Şimdi Ara

KUŞ SERİSİNDE NE BULUNUYOR (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
318
Cevap
0
Favori
16.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pazarda 2 hava yastıklı,klimalı,absli,lpgli 2.0 meganımı 10 liraya satamadım ama az ilerimde alt takımı ayrı üst takımı ayrı hareket edebilen slx 11.250ye satılmıştı :)
  • @mcu38 hocam naptın ya 1.0 motor aracla sen nası cıkıcan erciyes e bide 4 kişi tek cıkarsan dua etmen lazım 1 hafta önce 1,3 corsa ile 1.5 2 saat kadar gezmiştim araçta 4 kişiydik alttaki resim kadar bi bayırdı yol arkadaş sövüp duruyodu kodumun arabası cekmiyo die sen nasıl cıkıcan o erciyesin yollarına akıl karı değil.

     KUŞ SERİSİNDE NE BULUNUYOR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bafbaf

    Pazarda 2 hava yastıklı,klimalı,absli,lpgli 2.0 meganımı 10 liraya satamadım ama az ilerimde alt takımı ayrı üst takımı ayrı hareket edebilen slx 11.250ye satılmıştı :)


    Satamazsın hocam. Bizim milletin ( kendi ailemde dahil ) baktığı şey donanım, güvenlik değil. Doğanların parçası o kadar ucuz ki anlatamam size.

    Ama sizin aracınız 2.0 motor ve daha yeni teknoloji. Bu yüzden parça parası ile doğanı komple baştan yenilersin.
  • Doğan şahin güvenliksiz konforsuz herşeyden önemlisi VASIFSIZ arabalar savunanlar da geyik olsun diye savunuyor heralde hayret bir olay.
  • Dediğiniz gibi olsa hocam içim yanmaz,2 ay önce fren balataları,2 disk,rotlar,rotiller,rot başları,4 körük,şanzıman okuyucusu daha aklıma gelmeyen bi sürü zımbırtıyı değiştirdim hepsi 300 tl tuttu.Kuş serisi olsa ne kadar düşecekki
  • Bide 2.0 motor sıralı lpgyle 1.6 tofaş motorundan daha az yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bafbaf

    Bide 2.0 motor sıralı lpgyle 1.6 tofaş motorundan daha az yakıyor.


    Orası Allah'ın emri zaten hocam. Birinci dünya savaşından kalma 1.6 motoruyla yakıt konusunda 5bin motor arabalara taş çıkartır. Tam gaz gidilirken yakıtını gerçekten merak ediyorum ancak ölçmek için petrol kuyunuzun falan olması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe


    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    1.4 rni broadwayle bizzat 180 gördüm, düz yol, hatta rüzgara karşı.

    Burada birsürü broadway yazıp çizmem broadwayden değil, doğan şahin alınabilecek paraya R9 brodlar alınabilir....


    Broadway ile rüzgara karşı 180 !!!!!
    Yapmayın hocam Allah rızası için .... Ne gerek var ...
    Biz de zamanında denemiştik broadwayi.. Gençlik işte.. 160-165 filan zar zor basmıştı ama arabayı çok zor zaptedebilmiştik.. Bir şekilde o hıza ulaştığınızı varsayıyorum; tamamen çılgınlık. Uçar gider o araba...
    Şimdi broadway - Şahin, Doğan muabbetine girmek istemem (ki her ikisininde şu zamanda trafikten kaldırılması taraftarıyım, yani tofaş fanı filan değilim)
    Ama broadway da cenin pozisyonunda gitmektense Şahinde rahat rahat giteyi tercih ederim..

    Konuya dönersek; her ne sağlarsa sağlasın, neyi ucuz olursa olsun, modern trafikte bu araçların (kuşlar, r9 lar) yer almaması gerekiyor. Açın günümüzdeki ölümlü trafik kazalarına bakın, ya kuştur ya da eski renolar... Yazık canımızı yolda bulmadık..

    Evet zamanında hepimiz bindik bu meretlere ama 1996-97 yıllarında bu araçların vadesi bitti...


    YAW ZATEN baştan sona palavra olduğu için arabayı zaptetme gibi bi derdi olmamıştır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: exlem16
     KUŞ SERİSİNDE NE BULUNUYOR



    böyle bir cisim var mı ve satılıyor mu?

    Hemen almam lazım....
  • Amcamın reno europasına bindim hb. gazda kullandım sanki tahta sandukaya çakılan 4 teker ve demir kaynaklanmış bir direksiyonu kullanıyordum. o kadar araba kullandım sürdüğüm en saçma arabaydı şahinim çok daha iyi geldi ondan sonra.. Kalkışta geçer reno baya da gider. Ama düz uzun yolsa bakımlı ve stabil bi tofaş renoyu geçer. Bi arkadaş vibrasyon olur cart curt demiş 100 e gelemedim ben europayla araba oradan oraya atlıyor. 160 gördüm vibrasyon falan yok. Rot balansı iyi yaptırırsan bakımlı olursa araban hiçbirşey olmaz.
  • Temiz bir tofaş, her zaman prim yapar.İkinci elleride uçmuş her araçda olduğu gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX


    quote:

    Orijinalden alıntı: exlem16
     KUŞ SERİSİNDE NE BULUNUYOR



    böyle bir cisim var mı ve satılıyor mu?

    Hemen almam lazım....


    bilmem google den bulmustum örnek olsun diye :)




  • 11.250lik slxde h.direksiyonda yoktu ama aynı var gibiymiş sahibi öyle diyodu onun yalancısıyım
  • Isin guluncu burada kus serisini savunanlarin digerlerini bu araclari bilmemekle suclamalari ki, aslinda yasi elveren hepimizin hayati bu arabalarda gecti. Bunlar sonucta dandik arabalar, ithal ikameci donemde gumruk duvarlari arkasinda piyasayi ele gecirmis Koc'un (oburu de Oyak tabii...oligopole gel vatandas) milletimize bir ceyrek asir boyunca ayni sasi teknolojisi ile kakaladigi, cok satildigi icin ustasinin bol, yan sanayiinin cok ve ucuz olmasindan baska hicbir espirisi, hicbir gercek ozelligi olmayan araclar.

    Bugun hem geliri elveren, hem de surekli arac kullanmak zorunda olan kim gidip kus serisi alir allasen? Hobi olarak olabilir, ama ciddi kullanim icin gecti bunlarin zamani. Koy yolunda araba kullanan niye gidip 4X4 almiyor? Para olmadigi icin. Koy yerinde herkes dort ceker kullansa onun da ustasi cogalir elbette, yan sanayii de cikar.

    Olay tamamen maddiyat. Usta ve yedek parca olayi. Baska bir arguman gelistirilemez bu arabalarin suregiden yayginligi konusunda.

    Vehbi amcam vaktiyle Italyanlarla degil Japonlarla ya da Almanlarla anlasma yapsaydi simdi ortalik Fiat coplugune degil Toyota-Honda coplugune ya da VW coplugune donecekti. Bakiniz guneydogu Asya ve Afrika hep Japon arabasi coplugudur. Eski araba doludur; tamir eder eder kullanirlar. Ayni sekilde Brezilya, Meksika filan da VW coplugudur; yakin zamana kadar bizim Tofas'in Fiat Mirafiori'yi kus serisi olarakj urettigi gibi oralada da Vosvos uretiliyordu.

    Sonucta Ucuncu Dunya ulkesi oldugun, kendi arabani uretemedigin, ve otomobil uretimine kucuk ve bagimli bir montaj sanayii kurarak olarak basladigin icin ilk yatirim kararlari verilirken bahtina ne cikarsa o. Bizim de bahtimiza (muhtemelen siyasi sebeplerle) bagimli oldugumuz Avrupa'nin dandik markalarindan Fiat ile Renault cikmis. Olay budur.

    Bu arada bilmeyenler icin: 70'lerde, 80'lerin ortasina kadar yerli uretim olmayan arabalar (Golf, Opel Record, Ford Galant, Peugeot 504 vs.) cok yuksek gumruk vergilerinden oturu Renault 12'nin, Murat 131'in uc-dort kati fiyata satiliyordu. Bunlar boyle boyle piyasada koseleri kaptilar.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Isin guluncu burada kus serisini savunanlarin digerlerini bu araclari bilmemekle suclamalari ki, aslinda yasi elveren hepimizin hayati bu arabalarda gecti. Bunlar sonucta dandik arabalar, ithal ikameci donemde gumruk duvarlari arkasinda piyasayi ele gecirmis Koc'un (oburu de Oyak tabii...oligopole gel vatandas) milletimize bir ceyrek asir boyunca ayni sasi teknolojisi ile kakaladigi, cok satildigi icin ustasinin bol, yan sanayiinin cok ve ucuz olmasindan baska hicbir espirisi, hicbir gercek ozelligi olmayan araclar.

    Bugun hem geliri elveren, hem de surekli arac kullanmak zorunda olan kim gidip kus serisi alir allasen? Hobi olarak olabilir, ama ciddi kullanim icin gecti bunlarin zamani. Koy yolunda araba kullanan niye gidip 4X4 almiyor? Para olmadigi icin. Koy yerinde herkes dort ceker kullansa onun da ustasi cogalir elbette, yan sanayii de cikar.

    Olay tamamen maddiyat. Usta ve yedek parca olayi. Baska bir arguman gelistirilemez bu arabalarin suregiden yayginligi konusunda.

    Vehbi amcam vaktiyle Italyanlarla degil Japonlarla ya da Almanlarla anlasma yapsaydi simdi ortalik Fiat coplugune degil Toyota-Honda coplugune ya da VW coplugune donecekti. Bakiniz guneydogu Asya ve Afrika hep Japon arabasi coplugudur. Eski araba doludur; tamir eder eder kullanirlar. Ayni sekilde Brezilya, Meksika filan da VW coplugudur; yakin zamana kadar bizim Tofas'in Fiat Mirafiori'yi kus serisi olarakj urettigi gibi oralada da Vosvos uretiliyordu.

    Sonucta Ucuncu Dunya ulkesi oldugun, kendi arabani uretemedigin, ve otomobil uretimine kucuk ve bagimli bir montaj sanayii kurarak olarak basladigin icin ilk yatirim kararlari verilirken bahtina ne cikarsa o. Bizim de bahtimiza (muhtemelen siyasi sebeplerle) bagimli oldugumuz Avrupa'nin dandik markalarindan Fiat ile Renault cikmis. Olay budur.

    Kimileri bunu sempatik bulabilir. Ben acinasi buluyorum. Geri kalmisligimizin sembolleri bunlar. Bi araba yapamiyoruz, bari bize zorla dayatilani boyle canhiras savunmayalim. Sordular mi bu fabrikalar kurulurken bize "Bundan sonraki 25 yil Renault'ya, Fiat'a binmek istiyor musun?" diye? Sonra sirtimizdan kazanilan bir ton para, teneke arabalarda sonen onbinlerce hayat.

    Bu arada bilmeyenler icin: 70'lerde, 80'lerin ortasina kadar yerli uretim olmayan arabalar (Golf, Opel Record, Ford Galant, Peugeot 504 vs.) cok yuksek gumruk vergilerinden oturu Renault 12'nin, Murat 131'in uc-dort kati fiyata satiliyordu. Bunlar boyle boyle piyasada koseleri kaptilar.


    Sonuna kadar katılıyorum. Aynen desteklediğim düşünceler bunlar.

    Türkiye Otomobil Cehennemi, Otomobil Batakhanesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo
    Koc'un (oburu de Oyak tabii...oligopole gel vatandas)


    Oligopol piyasası

    Mükemmel bir tespit, Türkiye'yi tek sözcükle anlatmaya daha da uygun bir durum. Quasi (Yarı) Komünizm ve Tekelcilik içinde (Tito'nun Yugoslafya'sından pek de farklı olmayan bir düzen içinde) kendini "kurtarılmış" ve hatta korumacı duvarlar sayesinde de "muafiyet ve istisna" kâsesi içinde gören sözde serbest, gerçekte kontratlı (sözleşmeli, müteahhit) endüstriyalistlerin 40 yıl boyunca aynı teknoloji, aynı direksiyon, aynı pedalı bize aldırmak zorunda olmalarını anlatmaya müsait bir düzen.

    Bu arada nereden nereye dedirtecek bir şey daha okudum Wiki'de. Nazi Propaganda Bakanı Joseph Goebbels'in karısı Magda'nın ilk kocası BMW'nin kurucusu Günther Quandt'tı. Mısır'da 1954'te yaz tatilinde geçirdiği kazada hayatını kaybeden Günther Quandt zamanında Almanya'nın en önemli savaş sanayicilerinden birisiydi, hatta savaştan sonra tutuklanıp uzun yıllar hapis yatması gerekirken İngilizler'in ele geçirdiği belgelerden Günther Quandt'ın suçlu olduğu bilindiği halde sahibi olduğu AFA (sonra VARTA) batarya-akü-pil-akümülatör fabrikasının önemi nedeni ile serbest bırakıldığı anlaşıldı. Topf, Krupp ve onlarca başka sanayici tutuklanırken Quandt'ın serbest bırakılması ve hatta aklanması sanayi gelişiminin öneminin insan onuru, öldürülen milyonlarca masum insan ve akan kanın öneminden daha önde tutulmuş, hem de savaşı kazanan müteffikler tarafından.

    Unutulmamalı ki sabah sakalınızı traş ettiğiniz BRAUN makinanın isim babası ailesinden gelen ve V1 ve V2 roketlerini geliştiren ve savaştan sonra ABD tarafından alelacele ABD'ye kaçırılan ve hemen ABD vatandaşı yapılıp ABD'nin uzay yarışında Rusya'nın önünde olmasını ve 1969'da aya ilk insanın ayak basmasını sağayan SATURN V füzesinin tasarımcısı WERNHER VON BRAUN da bir SS subayı ve sıkı bir NAZI'ydi ve yüzbinlerce insanı öldüren patlayıcı füze ve roketlerin tasarımcısıydı ama uzay yarışı bu suçlardan daha önemliydi.

    Wiki'yi okumaya devam..

    Taner Göde

    quote:

    Oligopol piyasası, genelde 2, 3 veya 4 oyuncunun (üretici, aracı veya satıcı) hakimiyetinde şekillenen piyasa.

    Doğal nedenlerin etkili olmadığı durumlarda çoğu piyasa oligopol piyasasına dönüşür. Zira tekel piyasasındaki büyük kâr imkânlarının çekiciliği yeni oyuncuların katılımına yol açar. Aynı şekilde, tam rekabet piyasasındaki kâr imkânlarının zorluğu oyuncuların kaçmasına yol açar. Bu yüzden, özellikle büyük sermaye isteyen piyasaların çoğu kendiliğinden oligopole döner.

    Fazla oyuncunun veya tek oyuncunun hakim olduğu piyasalarda fiyatın oluşturulmasıyla ilgili kolay teknikler bulunur. Ne var ki, oligopol piyasalarında fiyatın belirlenmesi ile ilgili teoriler son derece karmaşıktır. Hatta, oligopol piyasasında fiyat belirlenmesine dair oyun teorisi, ünlü Amerikalı matematikçi John Nash'e Nobel Ödülü kazandırmıştır.

    W.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bafbaf

    Pazarda 2 hava yastıklı,klimalı,absli,lpgli 2.0 meganımı 10 liraya satamadım ama az ilerimde alt takımı ayrı üst takımı ayrı hareket edebilen slx 11.250ye satılmıştı :)


    işte işin özeti bu.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_7779057/tm.htm böyle de bir konu geçmiş zamanında...

    Acaba bir tofaş ın motor ömrü, ortalama kaç bindir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Kimileri bunu sempatik bulabilir. Ben acinasi buluyorum. Geri kalmisligimizin sembolleri bunlar. Bi araba yapamiyoruz, bari bize zorla dayatilani boyle canhiras savunmayalim. Sordular mi bu fabrikalar kurulurken bize "Bundan sonraki 25 yil Renault'ya, Fiat'a binmek istiyor musun?" diye? Sonra sirtimizdan kazanilan bir ton para, teneke arabalarda sonen onbinlerce hayat.






    Şikâyetiniz başarıyla iletildi

    Bu mesajın devamındaki url'yi kullanarak şikayetinizin durumunu kontrol edebilirsiniz.

    Ayrıca her zaman yukardaki şikayet kısmından son durumu görebilirsiniz.

    Pencereyi kapa ?

    teneke



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Türk_ay -- 10 Eylül 2011; 19:51:37 >




  • Şu kaza eğer gerçekten kafa kafayaysa eski araçlardan vaz geçmek için bir bahene bile olabilir.

    http://yurthaber.mynet.com/detay/kayseri-haberleri/kayseride-feci-kaza-3-olu-14-yarali/46364
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.