arkadan çekişli araçlar, önden çekişli araçlardan neden daha az lastik sesi alır ? Bunu teknik açıklaması nedir ?
ben böyle birşeye dikkat temedim şimdiye kadar ama bana söyle geliyor:
önden çekişlilerde motor ve diğer tüm aktarma organlarıyla beraber sürücü de önde olunca tabi daha fazla hissediyordur ama bu sadece aktarmayla ilgili değil. burda esas kriter izolasyon. örneğin ne hikmetse japonlar bu işi bi türlü beceremiyorlar (son nesil corollalar ve auris hariç)
Rüzgar önden arkaya doğru olduğundan. Rüzgar ses dalgalarını da alıp götüryor. Ancak çeki olan tekerde neden daha fazla ses oluyor onu bilemiycem.
benim toyotadan önce 98 model şahinim vardı ve o araçta en büyük şikayetim motor sesi idi, lastik sesi falan hiç aklıma gelmezdi çok azdı. toyotayı aldım bu seferde lastik sesi sorun aldı, motor sesi hiç yok. kız kardeşim neden aldın bu arabayı dedi, şahin daha sessizdi dedi (haklıda) arkadan çekişli araçlar kesinlikle lastik sesini çok az alıyor ve teknik açıklamasını bilmiyorum doğrusu
önden çekişlilerde teker yere daha fazla basıyor ondan olabilir. ya da arkada hiç bir şey yok, her şey önde diferansiyel vs ondan olabilir.
ama bence en büyük neden(şahin, doğan saymaz isek), arkadan itişli araçlar daha kaliteli oluyor. günümüzde arkadan itişli olup, sokakta gezen araçlar belli, mercedes, bmw, chrysler var en çok başka pek kalmadı sanırsam. onlarda renault, fiat, , ford, opel vb. gibi firmalar gibi maliyetten kurtarmak için oradan buradan çalmadıklarından yalıtım vs. daha iyi yok edebilirler sesi.
99 model corollamın performansı sürüşü falan çok iyi fakat en nefret ettiğim şey çukurlarda konsolun kucağıma oturacak gibi ses yapması ve mıcırlı yoldaki uğultulu ses. Gerçi bora da sürdüm uzun zaman ama borada mıcırlı olyun sesi tok bi ses ama benim corollada araç içinde yankı yapıyor.
Fakat dümdüz fıstık gibi bir asfalta çıktın mı ne ses var ne başka bişey taş gibi Bide bizim ülkemizin yolları iğrenç araba dayanmıyor . Öyle iğrenç yollar varki sanki arabanın tüm vidaları gevşiyor gibi gelio adama.
quote:
Orjinalden alıntı: tilt2
arkadan çekişli araçlar, önden çekişli araçlardan neden daha az lastik sesi alır ? Bunu teknik açıklaması nedir ?
ilk önce ,böyle birşey var mı gerçekten
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
quote:
Orjinalden alıntı: tilt2
arkadan çekişli araçlar, önden çekişli araçlardan neden daha az lastik sesi alır ? Bunu teknik açıklaması nedir ?
ilk önce ,böyle birşey var mı gerçekten
var gerçekten öyle bişey, arkadaşda bmw vardı onda lastik sesi yok sayılır, külüstür şahinde şahinde azdı daha ne diyeyim
acaba genelleme yapmak doğru mudur ,bu araçtan araca izalosyon ile alakalı değil midir?
quote:
Orjinalden alıntı: utkucay
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
quote:
Orjinalden alıntı: tilt2
arkadan çekişli araçlar, önden çekişli araçlardan neden daha az lastik sesi alır ? Bunu teknik açıklaması nedir ?
ilk önce ,böyle birşey var mı gerçekten
var gerçekten öyle bişey, arkadaşda bmw vardı onda lastik sesi yok sayılır, külüstür şahinde şahinde azdı daha ne diyeyim
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
acaba genelleme yapmak doğru mudur ,bu araçtan araca izalosyon ile alakalı değil midir?
quote:
Orjinalden alıntı: utkucay
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
quote:
Orjinalden alıntı: tilt2
arkadan çekişli araçlar, önden çekişli araçlardan neden daha az lastik sesi alır ? Bunu teknik açıklaması nedir ?
ilk önce ,böyle birşey var mı gerçekten
var gerçekten öyle bişey, arkadaşda bmw vardı onda lastik sesi yok sayılır, külüstür şahinde şahinde azdı daha ne diyeyim
peki şahinde izalasyon yoktu ! (4 sene şahin kullandım, herşeyini çok ii bilirim)
şahsi görüşüm ön çekiş arka çekiş farketmez lastik sesi yol asfaltı ve aracın izalosyonuyla alakalıdır.Vitesi boşa attınız mı tüm araçlarda çekiş aynı olur.Geriye sadece lastik ve rüzgar sesi bir de rölantide çalışan motorun gürültüsü kalır.
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
şahsi görüşüm ön çekiş arka çekiş farketmez lastik sesi yol asfaltı ve aracın izalosyonuyla alakalıdır.Vitesi boşa attınız mı tüm araçlarda çekiş aynı olur.Geriye sadece lastik ve rüzgar sesi bir de rölantide çalışan motorun gürültüsü kalır.
evet boşa atmak ii fikir. Benim araba da da önden çekişli olmasına rağmen hiç lastik sesi yok. Bide öndeki lastikler önemli. Benim kiler michelın. Önceden bristone varken çok az vardı. şimdi bristoneler arkada ve arkadan öne göre az bişy fazla ses geldiğini söleyebirim.
Tanıdıklarımın toyota mazda gibi araçlarında da önden ilginç bi şekilde fazla lastik sesi geldiğini hissettim. Ama opel woksvagen de reno da benimkiyle aynı..
Şahin de o kadar motor sesi geliyorki lastik sesini duyamıyoruz. Ondan olabilir. Daha iyi arabalar arasında karşılaştırma yapsak daha mantıkı olur sanki.
Arkadaşlar selam, Çeki diye tabir edilen lastiklerden daha fazla ses gelmesi, Tork olarak nitelendirdiğimiz kuvvettir. Malumunuz , Tork gücü motorun yere uyguladığı kuvvetten mütevellittir ki bu nedenle canlı tekerlerin olağandan daha fazla ses oluşturmasının sebebidir.. Bilginize..
bence tamamen izolasyon meselesi araç bu konuda eksik ise içeri motor sesi de lastik sesi de rüzgar sesi de girer. ve devir saati ne kadar sağa yatarsa motordan da o derece ses gelir.bana göre büyük hacimli motorlara sahip araçlarda bu sıkıntı en asgari seviyededir.(Dizeller hariç)
etkenleri sıralaycak olursak *lastik deseni *asfalt *eğer jan eğri ise yine uğulutu türünden bir ses yapar * birde çekiş arkada olunca sesde arkada olur ve biz ileri gittiğimzden dolayı seside arkada bırakmş oluyoruz ama ön çekerde sürekli ses bizim üzerimzden geriye doğru gidiyor.
quote:
Orjinalden alıntı: osman1571
etkenleri sıralaycak olursak *lastik deseni *asfalt *eğer jan eğri ise yine uğulutu türünden bir ses yapar * birde çekiş arkada olunca sesde arkada olur ve biz ileri gittiğimzden dolayı seside arkada bırakmş oluyoruz ama ön çekerde sürekli ses bizim üzerimzden geriye doğru gidiyor.
lastiğin markasıda önemli yılıda önemli ayrıcada kışlık lastikler daha cok ses yapıyor
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme