Şimdi Ara

lastik seçimi 4x4 kar buz çamur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
26.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kış yaklaşıyor .

    geçen yıl ocak ayında biraz aceleyle ve stok bulunamadığından bulabildiğim en ucuz lastiği aldım fazla araştırma şansım olmadı.


    aldığım lastik silverstone mt 117 ex modeli 215/75/16 [225 70 16 aracın orjinal lastik boyutu]

    taban dar ama azcık yükseldi araç.

     lastik seçimi 4x4 kar buz çamur


    sormak istediğim bir kaç nokta var.

    öncelikle bu lastik çamur kar ve buzda ne derece işe yarar.tüm koşullarda 10 üzerinden kaçtır performansı.uzun yolda kullanılmayacak.

    çivi takılabiliyor sanırım. çok fazla buz olmamakla beraber tepelerin kuzey yamaçlarındaki yollar da kar donmuş oluyor. kısmen de cam gibi buz oluyor .güney yamaçları çamur+kar.


    havalar iyice soğuyunca çivi taktırsam çamurda asvaltta zararı olurmu lastiğe.

    bu lastikden çok daha iyi performans gösterir dediğiniz lastikleri değiştirmemi kesinlikle tavsiye edebileceğiniz bu boyutta marka model varmı maximum 245/70/16 takılabiliyor.

    silverstone extreme ler çok daha iyi görünüyor araştırdığım kadarıyla .ama bu ölçüde modeli yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 17 Eylül 2011; 14:28:32 >







  • neyse ümitliyim lastik konusunda engin bilgisi olan arkadaşlar umarım görürler .
    up
  • bu koşulların tek uzmanı var o da nokian.internet sitesini, stok ve ebat durumunu incelemenizi tavsiye ederim.
  • buz için güzel lastikleri var inceledim fakat çamur için ideal değil diş derinlikleri az ,çamur tahliyesi yapabileceğini sanmıyorum.az çok bilgim var lakin bana off road çı lazım oda burda yok sanırım .

    gittiğim yer ler çok değişken kuzey ler buz güneyler çamur .hatta 2 takım jant 2 takımda lastik almayı bile düşündüm her tepede lastik değiştimek gerekiyor oda çok saçma olacak.

    buzlu yollara gidecek olsam nokianın orjinal çivili lastiğini alır giderim .çamur da zaten lastiklerim yeterli geliyor bana. buzda tırsıyorum kenarlar uçurum.
  • up cevap bulana kadar up
  • Şimdi güzel abicim yaşım 17 olmasına rağmen yaklaşık 4 senedir arazi araçları ve off road'un içindeyim . (Babam Sağolsun) Eğer koşullar çok ağır olmayacaksa Bf Goodrich AT Öneririm . Çivi Takılmadan Buzda hiç bir lastik neredeyse iş göremeyecek hale gelir . Çivi takıldığında ise çamurlu zeminler sıkıntılı olur . Dediğim gibi Şartlar Çok Ağır Olmayacaksa Bf Goodrich işini fazlasıyla görür . Ancak MT tipi çamur lastiği olması gerekiyorsa Kumho Road Venture MT (Bizzat kendi aracımızdada kullanıyoruz),BF Goodrich Mud Terrain MT ,Cooper STT 'den birini seçebilirsin üçüde son derece kalitelidir ve genelde bu üçü kullanılır kafana takılan bir durum yada sormak istediğin bir şey olursa gerek PM'den gerekse bu konudan yazabilirsin . İyi forumlar dilerim .




  • nokıanın lastıklerıydı zannedersem,buzu yiyince lastikdeki çiviler ortaya çıkıyordu,onun dışında normal lastik gibi kullanılabiliyordu,

    nokian'da olmayabilir....
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    nokıanın lastıklerıydı zannedersem,buzu yiyince lastikdeki çiviler ortaya çıkıyordu,onun dışında normal lastik gibi kullanılabiliyordu,

    nokian'da olmayabilir....

    Tamamen haklısınız.Nokian çivili lastik konusunda da rakiplerinden çok ileride.Bu özellik ve buzda hız rekoru da nokian a ait.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akt02

    Şimdi güzel abicim yaşım 17 olmasına rağmen yaklaşık 4 senedir arazi araçları ve off road'un içindeyim . (Babam Sağolsun) Eğer koşullar çok ağır olmayacaksa Bf Goodrich AT Öneririm . Çivi Takılmadan Buzda hiç bir lastik neredeyse iş göremeyecek hale gelir . Çivi takıldığında ise çamurlu zeminler sıkıntılı olur . Dediğim gibi Şartlar Çok Ağır Olmayacaksa Bf Goodrich işini fazlasıyla görür . Ancak MT tipi çamur lastiği olması gerekiyorsa Kumho Road Venture MT (Bizzat kendi aracımızdada kullanıyoruz),BF Goodrich Mud Terrain MT ,Cooper STT 'den birini seçebilirsin üçüde son derece kalitelidir ve genelde bu üçü kullanılır kafana takılan bir durum yada sormak istediğin bir şey olursa gerek PM'den gerekse bu konudan yazabilirsin . İyi forumlar dilerim .


    çivili lastik çamurda nasıl bi sıkıntı yaratıyor.hiç denedinizmi.

    benimde çok merakım var ama yaşadığım yerde bu tür organizasyonlar yok araco modifiye ettirebilceğim bi yerde yok ama istanbul veya ankarada 1 hafta falan kalabilirsem fırsat bulup canavar yapıcam .gerçi gittiğim yerleri görseniz offroad sayılır .uçurum kenarı zaten epeyde heyecanlı oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 17 Eylül 2011; 20:53:58 >




  • bf goodrich a/t,federal cougragıa a/t ben bu lastikler arasında kalmıştım.

    erzurumda kime sorduysam yok ama getiririz dediler ha bugün ha yarın derken ilk buz da spin atınca
    önüme gelen ilk lastikçiden lassa competus taktırdım.açıkçası normal lastiklere göre cok fark ettirse de
    ben pek memnun kalmadım,üstelik 4x230 da cabası.

    çivili lastik meselesine gelince bu işte başarılı tek marka nokiandır.belli bir hava sıcaklıgında çiviler kendisi
    cıkıyor,hava ısınınınca çivileri tekere gömülen teknoloji var deniliyordu.Erzurumda hiçbir lastikçi çivi takılabilen
    lastiği tavsiye etmiyor.sebebleri de çok mantıklı gelmişti bana.
    bana kalırsa a/t tipi lastikler işinizi görür.

    buarada çamur lastiği olsun diğerleri olsun asvalta cıkınca yol tutusunuzu azaltır dikkatli şeçim yapın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    bf goodrich a/t,federal cougragıa a/t ben bu lastikler arasında kalmıştım.

    erzurumda kime sorduysam yok ama getiririz dediler ha bugün ha yarın derken ilk buz da spin atınca
    önüme gelen ilk lastikçiden lassa competus taktırdım.açıkçası normal lastiklere göre cok fark ettirse de
    ben pek memnun kalmadım,üstelik 4x230 da cabası.

    çivili lastik meselesine gelince bu işte başarılı tek marka nokiandır.belli bir hava sıcaklıgında çiviler kendisi
    cıkıyor,hava ısınınınca çivileri tekere gömülen teknoloji var deniliyordu.Erzurumda hiçbir lastikçi çivi takılabilen
    lastiği tavsiye etmiyor.sebebleri de çok mantıklı gelmişti bana.
    bana kalırsa a/t tipi lastikler işinizi görür.

    buarada çamur lastiği olsun diğerleri olsun asvalta cıkınca yol tutusunuzu azaltır dikkatli şeçim yapın.





    evet özellikle ıslak asfaltta 4x4 modunda dahi araç ciddi şekilde kayıyor bence lastik seçiminizi 2 set kullanmaktan yana yapın




  • Michelin Latitude Cross 225/75/16 işinini görür kardeş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    bf goodrich a/t,federal cougragıa a/t ben bu lastikler arasında kalmıştım.

    erzurumda kime sorduysam yok ama getiririz dediler ha bugün ha yarın derken ilk buz da spin atınca
    önüme gelen ilk lastikçiden lassa competus taktırdım.açıkçası normal lastiklere göre cok fark ettirse de
    ben pek memnun kalmadım,üstelik 4x230 da cabası.

    çivili lastik meselesine gelince bu işte başarılı tek marka nokiandır.belli bir hava sıcaklıgında çiviler kendisi
    cıkıyor,hava ısınınınca çivileri tekere gömülen teknoloji var deniliyordu.Erzurumda hiçbir lastikçi çivi takılabilen
    lastiği tavsiye etmiyor.sebebleri de çok mantıklı gelmişti bana.
    bana kalırsa a/t tipi lastikler işinizi görür.

    buarada çamur lastiği olsun diğerleri olsun asvalta cıkınca yol tutusunuzu azaltır dikkatli şeçim yapın.





    uzun yol yada asvalt olunca megane ı kullanıyorum zaten duygusal nedenlerden dolayı.az yakıyorda.

    at tipleri asfalt+arazi için ben arazide en mükemmel sonuç için arıyorum tabi böyle olunca at ler direk eleniyor .

    gittiğim yerler uçurum kenarı en ufak hatayı affetmez. isterse yılda bi set lastik gitsin önemli değil. bir arada şu kar paletlerini denemek aklımdan geçti ama hiç bilgi yok 4x4 araçlarda problem çıkarıp çıkarmayacağı hakkında.

    zincir takmak en sağlam yöntem sanırım .köylülerde zincir den vazgeçmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    bf goodrich a/t,federal cougragıa a/t ben bu lastikler arasında kalmıştım.

    erzurumda kime sorduysam yok ama getiririz dediler ha bugün ha yarın derken ilk buz da spin atınca
    önüme gelen ilk lastikçiden lassa competus taktırdım.açıkçası normal lastiklere göre cok fark ettirse de
    ben pek memnun kalmadım,üstelik 4x230 da cabası.

    çivili lastik meselesine gelince bu işte başarılı tek marka nokiandır.belli bir hava sıcaklıgında çiviler kendisi
    cıkıyor,hava ısınınınca çivileri tekere gömülen teknoloji var deniliyordu.Erzurumda hiçbir lastikçi çivi takılabilen
    lastiği tavsiye etmiyor.sebebleri de çok mantıklı gelmişti bana.
    bana kalırsa a/t tipi lastikler işinizi görür.

    buarada çamur lastiği olsun diğerleri olsun asvalta cıkınca yol tutusunuzu azaltır dikkatli şeçim yapın.





    uzun yol yada asvalt olunca megane ı kullanıyorum zaten duygusal nedenlerden dolayı.az yakıyorda.

    at tipleri asfalt+arazi için ben arazide en mükemmel sonuç için arıyorum tabi böyle olunca at ler direk eleniyor .

    gittiğim yerler uçurum kenarı en ufak hatayı affetmez. isterse yılda bi set lastik gitsin önemli değil. bir arada şu kar paletlerini denemek aklımdan geçti ama hiç bilgi yok 4x4 araçlarda problem çıkarıp çıkarmayacağı hakkında.

    zincir takmak en sağlam yöntem sanırım .köylülerde zincir den vazgeçmiyor.




    Arazide en mükemmel sonuç diyorsan o zaman Silverstone MT117 Extreme al kardeş ne diyelim.

     lastik seçimi 4x4 kar buz çamur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    bf goodrich a/t,federal cougragıa a/t ben bu lastikler arasında kalmıştım.

    erzurumda kime sorduysam yok ama getiririz dediler ha bugün ha yarın derken ilk buz da spin atınca
    önüme gelen ilk lastikçiden lassa competus taktırdım.açıkçası normal lastiklere göre cok fark ettirse de
    ben pek memnun kalmadım,üstelik 4x230 da cabası.

    çivili lastik meselesine gelince bu işte başarılı tek marka nokiandır.belli bir hava sıcaklıgında çiviler kendisi
    cıkıyor,hava ısınınınca çivileri tekere gömülen teknoloji var deniliyordu.Erzurumda hiçbir lastikçi çivi takılabilen
    lastiği tavsiye etmiyor.sebebleri de çok mantıklı gelmişti bana.
    bana kalırsa a/t tipi lastikler işinizi görür.

    buarada çamur lastiği olsun diğerleri olsun asvalta cıkınca yol tutusunuzu azaltır dikkatli şeçim yapın.





    uzun yol yada asvalt olunca megane ı kullanıyorum zaten duygusal nedenlerden dolayı.az yakıyorda.

    at tipleri asfalt+arazi için ben arazide en mükemmel sonuç için arıyorum tabi böyle olunca at ler direk eleniyor .

    gittiğim yerler uçurum kenarı en ufak hatayı affetmez. isterse yılda bi set lastik gitsin önemli değil. bir arada şu kar paletlerini denemek aklımdan geçti ama hiç bilgi yok 4x4 araçlarda problem çıkarıp çıkarmayacağı hakkında.

    zincir takmak en sağlam yöntem sanırım .köylülerde zincir den vazgeçmiyor.




    Arazide en mükemmel sonuç diyorsan o zaman Silverstone MT117 Extreme al kardeş ne diyelim.

     lastik seçimi 4x4 kar buz çamur



    ölçü yok onda malesef ama en iyi lastik olduğu doğru

    aracı epey bir yükseltmem gerekiyor takabilmem için.




  • Senin araca uygun bir ölçü mutlaka vardır suzukiler vs. bile kullanıyor baya ufakları var yani.
  • @kaiser şoze,
    -%80 asvalt,%20 yol dısı kullanılacaksa kar lastiği,
    -%50 asvalt,%50yol dısı kullanılacaksa a/t,
    -%20 asvalt,%80 yol dısı kullanılacaksa m/t,
    -kardeşim benim düz yolda işim olmaz deniliyorsa extrme m/t lastik alın.
    (böyle yüzde vermek ne derece doğru bilmiyorum)

    benim size tavsiyem naçizane;
    http://www.yilmazlastik.com/BF-GOODRICH-22575R16-110107Q-MUD-TERRAIN-TA,PR-2225.html

    birde hocam palet filan bizim araçlara nafile,bizim araçlara en uygun zincirler serpme zincirdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    @kaiser şoze,
    -%80 asvalt,%20 yol dısı kullanılacaksa kar lastiği,
    -%50 asvalt,%50yol dısı kullanılacaksa a/t,
    -%20 asvalt,%80 yol dısı kullanılacaksa m/t,
    -kardeşim benim düz yolda işim olmaz deniliyorsa extrme m/t lastik alın.
    (böyle yüzde vermek ne derece doğru bilmiyorum)

    benim size tavsiyem naçizane;
    http://www.yilmazlastik.com/BF-GOODRICH-22575R16-110107Q-MUD-TERRAIN-TA,PR-2225.html

    birde hocam palet filan bizim araçlara nafile,bizim araçlara en uygun zincirler serpme zincirdir.





    mevcut lastikle devam edicem buz falan olursa zincir takıcam. kar çamur zaten mt ler yeterli.

    elimdeki lastik de zaten yeni .

    asvalt kulanımım da neredeyse sıfır.yüksek hıza da çıkmıyorum.kış lastikleri

    buzda ve çamurda iş yapacak lastik henüz icat edilmemiş .

    palet işinide ararştırdım . benim gittiğim yola dayanmaz.




  • karın yumusak oldugu yerlerde mt lastikler daha basarılı mesela at ve kar lastiklerine göre
    (karın altındaki çamurlu zemine ulastıgından)
    karın yumusak olmadıgı durumlarda at daha basarılıdır örneğin.
    asvalt üzerindeki karda ise kar tipi lastikler ikisinden de başarılıdır.
    her durumda basarılı olan lastik dediğiniz gibi yok.

    asvalt üzerindeki buzda daha kötüsü gizli buzlanmada ise kesin bir çözüm bulamadım ben.
    Aracın çekiş sistemi,agırlık dengesi,lastikler bir sürü değişken var.
    Bir arkadaşın sözü vardı forumda:
    ''kar lastiği risk yönetimi,zincir kriz yönetimidir.''diye bu sözden anladıgım vakti geldiğinde kışlıklar takılacak,yetmediği
    durumlarda da zincir ilave edilecek.

    kışları Erzurumda dolmuslar kaymaya baslayınca cogu zaman öndeki dolmus,otobüs neyse
    dokunarak duruyorlar.aynadan şöyle bir bakıyorlar genelde devam ediyorlar




  • fikir vermesi acısından aşagıdaki linkteki araçlar A/T tip lastik kullanıyorlar,

    ediz metinyoutube
    Ssangyong Actyon Sports - Hendek, Çiğdem Yaylası Çıkış Yolu 19 Şubat 2011
    http://www.youtube.com/watch?v=ep9dF3Bhyuw&feature=player_embedded


    http://www.youtube.com/watch?v=JNzpwMxfPiY&feature=player_embedded

    http://www.youtube.com/watch?v=WpIG7ycrH0Q&NR=1

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=s1KfTci0po0

    son videoda m/t olsaydı daha rahat cıkardı sanırım ama araçlardaki a/t lerde gayet başarılı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dnz60 -- 19 Eylül 2011; 14:46:52 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.