Şimdi Ara

LASTİK HAVANIZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
8.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar lastik havalarınız ne kadar sürede iniyo ve ne kadar iniyo havaların buna etksi varmı ve araba nın aktif kullanılmasıyla alakalımı teşekkürler.



  • yatan arabanın lastiği iner. hatta uzun süre yatarsa bozulma görülebilir. havaların elbette etkisi olur. uzun süreler değişmiyor benim lastikler. 2 si 1 yıllık 2 si 3 yıllık lastik...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: blade__tr

    Arkadaşlar lastik havalarınız ne kadar sürede iniyo ve ne kadar iniyo havaların buna etksi varmı ve araba nın aktif kullanılmasıyla alakalımı teşekkürler.


    @oneMoreaCupofCoffee arkadaşımın dediğine katılıyorum.

    Yalnız benim lastiklerim soğukta iniyor, sıcakta şişiyorlar. (1-2 psi)

    Hepsi aynı oranda inip şiştikleri için pek ellemiyorum.

    Eski lastikler kenarlardan ve siboplarda kaçırdıkları için zırt pırt inerler ama.

    O sorunu daha önce yaşamıştım.

    Şu an yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orjinalden alıntı: blade__tr

    Arkadaşlar lastik havalarınız ne kadar sürede iniyo ve ne kadar iniyo havaların buna etksi varmı ve araba nın aktif kullanılmasıyla alakalımı teşekkürler.


    @oneMoreaCupofCoffee arkadaşımın dediğine katılıyorum.

    Yalnız benim lastiklerim soğukta iniyor, sıcakta şişiyorlar. (1-2 psi)

    Hepsi aynı oranda inip şiştikleri için pek ellemiyorum.

    Eski lastikler kenarlardan ve siboplarda kaçırdıkları için zırt pırt inerler ama.

    O sorunu daha önce yaşamıştım.

    Şu an yok
    bu arada tipik fransız arabası özelliği olan stepnenin dışta olması çok pratik kolay bi özellik faaaakaaat gel gelelim zırt pırt haftada havasının inmesine.

    gittik lastikçiye patlak mı? yok değil sibooop mu? o da değil. ney "abi yük altında olmadığı için, muhafazasıda yok toz toprak çamur cant kenarlarından hava kaçırıyor"

    ne yapacaz? "ben etrafını ilaçladım abi lastiğide yıkadım şurdan 1-2 dene cöp dorbası alda muhafaza yapayım ben ona" iyi ok. o gün bugün sıkıntı yok

    bu da kulağınızda olsun korumasız stepnesi olan arkdaşlarım kötü süprizle karşılaşmasın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    bu arada tipik fransız arabası özelliği olan stepnenin dışta olması çok pratik kolay bi özellik faaaakaaat gel gelelim zırt pırt haftada havasının inmesine.

    gittik lastikçiye patlak mı? yok değil sibooop mu? o da değil. ney "abi yük altında olmadığı için, muhafazasıda yok toz toprak çamur cant kenarlarından hava kaçırıyor"

    ne yapacaz? "ben etrafını ilaçladım abi lastiğide yıkadım şurdan 1-2 dene cöp dorbası alda muhafaza yapayım ben ona" iyi ok. o gün bugün sıkıntı yok

    bu da kulağınızda olsun korumasız stepnesi olan arkdaşlarım kötü süprizle karşılaşmasın..

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar yorum lar için teşşekkürler bizim lastikler yeni değişti ama jantlar eski 98 model araç acaba diyorum jantlarla ilgiliimi bide araba genelde çok kullanılmıyo onlamı ilgisi var çünkü lasitkleri değiştirirken subablar da değişti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blade__tr

    arkadaşlar yorum lar için teşşekkürler bizim lastikler yeni değişti ama jantlar eski 98 model araç acaba diyorum jantlarla ilgiliimi bide araba genelde çok kullanılmıyo onlamı ilgisi var çünkü lasitkleri değiştirirken subablar da değişti

    Alıntıları Göster
    fazla yatıyorsa tahta bişeyler ayarla onun üstüne çıakr arabayı. tekerler bozulur istersen şimdi sıfır tak 6 ay sonra onlar da biter..jantla ilgili ama bu tüm araçlar için geçerli. yatırma arabayı bana sorarsan. yatıyorssa da kapalı garaj tahta takoz vs yatırma kuarallarını araştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blade__tr

    arkadaşlar yorum lar için teşşekkürler bizim lastikler yeni değişti ama jantlar eski 98 model araç acaba diyorum jantlarla ilgiliimi bide araba genelde çok kullanılmıyo onlamı ilgisi var çünkü lasitkleri değiştirirken subablar da değişti

    Alıntıları Göster
    Ben genelde benzin istasyonlarındaki tablolardan bakıp şişiriyorum.Eğer araç uzun bir süre yatarsa havası inmeye başlar.Onun dışında yolda vs ineceğini sanmıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: casio1948

    Ben genelde benzin istasyonlarındaki tablolardan bakıp şişiriyorum.Eğer araç uzun bir süre yatarsa havası inmeye başlar.Onun dışında yolda vs ineceğini sanmıyorum

    Alıntıları Göster
    predator aracının kapı içinde yazan değer dah uygun olur diye düşünüyorum. benzinlik tabloları farklı çıkıyor genelde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    predator aracının kapı içinde yazan değer dah uygun olur diye düşünüyorum. benzinlik tabloları farklı çıkıyor genelde.

    Alıntıları Göster
    "predator aracının kapı içinde yazan değer dah uygun olur diye düşünüyorum. benzinlik tabloları farklı çıkıyor genelde." İşte bende bu sorunun cevabını aarıyorum. Benim 185/65/14 lastiklerim için otomobilin kitapcığı normalde 32 / yükte 34 diyor. Ancak bu benzinliklerdeki hava listeleri el birliği etmişler 28 diyorlar ya. Bu da yetmezmiş gibi lastikçilerde 28 iyidir abi demesinmi?. Delireceğim valla. Hangisi doğru sizce????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar benzin istasyonlarının yeni olanlarına gitmeye çalışın
    bir kere inat edip uzun yolda 4 kere falan durmuştum hepsinde farklı sonuçlar çıkıyor....

    en iyisi sağlam bir markanın basınç ölçüm aracını alıp bakmak şişirdikten sonra....
    o alete göre şişirmek daha sonrada...

    birde sıcakta şişme soğukta inme olayını nitrojen çözüyor galiba...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiat2001brava

    "predator aracının kapı içinde yazan değer dah uygun olur diye düşünüyorum. benzinlik tabloları farklı çıkıyor genelde." İşte bende bu sorunun cevabını aarıyorum. Benim 185/65/14 lastiklerim için otomobilin kitapcığı normalde 32 / yükte 34 diyor. Ancak bu benzinliklerdeki hava listeleri el birliği etmişler 28 diyorlar ya. Bu da yetmezmiş gibi lastikçilerde 28 iyidir abi demesinmi?. Delireceğim valla. Hangisi doğru sizce????

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fiat2001brava

    "predator aracının kapı içinde yazan değer dah uygun olur diye düşünüyorum. benzinlik tabloları farklı çıkıyor genelde." İşte bende bu sorunun cevabını aarıyorum. Benim 185/65/14 lastiklerim için otomobilin kitapcığı normalde 32 / yükte 34 diyor. Ancak bu benzinliklerdeki hava listeleri el birliği etmişler 28 diyorlar ya. Bu da yetmezmiş gibi lastikçilerde 28 iyidir abi demesinmi?. Delireceğim valla. Hangisi doğru sizce????


    Şehir içinde, çukur ve kasislerin fazla olduğu yerlerde, lastik hamurun yumuşaksa 29-30, sertse 28-29 uygundur.

    Şehir dışında, otoban ve asfaltta lastiğin yumuşaksa 32, sertse 30-32 uygun olur.

    Zırt pırt havayla uğraşamam diyorsanız 30 veya 32 bastırın.

    En uygun basıncı, sürücü belirler.

    Direksiyonunuz rahat dönmeli, araç yolda zıplamamalı ve fren yaptığınızda lastikler kaymamalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiat2001brava

    "predator aracının kapı içinde yazan değer dah uygun olur diye düşünüyorum. benzinlik tabloları farklı çıkıyor genelde." İşte bende bu sorunun cevabını aarıyorum. Benim 185/65/14 lastiklerim için otomobilin kitapcığı normalde 32 / yükte 34 diyor. Ancak bu benzinliklerdeki hava listeleri el birliği etmişler 28 diyorlar ya. Bu da yetmezmiş gibi lastikçilerde 28 iyidir abi demesinmi?. Delireceğim valla. Hangisi doğru sizce????

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fiat2001brava

    "predator aracının kapı içinde yazan değer dah uygun olur diye düşünüyorum. benzinlik tabloları farklı çıkıyor genelde." İşte bende bu sorunun cevabını aarıyorum. Benim 185/65/14 lastiklerim için otomobilin kitapcığı normalde 32 / yükte 34 diyor. Ancak bu benzinliklerdeki hava listeleri el birliği etmişler 28 diyorlar ya. Bu da yetmezmiş gibi lastikçilerde 28 iyidir abi demesinmi?. Delireceğim valla. Hangisi doğru sizce????



    bunun muhabbetini sürekli dinliyoruz maalesef. kendiniz yeni açılmış sağlam lastik hava aleti olan benzinlikten kitabında veya araç üzerinde yazan değerleri uygulayacaksınız ve bununla beraber " 34 çok değil mi?" "naptın sen aga o çok ya bende şu bu arabası var ben bile o kadar basmıyom" diyenlere aldırmayacaksınız. gerek duyarsanız aracımın teknik verileri böyle der geçersiniz.

    lastikçilere hava bastırmıyorum ben çünkü dediğin gibi 28-30 kulaktan dolma basıyolar. şimdi şöyle böyle teknik verileri böyle diyor desek yakışık almıycak. adamın mesleği bu

    kısacası durum bundan ibaret. ne kadar cins ve farklı bi olay bu ya.. demekkii o lastikçiler Bora nın 42 miydi neydi onu görseler bırakıp giderler heralde dükkanı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: fiat2001brava

    "predator aracının kapı içinde yazan değer dah uygun olur diye düşünüyorum. benzinlik tabloları farklı çıkıyor genelde." İşte bende bu sorunun cevabını aarıyorum. Benim 185/65/14 lastiklerim için otomobilin kitapcığı normalde 32 / yükte 34 diyor. Ancak bu benzinliklerdeki hava listeleri el birliği etmişler 28 diyorlar ya. Bu da yetmezmiş gibi lastikçilerde 28 iyidir abi demesinmi?. Delireceğim valla. Hangisi doğru sizce????



    bunun muhabbetini sürekli dinliyoruz maalesef. kendiniz yeni açılmış sağlam lastik hava aleti olan benzinlikten kitabında veya araç üzerinde yazan değerleri uygulayacaksınız ve bununla beraber " 34 çok değil mi?" "naptın sen aga o çok ya bende şu bu arabası var ben bile o kadar basmıyom" diyenlere aldırmayacaksınız. gerek duyarsanız aracımın teknik verileri böyle der geçersiniz.

    lastikçilere hava bastırmıyorum ben çünkü dediğin gibi 28-30 kulaktan dolma basıyolar. şimdi şöyle böyle teknik verileri böyle diyor desek yakışık almıycak. adamın mesleği bu

    kısacası durum bundan ibaret. ne kadar cins ve farklı bi olay bu ya.. demekkii o lastikçiler Bora nın 42 miydi neydi onu görseler bırakıp giderler heralde dükkanı

    Alıntıları Göster
    her aracın farklı farklı değilmi ağırlığa göre vs.

    bizim ön arka arasında bariz fark var şimdi hatırlamıyorumda...
    lastikçi hepsine aynı basıyor ama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    her aracın farklı farklı değilmi ağırlığa göre vs.

    bizim ön arka arasında bariz fark var şimdi hatırlamıyorumda...
    lastikçi hepsine aynı basıyor ama

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    her aracın farklı farklı değilmi ağırlığa göre vs.

    bizim ön arka arasında bariz fark var şimdi hatırlamıyorumda...
    lastikçi hepsine aynı basıyor ama


    Doğru.

    Ağırlık, lastiğin ölçüleri ve hamuru önemli. Ayrıca yapılacak sürat, yol durumu da etkili ayrıntılı düşünürsek.

    Lastikçilerin elindeki alete güvenmeyin. Yanlış ölçüyor.

    En iyisi OPET ve Total deki dijital makineler. Onlarca kez denemiş biri olarak söylüyorum.

    Şahsi fikrim; lastiklerde ön - arka basınç farkı çok olmamalı. Ağırlık dengesiz dağıtılır o zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    her aracın farklı farklı değilmi ağırlığa göre vs.

    bizim ön arka arasında bariz fark var şimdi hatırlamıyorumda...
    lastikçi hepsine aynı basıyor ama


    Doğru.

    Ağırlık, lastiğin ölçüleri ve hamuru önemli. Ayrıca yapılacak sürat, yol durumu da etkili ayrıntılı düşünürsek.

    Lastikçilerin elindeki alete güvenmeyin. Yanlış ölçüyor.

    En iyisi OPET ve Total deki dijital makineler. Onlarca kez denemiş biri olarak söylüyorum.

    Şahsi fikrim; lastiklerde ön - arka basınç farkı çok olmamalı. Ağırlık dengesiz dağıtılır o zaman.

    Alıntıları Göster
    şöyleki kendi aracımda 4 tekere her şartta 35 diyor yani 2.4 bar. fakat bazı araçlarda araç ağırlık dağılımından olsa gerek arkalar 1-2 bar fazla olabiliyor. ne olursa olsun siz açın kapınızın içinde ne diyorsa "emredersiniz saygıdeğer peugeot-opel bmw mühendisleri" diyerek uygulayın. kafanız kaymasın başka şeye

    lastikçiler bildiğini okuyor. onlara bunun lafını bile etmeyin ayıp olmasın:)

    whisper esasında evet araç ağırlıkları önemli çünkü 185-65-15 lastiğe 52 civarına kadar hava basabiliyosun. e bu ölçüleri kullanan bi sürü araç olduğunu düşünür ve ağırlıklarının ve dağılımlarının farklı olduğunu da varsayarsak işi üretici firma tavsiyesine bırakmak en güzeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 3 Kasım 2008; 0:46:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    her aracın farklı farklı değilmi ağırlığa göre vs.

    bizim ön arka arasında bariz fark var şimdi hatırlamıyorumda...
    lastikçi hepsine aynı basıyor ama


    Doğru.

    Ağırlık, lastiğin ölçüleri ve hamuru önemli. Ayrıca yapılacak sürat, yol durumu da etkili ayrıntılı düşünürsek.

    Lastikçilerin elindeki alete güvenmeyin. Yanlış ölçüyor.

    En iyisi OPET ve Total deki dijital makineler. Onlarca kez denemiş biri olarak söylüyorum.

    Şahsi fikrim; lastiklerde ön - arka basınç farkı çok olmamalı. Ağırlık dengesiz dağıtılır o zaman.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    her aracın farklı farklı değilmi ağırlığa göre vs.

    bizim ön arka arasında bariz fark var şimdi hatırlamıyorumda...
    lastikçi hepsine aynı basıyor ama


    Doğru.

    Ağırlık, lastiğin ölçüleri ve hamuru önemli. Ayrıca yapılacak sürat, yol durumu da etkili ayrıntılı düşünürsek.

    Lastikçilerin elindeki alete güvenmeyin. Yanlış ölçüyor.

    En iyisi OPET ve Total deki dijital makineler. Onlarca kez denemiş biri olarak söylüyorum.

    Şahsi fikrim; lastiklerde ön - arka basınç farkı çok olmamalı. Ağırlık dengesiz dağıtılır o zaman.

    eski istasyonlardakiler tam yalan zaten...
    yeni temiz digitaller baya iyi katılıyorum

    lastikçi zaten abi hepsine 32 bastım fln diyor...hiç laf anlatmaya çalışmıyorum kendim ayarlıyorum sonra

    araç arkadan itişli o yüzden fark var galiba yanlış hatırlamıyorsam arkalar 38 önler 32...(225 55 r16)

    (bossbee yazısını biraz büyütün arada kaynamış tesadüfen gördüm aha tanıdık dedim )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    her aracın farklı farklı değilmi ağırlığa göre vs.

    bizim ön arka arasında bariz fark var şimdi hatırlamıyorumda...
    lastikçi hepsine aynı basıyor ama


    Doğru.

    Ağırlık, lastiğin ölçüleri ve hamuru önemli. Ayrıca yapılacak sürat, yol durumu da etkili ayrıntılı düşünürsek.

    Lastikçilerin elindeki alete güvenmeyin. Yanlış ölçüyor.

    En iyisi OPET ve Total deki dijital makineler. Onlarca kez denemiş biri olarak söylüyorum.

    Şahsi fikrim; lastiklerde ön - arka basınç farkı çok olmamalı. Ağırlık dengesiz dağıtılır o zaman.

    eski istasyonlardakiler tam yalan zaten...
    yeni temiz digitaller baya iyi katılıyorum

    lastikçi zaten abi hepsine 32 bastım fln diyor...hiç laf anlatmaya çalışmıyorum kendim ayarlıyorum sonra

    araç arkadan itişli o yüzden fark var galiba yanlış hatırlamıyorsam arkalar 38 önler 32...(225 55 r16)

    (bossbee yazısını biraz büyütün arada kaynamış tesadüfen gördüm aha tanıdık dedim )

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    şöyleki kendi aracımda 4 tekere her şartta 35 diyor yani 2.4 bar. fakat bazı araçlarda araç ağırlık dağılımından olsa gerek arkalar 1-2 bar fazla olabiliyor. ne olursa olsun siz açın kapınızın içinde ne diyorsa "emredersiniz saygıdeğer peugeot-opel bmw mühendisleri" diyerek uygulayın. kafanız kaymasın başka şeye

    lastikçiler bildiğini okuyor. onlara bunun lafını bile etmeyin ayıp olmasın:)

    whisper esasında evet araç ağırlıkları önemli çünkü 185-65-15 lastiğe 52 civarına kadar hava basabiliyosun. e bu ölçüleri kullanan bi sürü araç olduğunu düşünür ve ağırlıklarının ve dağılımlarının farklı olduğunu da varsayarsak işi üretici firma tavsiyesine bırakmak en güzeli.

    bencede en doğrusu bu ....mühendislik hesaplarına bırakmak...
    belki ülkemizin yollarını göze alırsak 1 psi fazla basılabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    şöyleki kendi aracımda 4 tekere her şartta 35 diyor yani 2.4 bar. fakat bazı araçlarda araç ağırlık dağılımından olsa gerek arkalar 1-2 bar fazla olabiliyor. ne olursa olsun siz açın kapınızın içinde ne diyorsa "emredersiniz saygıdeğer peugeot-opel bmw mühendisleri" diyerek uygulayın. kafanız kaymasın başka şeye

    lastikçiler bildiğini okuyor. onlara bunun lafını bile etmeyin ayıp olmasın:)

    whisper esasında evet araç ağırlıkları önemli çünkü 185-65-15 lastiğe 52 civarına kadar hava basabiliyosun. e bu ölçüleri kullanan bi sürü araç olduğunu düşünür ve ağırlıklarının ve dağılımlarının farklı olduğunu da varsayarsak işi üretici firma tavsiyesine bırakmak en güzeli.

    bencede en doğrusu bu ....mühendislik hesaplarına bırakmak...
    belki ülkemizin yollarını göze alırsak 1 psi fazla basılabilir

    Alıntıları Göster
    ben uygulamıyorum 1-2 psi fazla ama olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    ben uygulamıyorum 1-2 psi fazla ama olabilir.

    Alıntıları Göster
    Aşağıdaki mesajı bugün başka bazı topic'lere yazmıştım. Sonra sizin yazılarınızı okuyunca içim rahatladı. Demek ki 37 psi olabilirmiş.
    Teşekkürler.
    ---------------------------
    Merhaba,
    Bugün lastiklerimi değiştirdim. 2005 407 SW kullanıyorum. Lastik ebatları (215/55/17) hem zor bulunan cinsten hem de 17" olduğu için pahalı. O yüzden fiyat/performans dengesini gözetip Toyo CF1 taktırdım. Tanesi 185 TL. Yeni lastik tabii, yol gürültüsü hemen azaldı. Bakalım ne kadar sürer.

    Sormak istediğim konu şu: Araç üreticisi 2.6 bar hava basın demiş. Birim çeviricilerine göre bu 37.71 psi yapıyor. Ama lastiği değiştirenler bunun çok yüksek olduğuna karar verip 32 psi hava bastılar.

    Bu konu kafama takıldığı için, belki de psikolojik olabilir, ama sanki arabaya hakimiyetim azaldı gibi.

    37.7 gerçekten yüksek midir?
    Daha önce böyle birşey sizin de başınıza geldi mi?
    Ne yapmalı, ne etmeli?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: THY179

    Aşağıdaki mesajı bugün başka bazı topic'lere yazmıştım. Sonra sizin yazılarınızı okuyunca içim rahatladı. Demek ki 37 psi olabilirmiş.
    Teşekkürler.
    ---------------------------
    Merhaba,
    Bugün lastiklerimi değiştirdim. 2005 407 SW kullanıyorum. Lastik ebatları (215/55/17) hem zor bulunan cinsten hem de 17" olduğu için pahalı. O yüzden fiyat/performans dengesini gözetip Toyo CF1 taktırdım. Tanesi 185 TL. Yeni lastik tabii, yol gürültüsü hemen azaldı. Bakalım ne kadar sürer.

    Sormak istediğim konu şu: Araç üreticisi 2.6 bar hava basın demiş. Birim çeviricilerine göre bu 37.71 psi yapıyor. Ama lastiği değiştirenler bunun çok yüksek olduğuna karar verip 32 psi hava bastılar.

    Bu konu kafama takıldığı için, belki de psikolojik olabilir, ama sanki arabaya hakimiyetim azaldı gibi.

    37.7 gerçekten yüksek midir?
    Daha önce böyle birşey sizin de başınıza geldi mi?
    Ne yapmalı, ne etmeli?

    Alıntıları Göster
    Bugun bi rot balansa götürdüm arabayı adam lastiklerinde havasına baktı normalde 32 bar olacagına önlerde 49 bar hava var dedi şok oldum.
    4 lastiğe bağlı hayatımız onu da lastikçilere güvenip emanet etmekle ne büyük hata etmişim..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.