Merhabalar, Lada araçlar için böyle bir konu açma gereksinimi duydum. Hem almak isteyenler araştıranlar, hemde kullanıcıları icin. Çünkü gördüğüm ve duyduğum kadarıyla fazlaca bilinçsiz kullanıcı var. Öncelikle bu aracı almak isteyenler araştırınca bir kaç problemle karşılaşıyorlar Bunlar: 1- Hararet problemi / Su Kaynatma Ladaların hararet problemi yoktur. Varsa bu kullanıcının kendi hatasıdır. Ya da hararet göstergesini takip eden aracın hararet yaptığını sanıyodur. Bu aracin ideal çalışma sıcaklığı 100 derecenin üzerindedir. Uzun yolda bile hararet göstergesi 95° gibi bir sıcaklık gösterir. Fan açma derecesi 100-105/107 derecelerde gerçekleşir. 105 derece ve üzerini gören ısı sensörü ve ecu radyatör fanını açtırır. Toplamla 45 sn. Veya 1 dk. Kadar fan çalışıp geri kapanır. Bu işlem şıkışık trafikte sıkça gerçekleşebilir. Bunda korkulacak bir durum yoktur. Bu yüksek çalışma sıcaklığı motorun yanma verimliliği ile ilgilidir. Bazı çok bilmişler hatta sanayide yıllardır lada ustasıyım diye geçinenler aracın rus aracı olduğu için yüksek ısıda çalıştığını iddia ederler. Hatta bununla ilgili çözüm arayanlar çeşitli icatlarda bulunanlar (youtube da bolca görürsünüz) var. Yapmanız gereken tek şey aracın soğutma suyuna radyatör antifrizi koymaktir. Bunun icin hazir karışımlar bile var. 2- Rölanti problemi Bunun en temel sebebi boğaz kelebeğidir. Bu parçanın ömrü 10 yıldır. Sensörleriyle beraber sıfırı ile degiştirirseniz büyük ölçüde sorun çözülmüş olur. Boğaz kelebeği yada sensörleri sorunlu araç genelde rölantide yüksek devirde çalışır. Bir diğer rölanti problemi de aracın stop edecek kadar devir düşürüp toparlamasidir. Bu durumda da boğaz kelebeğinde ya da hava hidrovak hortumundaki yıpranma çürümelerden kaynaklı hava alma problemlerdir. Ateşleme düzgün ise çoğunlukla rölanti problemleri bu sebeplerdendir. 3- Frenler Evet Ladaları araştırırsanız çoğunlukla karşılaşacağınız olumsuz yorumlardan birisi de frenlerinin zayıf ve hissiz oluşudur. Bunu sorun etmeyip gayet iyi diyen kullanıcılar olsa da şikatet edenler de var. Şahsen biraz zayıf bulmuştum. Bunun çözümü elbette ki var. Biraz paraya kıyacaz. Sorun fren balatalarınız. Lada araçların yani Samara, Vega, Kalina, Priora hatta bugün üretilen Granta da dahil fren sistemleri aynıdır. Hepsinde TRW'nin lada için yapmış olduğu çapraz fren sistemini kullanırlar. Yapmanız gereken kaliteli fren balatası ile değiştirmeniz olacaktır. Tavsiye edebileceğim TRW, ferodo, valeo gibi markalar kullanirsanız çok iyi frenleriniz olur. Lada'nın orjinal balatası da frenleme konusunda çok verimli değildir. Ama orjinal parça olarak Lada Sport marka kırmızı kutuda balatalar var. Bunlar da gerçekten iyi frenleme sağlar. Bahsettiğim balatalardan kullanilirsa frenlerinize şaşırabirsiniz. Mümkünse takım olarak yenileyin trw ve ferodo markaların arka balataları da mevcut. KRONİK PROBLEMLERİ Bu aracın kronik problemleri yok mu? elbette var. Bunlar Hidrovak (westinghause) Benim aracımda bir kere bozuldu. Bozulduğunda fren pedalına basıldığında tıslama ve frene kuvvetli basılırsa araç stop edebilir. Zaten bozulduğunda motor arıza lambanızda yanacaktir. Cam motorları da zayıf olduğu söylenir. Aracımda bir defa tek cam motoru değiştirmek zorunda kaldım. Yan sanayi takıldi ve problemsiz kullanıyorum. Bildiğim kronik problemler bunlar daha aklıma gelirse güncellerim. MOTOR PERFORMANSİ Ladalarda iki tip motor vardır. 8V ve 16V Iki motorunda her viteste yaptığı hız ve son sürat aynıdır. 16v motorların hizlanması biraz daha iyidir. 1.5 motorlar için 8v lerde triger kayışı kopması durumunda motor açmaya gerek yoktur. Yeni kayış takılıp devam edilir. 1.5 16V lerde durum bu kadar basit değildir. Kayış koparsa Subaplara çarpar. 1.6 motorlar temelde 1.5 ler ile aynıdır. Euro 4 emisyonları ile 1.5 motorlar küçük farklarla 1.6 hacme yükseltilmiştir. 1.6 motorlarda 8v- 16v farketmeksizin triger kayışı kopunca motor açılmasına gerek kalmadan sadece kayış değişimi ile durum kurtarılanilir. Motor ömrü olarak Türkiyede 700-800 bin km leri görenleri duymuştum. Motor yağı olarak Üretici 40 numara kalınlığı geçmeyin diyor. 5w-40 10w-40 15w-40 Öneriyor. 0w-40 da kullanılabilir. Gördüğüm kadarı ile 10w60 20w50 gibi yağlar kullananlar var asla böyle birşey yapmayın yaptırmayın. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 11 Temmuz 2022; 10:49:18 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Lada Araçlar Hakkında (Vega2110-Samara-Kalina) Genel Sorunlar Kronik problemler
-
-
Karbüratörlü olanlar 20w50 yağ kullanır hocam bunu da ekleyelim..
-
bu kadar bilgi lada fabrikası mühendisinde yoktur.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
ladalar kışın rahat olur mu? sonuçta rus arabası, sabahın ayazında iki saat çalıştırma ve ısınma problemi yaşanır mı?
-
Bu devirde Lada samaraların kaç model olanını ve kaç motor olanını almamızi tavsiye edersin başkan ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 7 Ekim 2022; 5:53:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kışın sabahları bulunduğum yerde genelde -5, -7 derecelerde mars basarim henüz bir sorun olmadı. Simdiye kadar kadar en soğuk -17 de marş basmıştım. Isınma olayıda şöyle ki hava sicakligi 0 altina düşüce en fazla 3 km sonra motor suyu sicaklığı 90 dereceye ulasiyor. 2500 dd geçmeden. Kalorifer olarak çok güzel, otomatik ısı sensörlü kaloriferi var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Samaralarda tek motor seçeneği var. 1.5 8v gayet sağlam bir motordur. 2004 senesine kadar var diye biliyorum. 1999 modellerden itibaren motorlar çok nokta enjeksiyon (mpi) oldu. Enjeksiyonlu tavsiye ederim yakıt tüketimi açısından.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Enjeksiyonlu iyidir de temizini, tek el vs ise al yoksa karbüratörlü olanı al kafan rahat olsun. Ben de 91 model var, aldığımda a'dan z'ye yaptırdım her şeyini.. 1.5-2 yılda 40 bin km yol yapmışım kulağına kurşun hiç yolda kalmadım.
-
Araştırdım. Karbüratörlü dahil 20w50 kullanılır olarak göstermiyor. Araçların fabrika çıkış yağı 5w30
Sonrasında ise bakım periyodlarında kullanılır Viskoziteler yazdığım gibi
5w40
10w40
15w40
Karbüratörlü motor ile enjeksiyonlu motor aynı, sadece yakıt sistemi enjeksiyonlu olacak şekilde modifiye edilmiş.
20w50 yağ kullanarak motora kötülük etmiş olursunuz. Özellikle de soğuk havalarda.
Ben 5w40 kullanıyorum. Hatta bir sonraki değişimde yağ eksiltmesi olmadığı için 0w40 deneyeceğim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
15W/50 kullanıp memnun olan da var hatta 10W-60 tavsiye eden de var lakin aracın kataloğunda (karbüratörlü) 20w50 yazmakta idi, şanzıman dahil. Lada Grubunda arkadaşın biri atmıştı fotoğrafı görmüştüm. Bence eski araçlarda bu yağ tipi biraz motorun durumuna, bakımına vs bağlı.
-
lada nivanın 2016 kullanım kılavuzunda 0/40-20/50 arası neredeyse tüm yağlar var. çok geniş bir coğrafyada kullanıldığı için hepsini eklemişler sanırım.
bence 20/50 bu motorlar için fazla kalın, en azından hidrolik iticili olanlarda zamanında yağ değiştirilmezse iticileri tıkama ihtimali doğuyor. şimdilik piyasada en ucuz olduğu için çoğunlukla 10/40 kullanıldığını gördüm.
ben 2004 aracımda uzun süredir 5/40 kullanıyorum, hissedilir bir eksiltme olmadı henüz.
-
-
-
Fren balata takımı değişiminden bu yana 2500 km geçti. Fren performansı muazzam oldu. Acil durumlarda Duramayacak galiba diye düşünürken bile durmuş oluyor.
Yan sanayi yerli disklerime ve yan sanayi Rus malı kampanalara rağmen frenleme güven veriyor.
Fren konusunda daha da ileri gitmek isteyenler için Orijinal fabrikasyon delikli ve oluklu sport diskler var. Internet ortamında ve İstanbulda bazı parçacılarda bulunabiliyor.
Bu arada balata değişiminde arka fren silindirlerinde sızıntı tespit edildi ve silindirler değişti. Cifam marka yan sanayi silindir takıldı. Takılan silindirler yağ kaçağı sebebiyle2 gün içinde yeniden orjinali ile değişti.
Mağlum kampana silindirlerinin de ortalama bir kaç yıl ömrü oluyor. Orjinalden şaşmayın. Yine daha kaliteli ve uzun ömürlüsünü isteyen için Trw'nin silindirleri de bulunabiliyor. Kutusunda 100000 km garanti ibaresi var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 27 Mart 2023; 2:8:47 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
bende frenlerimi yaptırdım.. sağ olsun ustam nasıl ayarladıysa sağ arka kampana çok sıkıyor.. zamanla düzelir vs dedim şimdi 80 km/h nin üstünde frene basınca aracı feci sallıyor..
-
Arka fren ayarını fren limitörü otomatik olarak araç yük durumuna göre ayarlar. Ustan el el freni ayarı yapmıştır bence. Ayar olarak araç altından el freninin gergi ayarı yapılıyor. Sallama konusu da disklerin ya da kampana iç yüzeyinin dalgalanma olması (disk yamulması da denir) ile alakalı bir durum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
diskler, balatalar, kampanalar hepsini 0 aldım.. westinghouse ve fren merkezi de yeniledim. ayarı dediğiniz gibi el freninden yaptı.
-
Disk ya da kampana yamulmasıdır büyük ihtimal. Alt takımlardan bile kaynaklanabilir ama net bundandır ya da şundandır denebilecek birşey değil bu frende titreme olayı. Çok bilinmeyenli gıcık bir olay maalesef.
Benim aracımda da 80 km hızdan sonra biraz titreme oluyor. Hemde kampana ve arka balataların değişimine rağmen. Ama disklerin yüzeyinde hafif dalgalanmalar var. Bir ara tornaya vermeyi düşünüyorum. Sonucu yazarım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 2 Nisan 2023; 4:28:43 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben samara alacaktimda broadway daha kaliteli geldi 86 broad aldim ladanin amortisorler cok sert bide ic malzeme kalitesini begenmedim. Broadway ile kiyaslarsak ne farki var ?
Birde ladanin parcalari pahali yurtdisindan dolarla geldiginden brodun ucuz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
samara ile virajlar aşırı zevklı,tek şeritli dağ yollarına viraj kasmaya gidiyorum
Benzer içerikler
- honda civic fc5 lastik önerisi
- isim soyisim plaka
- honda civic nasıl okunur
- acea c3 nedir
- performans hava filtresi yorum
- tiguan boyutları
- lexus lbx fiyat
- chery euro ncap
- honda civic 2022 fiyat listesi
- zeekr 001 fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X