Şimdi Ara

Lastik Değişirken Karşılaştığım Ürkütücü Manzara-Yetkili Servisler Rot Ayarı Yapmıyor mu ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
113
Cevap
3
Favori
8.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Servisler ne kadar beğenilmesede bu lastiklerin gözden kaçması imkansız.Kör olması lazım insanın.
    Soruna gelince bencede rot ayarı yok aracın.Bir yönden yemiş lastikleri.Gerçi seninde bunu kullanırken anlamaman ilginç.
  • Disconnectus_Erectus kullanıcısına yanıt
    rot balansçı çıktı verdiyse buraya koyun ekran görüntüsünü size düzgün yapmışlarmı bi sorun varmı söyleyeyim ama genel olarak tamam dedilerse tamamdır.
  • Hocam çıktı vermediler , yeni bi cihaz getirmişler lazerle falan ölçüm yapıyor :)

    Adam sorun yok dedi , ben yine de kış bitince yazlıkları takarken tekrar yaptırırım rot ayarı .
  • rot bozuk olduğu zaman yüksek hızlarda titreme yapar direksiyon aslında
  • Fotoları şimdi gördüm. Kamber açısı ile ilgili problem, servislerden ziyade bu konuda isim yapmış yerlere göstermekte fayda var. İçin rahat olsun istiyorsan servise göster, onlar anlaşmalı yere kendileri götürsün ama fiyat artar. Gitmiş güzelim lastikler, Allah'tan seyir esnasında patlamamış..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Eğer aracınızın rot ve balans ayarı yoksa bunu her halükarda hissederdiniz, yada aracınızda hiç sağa çekme, direksiyonun yamuk durması seyir halinde titreme gibi durumlarla karşılaşmadınız mı ?


    Balansta sıkıntı yok , rotta sıkıntı varmış. Arabada sorun yoktu , sık sık da uzun yol yaparım .

    Lastikçiye ben mi dikkat etmemişim diye sordum , adam farkedeceğin bişey değil dedi..

    15 bin bakımında bile bakmamışlar hadi onu geçtim 30 binde aracı lifte alınca bi kez baksalar görülürdü.

    30 bin bakımı 2 ay önce yapıldı , bundan sonra servis harici kendim baktıracam bu işlere .

    Hatta garantiyi yakıp komple servisi terk edesim var

    servis hayatta bakmaz rot lara falan, ona siz dikkat edecektiniz lastikleri kontrol edip bu iç kısımdaki dişler niye azaldı diye işkillecektiniz...

    bugün serviste benim aracıda lifte kaldırdılar, zaten karanlık loş ortam adam cartel den yağı boşaltıp tıpasını değiştirdi bitti geçti geçmiş olsun...




  • Geçmiş olsun, çok şanslıymışınız. Size ve arabanıza çok kötü şeyler olabilirdi.. Bakımlarda rot ayarına bakılmıyor hiç bir markanın servisinde. O nedenle servisin suçu değil. Ha şu olmalıydı, iki ay önce bu durumu aracı lifte kaldırdıklarında size söylemeliydiler (rot balans kaynaklı ise mutlaka iki ay önce de lastiklerde bir şekilde belirti olurdu). Bana bu durum daha çok lastik kaynaklı gibi geliyor. Büyük ihtimalle üretim hatası falan olabilir.
  • Bu zamana kadar kimsenin dikkatini çekmediyse kasıtlı yapılmış olabilir. Açık parkta böyle tehlikeler mevcut.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Disconnectus_Erectus kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle geçmiş olsun, Allah kazadan beladan saklasın.

    1. Bakımlarda rot ayarına bakılmaz.

    2. Lastikler o hale gelirken neredeydin neyle meşguldün?

    3. Rot ayarının bozukluğu mutlaka aracın gidişinden, sağa sola çekmesinden ya da yüksek hızlarda balans bozukluğu ile birlikte titretme yapmasından anlaşılabilirdi hiç mi fark etmedin?

    4. Esnafın büyük çoğunluğu başka esnafa b.k atmaktan zevk aldığı için lastikçinin de seni servis aleyhinde bir miktar gaza getirebileceği ihtimalini hiç aklına getirmedin mi?..

    Bu sorular uzar gider saygılar.
  • Rot ayarı olmazsa böyle olur, sinsidir biraz rot ayarının bozuk olması. Yetkili servisler buna bakmaz gerçi yetkisizler de bakmaz ayrıca belirtmeniz lazım. Bu ayrıca belirtme de genelde araç sahiplerinden gelir, siz den böyle bir talep gelmediğine göre araçtan pek anlamıyorsunuz anlaşılan çünkü rot ayarının bozuk olmasını özellikle düz yolda kesinlikle anlamanız lazım, neyse öğrenmiş oldunuz artık, geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: POLATON

    Bu pirelli' nin p7 lastikleri çok kalitesiz bence. Arabayı ilk aldığımda üzerinde bunlar vardı 20 bin km sonra aşırı derecede çatlamaya başladı ve 1. viteste küçük vi gazlamada patinaja düşüyordu. Allah korumuş hocam sizi

    katılıyorum bir daha pirelli mi tövbeeeee.

    Kabak haldeki dunloplarım 5 yıllık lastik olmasına rağmen 2 yıllık pirelli lastiklerimden daha çok yol tutuyordu yağmurda. Bundan sonra dunloptan şaşmamam gerektiğini 700 tl ödeyerek anladım bende.
  • Tekrar servise gitme rot balans onların işi değil zira. Lastiğin ikinci kanalındaki yarık düşündürdü beni. Salıncak burçlarında boşluk olduğu zaman veya kamber varsa böyle içten yemeler oluşabiliyor. Benim araçta ön lastikleri içten yemişti. Rotçuya gittim abi salıncakların değişmesi lazım dedi değiştirdim düzeldi. Direksiyon yamuk duruyordu ayrıca sağa çekiyordu. Muhtemelen seninkide çekmiştir farkına varmamışsındır. Ayrıca arabayı sıfır aldığını düşünerek negatif kamber olasılığını devre dışı bırakıyorum. Fabrika o şekilde üretmez çünkü

    Asıl aklıma takılan iç tarafta kalan kanalda oluşan yarıklar. Sen sanki farkında olmadan keskin taşların üzerinden geçmişsin gibi. Düzgün bir şekilde aşınma yok çünkü.
    Arabayı kullanırken direksiyondan elini çek sağa sola çekip çekmediğini denetle. Burç yada tablayı komple değiştirmediklerine göre sıkıntı yoktur muhtemelen. Ayrıca yazlıklara geçince tekrar rot ayarına gir. Zira Anadolu yolları bolca kasis ve çukurla dolu olduğundan rot ayarı uzun süreli korunamıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    2009 model aracım var , üzerinde turanza ER300 lastıkler mevcut , 27 bin de servise bakım için gitmiştim ,
    aradan birkaç ay geçti lastiklere dikkatli baktığımda , önler aşırı aşınmıştı , tarihlerine bakınca gördüm ki bunlar 2010 üretimi ,
    şimdi 2009 model araca nasıl olur da 2010 üretimi lastık takılır , artık bilinçli veya biliçsiz benim lastıkler başka araca takılmıştır ,
    tabi zaman geçtiği için hak idia edemedim , paşa paşa gittim 2 adet yeni 195x55x16 ER 300 lastik aldım ,
    bunu yapanlara hakkımı helal etmiyor , Allaha havale ediyorum .

    İşte bunun için servis bölümüne müşteri almıyorlar heralde.

    Vaya arkadaş yav. Lastiklere de mi bellik koyacaz artık.




  • Disconnectus_Erectus kullanıcısına yanıt
    Hocam fotolari göremiyorum. Modelden açılmıyor. Ezbere yorum yapmak istemiyorum ama periyodik bakımda rot balansa bakılmaz.

    Geçmiş olsun hocam. Ben lastik işine çok ehemmiyet veririm daima.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her ne kadar iç kısma baksa da, lastik bu hale gelinceye kadar hiç mi kullanıcı fark etmiyor, şaşırdım kaldım!..

    Rot yada balans ayarı bozuk olsa(özellikle haddinden fazla) kendini çekme/titrenme şeklinde belli ediyor. Hiç mi hissedilmedi?
  • Hocam yeni kanunda bakımlarda aracın yanında durma hakkınız var.istediğiniz taktirde aracın yanında durup yapılan işlemleri görebilirsiniz.
    Rutin bakimlara şikayet olmadıkça hiçbir servis rotbalansa bakmaz.Sizinkiler hicbirşeye bakmamislar.o lastikler o hale gelene kadar hic mi gormemisler.

    ben bakımlarda aracımin başında duruyorum.servis müdürü sağolsun soruyor başla istediğiniz bişi var mı diye.
    araca bakım yapılırken bende izliyorum. Kafama takılan yerleri soruyorum. Ufak tefek temizlik ve yaglama islerini yapıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bıçakla kesmişler gibi duruyor emin misin lastik satmak için yapmadığını?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Her ne kadar iç kısma baksa da, lastik bu hale gelinceye kadar hiç mi kullanıcı fark etmiyor, şaşırdım kaldım!..

    Rot yada balans ayarı bozuk olsa(özellikle haddinden fazla) kendini çekme/titrenme şeklinde belli ediyor. Hiç mi hissedilmedi?

    Hocam gerçekten de arabanin gidisinde hic sorun yoktu ,direksiyonda en kucuk titreme en ufak saga sola çekme yoktu.

    Lastiklerin ic kismina bakmamak benim hatam kabul ama daha iki ay olmadi bu araba servise gireli .

    Su da var ,son zamanlarda lastik sesi artmisti onu yanlis yorumlamisim ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Tenekekutu , arabad sıkıntı olmadığını defalarca yazdim . Yetikili servise bunu soylemem gerektigini bilmiyordum . 600 lira aliyoarsa bakiyordurlar diyordum .

    @akorkmaz11 hocam iki lastikte birden üretim hatasi mantikli değil ayrica resimlere dikkatli bakarsaniz halka seklinde ic kenar asinmis ve çökmüş.


    @Mazotsist lastikler bu hale gelirken bonzai çekiyordum töbe töbe ....


    @falken34 hocam ben de artik aracin basinda duracam , izin vermeyen servise de gitmem bi daha guvennem ..

    @umutsirvan hocam ben de lastik havalarina falan hep bakarim ama en ic kisimda gozden kacan bi yer . Direksiyonu çevirip bakmak lazim . Konuyu da biraz da tecrübe paylasimi olsun diye açtım . Ben 3 yillik şoförüm basima ilk kez boyle bisey geldi. Bazi arkadaslar inammiyor ama ses harici kesinlikle arabada bisey yoktu . Sesi de lastigin eskkimesi ve dişli asfalta yordum ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Disconnectus_Erectus -- 24 Kasım 2014; 23:57:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun. Şükür ki size ve aracınıza daha büyük bir zarar gelmemiş.
    Servislerin rot-balansa bakmadıklarını bende bilmiyordum, öğrendiğim iyi oldu.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.