Şimdi Ara

Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
475
Cevap
8
Favori
115.841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: caution

    evet higway dostum..servisi en son ana kadar aramam (ekranı cizgiler kaplamadıkça)..biliyorsun genelde bir alt segment panelleri veriyor tnb..o yuzden ellerinde ne mal var ne yok takip etmekle gececek onumuzdeki aylarım..agustosa kadar vaktim var ..belki sv led leri ucuzlar kaparım bi tane ..[(cok zor hayal gibi tabi ] ii tarafından bakıyorum..ya agustostan sonra cıksaydı ...

    Gayet mantıklı dostum. Sony'de geçerli değiş işte bu. Çünkü yeni tv vermiyorlar. Ön paneli değiştiriyorlar. Dolayısıyla beklemenin anlamı yok. Ama TNB değişim yaptığı için mümkün olduğu kadar geciktirmek avantajlı olur. Ayrıca dediğin gibi o zamana kadar doğru dürüst modelleri çıkar piyasaya, belki...

    Buna rağmen insan yine de korkuyor. O kadar çok değişim yaptı ki adamlar..."Yeter uleenn! ocağıma incir ağacı diktiniz. Bundan sonra değişim meğişim yok; tamir edecez" derler diye. Gerçi öyle olsa bile belki iyi olur ya, ben kullanmadığım için fazla bilmiyorum ama siz kullanıcıların albani hoca başta memnuniyeti bu alternatifin bile iyi olabileceğini insana düşündürtüyor.

    evet dostum bakalım zaman ne gostericek..inşallah bu işin sonunda üzülmeyiz..bu arada senin panel degişince garanti yenilenicek mi acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caution


    evet dostum bakalım zaman ne gostericek..inşallah bu işin sonunda üzülmeyiz..bu arada senin panel degişince garanti yenilenicek mi acaba?

    Yok dostum. Sadece serviste geçen süreyi ilave ederler; o kadar...

    Dün akşam aklıma bak ne geldi. Dedim bu çizgi çıkma olayı tv'nin çalışma süresi ile birebir ilintili ise gece-gündüz açık kalsın ki 2 sene dolmadan tekrar arıza versin. Şimdiki panel 14 ayda bozuldu. Biraz fazla çalıştırsam 10 ayda bozarım gibi geliyor bana...*

    *Not: Şaka...(Sony'nin elemanları okur mokur da, biz işimizi sağlama alalım.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: caution


    evet dostum bakalım zaman ne gostericek..inşallah bu işin sonunda üzülmeyiz..bu arada senin panel degişince garanti yenilenicek mi acaba?

    Yok dostum. Sadece serviste geçen süreyi ilave ederler; o kadar...

    Dün akşam aklıma bak ne geldi. Dedim bu çizgi çıkma olayı tv'nin çalışma süresi ile birebir ilintili ise gece-gündüz açık kalsın ki 2 sene dolmadan tekrar arıza versin. Şimdiki panel 14 ayda bozuldu. Biraz fazla çalıştırsam 10 ayda bozarım gibi geliyor bana...*

    *Not: Şaka...(Sony'nin elemanları okur mokur da, biz işimizi sağlama alalım.)

    insan boyle hadiselerle karşılaşınca her türlü havadis geciyor insanın aklından..kendimi senin yerine koymama gerek yok anlamak icin bunu ..bende boyleyim şu an:)




  • Garanti süresi "bir defa başlar" ve o da panelinizi "ilk aldığınız" tarihtir!!!(bu kural dünyanın her yerinde böyledir!)

    Bu işte "uzatma" filan oynanmaz ve maç direk 24 ayda sona erer

    ++

    Highway güzel bir noktaya parmak basmış ama,onun tahmin ettiği yada söylediği gibi değildir!

    Modüller bir defa satın alınır,takılır ve sorun çıkarsada(TV üreticileri bazında)aynen "ellerinde patlar"
    Örneğin sizlerin Modül hataları 24 aylık sürede,Modül değişimi gerektiriyorsa bu TV yi üretenin elinde kalıyor!!!

    Her zaman yazdığım üzere her işte bir Risk ve buna göre bir Kar Marjı vardır,panel işinde de verdiğiniz beden Modül+Marka
    içindir!!!üreticinin cebinden giden paralarda aslında bir şekilde sizden alınmaktadır,heriflerin yine cebinden gitmez!!

    Adam maliyetini hesağladıktan sonra Risk+Marka+Kar v.s koyarak ve bunun "ince ayarınıda" yaptıktan sonra sende aldığı para
    zaten bu kabil değişim v.s durumunda onu etkilemez,bunlar ince hesaplardır,sonuç olarak herifin cebinden aslında
    hiç bir şey çıkmadığı gibi Kar+Risk bedeli ile zaten sende bunun fazlasınıda aynen alıyor!

    Birde hepinizin bildiği gibi üreticinin Modül/TV değişim riskide 24 aydır,bunu yırttımı herifler olay bitmiştir,para tamamen KAR olarak
    ona kalır sen istersen ondan sonra yaptır(parasıyla ki kimse yaptırmıyor!! veya kaldır at,heriflerin umurunda olmaz,zaten
    böyle bir durumda sana bir tane daha panel satıp tam duble KAR edecektir

    ++
    Örneğin AUO/CMO/CPT/QDI/Hannstar/Quanta v.s(hepsi Taiwan lıdır bunların)sadece Modül üretirler ana üreticilere ve ve bütün diğer
    TV/Monitör v.s üretenlere ve malı satarlar olay biter;bozuk/defolu/çizgili cart-curt artık ne çıkarsa;bunu alanın elinde patlar!!

    Geri iade diye bir olay bu işte söz konusu değildir!

    ++



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albani -- 31 Ekim 2009; 20:48:14 >




  • 4077 Sayılı

    TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'la ilgili olarak



    Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik


    Garanti ve Tamir Süresi
    Madde 6 — Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.

    Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.

    Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

    Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.

    Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı–üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
    Kaynak: Resmi Gazete, 13 Haziran 2003-25137




  • Caution dostum geçmiş olsun , aslında bir bakımada sevindim ya garanti bitiğinde bu çizgi çıksaydı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am@deus

    Caution dostum geçmiş olsun , aslında bir bakımada sevindim ya garanti bitiğinde bu çizgi çıksaydı

    saol dostum evet haklısın hem üzücü az da olsa sevindirici yönü var bu olayın..risk altında hissetmek kotu ...
  • caution

    abi geçmiş olsun.garinti bitmeden böyle kötü bir olayla karşılaşman da insanın yüreğine su serpmiyor değil.

    tv leri gantisi bitince bozulanlar ne haldelerdir düşünmek bile istemem
  • HiGHWAYMOUSE

    hocam serüvenini zaman buldukca takip ediyorum.

    garantisi bitipte modülleri bozulanları gördükce duydukca sizinki gibi garantisi devam eden vakalara fazla üzülmüyorum artık

    sence bu lcd plazma teknolojisi tamamen rayına oturmayacak mı?kafam karıştı iyice
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecarus_

    HiGHWAYMOUSE

    hocam serüvenini zaman buldukca takip ediyorum.

    garantisi bitipte modülleri bozulanları gördükce duydukca sizinki gibi garantisi devam eden vakalara fazla üzülmüyorum artık

    sence bu lcd plazma teknolojisi tamamen rayına oturmayacak mı?kafam karıştı iyice


    albani hocanın dediği gibi artık lcd ve plazma teknolojisi uzatmaları oynuyor. OLED, FED vs. çıkınca ne olur bilemiyorum ama lcd ve plazmalar için artık fazla birşey beklememek gerekiyor.

    Teknolojinin gelişmesi öyle bir durum oluşturduki tüm ürünler tek kullanımlık oldu. Yani kullan bozulunca at... Benim bu aralar notebook da bozuldu. Garantisi bitti. Geçen gün M.köye servise götürdüm 60tl. sadece teşhis için para istedi; yaptır veya yaptırma. Sorun anakart kaynaklı ise 200-300 dolar daha alırız dediler. Satsam 300 TL. etmiyor. Tabi yaptırmadım.

    Bu tip örnekleri çoğaltabiliriz: TV'den tut cep telefonuna, ondan notebook'una...Hatta arabalar bile ona doğru gidiyor. Bırak büyük bir kazayı şöyle orta halli bir kaza yapsan hemen perte çıkıyor araba. Çünkü sigorta yaptırmaya kalksa veya sen, arabanın ederinden fazla tutuyor. Halbuki arabanın %80 i sağlam.

    Hadi bunlar bir tarafa bozulmasa bile çarklar öyle hızlı dönüyor ki zamanımızda, ister istemez seni yeni ürün almaya zorluyor. İmkanı olan herkes bak görürsün garanti bitmesini bile beklemeden yeni cihaz almaya koşacak veya araştıracak. Elindeki cep telefonu işini çok rahat görmesine rağmen aman 3G si de olsun aman kamerası bilmem kaç piksel olsun vs. diye değiştirenler gibi.(Bunun içinde ben dahil çoğunluk var.)

    Maalesef lüks ihtiyaçlar artık zaruri mamelesi görmeye başladı. İşte bu da bereketsiziği doğuruyor. Bir adam 10 adam kuvvetinde çalışacak ki bu ihtiyaçlara yetişsin. Yetişemeyince de mutsuzluk hatta "başkasında var bende yok.." şikayetleri başlıyor.

    Neyse kısa kesiyorum. Laf lafı açtı, konuyu sosyal boyuta taşımışım...

    Edit: Hp'nin klavye azizlikleri. Ahh ulen IBM neredesin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 1 Kasım 2009; 15:25:25 >




  • HiGHWAYMOUSE

    üstad düşüncelerine söylediklerine katılmamak mümkün değil.

    benim bir atımlık cepanem var o yüzden çok bekledim.bundan dolayı ince eleyip sık dokuyorum.mesela senin gibi bu teknolojiye emek vermiş kişilere''ya hocam çevrenizde bozulmadan uzun süredir lcd veya plazma tv kullanan var mı?''diyede sorasım geliyo dedim ya tek mermim var .

    sosyal konuda da doğru noktalara temas etmişsin abi

    mesela bir evde bir kişinin çalışmasıyla rahat yaşam sona erdi artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecarus_

    HiGHWAYMOUSE

    üstad düşüncelerine söylediklerine katılmamak mümkün değil.

    benim bir atımlık cepanem var o yüzden çok bekledim.bundan dolayı ince eleyip sık dokuyorum.mesela senin gibi bu teknolojiye emek vermiş kişilere''ya hocam çevrenizde bozulmadan uzun süredir lcd veya plazma tv kullanan var mı?''diyede sorasım geliyo dedim ya tek mermim var .

    sosyal konuda da doğru noktalara temas etmişsin abi

    mesela bir evde bir kişinin çalışmasıyla rahat yaşam sona erdi artık.



    Eğer tek atımlık kurşunun varsa ve aldığın cihaz garantisi bittikten sonra bozulduğunda bütçeni alt üst edecekse dostum, asla en iyisi olsun diye çok para verme. İnan...sen A modeli yerine B modeli daha iyiymiş diye 2 katı para verirsin ama o iyilik sana ancak %3-5 yansır. Ve diyelim 2-3 sene sonra aldığın bu A modeli bozuldu; yenisini alacaksın. İşte sadece A ve B arasındaki fiyat farkına B'den daha iyisini alabilmen büyük ihtimal dahilinde olur.




  • doğru anlamışmıyım?

    1)B alacağıma A dan iki tane alma şansım var.2)Ne alacaksan mutlaka kendi bayisinden al.3) Yanında bu konada iyi olan birisiyle git.4)buna rağmen olumsuzluk yaşarsan asla üzülme!!.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecarus_

    doğru anlamışmıyım?

    1)B alacağıma A dan iki tane alma şansım var.2)Ne alacaksan mutlaka kendi bayisinden al.3) Yanında bu konada iyi olan birisiyle git.4)buna rağmen olumsuzluk yaşarsan asla üzülme!!.

    Bu kadar şeyi ne zaman söylemişim yaw...

    1. maddeye cevabım: Yukarıda yazdım aslında ama, bu tabi şartlarını senin benim gibi zorlayarak alanlar için geçerli. Adamın bütçesi geniştir. Şimdi bu adama da "git ucuzunu al demek" olmaz. Bunun kararını herkes kendisi en iyi verir.

    2. Bu doğru sayılır. Ama yine de içinin rahat olması için yeterli değil. Örneğin: Clouding sorunu çıksa, yerinden almam farketmiyecek Sony ile mahkemeik olacaktım.

    3. Buna fazla katılmıyorum. Yani... mağazaya girdikten sonra örümcek ağına yakalanmışsındır zaten. Debelenmen boşuna...Ama öncesinde forumlarda vs. bir ön araştırma yapmak faydalı tabii...

    4- Bu doğru. Tarık bin Ziyad'ın kendi adını taşıyan "Cebel-i Tarık" boğazını geçip İspanya kıyılarına ayak bastıktan sonra "Bu yolun dönüşü yok" olduğunu askerlerine gösterebilmek için gemileri yaktırması gibi arkana dönüp bakmayacaksın bu işte. En dandik tv'de alsan o "Benim için en iyisi bu" diyeceksin. Tv'de hata aramayacaksın. Çünkü en iyisinde bile hata ararsan bulursun. Bozulursa da bozulur. "El inen gelen düğün bayram..." demiş atalarımız. Bozulmayan mı var sanki...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 1 Kasım 2009; 16:17:37 >




  • ecarus iyi dileklerin icin teşekkür ederim..sevgili higway ile bahsettiginiz gibi en kral model bile garantisi süresi icinde kral bu panel dünyasında....
  • caution rica ederim.evet dediğin doğru buna rağmen çok para dönüyo bu işte.hayırlısı...
  • HiGHWAYMOUSE güzel bi kurgu hayrılısı ile şu bayramı bi atlatalım.

    bu oled,fed nedir hocam lcd ve plazma tvlerden farklı bir teknoloji mi kullanılıyor?
  • Merhaba,

    Silinmiş olan bu konuyu, yeniden değerlendirilmesi talebi geldiği ve genel bilgiler de barındırdığı için, kural dışı mesajları sildikten sonra yeniden yayına aldım.

    Ancak belirtmek isterim ki, konuda onlarca mesaj silindi. Bu durumu bir istisna olarak dikkate alın lütfen. Konunun yeniden değerlendirilmesi talebi geldiğinde bu kadar kural dışı mesaj olacağını tahmin etmemiştim; etseydim, muhtemelen konuyu silinmiş olarak bırakırdım.

    Sanıyorum burada, imzamda linki bulunan "Forum Kuralları"nda madde 16'nın yorumlanmasında önemli bir fark var. Özet yapmak gerekirse, genel bilgi alışverişinin ötesinde bir marka, servis vb. ile yaşanan sorunların, süreçlerin forumda belirtilmesi kural dışı olarak değerlendiriliyor.. Örneğin bu konuda, bir panel arızasında hangi adımların izlenmesi gerektiği (mümkünse isim belirtilmeden) konuşulabilir. Ancak markaya, firmaya özgü mesajlar yazılmaya başlanırsa, akabinde gelen mesajlar dolayısıyla konu kural dışı hale geliyor.

    Bu gibi durumlarda genelde "burası forum değil mi, tabi ki bilgi alışverişi yapacağız; yaşadığımız sorunlardan ve gelişmelerden diğer üyeleri haberdar edeceğiz" tepkileri veriliyor. Kendi açınızdan haklı olabilirsiniz. Bununla beraber, takdir edersiniz ki forum kuralları rastgele yazılmıyor; her kuralın bir geçmişi, bir amacı var. Örneğin markalar, firmalar hakkında yazılan mesajlar dolayısıyla forum yönetimi sıkıntı yaşayabiliyor; bunun birçok örneği mevcut.

    Belirttiğim hususlara özen göstereceğinize eminim. Anlayışınız için teşekkürler, iyi forumlar.




  • Teşekkürler signore hocam...

    Aslında başlık da değiştirilse, şöyle daha az tahrik edici mi veya dikkat çekici mi diyeyim; hale getirilse, hatta "Arıza halinde takip edilmesi gereken prosedürler..." veya benzer bir şekle çevirilse daha iyi olmaz mı?

    Çünkü birisi gelip "ben falanca marka hakkında konu açtım silinmiş, ama Samsung'la ilgili olan duruyor..." gibi içeriğine doğru dürüst bakmadan şikayette veya serzeniştte bulunabilir. Halbuki konu içeriği Samsung'tan ziyade panel tv'lerde oluşan markadan bağımsız genel çizgi problemi ve değişim, onarım sürecini anlatıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecarus_

    HiGHWAYMOUSE güzel bi kurgu hayrılısı ile şu bayramı bi atlatalım.

    bu oled,fed nedir hocam lcd ve plazma tvlerden farklı bir teknoloji mi kullanılıyor?



    O işlerin piri albani hoca. Ona havale ediyorum...
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.