Şimdi Ara

Lastik Değişirken Karşılaştığım Ürkütücü Manzara-Yetkili Servisler Rot Ayarı Yapmıyor mu ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
3
Favori
8.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Golfün periyodik bakım listesinde rot-balans kontrolü yok.Acaba lastiklerin yönü ters takılmış olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Her ne kadar iç kısma baksa da, lastik bu hale gelinceye kadar hiç mi kullanıcı fark etmiyor, şaşırdım kaldım!..

    Rot yada balans ayarı bozuk olsa(özellikle haddinden fazla) kendini çekme/titrenme şeklinde belli ediyor. Hiç mi hissedilmedi?

    Hocam gerçekten de arabanin gidisinde hic sorun yoktu ,direksiyonda en kucuk titreme en ufak saga sola çekme yoktu.

    Lastiklerin ic kismina bakmamak benim hatam kabul ama daha iki ay olmadi bu araba servise gireli .

    Su da var ,son zamanlarda lastik sesi artmisti onu yanlis yorumlamisim ...

    Neyse, biraz tehlikeli bir durum arz etse de sonu kötü bitmeyen bir durum ile tecrübe olmuş. Lastik önemli bir konu, daha dikkatli olmakta fayda var.

    İyi forumlar.


    *Bu güne kadar tüm araçlarımı bakım esnasında yanında takip ettim. Edemiyorsam o servise gitmem bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu durum normal değil o diş derinliğine sahip lastik o hale gelmez sende rot balans kaynaklı içe sürtme vb. durum olmuş iç davlumbaza bak eminim orda da aşınan bir yer vardır o kadar diri duran lastik nasıl o hale gelir
  • rot bozukluğundan lastikler o hale gelmez ,mutlaka o bölgeleri bir şey yarmış (yalnız o halde bir müddet kullandınız ise ayrıca o bölge hızla aşınmıştır)

    birde rot ayarı kolay kolay bozulmaz ,balans ayarı denilse evet o çok çabuk bozulabilir ve yüksek sürat olamazsa anlaşılmaz ama balans bozukluğu böyle bir aşınma yaptırmaz

    ayrıca size bunları söyleyen lastikçi de sorunlu olmalı ,balans bozukluğunda böyle bir aşınma olacağını söylediğine göre

    evet rot bozukluğunda lastik tek taraftan aşırı yeme yapar ama bu kadar yapabilmesi için anormal ötesi olmalı ki zaten bu durumda şoförün hissetmemesi mümkün değildir ve aynı zamanda alt düzende başka yerlerin dahi bozulmasına neden olabilir ve bu aşınma lastikte dairesel olarak eşit miktarda olur (yani 360 derecelik bölümün sadece bir tarafı parçalanmaz)


    resimlere dikkatlice bakınca kesinlikle bir yere sürtmüş olduğu görülüyor ama neden sürtmüş onu iyice araştırmak lazım ,yoksa yeni takılacak lastiklerde o şekle gelebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemal1414 -- 25 Kasım 2014; 3:08:50 >




  • Hocam bu lastikçilerede çok güven olmaz ,yanındamıydınız lastikleri cıkarırken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    Yetkili servislerde hiç bir b.k yapılmıyor. Aracın kitapçığındaki bakım programına dahi uyulmuyor. Tek bildikleri söğüşlemek. Rota balansa değil lastiğin havasına bile bakmazlar. Kimse yetkili servise güvenmesin.

    Lastikler fena olmuş. Fark edilmedi mi daha önce?


    Mekanikerim. Geçen hafta bir günlüğüne Volkswagen servisinde çalıştım mesai başından bitimine kadar. Stepne havalarindan diş derinliklerine kadar bakıyor arkadaşlar. Bütün iviri ziviri kontrol edip birşey varsa formene iletiyorlar. Oda araç sahibine söylüyor. Servisin kalbindeydim gerçekten pür dikkat çalışıyorlar. Sizin bu yazınıza hayret ettim doğrusu. Gerçi her servis aynı olmaz ama benim işbaşı yapacağım öyleydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Forrestt. -- 25 Kasım 2014; 6:07:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • michelin ve maxxis ile 60 bin yaptım böyle bişi görmedim lastikçi bilmiyor bence bu iş arabada bi sıkıntı var gibi görülüyor bu lastikler bi yere sürtmüş ve lastiğin içten aşınıp erimesine sebep olmuş sanırım ön lastik yada arka lastik takımı lastiklerin sadece ikisinde var sadece değil mi arıza_? %99 lastiğe temas eden bişi var bu lastikler öyle 50 bin 100 binde hiç birşey olmaz eskiden lastik km sine mi bakılıyor yıllarca kullanılıyordu sen arabanı kontrol ettir dönüşlerde lastik gövdeye değiyor olabilir
  • yetkili servislerin hepsi aynı kalitede değil. servis müdürü ve ustbaşı ne kadar tecrübeli ve bilgili ise servis de o kadar iyi hizmet veriyor.
  • o lastikler hiç 35,000 km gitmiş gibi durmuyor bence daha fazla km yapmış
  • O kilometre de lastiklerin haline bak. Allah korumuş hocam. Arkadaşların dediği gibi yetkili servislerin işi söğüşlemek. Her daim kendi ustama götürürüm aracı.
  • Arabada 5 milyon defa da sorun yok diye yazsanız birşey değişmiyor çünkü bu sizin tespitiniz. Rot ayarsızlığı nasıl birşey bilmiyorsanız nasıl tespit edeceksiniz ki? Arabada bir sorun var, neyse zaten burada mesele var veya yok demekte değil olan olmuş konuyu açmışsınız madem okuyan arkadaşlar için bu yazdıklarımız.

    @Kemal Bey, rot ayarı çabuk bozulmaz ama bozulur yine de. Tabi ilk başta düzgün ayarlandığını da varsayarsak, belki de baştan beri bozuk. Ayrıca ön takıma yapılan müdahalelerde serviste bozulmasına sebep olabilir ama 35 bin km de illa ki bozulmuştur. Rot ayarsızlığı lastiği çok kötü yer, çok fazla bozuk değilmiş veya sonradan olmuş 1000 km bile olmadan lastiğin bittiğini biliyorum arkadaşımdan rot ayarsızlığından.
  • hocam arabanın rot balansının bozulduğunu nasıl fark edemediniz, çünkü lastikler o dereceye geldiyse kesinlikle hissettirir.
  • kamber ayarı bozuk... bu şartlarda araç düz gidebilir, sürücü pek bişey anlamayabilir.

    lastik ölmüş. Kaza bela olmadan kurtulmuşsunuz... geçmiş olsun
  • hocam aynı lastik benim sciroccoda vardı ve aynı durumdaydı sonunda patladı yolda kaldım tanıdık lastikçiye götürdüm çıkardı lastiği hiç bir şey kalmamış iğne girse patlayacak..
  • Kamber açısı bozuk olan araç ya bir yer çeker ya da direksiyon ağırlaşır, anlaşılmaz diye birşey yok kafanızdan birşey uydurmayın sürekli, ön düzeni bozuk olan araç bir şekilde size ben bozuğum diye hissettirir, hiç olmadı arada sırada eğilir aracın altına lastiklerine bakarsınız yağını suyunu kontrol edersiniz bunlar standart şöför kurallarıdır. Bas kontağa git, servisten servise aracı bırak ile maalesef bu iş olmuyor. Arkadaşı Allah korumuş, biraz daha farketmese virajda yarılsa lastik belki aramızda bile olmayabilirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1 HiT u DowN

    hocam aynı lastik benim sciroccoda vardı ve aynı durumdaydı sonunda patladı yolda kaldım tanıdık lastikçiye götürdüm çıkardı lastiği hiç bir şey kalmamış iğne girse patlayacak..

    Hocam bazı arkadaşlar sen farketmemişsin diyor ama arabada bişey yoktu , sen bişey farkettin mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forrestt.

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    Yetkili servislerde hiç bir b.k yapılmıyor. Aracın kitapçığındaki bakım programına dahi uyulmuyor. Tek bildikleri söğüşlemek. Rota balansa değil lastiğin havasına bile bakmazlar. Kimse yetkili servise güvenmesin.

    Lastikler fena olmuş. Fark edilmedi mi daha önce?


    Mekanikerim. Geçen hafta bir günlüğüne Volkswagen servisinde çalıştım mesai başından bitimine kadar. Stepne havalarindan diş derinliklerine kadar bakıyor arkadaşlar. Bütün iviri ziviri kontrol edip birşey varsa formene iletiyorlar. Oda araç sahibine söylüyor. Servisin kalbindeydim gerçekten pür dikkat çalışıyorlar. Sizin bu yazınıza hayret ettim doğrusu. Gerçi her servis aynı olmaz ama benim işbaşı yapacağım öyleydi.

    Neresiyse orası tebrik etmek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus


    quote:

    Orijinalden alıntı: 1 HiT u DowN

    hocam aynı lastik benim sciroccoda vardı ve aynı durumdaydı sonunda patladı yolda kaldım tanıdık lastikçiye götürdüm çıkardı lastiği hiç bir şey kalmamış iğne girse patlayacak..

    Hocam bazı arkadaşlar sen farketmemişsin diyor ama arabada bişey yoktu , sen bişey farkettin mi ?

    Hocam sizinkiyle aynı araçta aynı lastiği kullanıyorum bende, 15bin km dir kullanıyorum bi sıkıntı hissetmedim.
    içime bi kurt düşürdünüz direksiyonu tam çevirince görülüyor mu gidip bi kontrol edeyim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • isok kullanıcısına yanıt
    En içte 1 2 cm kadar halka tarzında çökme , direksiyon çevirin görünür ama sadece bi noktaya değil her tarafa bakın .

    Yabancı forumlarda bu sorundan bahsedilmiş vagla ilgili ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımın triger degişimini serviste yapmıştım , hic unutmam servisten cıkarken bir tanesi hocam bende sizle merkeze kadar gidebilirmiyim dedi bende tabiki dedim , konuşmamızda ögrendim servisin lastikcisiymiş , rot , balansla ugraşıyormuş.
    Konuşmam esnasında dedim ki , agır bakımlarını serviste yaptırıyorum içim rahat ediyor . O esnada eleman bana abicim o kadar güvenme servislere bak bende servis çalışanıyım ama birşey desem lafım duyrulur diye söylemem ama git sanayide saglam usta bul daha iyi demişti.
    Özellikle servise döndügümüzde bu lastikciyi takip ettim , sallama iş yapıyordu . Sadece o degil genelde motorcusudan parcacısına , boyacısına kadar hepsi de işin muzurlugundaydılar.
    O gün bakımlara 800 tl para verdim ama bir daha tövbe ettim gelmeyecegim servise diye, parasından degil sadece haketmedigi parayı alarak müşterilerin gözlerini boyamaları ve milleti çok güzel yolmaları . Tavsiyemdir servislere asla güvenmeyin , gerekirse gözünüzü dört degil 8 acın .




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.