Şimdi Ara

Land Rover Defender,Arazi Vitesi Kullanımı,Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
1
Favori
17.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.96 model askeriyeden çıkma land rover defenderimiz var.sahibi ben değilimde işim olduğunda kullanıyorum.öğrenmek istediğim,daha önce hiç arazi vitesi kullanmadım.sağ tarafta L,N,H yazan yerler var.birde sol tarafta DİFF/LOCK yazan yer var.normalde arazi vitesi sağda N de duruyor.burası arazinin boşta olduğu yer sanırım.peki diğer kısımlar hangi durumlarda kullanılmalı?araziyi de normal vites atar gibi debriyajla mı atıyoruz?araziyi atarken normal vites boşta mı olmalı?araziyi attıktan sonra normal vitesi kaça kadar atabiliriz?beni aydınlatırsanız çok sevinirim.

     Land Rover Defender,Arazi Vitesi Kullanımı,Yardım


     Land Rover Defender,Arazi Vitesi Kullanımı,Yardım







  • Aracınızda; 5 ileri LT-77 ana şanzıman ( RN-380 olan modeller var) ve LT-230 arazi şanzımanı var. Arazi şanzımanı 5 kademeden oluşur:

    1) Arazi vites kolu yolcu tarafında ve aşağı doğru durursa bu pozisyon normal H ( High Range) Hızlı konumdur. Bu durumda ön-arka şaft bağımsız çalışır ve aracınız ağırlıklı olarak arkadan itişli olarak yürür. Genelde asfalt ve köy yollarında aracın zorlanmayacağı yerlerde kullanılır.

    2)Arazi vites kolu yine yolcu tarafına doğru ve doğrudan aynı hat üzerinde yukarı itildiğinde araç L ( Low Range) düşük hız konumuna geçer. Bu durumda, yine ön ve arka şaft bağımsız çalışır ve aracın tork kuvvetini arttırmak amaçlı kullanılır. Aracınız bu pozisyondayken araç ve tekne çekebilir, aşırı yük varken rampa çıkabilir, patinajı engellemek adına basit etaplarda rahatlıkla engel aşabilirsiniz. ÇOK ÖNEMLİ HUSUS ARAÇ LOW ( L) KONUMUNDA OLDUĞU ZAMAN KESİNLİKLE 1. VİTES KULLANMAYIN VİTESLERİ SERİ DEĞİŞTİRMEYİN. AKSİ TAKDİRDE AKTARMA ORGANLARINA CİDDİ ZARAR VEREBİLİRSİNİZ....

    3) Arazi vites kolu tam ortada N ( Natural) Boş konumunu, bazı durumlarda araç vinçlerken ve arıza yapan aracınızı çektirirken kullanmanızı tavsiye ederim. Arazi şanzımanı ortada N konumundayken tüm aktarma organları boştadır, normal vitese takıp ayağınızı debriyajdan çekseniz bile araç yürümez.

    4) Vites kolu sürücü tarafında ve aşağıdaysa araç diff lock H ( High Range) konumundadır. Gösterge panelinde sarı kilit ışığı yanar. Bu durumda merkezi diferansiyeli kilitleyip, ön-arka şaftları birbirleriyle aynı anda dönmeleri için kilitlemiş olursunuz. Çekiş sistemi %50-%50 tekerleklere dağıtılarak 4x4 olarak kullanılır. Aracınızı kaygan ve karlı ortamlarda kullandığınızda ön-arka taraf kaymaya başladığında saatte 60 km hızla giderken bile debriyajsız Diff lock H konumuna alabilirsiniz. Sağdan sola direk çekerseniz konsoldaki ışık yanarak kilidin devreye girdiğini gösterecektir.

    5) Arazi vites kolu sürücü tarafında diff lock H durumundan; aynı kanal üzerinde direk yukarı itildiğinde araç, Diff Lock L ( Low Range) düşük hız kilit konumunda olacaktır.Bu durumda merkezi diferansiyeli kilitleyip, ön-arka şaftları birbirleriyle aynı anda dönmeleri için kilitlemiş olursunuz. Çekiş sistemi %50-%50 tekerleklere dağıtılarak 4x4 olarak kullanılır. Yine konsolda bulunan sarı kilit ışığı yanacaktır.Bu durumdaki aracı kullanırken. KESİNLİKLE 1. VİTES KULLANMAYIN, DİREKSİYONU MÜMKÜN OLDUĞUNCA TAM TUR DÖNDÜRMEYİN VE UZUN SÜRE BU DURUMDA KULLANMAYIN. Hissedeceğiniz tork ve kuvvet tüm akslara ve diferansiyellere korkunç bir baskı uygular. Hatta aracınız bu konumdayken geri geri gittiğinizde ön aksların kasıldığını hissedersiniz. Her iki Low durumunda da ( kilitli-kilitsiz) kesinlikle ARACI DURDURUP O ŞEKİLDE H'ye HIGH RANGE KONUMUNA ALIN engel veya etap bittiğinde yolun durumuna göre kilitsiz kullanın.

    Aracın Low'da takılı kalması iyi haber değil. Umarım bilinçsiz kullanım neticesinde arazi şanzımanında herhangi bir dişli zarar görmemiştir. Aracı stop etmeden 2-veya 3. vitesle kalkıp 20-30 metre ilerleyip, geri vitese alıp 20-30 metre geri gidin. Daha sonra ana vites boştayken arazi kolunu yolcu tarafına doğru H konumuna getirmeye çalışın. Geçtiğinde yine ileri geri yapıp sarı kilit ışığının söndüğünden emin olun. 2. ihtimal arazi kolu ayarsız olabilir, orta konsolun kenarlarına çarptığı için kol sağlıklı çalışmayacağından dişli grubu birbirini karşılamayabilir.
    http://www.offroadcuyuz.com/defender/2071-defender-arazi-vitesi-kullanimi/sayfa2.html




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Land Rover Defender 90
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.