Şimdi Ara

lastik seçimi (extra load xl hakkında)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımızın üzerinde 225/45 r17 94h extra load (xl) kışlık lastik bulunmakta, alacağım yazlık lastik extra load olmazsa bu durum sıkıntı yaratır mı? Goodyear 225/45 R17 91Y Eagle F1 Asymmetric 5 lastik uygun mudur? Bu arada araç seat leon, ağırlık açısından değerlendirmek gerekirse diye belirteyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdincbz -- 8 Mayıs 2020; 15:0:44 >



  • Xl olan lastiklerin taşıma kapasitesi daha yüksek hocam. Daha yüksek kapasite = daha sık ve sağlam radyal tel ve daha sert yanaklar demek.

    Aracın ağırlığına ve yükleyeceğin ağırlığa bağlı. Virajlarda ağırlık tek tarafa bindiği için ben yüksek kapasiteli lastik tercih ediyorum. Lastiğe binen yük limitini 1 kg geçince lastik anında patlamaz ama virajda ani bir harekette yanaktan gidebilir lastik.

    Ayrıca otomobilde XL lastik olması enteresan. XL'yi ben kamyonette kullanıyorum Leon otomobil sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Xl olan lastiklerin taşıma kapasitesi daha yüksek hocam. Daha yüksek kapasite = daha sık ve sağlam radyal tel ve daha sert yanaklar demek.

    Aracın ağırlığına ve yükleyeceğin ağırlığa bağlı. Virajlarda ağırlık tek tarafa bindiği için ben yüksek kapasiteli lastik tercih ediyorum. Lastiğe binen yük limitini 1 kg geçince lastik anında patlamaz ama virajda ani bir harekette yanaktan gidebilir lastik.

    Ayrıca otomobilde XL lastik olması enteresan. XL'yi ben kamyonette kullanıyorum Leon otomobil sonuçta.
    lastik seçimi (extra load xl hakkında)

    Hocam xl yanak çok yaygın otomobillerde de. Üstteki görsel pirelli nin bir lastiği örnek için attım.

    Bu arada xl yanak çok da elzem bir şey değil diye düşünüyorum.




  • Goodyear ın yanak konforu fazla , 215-50-17 tabanda aynı araçta 4 defa lastik yardık.Daha sonra aynı araca XL Falken zx-914 taktık.Bir defa kaldırıma sürtmeden dolayı yarıldı.Yani özetlersek hem viraj kabiliyeti hemde yanak sağlamlığı açısından XL lastik almanız önerilir.
  • xl seçeneği varsa tercih edilmeli. hemen hemen aynı fiyata kalın taban ve yanak alıyorsun.

    tabandan delinme ,yanaktan yarılma, balon yapma, virajda yanağa binme vs risk çok daha az,

    istenirse performans veya ekonomi için yüksek basıncta da kullanma imkanı var ve belki tek dezavanatajı kalın yanağın biraz konforsuz olması.
  • Sahsim adina tercih etmem xl lastikleri.Tangir tungur çukurlara girmiyorsaniz normal lastik size direkt konfor olarak geri döner.

    Bmw nin runflat olanlarindan sonra normal lastige gecen araclardaki konfor ise gece ile gunduz kadar fark yaratiyorki xl bu dueumun soft versiyonu.

    Ben tts icin lastik degistirirken mich.den sport v.5 e gecisimde xl den normale gecis yapip farki fazlasi ile hissetmiştim.

    İlaveten su an iyi fiyatlara satilir iken g.y.assy.5 f1 cok iyi bir tercih olur.
  • Riske girmemek adına alınabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.