Şimdi Ara

Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
4
Favori
5.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • beybiger B kullanıcısına yanıt

    Ben samara alacaktım temiz bulmuştum bi tane 93 model galeriden arabaya bakmaya yakın yere gittim. Adam arabayı getiriyordu araba yolda kalmış elektrik kesmiş Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler Galerici diyor bide abi gel bak istersen yaptırıp veririz yav dedim yürümeyen arabanın neyine bakayım biblo gibi Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler 


    Bide samaranın direksiyonu aşırı sert Renault 9 broadwayın daha yumuşak geldi. Sanayide ustada samara uğraştırır elektrik aksamı zayıf, şanzıman dayanıksız ve üst kapakları alüminyum blokmuş hararete gelemez dedi. Broadwaylar komple çelik blok motormuş.

  • flyer_mig kullanıcısına yanıt

    bende 2004 var satmaya kıyamıyorum.2008 den beri bizde sadece 1 kere şarj dinomosu revize oldu.Termotat bozuldu termostat açmadı araç uzun yolda eve 40 km kalmıştı yanarsa yansın dedim,sonra servise götürdüm termostat değişti contaya baktırdım sıkıntı yok dedi.sorunsuz devam ediyoruz şuanlık Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler 

  • 70-80 ile giderken el frenini, düğmesine basılı tutarak hafifçe çekiniz. Titreme yapıyorsa arka kampana, jant, porya vs bakılması lazım.


    Bende de titreme var. Ben el frenini deneyerek buldum bunu. Önlerden sanıyordum, sorun arkada. Bi baktırmak lazım.

  • 3 yıl 2001 enjeksiyonlu samara kullandım. Araçtan ciddi derecede çok memnundum. Hem motor performansı olsun, hem yakıt tüketimi olsun muadil araçlara göre çok önde.


    Yalnız enjeksiyonlu ladalarda rölanti dalgalanması problemi net bir şekilde var. Bu gaz kelebeğinden olabilir, lpg'den olabilir, herhangi bir ateşleme parçasından olabilir, elektriksel aksamdan olabilir ama var. Lada gruplarına da bakarsanız orada da bir sürü enjeksiyonlu samara sahibi aynı soruna sahip. 3 yıl sürüşe herhangi bir etki etmemesine rağmen sırf sorunu halletmeye kafayı takmıştım onlarca parça değiştirdim, rus sitelerinde geceler harcadım translate yaparak, onlarca yabancı video izledim, 20 tane ustaya götürdüm, sorun çözülmedi. Ben de öyle kullandım.


    Hararet konusuna gelecek olursak da ben hiç hararet problemi yaşamadım lakin çoğu lada ustası hararet yapmış ya da hiç hararet yapmamış ladalara sırf yapmasın diye 92-87'lik fan müşürü takıyor. Ben aldığımda üzerinde vardı o yüzden 92 derecede fan açara 87'de kapardı.


    Son 4-5 yıldır yaşanan ekonomik krizden dolayı, ayağımı yerden kessin, kapımın önünde bir araba olsun diyen arkadaşlarda lada tavsiye ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matizkafalar -- 2 Nisan 2023; 22:21:58 >




  • matizkafalar kullanıcısına yanıt
    Rölanti problemi ile ilgili, Subap ayarına bakılmış mıydı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt

    -Konya'da yaşıyorum hocam rahatlıkla arabanın her parçası var ve gayet de ucuz nasıl pahalı anlamadım. Reno'yu seviyorum da birkaç tane kazasını gördüm araçtan soğudum. Lada'yı da araştırdım monokok şase vs kullanılmış kasası iyiymiş renodan bi nebze de olsa. Aracın her yerini yaptırdım değişmeyen parçası da kalmadı yakın zamanda da boyattırıyorum. Baya uzun yola da gittim. (Konya'dan Çanakkale'ye hiç durmadan) rahatlıkla gittim geldim.


    -hararet vs yapar dediler şehir içinde o kadar aracı sıktırıyorum daha 100 dereceye geldiğini görmedim bile.


    -lada kullanıp içindeki plastik seslerinden rahatsız olanlara tavsiye vereyim;


    1. kapı plastiklerine döşeme yaptırın
    2. ön göğüsü sökün vidalarken hafif yumuşak naylon ile arasına koyup vidalayın.
    3. arka bagaj sarkık ise ses yapar
    4. arka pandizot plastikleri ses yapar kırık olmasın
  • matizkafalar kullanıcısına yanıt

    Peki karbüratörlü mu yoksa enjeksiyonlu mu onerirsin ? Kimisi enjeksiyonlu diyor. Kimisi karbüratörlü daha sıkıntısız onu al diyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rolanti dalgalanmasının çok basit çözümü var. Manifoldda hava kaçağı oluyor çoğunlukla 50 tl ye yeni hortum alıp takıyorsunuz olay çoğunlukla bundan kaynaklanır. Tabi bogaz kelebeğindeki sensörler de problemsiz çalışıyor olmalı. Benim aracımda devir saati milim oynamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karburatörlüsünü bilmem ama enjeksiyonlu Ladalar sıcak motorda verimli çalışırlar. Enjeksiyonlu bir araca fan müşürü takılmamalıdır. Aracın beyinine müdahele etmiş oluyorsunuz.
    Hararet göstergesindeki 130dereceden önceki beyaz çizgiye kadar gelip fan açar. Bu durumumdan korkup hararet aracın hararet yapıldığı sanılıyor. Ama hararetlik bir durum yok. Aracın ideal çalışma ısısı zaten 90derecen fazla.

    Hatta bu durum en iyi egzoz emisyonu ölçümünde anlaşılır üst üste fan açmış 90-100 derecelerde gezen bir Lada'da emisyon değeri çok iyi çıkar.

    Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler
    Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • motograter M kullanıcısına yanıt

    kesinlike katılıyorum hocam, güzel özetlemişsiniz. biraz da ladanın gösterge tasarımı alışkın olmayanları korkuyor, ibre 90'dan uzaklaştıkça içerideki gerilim artıyor Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler 


    tam çalışma aralığını ölçmek için bir dönem obd ile çokça izlemiştim, yanlış hatırlamıyorsam fan 102 derecede açıyor, sinyal direkt ecudan geldiği için bir sorun olma ihtimali yok, tasarımı böyle. (benim araç niva ama diğer enjeksiyonlu ladalar da aynı sanırım).


    enjeksiyonlu ladalar için fan müşürü, ek veya manuel fan, düşük dereceli termostat vb. uygulamalara hiç gerek yok, sistem sağlıklı olsun yeterli.

  • ersin310 E kullanıcısına yanıt

    Evet yakıt sistemi, sensörler çoğunlukla ayni Bosch ecu olması lazım. Benim aracım GM ecu lu Bosch lara göre bir iki derece daha geç açıyor diye biliyorum. Yazın ş.içi tafiğinde sürekli fan açtığını bilirim. Olması gereken de budur. Sistem sağlıklı olduğu ve antifriz olduğu sürece hiçbir problem olmaz.

    Ben fan açtığı göstergeden takip ederek anlıyorum. Hatta duyuluyor bile 4 kanatlı fan motoru var. Çalıştığında biraz ses yapıyor. Lada sonradan fanı 8 kanatlı yaptı onlar daha sessiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 4 Nisan 2023; 15:35:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 92-88 müşür takılır. ECU müdahale söz konusu değil. Çünkü ECU'nun haberi bile olmuyor. Sıcaklık 102-103 olmuyor ki... bypas yapıyoruz yani. Ama emisyon testinde TEDBİREN müşür fişi çıkarılı, 2-3 defa 102 de fan açtırılır öyle girilir. Hele müşürsüz kışın trafikte dururken, yüksek derecede fan açtığından dolayı, çok iyi ısıtır içeriyi:)

  • RCRICOS kullanıcısına yanıt

    karbüratörlü ve tek nokta enjeksiyonlularda dediğiniz gibi olabilir ama çok nokta enjeksiyonlularda biraz farklılık var. soğutma sıvısını ölçen sensör direkt ecuya bağlı olduğu için yolda obd den bağlanıp canlı veri okuyabiliyorsunuz, fan açana kadar 100 dereceyi geçmiş oluyor. düşük dereceli termostat koyuluyor bazen ama o da ancak daha geç ısınmasını sağlayabilir, fan açma değerini değiştirmez.


    tamir manuelini tekrar inceledim. diğer versiyonlardan farkları konusunda özellikle yazmışlar, fan müşürü bulunmaz, fan rölesi ecu tarafından yönetilir diye. ayrıca bu kısma daha önce dikkat etmemişim, fan 105 derecede çalışmaya başlar, 101 derecede durur şeklinde yazıyor. (bu yazdıklarım çok nokta enjeksiyonlu 1,7 niva, 21214-20 modeli için geçerli).


    kalorifer konusu ladalarda malum, kışın cam açtırır insana :)

  • ersin310 E kullanıcısına yanıt

    ben obd den 100km/l yakıtına kadar herşeyini görebiliyorum. Arıza kodları vs vs

  • Aracımın radyatör fanını 8 kanatlı ile değiştirmeyi düşünüyorum.
    Lada Priora modeli ile 8 kanatlı fana geçmişti. Bu 8 kanatlı fan Samara ve Vega modellerine birebir olarak uyuyor. Hatta parçacılarda bile fan motorlarının artık 8 kanat olarak satıldığını görüyorum.
    4 kanatlı fan çalışma esnasında gürültülü oluyor. Hatta çalıştığı anda direksiyonda küçük bir titreşim de oluyor. Ekstra olarakta voltaj düşüklüğü oluyor. Gürültü ve diğer şeyler vs... çok önemli olmasa da 8 kanatlı fanın soğutmada çalışma süresinin kısaldığı söyleniyor. Ayrıca sessiz bir çalışması var.
    Mağlum havalar ısınıyor. Şehir içi yoğun trafikli sürüşlerde önemli olacağını düşünüyorum. Esas önemli nokta benim için ş.içi trafikli sürüşlerin ardından araçtan ineceğim sırada çalışmaya başlayan fanın çalışma süresini kısaltmak.

    Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 7 Nisan 2023; 21:10:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler
    Karterde biraz yağ kaçağı vardı. Conta yenileme yapıldı ve yağ+filtre değişimide yapılmış oldu.
    Yaklaşık 5 bakımdır 5w40 viskozite yağ kullanıyorum. Kullanmaya çekinen varsa kesinlikle çekinmesin tavsiye ederim.

    Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler
    Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 18 Mayıs 2023; 7:25:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu aralar 35 derece ve üstü hava sıcaklıkları var.
    Soğutma suyu sıcaklığı 90 derece bayağı bir üstünde geziniyor. Fotoda da görüleceği üzere bu şekilde biniyoruz.
    Hatta 100-200 metre trafiğe girsem anında fan açıyor. 1-2 dakika kadar çalışıp kapanır. Sıcaklığı sadece bir kaç derece düşürüp kapanır. Yani 90'a falan indirmez.

    Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler

    Mağlum Lada'lar için sürekli bir hararet yapma söylentisi vardır. Hararet gibi bir problem hiç olmadı yıllardır bu şekilde biniyoruz. Hararet yapacak olsa her hafta motor yaptırıyor olurduk.
    Motorlar yüksek sıcaklığa çalışmaya ayarlanmıştır. Amaç yanma verimliliğidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Suzuki swift ile Lada Vega arasında gidip geliyorum. Swift 1.3, vega 1.5.


    Swift in tipi daha tatlı ama Vega da daha çok arabaya benziyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Swift hakkında bilgim yok ama ikisi arasında kalsam tercihim yine Lada olur. Lada sürüş keyfi veriyor. Iyi tepki veren direksiyonu ve yol tutuşu var. Uzun yol için Vites oranları çok iyi. Yakıtından memnunu lpg'siz binebiliyorum.


    Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler


    Eli yatkın olan kolaylıkla tamirini bakımını yapılabilir. Altı yerden fazlaca yüksek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler




    Lada Samara'ya çift yönlü Sunroof da yaptırdım.. şu an piyasada rahatlıkla elleyebileceğiniz araçlar Tofaş Ve Samara.. tercihim Samara oldu. Yakında motor da yaptıracağım sonra boya vs..

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.