bilirsiniz. Slx corsa dan gayet geniş bir araçtır. Koltukları rahattır. Görüş açıları mükemmeldir. Aksesuara uygundur konforu dilediğiniz gibi arttırabilirsiniz. Ama bizim aracımız orjinal ve orjinal olmayan şeyleri araca takmayı sevmiyorum. Ayrıca far yıkama bile vardır.

    -Şekil göreceli bir kavram ancak. Orjinal bir 97-98 Doğan Slx'in özellikle "alev kırmızı" diye geçen rengi ise ve de araç bakımlı bir araç ise gayet hoştur.

    -Gücüne gülmeyin boş yere. 1000cc bir araçtan kat kat daha güçlüdür. Araç eğer gerçekten orjinal ve bakımlı ise çok rahat hızlanır ve yüksek hızlarda da çok stabildir. Örneğin bizim aracımız eğimsiz düz bir yolda LPG'de çok rahat bir şekilde 180 km.yi görebiliyor. Virajlı bir yolda ise zaten başka bir 1.6 atmosferik motorlu bir araç da bu kadar hızlanamaz. Hızlansa da o hızlarda viraja giremez. Birde arkadan çekiş/itiş olayı var ki bunun zevki başkadır.

    -Araç bence gayet ekonomik. Önce yakıtından başlayayım. Lpg ile tam uyumludur ve kullanışınıza göre yakıtı gayet makuldür. 130km/h den sonra içmeye başlar. Ama o kmlere kadar gayet uygundur. Örneğin ben genelde hız sınırını pek aşmam ve sürekli tam sınırda (110+11=121) 120km ile giderim bu hiçbir zaman değişmez ve bu hızda uzun yolda km başına 20.4 , 20.7 (gidiş-dönüş) yakmıştı en son. LPG litre fiyatı 2.37 idi sanırım.
    Parçaları ucuzdur ve rahat bulunur. 'Aracım serviste bir haftadır parça bekliyor' gibi söylemler duyamazsınız. Pek parçada lazım olmaz iyi bakarsanız. En son değiştirdiğimiz parça far sigortası oldu. 95.000km de ki ilk değişmesiydi ve yanlış hatırlamıyorsam 4-5 lira idi. Ve bunları kendiniz değiştirebiliyorsunuz. Mesela sarı park lambalarını beyaz ile değiştirdim ve arıza ışığı vs. yanması gidi derdim olmadı.

    -Her araba kıyaslama konusunda söylenir. 'C5 almayın Passat alın ikinci eli iyidir hemen satarsınız' gibi ikinci el sözleri. İkinci eli en iyi olan araçlar halen kuş serisidir. Satışa çıkardıktan fazla bir zaman geçmeden hemen satabilirsiniz.
    -------

    --- Ayrıca sizin beğenmediğiniz Kuş serisi otomobillerin çoğunda daha bir kaç seneye kadar D sınıfı araçlarda bile jant kapağı olmasına rağmen o yıllarda bu otomobillerde çelik jant standarttır.
    --- Motorsiklete çarpıp ölen Kuş Serisi sürücüsü demişler. Ben hayatımda böyle bir şey duymadım. Ayrıca babam kuş serisinden daha kötü bir araçla 96 yılında çok ağır bir kaza geçirdi virajı alamayarak taklalar attı(mış). Ve çok şükür sapasağlam çıkmış o arabadan kimsenin yarımına ihitaç bile duymadan. Ve "peugeot 106 motorsiklet kazası" diye en bilindik arama motorunda aratırsanız görürsünüz modern araçların sağlamlığını!
    --- Arkadan doğana çarptım bende hasar yok onda var deyip gülerek anlatan arkadaş tebrik ederim sizi yolda giderken yolunuzdan başka bir şeye bakıp başkalarını riske attığınız için(!)
    --- mcu38 bir mesajında arabaları kapıştıralım diye açmadım demişsin ancak ilk mesajında 'GÜÇ---GÜLÜYORUM' diye bir tabir kullanmışsın. Açıkçası bunu ilk okuyunda minimum 2000 atmosferik veya 1.4-1.6 turbo motorlu bir aracın var zannetmiştim. 1000 cc atmosferik bir araç kullanırken bu yorumu yapacağın aklımın ucundan geçmezdi.
    --- Aracın sağından solundan torpidosundan camından çıtırtı gelip deli de olmuyorsunuz. Çok şükür yıllardır böyle sorunumuz olmadı. 100 110 kmye kadarda hiç rahatsız edecek bir ses almıyor içine ondan sonrasında da zaten çok cüzi bir miktara ses sistemi taktırıp keyfinize bakabilirsiniz. Alacağınız bir teyp iki çift de hoparlör.


    Gel gelelim bütün bunlara rağmen Kuş serileri çok mükemmel araçlar değil. Herkes ister Volvo S80'lere Mercedes e200 lere binmeyi ancak ülkemizin durumu bu. Ben sadece bu araçların birkaç apaçi ve birkaç bilmeden söz söyleyenler tarafından bu kadar kötü bir şeymiş gibi gösterilmesine karşıyım.

    İyi günler
    ---
    Emektar
     KUŞ SERİSİNDE NE BULUNUYOR



    Apaçi.Slx (Aynı araçtır. Bir arkadaş tarafından yapılmıştır.)
     KUŞ SERİSİNDE NE BULUNUYOR


     KUŞ SERİSİNDE NE BULUNUYOR


     KUŞ SERİSİNDE NE BULUNUYOR


    Edit: Resim ekleme


    suanda talibi olsa arabana deger biçer misin ?




  • Koltugu genis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcu38


    suanda talibi olsa arabana deger biçer misin ?


    Neden sordunuz acaba?

    Satmayı planlamadığımız için hiç düşünmedim değerini. Gerçi piyasasını da tam bilmiyorum şuan ancak sanayici bir tanıdık ne zaman görse 11 vereyim deyip duruyor. Kısaca ne eder bilemiyorum.
  • Bu enkaz ötesi aletler varken zamanında broadway vardı, 1.4 motoruyla bu kuşların 1.6 larıyla dalga geçiyordu, heygidi günler, kuş=çöp
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Bu enkaz ötesi aletler varken zamanında broadway vardı, 1.4 motoruyla bu kuşların 1.6 larıyla dalga geçiyordu, heygidi günler, kuş=çöp


    Broadway ile Doğan'ın ağırlıklarına bir bak istersen.

    Doğan 1080 kg
  • Hangi kiloda olması beni ilgilendirmiyor, otobanda, kırmızı ışıklarda yediğim doğanı şahini yazsam yol olur, motorda kuşlar bir hiç, yaktığı kadar gitmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Hangi kiloda olması beni ilgilendirmiyor, otobanda, kırmızı ışıklarda yediğim doğanı şahini yazsam yol olur, motorda kuşlar bir hiç, yaktığı kadar gitmiyor.


    Yani ışıkta 70 tonluk tankı kalkışta yersen, hangi ağırlıkta olduğu seni ilgilendirmeyecek öyle mi?

    Şaka mısın kardeşim git işine gece gece.
  • tankla ne alakası var kardeşim? ozaman mühendislikler bu ağırlığa çözüm bulup hafifleteceklerdi arabayı? araba bildiğiniz çekmiyor!
  • 94 yılında şahin 150 milyon, doğan 210 milyona satılırken broadway 255 milyona satılıyordu.
    Çekmiyor dediğiniz arabaya benzinli bininde ondan sonra görelim. Hiç olmassa buraya yazmadan önce youtubedan bari açıp bakın bilgi sahibi olun.
  • Broadwayin lpglisi, doğanın benzinlisini yiyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-23-bin-km-de-orjinal-sadece-23-bin-kaza-boya-yok-kusursuz-55065064/detay/

    Böylesini param olsa alırım.Kim eder,etmez der bişi diyemem.


    araba gerçekten harika pandizottaki ufak hoparlörlerd pioneer aynıları bizdede vardı 15 küsür senedir duruyodu

    2.si o lpg li broadway yavaş yesin benzinli doğanı
    Rni broadway

    4 silindir
    Motor hacmi
    1397cc 8V
    Maksimum Güç
    72 HP / 5750 d/d
    Maksimum Tork
    106 Nm / 3500 d/d
    Hızlanma 0-100km/s
    12,50 sn
    Ağırlık
    890 kg

    SLX ie 1080 kg 86 hp 132 tork 0-100 12.8 sn.

    hadi diyelim 100 e kadar burun farkıyla aldı 100 den sonra broadway ne yapabilir ? o sizin yediğiniz doğanlar şahinler teneke niyetine kullanılanlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samican -- 7 Eylül 2011; 2:31:52 >




  • 100den sonra olacakları söylüyeyim, kuşları avcumun içi gibi biliyorum, 100 den sonra arabaya öylebi vibrasyon girer, eğer ön yolcu koltuğunda oturan yoksa bildiğiniz sallanmaya başlar zangır zangır, brodda böyle bişey yoktur.

    Broadwaylerin weber karbüratörü 3500 devirden sonra 2.boğazını açar, bir nevi vtecin çeyreği gibi birşey, doğan sadece izler broadwayi.

    Bu broadway 1.4, 1.6 lık fairwayi sadece arkasından izler doğan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kardelen G.

    19 yıldır şahinimiz var ilk arabamız. Hiç modifiye yok teyp bile takılmadı. Yeni araba alacaktık hatta vaz geçmiştik forumu da kurcalamıştım baya lineadır dizeldir falan diye neyse bakımını yaptırdık 200 liraya araba canavar gibi oldu. Bir aydın ankara yaptık diferansiyelden gelen ses, yalpalama, debriyaja basmamışım gibi gelen garç sesi. Neyse gene pes etmedik sanayide yaptırırız dedik kısa süre fiat albeaya bindim tüplü. Tekrar şahine bindiğimde bastırıp duvara çarpıp parçalayasım geldi Neyse araç araştırmalarına başladım şimdi. 19 yıllık bir arabaya insan bağlanıyor gerçekten arada duygusal bir bağ oluyor benim çocukluğumda bindiğim ilk arabadır ama buraya kadarmış

    Not: Arabayı hobi olarak kullananlardan değil ulaşım olarak kullananlardanım. Eğer hobim olsa kullanmaya devam ederdim motor modifiye yolunada giderdim


    Çok güzel bir yorum, "bastırıp duvara çarpıp parçalayasım geldi" kısmına bayıldım, tebrikler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Bu enkaz ötesi aletler varken zamanında broadway vardı, 1.4 motoruyla bu kuşların 1.6 larıyla dalga geçiyordu, heygidi günler, kuş=çöp


    doğan arkadan reno önden çekişli yakıtta daha verimli olmasının sebebide önden çekişli olmasından. aynen şimdiki transporter ve vitocuların yakıt tartışmalarında geldikleri nokta ile aynı kalkışta bir avantajı var sadece ondan ötesi rampada virajda doğan daha avantajlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    100den sonra olacakları söylüyeyim, kuşları avcumun içi gibi biliyorum, 100 den sonra arabaya öylebi vibrasyon girer, eğer ön yolcu koltuğunda oturan yoksa bildiğiniz sallanmaya başlar zangır zangır, brodda böyle bişey yoktur.

    Broadwaylerin weber karbüratörü 3500 devirden sonra 2.boğazını açar, bir nevi vtecin çeyreği gibi birşey, doğan sadece izler broadwayi.

    Bu broadway 1.4, 1.6 lık fairwayi sadece arkasından izler doğan.


    Koskoca vtec 4 karbüratör boğazına eşittir diyorsun yani

    Bence biraz araştırmalısın bilgi açısından, bu konulara meraklı birine benziyorsun. (Bkz. Honda vtec, variable timing electronic lift control)

    Ayrıca bahsettiğin çift boğaz sisteminin ne devir (RPM) nede Broadway'a has bir özellik olduğu doğru değildir. Karbüratör sistemi o zamanlarda ECU teknolojisi kullanılmadığından dolayı mekanik çalışan bir sistemdir. Gaz pedalına ne kadar çok basarsan gaz kelebekleri o kadar çok açılır. Yani 2. karbüratör boğazı Broadway da 2000 rpm de dip gaz yaptığında da açılır, aracın bu durumda hafif boğuluyormuş gibi kalın bir ses çıkartma sebebide budur.

    Doğan kıyaslaması konusunda ise haklısın, Doğan daha konforlu Broadway daha hızlıdır. RWD, FWD farkını göz ardı etmemek lazım. Renolar sağlam güçlü ve seri, ama kalas gibiydi o dönemde




  • Tabiki vtecin yanından geçemez haklısın sadece bi fikir oluşturması açısından söyledim, malum bu doğancılar kendi araçlarını bile bilmiyor.
  • Eğer 1 milyon kuş serisi kullanıcı varsa içlerinden 1 tanesi sevdiği için almıştır. 500.000 i ayağımı yerden kessin, 299,999 u köydedir, 300.000'i bütçe sıkınıtısı dolayısı ile almıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Tabiki vtecin yanından geçemez haklısın sadece bi fikir oluşturması açısından söyledim, malum bu doğancılar kendi araçlarını bile bilmiyor.


    O konudada ufak bir bilgi vereyim. Doğan motoru kadar garip bir motor hatırlamıyorum, hep çok yaktığı söylenir ama yanlıştır. Çünkü Doğan motoru yakmaz ekzozdan çiğ atar, benzinin yarısı direk buharlaşmış şekilde atmosfere karışır
  • 100den sonra doğan arayı açar arkadaşlar kimse broadwayin geçeceği hayallere kaptırmasın kendini
    zaten broadway 100e kadar sadece hafif kilosu sebebiyle başabaş gider doğanla. yani hız arttıkça doğan kaçar.
    100den sonra doğan sallanır diyen arkadaşlar tamam doğan sallanır da broadwy sallanmaz mı sanki 850 kg araba bu en ufak yan rüzgarda bile yoldan çıkabilir.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.