Şimdi Ara

KUŞ SERİSİNDE NE BULUNUYOR (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
318
Cevap
0
Favori
16.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok yanlış yerdesiniz beyler mevzu üstünlük mevzusu değil bakın sizin sola çeken yorumlarınıza bakıyorum yakışıyormu hiç. savunduğum kendi payıma şunu söylüyorum araba ekonomiktir güncel modelleri varıp alırsın bir bakımda sadece 1 serviste yerli arabanın 1 yıllık tamir bakım parasını verir çıkarsınız bu mantıklımı. yada sizler nerede yaşıyosunuz hangi ülkeden hangi gezegenden geldiniz beyler asgari ücretin 760tl olduğu ülkedeyiz nasıl lüks araçları savunuyosunuz üstelik sosyalist mesajlar ile
  • Ülkemizde herkesin maddi durumu yüksek değil.Herkesin iyi bir araba alacakta parası yok haliyle.
    Adam ne alacak 3-4-5-6binlira aralığında ?(Kuş serisi alıp abartlı şekilde modifiye yapıp sokaklarda diğer sürücüleri rahatsız eden apaçileri kastetmiyorum.)
    Adam ailesini hafta sonu gezdiremeyecek mi ?
    Tıklım tıklım otobüs,dolmuşlarda mı gezecek yada taksiye bir dünya para mı bayılacak ?

    3-6 binlira arası parçası uygun araçların başında r9(broadway,spring) ve kuş serisi(şahin,doğan,kartal) geliyor.

    Kuş serisinin içi r9 a göre geniş.
    Bagaj açısındanda aynı.
    Tofaşın bakımı,vergisi koymaz adama.Parçası ve işçiliği ucuz.
    Ama karbüratörlü ve arkadan itişli olduğundan yakıtı fazla fakat pek de umursanmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo
    Bugun hem geliri elveren, hem de surekli arac kullanmak zorunda olan kim gidip kus serisi alir allasen?

    Ama yeniden piyasaya sürülse alacak dolu adam var

    Tıkla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn


    quote:

    Orijinalden alıntı: mcu38


    quote:

    Orijinalden alıntı: m3hm3tozc4n


    quote:

    Orijinalden alıntı: mcu38


    quote:

    Orijinalden alıntı: m3hm3tozc4n


    quote:

    Orijinalden alıntı: mcu38


    suanda talibi olsa arabana deger biçer misin ?


    Neden sordunuz acaba?

    Satmayı planlamadığımız için hiç düşünmedim değerini. Gerçi piyasasını da tam bilmiyorum şuan ancak sanayici bir tanıdık ne zaman görse 11 vereyim deyip duruyor. Kısaca ne eder bilemiyorum.



    benim amacım kendi arabamla hava atmak falan değildi bu konuyu acarken

    sanayici 11 diyorsa piyasada 12 ye sattıgını düşünürsek 12 bine o model aralıgında alınabileck araba listesi yapıyım istersen neden böyle bir başlık açtıgımı anlarsın ozaman

    ben o fiyatı o arabaya vermek yerine alınabilecek başka arabalar varken neden illa doğan doğan diye tutturanları anlamıyorum

    yoksa 2000 atmosferik motorlu araba alıpta kuş serisini kucumsemek degil ki senın araban gitmez diyenlere diyorum ben alın düplü şahininizi erciyese cıkalım

    kim kesiliyor o bayırda görelim


    Tercih meselesi o paraya Doğan da alınır Vectra da başka bir araçta. Doğan'ın diğer araçlara göre neden seçileceğini neden doğan doğan diye tutturulduğunu zaten daha önceki mesajlarda ben ve birçok arkadaş sıraladı. Örneğin Dizel full bir Jetta 70bin sınırına dayandı. Bu fiyata alınabilecek daha dolu D sınıfı araçlar varken birçok insan Jetta'yı tercih ediyor. Diğer araçlar showroomlarda müşteri beklerken Jetta için aylar sonrasına tarih veriliyor. Buda bir tercih meselesi

    Kuş serisini küçümsemek değil demişsiniz ama ilk mesajınızda küçümsemişsiniz. "GÜÇ---GÜLÜYORUM" sözünüzü hatırlatırım. Sizin daha düşük performansa sahip bir araçla bu sözü söylemenize takıldı herkes. Ayrıca 4kişi + bagajla oraya çıkmaya kalksanız ne olur bilemiyorum. Şahin çok rahat çıkarken siz 'kesilirsiniz'. Boş çıkarken de pek farklı olmaz durum


    ben hala diyorum 4 kişi benım arabada 4 kişi şahinde olsun erciyese cıkalım kim tıkanıyor görelim

    ayrıca ben dizel jettaya da 70 bin tl verme taraftarı değilim ...

    ben suv bir araç alırdım şahsen vosvagen fanatiklerini de anlamıyom bir insan 0 araç için aylarca bekler mi 80 li yıllarda mıyız


    1.0 corsayla 4 kisi erciyese mi çıkacaksın ?




    ilgimc smile eklemene gerek yok daha dün cıktım söyledım gene söyluyorum 1.6 motoru var diye övdüğünüz şahinle cıkalım arkadas erciyese

    güvenen yok mu bu forumda kayseride olupta düplü sahin kullanan kimsenın cıtı cıkmıyor...

    övdüğünüz şahinın tüpte yaktıgı kadar benm araç benzinde yakıyor hala ekonomık diyorsunuz hayret




  • bende 2003 corsa var. motoruna sanayide elletmek istemiyorum çünkü içine ediyorlar bizim buralardaki ustalar. servise götüreceğim ama girecek paradan korkuyorum.
    ve eminim ki benim gibi birçok insan var. kim bilir ne kadar hesap çıkaracak diye servise gitmek istemiyor. ve gidişat şu ki ne zaman ciddi bi arıza çıkacak o zaman servise götüreceğim.
    adam gidip 7-8 bine doğan şahin alıyor sizde çıkıp eleştiriyorsunuz. onlar bilmiyor mu sanki gidip ithal araba almayı o paralara!!
    bu paralara alınan araçlar allahın emri bozulacak. kuş böcek farketmez. zaten zengin olmadığı için kuş serisine biniyor o yüzden parça fiyetları da çok etkili o kişi için.
  • Sonucta gene ayni yere geliyoruz. Olay maddiyat olayi, baska bir sey de degil. Parca-bakim ucretleri dusuk, o kadar. Onun disinda herhangi bir artisi yok bu serinin. Buyuk cogunlukla alt-orta sinif biniyor bu araclara. Yeniden uretilse alacaklar da gene bu siniftir.

    Ayrica sosyalizm ile populizmi de karistirmamak gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oeste

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo
    Bugun hem geliri elveren, hem de surekli arac kullanmak zorunda olan kim gidip kus serisi alir allasen?

    Ama yeniden piyasaya sürülse alacak dolu adam var

    Tıkla


    Bunu bende biliyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    bende 2003 corsa var. motoruna sanayide elletmek istemiyorum çünkü içine ediyorlar bizim buralardaki ustalar. servise götüreceğim ama girecek paradan korkuyorum.
    ve eminim ki benim gibi birçok insan var. kim bilir ne kadar hesap çıkaracak diye servise gitmek istemiyor. ve gidişat şu ki ne zaman ciddi bi arıza çıkacak o zaman servise götüreceğim.
    adam gidip 7-8 bine doğan şahin alıyor sizde çıkıp eleştiriyorsunuz. onlar bilmiyor mu sanki gidip ithal araba almayı o paralara!!
    bu paralara alınan araçlar allahın emri bozulacak. kuş böcek farketmez. zaten zengin olmadığı için kuş serisine biniyor o yüzden parça fiyetları da çok etkili o kişi için.


    7 - 8 bine alıncak baska arabalarda war benim merakım 11-12 bin tl bayılıpta hala kuş serisini övenler piyasa şişmeden önce bizim corsalara adamlar 13 14 lira derken adamların 97 şahine 10 demerli garip degil mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Sonucta gene ayni yere geliyoruz. Olay maddiyat olayi, baska bir sey de degil. Parca-bakim ucretleri dusuk, o kadar. Onun disinda herhangi bir artisi yok bu serinin. Buyuk cogunlukla alt-orta sinif biniyor bu araclara. Yeniden uretilse alacaklar da gene bu siniftir.

    Ayrica sosyalizm ile populizmi de karistirmamak gerek.






    mini ilk üretiminin hedefi alt sınıftı mini tekrar üretildi hedef üst sınıf oldu aynı şekilde kafer jetta hangi alt sınıf yaklaşabiliyor bu modellere emin olun retro bir anadol yapılsa bugün yine çok tutulduğu propagandası yapılan aslında sadece mecbur edilen avrupa araçlardan daha iyisini yaparlar ve buna mecburlar ki yüksek ihtimalle yerli otomativ çıkışını retro ile yapacak bakalım piyango hangisine vuracak anadol R, doğan R,devrim R



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazır -- 11 Eylül 2011; 18:41:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay


    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Sonucta gene ayni yere geliyoruz. Olay maddiyat olayi, baska bir sey de degil. Parca-bakim ucretleri dusuk, o kadar. Onun disinda herhangi bir artisi yok bu serinin. Buyuk cogunlukla alt-orta sinif biniyor bu araclara. Yeniden uretilse alacaklar da gene bu siniftir.

    Ayrica sosyalizm ile populizmi de karistirmamak gerek.






    mini ilk üretiminin hedefi alt sınıftı mini tekrar üretildi hedef üst sınıf oldu aynı şekilde kafer jetta hangi alt sınıf yaklaşabiliyor bu modellere emin olun retro bir anadol yapılsa bugün yine çok tutulduğu propagandası yapılan aslında sadece mecbur edilen avrupa araçlardan daha iyisini yaparlar ve buna mecburlar ki yüksek ihtimalle yerli otomativ çıkışını retro ile yapacak bakalım piyango hangisine vuracak anadol R, doğan R,devrim R


    Umalim dediginiz gibi olsun, ama ben buna pek ihtimal veremiyorum. Mini sonucta esprisi olan bir efsaneydi. Kus serisinin ucuzluktan baska gercekten bir esprisi yok. Fiat'in Avrupa'da pek tutmamis bir modelinin, sirf kurulu sermayesi, uretim bandi vs. elimizde oldugu icin ve gumruk duvarlari arkasinda gercekci hicbir rekabete tabi tutulmaksizin dondur dondur uretilmesinden baska bir sey degil kus serisi.

    Zaten yeniden uretseniz de ne kadar satar ki? Mini Cooper ne kadar satiyor, VW Beetle ne kadar satti? Bence burada bir retro olacaksa Anadol'un sansi daha yuksek. Onu da son demlerindeki gibi belki bir spor otomobil olarak dusunebiliriz. Yoksa normal kullanim, aile kullanimi icin simdiki modelleri yakalamak mumkun degil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Türk_ay


    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Kimileri bunu sempatik bulabilir. Ben acinasi buluyorum. Geri kalmisligimizin sembolleri bunlar. Bi araba yapamiyoruz, bari bize zorla dayatilani boyle canhiras savunmayalim. Sordular mi bu fabrikalar kurulurken bize "Bundan sonraki 25 yil Renault'ya, Fiat'a binmek istiyor musun?" diye? Sonra sirtimizdan kazanilan bir ton para, teneke arabalarda sonen onbinlerce hayat.






    Şikâyetiniz başarıyla iletildi

    Bu mesajın devamındaki url'yi kullanarak şikayetinizin durumunu kontrol edebilirsiniz.

    Ayrıca her zaman yukardaki şikayet kısmından son durumu görebilirsiniz.

    Pencereyi kapa ?

    teneke


    süpersin, mükemmelsin, büyük iş yapmışsın, keşke bir buton olsa bende yıllarca o tenekenin içinde sıkışıp ölenler adına satanları şikayet edebilsem....




  • Bu memlekte de bu gelir düzeyi varken, tofaşlar gariban mercedesi olarak kalacaktır.Olanda, kazalarda ölen insanlarımıza olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Umalim dediginiz gibi olsun, ama ben buna pek ihtimal veremiyorum. Mini sonucta esprisi olan bir efsaneydi. Kus serisinin ucuzluktan baska gercekten bir esprisi yok. Fiat'in Avrupa'da pek tutmamis bir modelinin, sirf kurulu sermayesi, uretim bandi vs. elimizde oldugu icin ve gumruk duvarlari arkasinda gercekci hicbir rekabete tabi tutulmaksizin dondur dondur uretilmesinden baska bir sey degil kus serisi.

    Zaten yeniden uretseniz de ne kadar satar ki? Mini Cooper ne kadar satiyor, VW Beetle ne kadar satti? Bence burada bir retro olacaksa Anadol'un sansi daha yuksek. Onu da son demlerindeki gibi belki bir spor otomobil olarak dusunebiliriz. Yoksa normal kullanim, aile kullanimi icin simdiki modelleri yakalamak mumkun degil.




    aslında yakalanır 60larda sıfırdan 5 ayda bir lokomatif tamirhanesinde hiç bir alt yapı olmaksızın 20 kişi ile o dönemin standardlarını yakalamış bir tasarım ortaya konmuş ki şu anda elimiz daha kuvvetli tofaş, otosan, bmc, karsan bu kuruluşların birikimleri bence yerli üretim için yeterli seviyeyi yakaladı bence başbakan yerli otomobili birden fazla yerde telaffuz ettiğinden hareketle bişeylerin yapıldığına inanıyorum aslında bunu seçimlere saklamamalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Isin guluncu burada kus serisini savunanlarin digerlerini bu araclari bilmemekle suclamalari ki, aslinda yasi elveren hepimizin hayati bu arabalarda gecti. Bunlar sonucta dandik arabalar, ithal ikameci donemde gumruk duvarlari arkasinda piyasayi ele gecirmis Koc'un (oburu de Oyak tabii...oligopole gel vatandas) milletimize bir ceyrek asir boyunca ayni sasi teknolojisi ile kakaladigi, cok satildigi icin ustasinin bol, yan sanayiinin cok ve ucuz olmasindan baska hicbir espirisi, hicbir gercek ozelligi olmayan araclar.

    Bugun hem geliri elveren, hem de surekli arac kullanmak zorunda olan kim gidip kus serisi alir allasen? Hobi olarak olabilir, ama ciddi kullanim icin gecti bunlarin zamani. Koy yolunda araba kullanan niye gidip 4X4 almiyor? Para olmadigi icin. Koy yerinde herkes dort ceker kullansa onun da ustasi cogalir elbette, yan sanayii de cikar.

    Olay tamamen maddiyat. Usta ve yedek parca olayi. Baska bir arguman gelistirilemez bu arabalarin suregiden yayginligi konusunda.

    Vehbi amcam vaktiyle Italyanlarla degil Japonlarla ya da Almanlarla anlasma yapsaydi simdi ortalik Fiat coplugune degil Toyota-Honda coplugune ya da VW coplugune donecekti. Bakiniz guneydogu Asya ve Afrika hep Japon arabasi coplugudur. Eski araba doludur; tamir eder eder kullanirlar. Ayni sekilde Brezilya, Meksika filan da VW coplugudur; yakin zamana kadar bizim Tofas'in Fiat Mirafiori'yi kus serisi olarakj urettigi gibi oralada da Vosvos uretiliyordu.

    Sonucta Ucuncu Dunya ulkesi oldugun, kendi arabani uretemedigin, ve otomobil uretimine kucuk ve bagimli bir montaj sanayii kurarak olarak basladigin icin ilk yatirim kararlari verilirken bahtina ne cikarsa o. Bizim de bahtimiza (muhtemelen siyasi sebeplerle) bagimli oldugumuz Avrupa'nin dandik markalarindan Fiat ile Renault cikmis. Olay budur.

    Bu arada bilmeyenler icin: 70'lerde, 80'lerin ortasina kadar yerli uretim olmayan arabalar (Golf, Opel Record, Ford Galant, Peugeot 504 vs.) cok yuksek gumruk vergilerinden oturu Renault 12'nin, Murat 131'in uc-dort kati fiyata satiliyordu. Bunlar boyle boyle piyasada koseleri kaptilar.






  • Özal amcaya rahmet okuyasım geldi.Kapıları açtıda bu arabaları gördük...
  • farkımız tarzımız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ULTIMATE93


    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Isin guluncu burada kus serisini savunanlarin digerlerini bu araclari bilmemekle suclamalari ki, aslinda yasi elveren hepimizin hayati bu arabalarda gecti. Bunlar sonucta dandik arabalar, ithal ikameci donemde gumruk duvarlari arkasinda piyasayi ele gecirmis Koc'un (oburu de Oyak tabii...oligopole gel vatandas) milletimize bir ceyrek asir boyunca ayni sasi teknolojisi ile kakaladigi, cok satildigi icin ustasinin bol, yan sanayiinin cok ve ucuz olmasindan baska hicbir espirisi, hicbir gercek ozelligi olmayan araclar.

    Bugun hem geliri elveren, hem de surekli arac kullanmak zorunda olan kim gidip kus serisi alir allasen? Hobi olarak olabilir, ama ciddi kullanim icin gecti bunlarin zamani. Koy yolunda araba kullanan niye gidip 4X4 almiyor? Para olmadigi icin. Koy yerinde herkes dort ceker kullansa onun da ustasi cogalir elbette, yan sanayii de cikar.

    Olay tamamen maddiyat. Usta ve yedek parca olayi. Baska bir arguman gelistirilemez bu arabalarin suregiden yayginligi konusunda.

    Vehbi amcam vaktiyle Italyanlarla degil Japonlarla ya da Almanlarla anlasma yapsaydi simdi ortalik Fiat coplugune degil Toyota-Honda coplugune ya da VW coplugune donecekti. Bakiniz guneydogu Asya ve Afrika hep Japon arabasi coplugudur. Eski araba doludur; tamir eder eder kullanirlar. Ayni sekilde Brezilya, Meksika filan da VW coplugudur; yakin zamana kadar bizim Tofas'in Fiat Mirafiori'yi kus serisi olarakj urettigi gibi oralada da Vosvos uretiliyordu.

    Sonucta Ucuncu Dunya ulkesi oldugun, kendi arabani uretemedigin, ve otomobil uretimine kucuk ve bagimli bir montaj sanayii kurarak olarak basladigin icin ilk yatirim kararlari verilirken bahtina ne cikarsa o. Bizim de bahtimiza (muhtemelen siyasi sebeplerle) bagimli oldugumuz Avrupa'nin dandik markalarindan Fiat ile Renault cikmis. Olay budur.

    Bu arada bilmeyenler icin: 70'lerde, 80'lerin ortasina kadar yerli uretim olmayan arabalar (Golf, Opel Record, Ford Galant, Peugeot 504 vs.) cok yuksek gumruk vergilerinden oturu Renault 12'nin, Murat 131'in uc-dort kati fiyata satiliyordu. Bunlar boyle boyle piyasada koseleri kaptilar.




    ÇOK DOĞRU.HELAL OLSUN




  • 4 teker 1 direksiyon vardır başkada birşey yoktur :D
  • Kuş serisine alternatif araçlar tavsiyesi lütfen!
  • 1968 yılında fransanın üretipte, kendi insanı tarafından beğenilmeyen bir aracı halen daha kullanan bir milletiz biz...
    (o yıllarda önünde at nalı olan binek reno)
    kuş serisi de aynen geçerlidir...
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.