Şimdi Ara

Lastik Değişirken Karşılaştığım Ürkütücü Manzara-Yetkili Servisler Rot Ayarı Yapmıyor mu ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
3
Favori
8.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araçlarımın garantisi dolana kadar serviste bakımını yaptırıyorum, ufak tefek tamirleri disk değişimi vs bile kendi ustama yaptırıyorum o sürede, garanti dolunca elveda servis, taş gibi usta tanıdıklarım var, ver eline sıfırdan araba toplarlar yani o derece iyiler. Servislerde çalışanları acemi diye kötülemek için yazmıyorum ancak o maaşlara çalışıp işi öğrendikten sonra sanayide kendi yerlerini açıyorlar birçoğu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetkili servisi değiştirin mümkünse ana yetkili servise gidin

    mesela yetkili servis oluyo ama doğuş oto nun servis değil mesela Yalçınlar oto diyo ama yetkili servis ..

    yetkili servisler farkı farklıdır hepsinin kalitesi farklı..
  • Geçmiş olsun.

    Özel servis ile ilgili düşüncelerimi paylaşayım. Benim de arabanın garantisi bu ay bitti. Ve özel servise gittim.

    Aradaki farklar;

    1) 1-1 buçuk saat gibi sürede servis bitti. Normalde yetkili serviste arabayı sabah bırakıyordum akşam alıyordum. O kadar süre ne yapıyorlar arabayla, nasıl kullanıyorlar orası ayrı tabi
    2) Özel serviste gözümün önünde lifte aldılar arabayı, yağını boşalttılar ve sıfır açılmamış castrol 4 litrelik bidondan 05w-40 yağ koydular. Yetkili serviste acaba hangi yağı koyuyorlar diye merak ederdim hep. Çünkü kimseye güvenmiyorum belki kullanılmış yağ falan da koyarlar diye, en azından gözünle görüyorsun özel serviste.
    3) Yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi gerçekten de değişti gözümle gördüm. Yetkili serviste buna da emin olamıyordum.
    4) Arabayı lifte almışken ben de girdim altına baktım herhangi yamuk bir şey var mı diye kopan, sarkan falan.
    5) Lifteyken araba 4 tekeri de kontrol ettiler, boşluk falan var mı diye. Yetkili serviste sanmıyorum kimsenin lastiklere baktığını, rotlara falan baktığını

    6) En önemli kriter: Yetkili serviste 350 EURO tutacak işlemler 350 TL tuttu.




  • Aracimin 15binde bir bakimi var her bakimi ayni serviste yaptiriyorum suan 110 binde.
    60 bin bakiminda fark ettim kagitta yazan herseyin yapilmadigini. Kalan bakimlarin hepsinde ustayi yanima alip arabaya yapilanlari arac basinda anlattirdim onu yapmadik demiyorda bidaha bakalim diyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Arabada 5 milyon defa da sorun yok diye yazsanız birşey değişmiyor çünkü bu sizin tespitiniz. Rot ayarsızlığı nasıl birşey bilmiyorsanız nasıl tespit edeceksiniz ki? Arabada bir sorun var, neyse zaten burada mesele var veya yok demekte değil olan olmuş konuyu açmışsınız madem okuyan arkadaşlar için bu yazdıklarımız.

    @Kemal Bey, rot ayarı çabuk bozulmaz ama bozulur yine de. Tabi ilk başta düzgün ayarlandığını da varsayarsak, belki de baştan beri bozuk. Ayrıca ön takıma yapılan müdahalelerde serviste bozulmasına sebep olabilir ama 35 bin km de illa ki bozulmuştur. Rot ayarsızlığı lastiği çok kötü yer, çok fazla bozuk değilmiş veya sonradan olmuş 1000 km bile olmadan lastiğin bittiğini biliyorum arkadaşımdan rot ayarsızlığından.

    benim son aldığım araç 60.000 km. de idi ve lastikler fabrikanın taktığı lastik olduğu her halinden belliydi ,tabi çok aşınmış olduğundan hemen değiştirdim ,lastikçi söktüğünde rot ayarının bozuk olması sebebiyle içten yediğini gördük ama asla bu şekilde değildi

    rot ayarı bir parça değişikliği yada çok sert çukura düşme vs. dışında bozulmuyor ama ben hemen her sene kendim gidip rot ayarını kontrol ederim ve bozulmamış olduğu ortaya çıktığından genelde çıraklar kulağıma eğilip ,abi boşuna para veriyorsun rot ayarı kolay kolay bozulmuyor ama bunlar para kazanmak için kontrol edelim iyi olur diyorlar der :)

    tabi ki bozulmaz diye bir durum yok ama dediğim gibi çok kısa sürede bozulma olmuyor (dediğim durumlar dışında)

    işin gerçeği konuyu açan arkadaşın gösterdiği gibi bir lastiğin o şekilde rot ayarı bozukluğundan olduğunu bu güne kadar ne gördüm ne de duydum

    o şekilde hasarın mutlaka başka bir sebebi olmalı ,diye düşünüyorum




  • Bence bu lastikler kusurluymuş.
  • Lastikçi sallamış biraz anlamazsın, fark edeceğin bir şey değil diyerek. Bir önce ki arabam Symbol'ün rot ayarı sadece rot kollarını değiştirdiğim zaman yapılmıştı ve sürekli gittiğim Renault servisi yapmıştı. Rot ayarını da 2 dükkan bitişik de ki rot / balans'cı yapıyordu. Rot kollarında ki sorunu da ben sağ veya soldan gelen tıkırdamadan anlıyordum. Ve 10 yıl / 145 bin küsür km'lik Symbol serüvenim de 4 kere rot ayarı yaptırmışım. Ve bu ayarı da rot kolu değişimlerinde yaptırdım. En son ve dördüncü rot ayarını da 1 ay önce yaptırmıştım sol rot kolu değiştiği için. Bence sizin lastiklerde bir sorun vardı. Fena yarılmış.
  • 2 sene önce kurban bayramı öncesi altura bıraktık arabayı servis bakımı için ozaman 650-700 tl gibi bişey ödedik 130 bin bakımıydı sanırım.Memlekete gitmek için yola çıktık araba aksarayda bozuldu.Debriyaj yapıştı yere hidrolik koy onu yap bunu yap derken en son sanayiye çektik arabayı.yol yardımı ara ara açan yok.7 saat ailece rezil olduk o soğukta sanayide de 300 tl masraf yaptık rezil olduğumuzda cabası o kadar saat güya servis bakımı yapıyorlar hiçbir haltı kontrol ettikleri yok anca al para söğüşlemek işleri siz gine sadece lastikle kurtarmışsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus


    quote:

    Orijinalden alıntı: 1 HiT u DowN

    hocam aynı lastik benim sciroccoda vardı ve aynı durumdaydı sonunda patladı yolda kaldım tanıdık lastikçiye götürdüm çıkardı lastiği hiç bir şey kalmamış iğne girse patlayacak..

    Hocam bazı arkadaşlar sen farketmemişsin diyor ama arabada bişey yoktu , sen bişey farkettin mi ?

    yok valla hatta gayet memnundum çok iyi duruyordu yolda, fren de süperdi. güzel yolda direksiyonu bırakınca dümdüz gidiyordu yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1 HiT u DowN -- 25 Kasım 2014; 19:37:19 >
  • Selamlar..

    Aracımın rot balansı bozuktu. Direksiyon yolda giderken sola yaslanmış gibi gidiyordu. Yağ değişimini servise gittim.. Dışarda ne kadar yağ değişimi yaptırdım aracım hep yağ eksiltti. Ama servisin koyduğu yağı eksiltmiyor. Bu yüzden servise gittim (Castrol 5w/30 505.01) Rot-balans'a da bakın dedim. Sonra rot-balans'a bakmadıklarını fark ettim. Dışarda yaptırdım. Frenlerim bile daha iyi oldu.
    Sonuç.. Servislerde rot-balans'a bakmıyorlar. Zaten faturada da yazmıyor. Yazsaydı o faturayla gidip servisin altını üstüne getirecektim. Şikayetimi söylediğimde hep cevap şöyle. "Tamam efendim, derhal yaptıralım efendim, arkadaşlara söyleriz bakarlar efendim, iş emrinde yazalım derhal yaparlar efendim" Bi Kibarlık bi kibarlık sorma gitsin..
    Ha far ayarına bakıyorlar onu test ettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 25 Kasım 2014; 20:40:46 >




  • Yetkili servis yetkili servis. milletin garanti korkusuna, insanları göz göre göre ölümüne kazıklama mekanları.

    Size sorayım, Başında ayda yılda bir gördüğün müdüre karşı şefe karşı sorumlu olduğun, 40 kişinin çalıştığı, şirket arabalarının, garantili arabaların mecbur geleceği, müşteri kaybetme derdi olmayan adamlar mı aracına iyi bakar yoksa "aman bir daha gelsin" diye gözünün içine bakan patronu ustası aynı adam olan yer mi aracına iyi bakar.

    Eğer usta iyiyse ve bilgiliysiyle özel servis, tamirhane her zaman candır.

    Yetkili Servisleri ben her zaman şehirlerarası yol üstü lokantalarına benzetirim. Müşteri memnun olmamış neyime diyor adam. Nasılsa ördeğin biri düşecek.

    Bu yetkili servis olayı türkiye'de kesinlikle ele alınması gereken bir mevzu. Soyulduğunu bile bile adamların ayağına gitmek tarifi imkansız bir duygu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi superegoid -- 25 Kasım 2014; 21:47:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Bugün Kışlıkları taktırmak için lastikççiye gittim , lastikleri söktüklerinde şok oldum.

    2 lastik resmen bitmişti , astar görünüyordu, diğer ikisi sapasağlamdı. Allah'tan yolda parçalanmamışlar , verilmiş sadakamız varmış...

    2 lastik de parmakla zorlasan delinecek gibi duruyordu , lastikçi rot ayarı bozuk olduğu için böyle olmuş dedi.

    15 bin ve 30 binde bakıma soktum , şu an 35 binde araba , lastikçi iki bakımda da bakmamışlar yoksa böyle olmazdı dedi.

    Şimdi benim asıl merak ettiğim arabayı servise soktuğumuzda rot balansa bakmıyorlar mı ?

    Her bakımda 500-600 lira para alıp insanın resmen hayatıyla oynamalarına ne demeli ?

    Kart veriyorlar bakımdan sonra , orda yürüyen aksam , amörtisör ve lastik kontrol edildi yazıyor.

    Rot için ayrıca belirtmek mi lazım yoksa servisin ihmali mi söz konusu ?

    İnsanı arabanın yanına bile bırakmıyorlar , herşeyi yapıyoruz diyorlar artık nasıl güvenelim ?

    Bu arada araba Golf 7 , Lastikler pirelli P7, daha bir yılını doldurmadı iki defa servise girdi şu an 35 binde ...

    Fotoğrafları da ekliyorum , durum gerçekten vahim bence .

    Son söz olarak herkese tavsiyem lastikler konusunda çok hassas olmaları , ben sürekli havalarına falan bakıyordum .

    Ama arada direksiyonu cevirip iç kısımlara da bakmak lazım , benim lastikler en iç taraftan bu hale gelmiş ...

     Lastik Değişirken Karşılaştığım Ürkütücü Manzara-Yetkili Servisler Rot Ayarı Yapmıyor mu ?


    Öncelikle geçmş olsun.
    35 binde lastiklerin bu hale gelmesi normal değil. Ön lastiklerin iç kısmı fazla aşınmış ve teller ortaya çıkmış ama, arka lastiklerin de durumu pek iyi değil. Netice itibariyle arka lastikler de aldukça aşınmış görünüyor.
    Normal şartlarda 50-60 bin gitmesi gereken lastikler, 35 bin km de neden bu derecede aşınır? sorusunun tek cevabı olabilir:
    Araç sürekli dişli asfaltta veya taşlı yollarda kullanılıyorsa lastik ömrü yarıya iner. Dolayısıyla sizin lastikleriniz bitmiş fakat siz ve de servistekiler bunu fark edemişsiniz. Yani ne lastiklerde sorun var ne de aracınızda rot ayarı falan da bozuk değil. Bence, Sorunlu olan yol.
    Size nispeten sert hamurlu bir lastik tavsiye edebilirim. Bridgestone Turanza sert hamurlu ve dayanıklıdır. Bu öneri tamamen size özeldir. Herkes bu lastiği kullansın demiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 25 Kasım 2014; 22:21:29 >




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum hocam servis rot balansa bakmıyor
  • Resimler mobilden gözükmüyor da hocam anladığım kadarıyla içten yemiş. Bi ön düzene baktırın kambere falan. çukura falan girdiyseniz açılar bozulmuş olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle selamlar foruma sırf bu konu yüzünden üye olmuş bulunmaktayım ama ; 2 yıldır forumu ara ara takip ediyorum.40000 km de golf 7 aracımla aynı durumla bende karsı karsıya kaldım. 2 hafta önce lastiklerimde fotodakilere benzer şekildeydi.Lastiği değiştirdiğim yer rot ayarı bozuk ve sağ kamberde veya amartisörde eğiklik olabilir dedi.Ardından servise götürdüm servis sadece rot ayarı bozuk düzelttik dedi bügün tekrar sağ ön lastiğim balon yaptığı için değişim yapıldı ve rot ayarı sanayi de tekrar bakıldı ve bozuk çıktı ama; kamber bu sefer sıkıntılı gözükmüyordu.Kafama takılan nokta rot ayarında farklı marka bir aracın ismini girerek ayar yaptı.(Yorumuma gelirsek P7 lastikler bence de iyi değil.Konuyu açan arkadaşla aynı fikirdeyim araç o lastikle 180 km de bile çekme ve titreme yapmıyordu bende es kaza farkettim lastiğin durumunu.Bu lastikle alakalı bir durum değil bence.Yorumum uzun oldu kusura bakmayın Teşekkürler..)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: COTANAK2885

    Öncelikle selamlar foruma sırf bu konu yüzünden üye olmuş bulunmaktayım ama ; 2 yıldır forumu ara ara takip ediyorum.40000 km de golf 7 aracımla aynı durumla bende karsı karsıya kaldım. 2 hafta önce lastiklerimde fotodakilere benzer şekildeydi.Lastiği değiştirdiğim yer rot ayarı bozuk ve sağ kamberde veya amartisörde eğiklik olabilir dedi.Ardından servise götürdüm servis sadece rot ayarı bozuk düzelttik dedi bügün tekrar sağ ön lastiğim balon yaptığı için değişim yapıldı ve rot ayarı sanayi de tekrar bakıldı ve bozuk çıktı ama; kamber bu sefer sıkıntılı gözükmüyordu.Kafama takılan nokta rot ayarında farklı marka bir aracın ismini girerek ayar yaptı.(Yorumuma gelirsek P7 lastikler bence de iyi değil.Konuyu açan arkadaşla aynı fikirdeyim araç o lastikle 180 km de bile çekme ve titreme yapmıyordu bende es kaza farkettim lastiğin durumunu.Bu lastikle alakalı bir durum değil bence.Yorumum uzun oldu kusura bakmayın Teşekkürler..)

    Benim aracta da belirti yoktu , asil şok eden de bu oluyor zaten.

    Hic bisey yokken lastigi bi anda öyle gorunce ...

    Yabancı forumlarda bu konudan cok bahsedilmis , ben iskillendim rot ayari yapildi ama guvenemiyorum artik .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracımı yeni aldım bakım zamanı gelmişti. Hemen bakıma götürdüm yetkili servise. Araç sola kayıyordu. Rot balans ayarlarının yapılmasını istedim dışarda yaptırıyoruz cevabını aldım. Yani yetkili servisin lastikler kontrol edildi dediği sadece dişlerine bakıp bu daha gider abi sözü oluyor. Her sene kışlık yazlık lastikleri değiştiriyorsanız aslında buna lastikçinizin bakmış olması gerekirdi.
  • Bir musubet bin nasihatten iyidir.

    Uzun yola çıkarken hava kontrolü yaparken lastik kontrolü de yaparsınız artık bundan sonra.


    Aracınızda kamber veya Toe sorunu var. Ancak Toe olduğunu sanmam. O zaman eriyen bölgeyi çapraz görürdük gibime geliyor. Bir de araç ayağı gazdan çekince daha hızlı yavaşlar. Direksiyonda kasılma olur... Düzgün bir rot-balansçı bulur zaten sorunu. Geçmiş olsun.
  • Hocam aynı problemi 2 hafta önce bende yaşadım. Ön lastiklerin iç kısmı resmen bitmiş formula 1 lastiğine dönmüş. Daha 20.000 kilometrede ön lastikler çöp oldu. İşin komiği 1.5 ay önce bakıma girmişti araç. Hiçbirşey demediler. Gittim kavga ettim bende ve hyundai şikayet ettim. Sonra yok genel merkezden arıyorlar yok oradan buradan arıyorlar. Neyse kışlık lastikleri %30 indirimle verdiler. Ama bu da bana bir ders oldu 2 ayda bir rot balans ayarına baktıracağım aracın.
  • maniactolga kullanıcısına yanıt
    Sizin araçta hiddeilen bişey var mıydı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.