Şimdi Ara

Lada Samara 1.5 alinir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
27.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi forumlar. Ogrenciyim okula gidip gelmek icin arabaya ihtiyacim var ve ilk arabam olacak. Gunluk 40km gidis 40 km gelis totalde 80km yol yapmam gerekiyor. Otobusle bu yolu 26-27tlye halledebiliyorum ama gun icinde 1 saatte yapacagim yol beklemeyle 4.30 5 saati buluyor cok sıkıldım bu durumdan. Konfor,hiz ve guvenlik beklentim sifir. Zaten surekli 80-90 sag seritten ilerleyen birisiyim hiz yapmam. Yazin cam acarim zaten arastirdigim kadariyla kisin kaloriferi iyi calisiyormus.
    Sorularima gelecek olursak
    Normal hizlarda kullanilirsa ne kadar lpg yakar 100km de
    Temiz bir lada samara icin max ne kadar verilmeli
    Kronik bir sorunu vs var mi
    1990dan 2000e kadar lada samara var hangisini tercih etmeliyim neyine bakmaliyim vs.
    Sanayiye cok sokar mi? Sokarsa parcasi ustasi bulunur mu?
    Tesekkurler..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Temiz bir Lada Samara alınır, güzelce okul-ev arası ekonomik bir şekilde binilir. Şimdi burada kritik tanım "temiz" olması. Ne demek istediğimi biraz açayım;

    Motor açısından Lada'dan anlayan ustalar tarafından bakımları yapılmışsa (zamanında triger değişmiş, subab ayarları yapılmış, karbüratör, ateşleme, yağ keçeleri, benzin, kalorifer ve radyatör hortumları kontrol edilip orijinal olarak bakım veya değişim yapılmışsa, antifiriz, fren hidrolik (dot3-4), motor yağı (20w-50, 10w-40) zamanında (1 yıl veya 5000-7500 km arası) değiştirilmişse motor yönünden sağlıklı bir araç diyebiliriz. LPG tesisatı varsa regülatör, gaz ve benzin kesici valf ve hortumların sıkıntısız olması gerekir. Karbüratör mikseri uygun olan parçayla doğru bir şekilde montaj yapılmış olmalı. Koli bandı, çorap vb gibi saçma şeylerle aracın hava emiş kanalına müdahale edilmemiş olmalı, orijinal haliyle işten anlayan bir ustanın gaz ayarı sonrası lpgli kullanım için de motor hazır demektir.

    Elektrik-Elektronik tesisatı için kontrol etmen gereken en önemli kısım sigorta kutusudur. Eğer sigorta kutusu orijinal ve kullanılan sigortaların ve rölelerin değerleri doğruysa, yani kutu çok fazla kurcalanmamışsa ilerde çok fazla sorun çıkarmaz. Akü kontrolünü de ihmal etmemeli. Bir diğer husus ateşleme modülü; bu modül zamanla bozuluyor aracın çalışması için en hayati parça bu. Mutlaka kaliteli bir muadil veya orijinal takılmış olmalı ve bir tane de yedek bulundurulmalı. Marş ve şarj dinamolarınında ölçüm ve kontrolü yapılmış veya gerekiyorsa değişmiş olması lazım.


    Alt takım, amartisörler, frenler ve bileşenlerinin kontrolü yapılmış ve mümkünse değiştiğinde orjinallleriyle değişmiş olması önemli çünkü alt takım ve yürüyende parçalar yol durumuna göre çabuk bozulabilir. Orjinal parçası da ucuzdur en azından düzen tutması açısından kullanılmasında yarar var. Bunun yanında en önemli parça üstündeki lastik ve jantlar. Orjinal ölçü 165/70/r13 ve 175/70/r13 dür. Her zaman yeni ve aşınmamış olmasına dikkat etmelisin.


    Gelelim kaportasına; araç sacı yıllarında getirdiği metal yorgunluğu ve korozyon ile birlikte çürümeye başlamış olabilir. Dikkat etmen gereken bölgeler ön direk uçları, arka amartisör kuleleri ve bagaj taban havuzu, çamurluklar ve kapı-şasi bağlantı bölgeleri. Muayeneden geçmesi için alt taban sacı kontrolünü mutlaka yapman ve çürükler varsa temizleyip gerekirse yeniden sac kaynatman gerekebilir. Koruma için pütür veya zift (hala kaldıysa) attırabilirsin. Aracın kaporta parçaları çıkma veya sıfır bulunuyor, en küçük vidasına kadar sıkıntı yaşamazsın. Taban sacından tavana kadar her bölgesini sıfır olarak temin etme şansın var. Fiyatlar da fahiş değil diğer ithal araçlarla kıyasladığında.

    İç trimlerine bakacak olursak; basit ve kalitesiz plastik kullanıldığı için ön gögüs mutlaka yarık yarık oluyor. Yenisi 200-300 TL arası. İşini bilen düzgün insanların ve ustaların elinden geçtiyse aracın kapı döşemeleri, direk ve eşik plastiklerinde saçma sapan vidalar görmemen lazım. Kıllı tüylü döşemeler, kumaşlarla bezenmiş araçların çoğunun iç trimleri rezalet haldedir. Araçın iç trimleri ses yapar ama bu dediğim şekilde orjinaline sadık bakılmışsa en azından görüntü kirliliğine maruz kalmazsın. Eskiyen kırılan oldukça da değiştirirsin parçaları ucuz olarak temin edebilirsin.

    Yukarıda bahsettiğim hususlara dikkat edilerek binilmiş bir aracın seni yolda bırakması için bir sebep yok. İyi ustalık geçmişi- bilinçli ve bakımlarını aksatmayan bir sahibi olmuş olan bir Samara almaya bak. Boya değişen vs aramana gerek yok, kaportası orjinal ama dökülen araç senin işine yaramaz. Şase çürük kırık olmasın gerisi, kaportası aslına uygun işlem görse de zararı yok faydası çok.


    Aracı aldıktan sonra; iyi bir ustan (Lada'dan anlayan), Danışabileceğin arkadaşlar ( Lada facebook grupları mevcut), araca bakmaya ve ilgilenmeye hevesin olacak (seni taşıyacak her gün sonuçta).

    LPG karışık 7-8 litre/100 km yakar.
    Biz de bu aracı kullanıyoruz, ekonomik olması ve kafamız rahat her yere gidebildiğimiz için tercih ediyoruz. İyi bakımlı bir aracımız ve aracın dilinden anlayan ustamız var. Sıfır araç kondüsyonunda her özelliği çalışır şekilde biniyoruz. Bir buçuk yılda 40000 km yaptık. Araç bu süre zarfında Edirne'den Karsa, Antalya'dan Bursa'ya doğu-batı, kuzey-güney ekseninde binlerce km yaptı. Tık demedi, ha akümüz zayıftı; doğu anadolunun soğuğunda -20 derecelerde zayıf marş yüzünden çalışması güç oluyordu yeni akü ve bujilerle onu da aşmış olduk. Allah başka dert vermesin, sana da temiz bir araç kısmet olur inşallah.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Lada Samara 1.5 Alınır mı?

    Lada Samara, Rus otomobil üreticisi AvtoVAZ tarafından üretilen bir otomobil modelidir. 1984-2013 yılları arasında üretilmiştir. Peki, Lada Samara 1.5 modeli alınır mı?

    Lada Samara'nın Tutulan Modeli:

    Lada Samara'nın en çok tutulan modeli, 1997-2007 yılları arasında üretilen Lada Samara 2'dir. Bu model, daha modern bir tasarıma ve gelişmiş özelliklere sahiptir.

    Lada Samara'nın Tutulmama Nedenleri:

    Lada Samara'nın tutulmamasının bazı nedenleri şunlardır:

    • Eski ve modası geçmiş tasarım
    • Düşük güvenlik özellikleri
    • Yüksek yakıt tüketimi
    • Sınırlı performans

    Lada Samara Yorumları:

    Lada Samara'yı kullanan kişilerin yorumları genellikle karışıktır. Bazı kullanıcılar aracın dayanıklılığı ve uygun fiyatından memnun kalırken, diğerleri tasarımını ve performansını eleştirmektedir.

    Lada Samara Sedan Yorumları:

    Lada Samara'nın sedan versiyonu, hatchback versiyonuna göre daha geniş bir iç mekana ve daha fazla bagaj alanına sahiptir. Sedan versiyonu da benzer şekilde karışık yorumlar almaktadır.

    Sonuç:

    Lada Samara 1.5, eski ve modası geçmiş bir otomobil modelidir. Günümüz standartlarını karşılamıyor ve düşük güvenlik özellikleri ve yüksek yakıt tüketimi gibi dezavantajları var. Bu nedenle, modern ve güvenli bir araç arıyorsanız, Lada Samara 1.5'i tercih etmemeniz önerilir. Ancak, dayanıklı ve uygun fiyatlı eski bir araç arıyorsanız, Lada Samara 1.5 ihtiyaçlarınızı karşılayabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aman kardeşim sakın bulaşma. Ustalarla kanka olursun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baska arac bak hocam toros olur kartal olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Temiz bir Lada Samara alınır, güzelce okul-ev arası ekonomik bir şekilde binilir. Şimdi burada kritik tanım "temiz" olması. Ne demek istediğimi biraz açayım;

    Motor açısından Lada'dan anlayan ustalar tarafından bakımları yapılmışsa (zamanında triger değişmiş, subab ayarları yapılmış, karbüratör, ateşleme, yağ keçeleri, benzin, kalorifer ve radyatör hortumları kontrol edilip orijinal olarak bakım veya değişim yapılmışsa, antifiriz, fren hidrolik (dot3-4), motor yağı (20w-50, 10w-40) zamanında (1 yıl veya 5000-7500 km arası) değiştirilmişse motor yönünden sağlıklı bir araç diyebiliriz. LPG tesisatı varsa regülatör, gaz ve benzin kesici valf ve hortumların sıkıntısız olması gerekir. Karbüratör mikseri uygun olan parçayla doğru bir şekilde montaj yapılmış olmalı. Koli bandı, çorap vb gibi saçma şeylerle aracın hava emiş kanalına müdahale edilmemiş olmalı, orijinal haliyle işten anlayan bir ustanın gaz ayarı sonrası lpgli kullanım için de motor hazır demektir.

    Elektrik-Elektronik tesisatı için kontrol etmen gereken en önemli kısım sigorta kutusudur. Eğer sigorta kutusu orijinal ve kullanılan sigortaların ve rölelerin değerleri doğruysa, yani kutu çok fazla kurcalanmamışsa ilerde çok fazla sorun çıkarmaz. Akü kontrolünü de ihmal etmemeli. Bir diğer husus ateşleme modülü; bu modül zamanla bozuluyor aracın çalışması için en hayati parça bu. Mutlaka kaliteli bir muadil veya orijinal takılmış olmalı ve bir tane de yedek bulundurulmalı. Marş ve şarj dinamolarınında ölçüm ve kontrolü yapılmış veya gerekiyorsa değişmiş olması lazım.


    Alt takım, amartisörler, frenler ve bileşenlerinin kontrolü yapılmış ve mümkünse değiştiğinde orjinallleriyle değişmiş olması önemli çünkü alt takım ve yürüyende parçalar yol durumuna göre çabuk bozulabilir. Orjinal parçası da ucuzdur en azından düzen tutması açısından kullanılmasında yarar var. Bunun yanında en önemli parça üstündeki lastik ve jantlar. Orjinal ölçü 165/70/r13 ve 175/70/r13 dür. Her zaman yeni ve aşınmamış olmasına dikkat etmelisin.


    Gelelim kaportasına; araç sacı yıllarında getirdiği metal yorgunluğu ve korozyon ile birlikte çürümeye başlamış olabilir. Dikkat etmen gereken bölgeler ön direk uçları, arka amartisör kuleleri ve bagaj taban havuzu, çamurluklar ve kapı-şasi bağlantı bölgeleri. Muayeneden geçmesi için alt taban sacı kontrolünü mutlaka yapman ve çürükler varsa temizleyip gerekirse yeniden sac kaynatman gerekebilir. Koruma için pütür veya zift (hala kaldıysa) attırabilirsin. Aracın kaporta parçaları çıkma veya sıfır bulunuyor, en küçük vidasına kadar sıkıntı yaşamazsın. Taban sacından tavana kadar her bölgesini sıfır olarak temin etme şansın var. Fiyatlar da fahiş değil diğer ithal araçlarla kıyasladığında.

    İç trimlerine bakacak olursak; basit ve kalitesiz plastik kullanıldığı için ön gögüs mutlaka yarık yarık oluyor. Yenisi 200-300 TL arası. İşini bilen düzgün insanların ve ustaların elinden geçtiyse aracın kapı döşemeleri, direk ve eşik plastiklerinde saçma sapan vidalar görmemen lazım. Kıllı tüylü döşemeler, kumaşlarla bezenmiş araçların çoğunun iç trimleri rezalet haldedir. Araçın iç trimleri ses yapar ama bu dediğim şekilde orjinaline sadık bakılmışsa en azından görüntü kirliliğine maruz kalmazsın. Eskiyen kırılan oldukça da değiştirirsin parçaları ucuz olarak temin edebilirsin.

    Yukarıda bahsettiğim hususlara dikkat edilerek binilmiş bir aracın seni yolda bırakması için bir sebep yok. İyi ustalık geçmişi- bilinçli ve bakımlarını aksatmayan bir sahibi olmuş olan bir Samara almaya bak. Boya değişen vs aramana gerek yok, kaportası orjinal ama dökülen araç senin işine yaramaz. Şase çürük kırık olmasın gerisi, kaportası aslına uygun işlem görse de zararı yok faydası çok.


    Aracı aldıktan sonra; iyi bir ustan (Lada'dan anlayan), Danışabileceğin arkadaşlar ( Lada facebook grupları mevcut), araca bakmaya ve ilgilenmeye hevesin olacak (seni taşıyacak her gün sonuçta).

    LPG karışık 7-8 litre/100 km yakar.
    Biz de bu aracı kullanıyoruz, ekonomik olması ve kafamız rahat her yere gidebildiğimiz için tercih ediyoruz. İyi bakımlı bir aracımız ve aracın dilinden anlayan ustamız var. Sıfır araç kondüsyonunda her özelliği çalışır şekilde biniyoruz. Bir buçuk yılda 40000 km yaptık. Araç bu süre zarfında Edirne'den Karsa, Antalya'dan Bursa'ya doğu-batı, kuzey-güney ekseninde binlerce km yaptı. Tık demedi, ha akümüz zayıftı; doğu anadolunun soğuğunda -20 derecelerde zayıf marş yüzünden çalışması güç oluyordu yeni akü ve bujilerle onu da aşmış olduk. Allah başka dert vermesin, sana da temiz bir araç kısmet olur inşallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkars BOZKURT

    Temiz bir Lada Samara alınır, güzelce okul-ev arası ekonomik bir şekilde binilir. Şimdi burada kritik tanım "temiz" olması. Ne demek istediğimi biraz açayım;

    Motor açısından Lada'dan anlayan ustalar tarafından bakımları yapılmışsa (zamanında triger değişmiş, subab ayarları yapılmış, karbüratör, ateşleme, yağ keçeleri, benzin, kalorifer ve radyatör hortumları kontrol edilip orijinal olarak bakım veya değişim yapılmışsa, antifiriz, fren hidrolik (dot3-4), motor yağı (20w-50, 10w-40) zamanında (1 yıl veya 5000-7500 km arası) değiştirilmişse motor yönünden sağlıklı bir araç diyebiliriz. LPG tesisatı varsa regülatör, gaz ve benzin kesici valf ve hortumların sıkıntısız olması gerekir. Karbüratör mikseri uygun olan parçayla doğru bir şekilde montaj yapılmış olmalı. Koli bandı, çorap vb gibi saçma şeylerle aracın hava emiş kanalına müdahale edilmemiş olmalı, orijinal haliyle işten anlayan bir ustanın gaz ayarı sonrası lpgli kullanım için de motor hazır demektir.

    Elektrik-Elektronik tesisatı için kontrol etmen gereken en önemli kısım sigorta kutusudur. Eğer sigorta kutusu orijinal ve kullanılan sigortaların ve rölelerin değerleri doğruysa, yani kutu çok fazla kurcalanmamışsa ilerde çok fazla sorun çıkarmaz. Akü kontrolünü de ihmal etmemeli. Bir diğer husus ateşleme modülü; bu modül zamanla bozuluyor aracın çalışması için en hayati parça bu. Mutlaka kaliteli bir muadil veya orijinal takılmış olmalı ve bir tane de yedek bulundurulmalı. Marş ve şarj dinamolarınında ölçüm ve kontrolü yapılmış veya gerekiyorsa değişmiş olması lazım.


    Alt takım, amartisörler, frenler ve bileşenlerinin kontrolü yapılmış ve mümkünse değiştiğinde orjinallleriyle değişmiş olması önemli çünkü alt takım ve yürüyende parçalar yol durumuna göre çabuk bozulabilir. Orjinal parçası da ucuzdur en azından düzen tutması açısından kullanılmasında yarar var. Bunun yanında en önemli parça üstündeki lastik ve jantlar. Orjinal ölçü 165/70/r13 ve 175/70/r13 dür. Her zaman yeni ve aşınmamış olmasına dikkat etmelisin.


    Gelelim kaportasına; araç sacı yıllarında getirdiği metal yorgunluğu ve korozyon ile birlikte çürümeye başlamış olabilir. Dikkat etmen gereken bölgeler ön direk uçları, arka amartisör kuleleri ve bagaj taban havuzu, çamurluklar ve kapı-şasi bağlantı bölgeleri. Muayeneden geçmesi için alt taban sacı kontrolünü mutlaka yapman ve çürükler varsa temizleyip gerekirse yeniden sac kaynatman gerekebilir. Koruma için pütür veya zift (hala kaldıysa) attırabilirsin. Aracın kaporta parçaları çıkma veya sıfır bulunuyor, en küçük vidasına kadar sıkıntı yaşamazsın. Taban sacından tavana kadar her bölgesini sıfır olarak temin etme şansın var. Fiyatlar da fahiş değil diğer ithal araçlarla kıyasladığında.

    İç trimlerine bakacak olursak; basit ve kalitesiz plastik kullanıldığı için ön gögüs mutlaka yarık yarık oluyor. Yenisi 200-300 TL arası. İşini bilen düzgün insanların ve ustaların elinden geçtiyse aracın kapı döşemeleri, direk ve eşik plastiklerinde saçma sapan vidalar görmemen lazım. Kıllı tüylü döşemeler, kumaşlarla bezenmiş araçların çoğunun iç trimleri rezalet haldedir. Araçın iç trimleri ses yapar ama bu dediğim şekilde orjinaline sadık bakılmışsa en azından görüntü kirliliğine maruz kalmazsın. Eskiyen kırılan oldukça da değiştirirsin parçaları ucuz olarak temin edebilirsin.

    Yukarıda bahsettiğim hususlara dikkat edilerek binilmiş bir aracın seni yolda bırakması için bir sebep yok. İyi ustalık geçmişi- bilinçli ve bakımlarını aksatmayan bir sahibi olmuş olan bir Samara almaya bak. Boya değişen vs aramana gerek yok, kaportası orjinal ama dökülen araç senin işine yaramaz. Şase çürük kırık olmasın gerisi, kaportası aslına uygun işlem görse de zararı yok faydası çok.


    Aracı aldıktan sonra; iyi bir ustan (Lada'dan anlayan), Danışabileceğin arkadaşlar ( Lada facebook grupları mevcut), araca bakmaya ve ilgilenmeye hevesin olacak (seni taşıyacak her gün sonuçta).

    LPG karışık 7-8 litre/100 km yakar.
    Biz de bu aracı kullanıyoruz, ekonomik olması ve kafamız rahat her yere gidebildiğimiz için tercih ediyoruz. İyi bakımlı bir aracımız ve aracın dilinden anlayan ustamız var. Sıfır araç kondüsyonunda her özelliği çalışır şekilde biniyoruz. Bir buçuk yılda 40000 km yaptık. Araç bu süre zarfında Edirne'den Karsa, Antalya'dan Bursa'ya doğu-batı, kuzey-güney ekseninde binlerce km yaptı. Tık demedi, ha akümüz zayıftı; doğu anadolunun soğuğunda -20 derecelerde zayıf marş yüzünden çalışması güç oluyordu yeni akü ve bujilerle onu da aşmış olduk. Allah başka dert vermesin, sana da temiz bir araç kısmet olur inşallah.
    Merhaba cevabiniz icin cok tesekkurler. Ben de internetten olabildigince arastirdim kendi capimda fiyat, beklentim, yakit vb en uygun bu ve skoda favorit arasinda kalmistim sanirim muadil araclar. Ustteki iki arkadas biraz icime kurt dusurmustu ama benim de arastirdigim kadariyla iyi bakilmislari elektirik tesisati ve hararet sıkıntısı disinda bi problem cikarmiyormus. Hararet icin de manuel tusla fan calistirma gibi bi cozum bulunmus. Aklimda olan iki soru buydu. Yasi itibariyle tabi ki boya degisen kaza curuk trimlerde catlamalar vs beklenen seyler. Bilen eden buyuklerimle konustugumda da onlar da hemen hemen ayni seyi soyledi sasede oynama yoksa degisen vs fazla onemli degil dediler. Dediginiz gibi zaten sagi solu oynanmis ici tuylu vs gibi kapli arkasinda kocaman ses sistemli arabalardan ben de uzak durmaya calisiyorum cunku etrafimda boyle olan arkadaslarimda var ve az cok nasil kullandiklarini biliyorum :) Hatta mumkunse cok el degistirmemis iciyle disiyla oynanmamis amator modifiyeler yapilmamis orjinal bi arac ariyorum. Araba hizmetine amac etmeli gidipte dusuk tampon, yay kesme, jant degistirme gibi seyler yapmayi ve boyle olan bir araba almak istemiyorum. Sade araclar daha cok gozume hitap ediyor orjinallikleriyle ve tarihleriyle :) Bi de deginmemissiniz ama bi karburatorlu modeli bi de enjeksiyonlusu var sanirim motor tipi olarak. Anlamadigim icin o konudan fikir sahibi olamadim. internette de tam olarak ne farklari var vs bulamadim. Hangisini tercih etmeliyim kac model gibi bir oneriniz varsa dinlemeye hazirim.
    Belirtmeyi de unutmusum hidrolik olmayan direksiyonla bir sorunum yok zaten gidecegim yol neredeyse ip gibi dumduz ve cift seritli anayol. Alt takimlar icin de bi sikinti olacagini sanmiyorum :) ek olarak gidecegim yolda sadece iki trafik isigi var sanirim sehirdisi sabit devir/hizda kullanmak yakit tuketimini dusuren bi etmen o yuzden bunu da belirterek bi fikrinizi almak isterim yakit konusunda. Cevabiniz icin tekrar cok tesekkur ederim ugrasip yazmissiniz. Ellerini dert gormesin. İyi dilekleriniz icin tesekkurler :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 99 ve üzeri enjeksiyonlu.
    karbüratörlü temiz bulursan evladır.
    gaz tepkisi anidir 900kg arabayı zevkli hale getiriyor.
    5 yıl 2003 samara kullandım sürüş zevkini onda tattım.
    bu modelde nadiren az kmde nete düşeni olyor.
    2003 ler euro3 oluyor sensör bobin arıza ihtimali azalıyor.
  • 99-2004 model arası 1.5 8v motorun enjeksiyonlu versiyonları üretimiştir. Dış kasası aynı olmakla beraber içerisinde gögüs, koltuk ve döşemeler değişmiştir. Enjeksiyonlu motorlarda ecu nun olmasıyla hava akış, katalizör, O2 sensörleri vb. fazladan bir kaç sensör ve müşir eklenmiştir. Biz daha önce 2001 yılında sıfır alarak enjeksiyonlu modelini üç yıl kullandık. Sıkıntı yaşamadık. Sadece ilk zamanlar üretim hatası su hortumları değişti.
    Samara da dikkat etmen gereken şey hararet yaptırmamak araca. Bunun da yolu basit aslında. İnsanlar yarım yamalak bakım yaptırıyorlar veya sözde ustaların cin fikirleriyle saçma sapan tesisatlar ekliyorlar veya çıkarıyorlar araca (termostatı çıkaranlar, delik radyatöre tıkayıcı kullananlar, antifiriz yüzü görmeyen araçlar vs.). Normalde araç kullandığın termostat derecesine göre motor soğutma suyu sıcaklığı o dereceye ulaştığında termostat açar ve suyu motordan radyatöre gönderir ve soğumasını sağlayarak tekrar motor içi çevrimine sokar. Radyatör sıcaklığı düşürmede yetersiz kaldığında bu sefer fan açarak soğumasına yardım eder. Burada kritik parçalar; devirdaim pompası. Sürücü gücünü bu pompa sağlayacak, eğer sıkıntılıysa her şey düzgün çalışsa bile araca hararet yaptırabilirsin. Diperleri termostat derecesine uygun olarak açıp kapatmalı. Fan müşiri termostattan sonra devreye girecek bir derecede olmalı. Çalışıp çalışmadığı tesisatı mutlaka kontrol edilmeli. Uygun ve verimli bir fan motorun ve pervanesi olmalı. İş olsun diye dönen bir pervane de soğutmaya yardımcı olmaz. Kalorifer petek ve hortumlarnı da kontrol ettirerek mutlaka tam devir daim yaptırmasına özen göstermelisin. Bu şartlar tam olarak sağlandığı müddetçe Antalya yaz sıcağında bile aracın hararet göstergesesinde ibre ortadan milim oynamaz. Eğer hararet ibresi aşağıda veya yukarıda sürekli gidip geliyorsa bir aracın mutlaka bu saydığım parçalarında bir hata vardır veya araç su eksiltiyordur.

    Enjeksiyonlu karbüratörlü ayrımına gelecek olursak; tamamen tercih meselesi. Enjeksiyonlu modeller daha yeni araçlar. Ateşleme hatası, egzost sistemi vs hata olduğunda arıza ışıklarıyla bildiriyor ve obd bağlantısıyla tespit cihazlarıyla hata koduna göre işlem yapılabiliyor. Karbüratörlüye göre Çok sensör olması nedeniyle kara düzen çalışan ustalar tarafından pek sevilmez. Bilen ustasının şıp diye çözüvereceği sorunu iyicene büyütür başka yerlerini de bozar aracın. Yok rolantisi tutmaz, geç marş alır, silkeler vs. Bu yüzden adını kötüye çıkarmışlardır.
    Bu modellerde muhakkak sıralı sistem lpg kullanılmalı. Hem benzinde hem lpg de saz gibi çalışmalı araç.
    Karbüratörlü 89-95 model yıllarında TR de bulabilirsin. Lpg uyumu iyidir. Çoğu benzinde artık çalışmaz bile. O yüzden benzin pompa, hortum, depo ek masraf çıkartabilir. Muayenede benzinde çalışması da isteniyor aracın. Karbüratör ayarı, gaz ayarı sağlamsa korkacak pek bir şey kalmıyor bu serilerde, sorunları zaten yıllarca her araçta yaşanan ve basit bir şekilde çözülen şeyler oluyor. Elektronik ile pek uğraşmıyorsun. Bir güzel özelliği de araçta ekonomizerin oluşu yani araç 1700 devir/dakika üzerindeyken gazdan ayağını çekersen cut-off sistemi devreye girip yakıt akışını kesiyor bu da yakıt tasarrufu sağlıyor. Lpg için de adaptasyonu yapılırsa kullanılabilir. Şu anda kullandığımız araç karbüratörlü olan modeli. Yaz-kış durumuna göre 7-8 lt lpg yakıt tüketimin olur. Kullanıcıya ve güzergaha göre +-1 litre oynayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2009-2012 arası 2004 1.5 enjeksiyonlu Samara’mız vardı. Kullandığımız müddetçe sıkıntı çıkarmadı. Aracın motor sesi ve ivmelenmesi harikaydı. Aracı şu an amcam kullanıyor ve araçta ciddi sorun çıkmadı şimdiye kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1995 model skoda felicia sahibiyim bilgi ve deneyim paylaşabilirim istersen,
    Öncelikle tofaş ve reno modelleri gibi her gün sanayide geziyoruz,
    İkinci olarak benim aracımın mtv si 60 TL civarında çok ekonomik,
    Yakıt tüketimi olarak LPG'li kullanıyorum ben 20 TL atıyorum 55 km civarında yok yapıyorum,
    Eğer alırken benim gibi dikkat edersen ve sahibi ilgili bir araç alırsan mutlu olursun,
    Skoda ve lada uzun yıllardır sağlamlık ve uzun ömürlü araç olarak tanınır, soğuk havada sorun yaşamaz yedek parça problemi yok, alırken satarken üzmez,
    Bunlardan başka merak ettiğin bir şey varsa yardımcı olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karbüratörlüsü bizde 17 sene evvel vardı tek hatırladığım o zaman keçi gibi çekerdi.Ama o zamanlar tertemiz yeni arabaydı.

    Ben şuan alınacaksa enjeksiyonlu yüksek model olanlardan tavsiye ederim.Çekişi daha tatlı.2004 olanından bir yakınım kısa zaman kullanmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 28 Nisan 2019; 17:6:59 >
  • En azından enjeksiyonlu bak.
  • Kronik sorun derken önemsiz bişey ama sinyalleri otomatik kapatan müşür bozuluyor. Sinyali elle kapatacaksın.

    Termostat arızasını sık yaşadım ben. Bir de araç yarım şase tabir ettikleri türden biraz zayıftır, kolay çürür. Aldığın aracın şasesi kaynaklı olmasın.

    Bir arkadaş enjeksiyonlusunu methetmiş de. Samara'nın enjeksiyonu şahindeki gibi, aynı motora enjeksiyon eklemişler, anlamsız.

    O zamanlardaki eşdeğeri şahin'le karşılaştırırsak:

    Motor gürültüsü çok fazladır
    Ergonomisi daha iyidir
    Çekişi daha iyidir ve daha az yakar
    Genel kalite malesef şahinden bile kötüdür

    Bir çok arabanın aksine triger kopardığında sübaplar gitmez, koparmıştım. Sonra da tempra'da kopardım, eğrildi sübaplar.

    Şahine göre artıları da eksileri de olan bir araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 yıl Vega kullanmış biri olarak 2004 ve altı Ladayı tavsiye etmem. Tabii bu işler biraz da şans işi.
    Her Lada triger koptuğu zaman subabları eğmiyor diye bi kaide yok. Silindir kapağı taşlanmaktan daha taşlamaya pay kalmamışsa, ince conta takılmışsa triger kopunca subaplara yine zarar verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese cevaplari icin cok tesekkur ederim teker teker alintilayip cevap veremiyorum ama hepsini okuyup dikkate alarak hareket etmeye calisiyorum. 2-3 araca baktim ama burdaki oneriler sonucu eledim. Tesekkur ederim tekrardan :))

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum maalesef ne konfor ne kalite var. Bu tür ucuz arabalarda genel sıralama yaparsak kalite babında broadway-tofaş kuş serisi-lada gelir. Durduğu yerde durup dururken motoru yere düşen lada tavria veya samaraydı görmüştüm. Döşemeleri ve süspansiyonlar çok sert yürüyen tabut üzerinde gidiyormuş hissi veriyor. Bana sorarsan temiz bir broadway spring almak daha mantıklı hiç yoktan ön camlar otomatik ve devir saati var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Aynen katılıyorum maalesef ne konfor ne kalite var. Bu tür ucuz arabalarda genel sıralama yaparsak kalite babında broadway-tofaş kuş serisi-lada gelir. Durduğu yerde durup dururken motoru yere düşen lada tavria veya samaraydı görmüştüm. Döşemeleri ve süspansiyonlar çok sert yürüyen tabut üzerinde gidiyormuş hissi veriyor. Bana sorarsan temiz bir broadway spring almak daha mantıklı hiç yoktan ön camlar otomatik ve devir saati var
    Brodwaye de şahine de sahip oldum. Brodwayin tek üstünlüğü az yakmasıydı. Bunun dışında iç hacim, koltuk, direksiyon olarak brodway daha kötü. Kaporta olarak her ikisi de 3 yaşında çürümeye başladı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bence karbürötürlü araç alma hocam. lpg ayarı vs adamı hayatından bezdiriyor.800 motor karbüratörlü aracımız var. lpg ayarı yapan bulamadım ankarada. hala hava filtresinin orada bant var. kime sorduysam bant kalsın uğraşma dediler. ayrıca enjeksyonlu, sıralı sistem lpg takılı 2.0 motor aracım var. aradaki lpg yakıt farkı km de 15 kr.


    biri gaza basınca uçuyor + konforlu. diğeri teneke ve gitmiyor yolda.

    karbürötürlü araç pişmanlıktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0FD1540C7 -- 30 Nisan 2019; 18:28:35 >
  • Aynı fiyatlarda dacia solenza ya da bir bak bence ladadan iyi 15 bin tl civarı enjeksiyonlu klimalı hidrolik direksiyonlu iç görünüşü de ladaya göre baya modern temiz bakımlı bulursan alınır ben kullanıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 30 Nisan 2019; 18:47:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorsiklet de düşünün. Tek kişi kullanım için o bütçelerle ideal. Eski araçlar çok el değişmiş oluyor. Bir tanesi araca bakmamis olsa masraflar çıkabiliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada bir arabanın tek masrafı yakıtı değildir sigortası vergisi bakımı yağı arızası zartı zurtu derken bir aile kadar gideri olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.