ikisi de italyan çizgilerini çok iyi yansıtıyor, ancak ferrari başkadır.
bence 458 italia ferrarinin bugüne kadarki görünüm olarak en kötü aracı(bence) onun için kesinlikle
lamborghini lp 560....
quote:
Orijinalden alıntı: N.alper
quote:
Orijinalden alıntı: ATTRACTION
quote:
Orijinalden alıntı: laktik
mclaren in yenisi hakkında ne düşünüyorsunuz. bilginiz vardır. bir de bu 458 lerin çok ısınma olayı var diyorlar yanıyor filan o konu ne derece doğrudur.
Ne ınceledım ne kullandım bılmıyorum
458 lere has bır durum degıl kı bu F430 da da Modenada da vardı bu durum
Hatta oyle kı F430 un arka camurlukları erıtecek kadar bır ısı olusuyordu..
Hocam birşey sormak istiyorum. Madem arka çamurlukları eritecek kadar bir ısı oluşuyor ki bu ısı hiçte azımsanacak değerde değil sanırım. Neden satışa sunulmadan önce sorun halledilmiyor. Fabrika olarak gerekli testleri yapmıyorlar mı araç piyasaya çıkmadan önce?
Bu konuyla ilgili daha önce geri çağrılma konusunda şunu paylaşmıştım.
quote:
quote:
Orijinalden alıntı: net_katil
Konu yine uçmuş. Bu ne şiddet bu ne celal böyle. Kimin neyi var boşverinde benim merak ettiğim. Nasıl olurda kullanılan bir yapıştırıcı otomobili yakmayı başarıyor?
Otomobilin hangi aksamında kullanılmış bu yapıştırıcı?
Bu yapıştırıcı arka çamurluğa bağlanan bir aksamda kullanılmış. Mutlaka bu da egzozdan dır diye tahmin etmiştim ki. Egzoz ısınının aşırı yükselip yapıştırıcı karışımın alev alma ihtimalinden bahsedilmiş. Tabi çok net değil bilgi şuan Ferrari açıklayınca (tabi açıklarsa :) ancak öğreniriz.
Yapıştırıcı hiç kullanılır mı demeyin, arabalarda kullanılıyor. Böyle spor araçların da bir çok noktasında kullanılıyor. Bu yapıştırıcıları da deniz tutkalı gibi çok güçlü karışımlar gibi düşünün. Malum her parça perçinlenemiyor. Bu tip yapıştırıcılar motorsporlarında da kullanılıyor.
Daha önceki yanmalar elektrik tesisatı kaynaklı olabiliyordu bu tip araçlarda. Biliyorsunuz bu tip araçlarda kablolar çok daha dayanıklı kılıf içinde dolanıyor. Egzoz manifoldu, motor ve şanzıman yakınından geçen noktalarda aşırı ısınma sonucu yanma yaşanabiliyordu. Carbo alaşımlı ufak parçalarda da erime kaynaklı sıkıntılar olabilir. Malum motorları arkada bulunan bu tip araçlar çok yüksek derecelerde ısı üretiyor. Zaten yarış makineleri parçalarında belirli ısıl miktarından sonra verim başlıyor.
Arkadaşlar bu testlerle alakalı bir durum değil herşeyi testlerle tespit edemiyorsunuz ki geçmişten bugüne kadar Ferrari, Lamborghini gibi makinelerdeki tüm yanmalar aşırı ısı kaynaklıydı ki bu çok doğal bir döngü. Zaten değil midir ki bu tip araçlardaki tüm problemler ısınma kaynaklı olmasın. Debriyaj ısınır balatalar biter eline alırsın. Şanzıman ısınır dişlileri yersin vs vs. Böyle araçlar ısınınca verimli çalışır ama aşırı da ısı üretebilir bunun tamamen önüne geçilebilecek bir şey yok. Siz motor ve bağlı elemanlarına 400 derece planlarsınız adam kullanır zorlar 550 derecede başlar çevre alaşımlar yanmaya.:)
safkan italyan işte bu... diğerleri traş.
LP 560 olarak oy verdim ama Aston Martin DBS daha çok hoşuma gidiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: L.J
Arkadaş sanırım özel yapım derken, custom amerikan muscle tarzı veya hot rod tarzı bir şeyler önermiş. Yani aracın şasi ve kaportası elden geçip, sıfır sandık motor ekleyip, zevke göre modifikasyondan geçirilmesi vb gibi.
Bu arada Pagani Zonda'da kullanılan motor SLR'daki motordan farklıdır. SLR'da bildiğim kadarıyla supercharger lı v8 var önden(ön aksların hemen arkası) konumlandırılan, 620bg gücündeydi en son bu motor, geliştirilmiş olabilir. Zonda'da 7.3lt'lik v12 atmosferik 500bg eski SL73 AMG sınırlı üretim aracın motoru var. Bu motor arka aksın ortasında konumlandırılmış. Ancak Zonda çok daha hafif bir araç olduğundan daha hızlı, en azından test sürelerinde öyle, kullanmadık nerden bilicez
SL 73 e hayran oldum çok iyi araba yapmışlar mercedes-benz i bir kez daha tebrik ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: ATTRACTION
Aradım hıyar herifi gayet kendınden emın adam kesınlıkle de pazarlıga yanasmıyor
Sınır oldum kapattım. Baska bır arkadasım aradı ona da aynı tavır
Cocacola herıfı bayagı bır havaya sokmus sanırım.. Vergı ayı yaklasınca gorurum onu hhahaa
Araçta plaka yok ki , neyin vergisini ödeyecek?
Bazen yollarda ferrari yada lambo görüyorum beni en çok ferrari etkiliyor lambo biraz ferrarinin yanında sıradan kalıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: ahmeta60
Bazen yollarda ferrari yada lambo görüyorum beni en çok ferrari etkiliyor lambo biraz ferrarinin yanında sıradan kalıyor.
lambo ferrariyi oylamada geçmiş ancak lambonun yüzü eskidi ve yeni bir model olarak 458 italiayı tek geçerim
458 italia
458 derim ama aklimda iki soru isareti ile...
J.Clarkson Top Gear'da bu araci incelerken, sinyal ve silecek kollarinin iptal edilip direksiyon uzerine tus olarak koyulmasini elestirmisti. Dediginde de haksiz degil aslinda, kavsaktan/adadan donerken direksiyonun pozisyonu geregi sinyal dugmeleri de donmus oluyor ve hangisi sag-sol, hangisine basmak gerekli ayirmak imkansiz hale geliyor
Bu enteresan tus diziliminin hikayesini Ferrari muhendislerinden dinlemek isterdim.
Digeri ise su malum geri cagrilma problemi.
onları dalga gecmek ıcın soyledı
ondan sonra soyledıklerını duymadınız heralde
enzodan sonra uretılmıs en ıyı ferrarı bıle dedı
quote:
Orijinalden alıntı: Akhilleus
quote:
Orijinalden alıntı: extraordinariuss
quote:
Orijinalden alıntı: thecaliph16
Şu autoshow'larda adamlar işini iyi biliyor gerçekten, yeterince fazla param olsa bu hatunun hatrına 1 tane kendime alır, 1 tane de bu hatuna hediye ederim...patronuna da "sırf bu mankenin hatrına alıyorum, yoksa aklımda lamborghini filan yoktu" diye de takılırdım
Hacı sende pek bi abazaymışsın.Alt tarafı bi hatun tavlamak için 2 tane araba mı alınır
haha abazanlıktan değil yav hacım, şimdiye kadarki autoshow tecrübelerimde kelli felli amcaların dayıların manken kızlardan telefon numarası vb. bişeyler koparabilmek için 40 takla atıp nerdeyse arabayı alacaklarını görünce böyle bir mizansen geldi aklıma ekim'deki autoshow'da yine dikkat edin, o kelli felli kodaman amcalar hatunlardan bişeyler koparmak için neler yapacaklar bakalım :P
quote:
Orijinalden alıntı: JasoNBuraK
quote:
Orijinalden alıntı: ATTRACTION
Aradım hıyar herifi gayet kendınden emın adam kesınlıkle de pazarlıga yanasmıyor
Sınır oldum kapattım. Baska bır arkadasım aradı ona da aynı tavır
Cocacola herıfı bayagı bır havaya sokmus sanırım.. Vergı ayı yaklasınca gorurum onu hhahaa
Araçta plaka yok ki , neyin vergisini ödeyecek?
Yaklaşık 1 ay kadar önce Ataşehir tarafından gelirken 458'i yolda gördük arkadaşda da Volvo S40 var tam hız delisidir, o yüzden gaza getirmek zor olmadı baktık arkadan bişey geliyor ilk önce yol ver dedim geçti bizi sonra arkasına yapıştık, sellektör yap yol iste dedim adam ya yeni aldı arabayı yada çok mütevazi biriydi, biz toz bulutu bi ses gürültüsü bişey beklerken, sağa sinyalini verdi bize yol verdi şaşırdık bizde videosu vardı bulamıyorum şimdilik
458'e hayran kaldım ferrari gerçekten araba yapmış
hiç ugraşmıyolar o tarz araçlarla bizde turbo s e yaptık aynısını adam sınyal verdı yana gectı
bir kere de barzonun bırının surdugu m6 ya yaptık, adam 90la falan gıderken pati attı uzadı gitti
quote:
Orijinalden alıntı: atroce
Yaklaşık 1 ay kadar önce Ataşehir tarafından gelirken 458'i yolda gördük arkadaşda da Volvo S40 var tam hız delisidir, o yüzden gaza getirmek zor olmadı baktık arkadan bişey geliyor ilk önce yol ver dedim geçti bizi sonra arkasına yapıştık, sellektör yap yol iste dedim adam ya yeni aldı arabayı yada çok mütevazi biriydi, biz toz bulutu bi ses gürültüsü bişey beklerken, sağa sinyalini verdi bize yol verdi şaşırdık bizde videosu vardı bulamıyorum şimdilik
458'e hayran kaldım ferrari gerçekten araba yapmış
Adamlar bıkıyor sizin gibilerden de o yüzden. Ne yapsınlar hangi biriyle uğraşsınlar binlerce böyle gençle karşılaşıyorlar. S40, hız delisi ve F458 mükemmel bileşim. :) Aslında çok da bişey demek doğru değil çok anormal bişey de yapmamışsınız. Böyle araç sahiplerine neler yapıyor bazıları tampon tampona yapıştıran mı dersin, ayna kapatmaya çalışan mı, sıkıştırıp bariyerlere uzatan mı.
Renault Kango
ve korfeze giderken transit connect in benımle kapıştıgını halen unutamıyorum
ha birde butun ısrarlarıma ragmen 200 e kadar yol vermeyen bır honda accordumuz var :)