Merhaba arkadaşlar başlıktaki LG GN-M702HLHM model buzdolabını 2017 yılında 2950 TL'ye almıştım. Dün hiç bir sebep yokken bir anda soğutması durdu. Tamamen kesti soğutmayı. Wattmetre ile kontrol ettim prizden 2 watt elektrik çeker durumdaydı yani çalışmıyordu. Servis çağırdım, servis elektronik kartın arızalı olduğunu söyledi ve ücretinin 4700 lira olduğunu söyleyip 200 lira da kapora aldı. Servis yetkili LG servisi, LG üzerinden yönlendirterek çağırdım. Ancak kafamda çok deli sorular var. 1- Tamam ekonomi çok kötü durumda ama 2950 liraya aldığım buzdolabının sadece elektronik kartının 4700 lira olması? 2- Üst düzey sayılabilecek bilgisayar anakartlarının premium modellerinin başladığı fiyat aralığında, buzdolabını yönetmekten mesul dandik anakartın 4700 lira olması? 3- Elektronik kartın bozuk olması durumunda ön paneldeki ayar düğmelerinin de çalışmaması gerekmez mi? Hygiene fresh, express freeze, derece artırma azaltma gibi işlev tuşları ve led ekran çalışıyor gibi görünüyordu soğutma işlemi çalışmasa da. 4- Çalışan kartı alıp bozuk kart ile değiştirmeyeceklerine dair güvenim de yok, aklıma gelmedi bir kağıt vs de almadım parçayı alıp gittiklerinde. Teknik bilgisi veya benzer servis tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim. 5 yıllık buzdolabında böyle bir maliyetle karşılaşmaktan ötürü aşırı canım sıkıldı.. |
LG GN-M702HLHM Teknik Servis Maliyet Konusunda soru
-
-
Tekelcilik ve marka.
Şöyle örnek vereyim arçelik beko en baba çamaşır makinesi kartı 1000tl. Samsung mesela 10 yıl eskisinin makinesi anakart 1500tl. O da servis kendi payını koymazsa.
samsung anakart yapmamış bildiğin eziyet. İyi mi kötü mü? masraf çıkınca pek iyi olmuyor.
Marka açısından düşünürsem dolar onların ülkesinde 16tl değil. Dolayısıyla pahalı oluyor çünkü dövizle alınıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miyamoto Musashi -- 5 Haziran 2022; 18:44:40 > -
Hocam cevabınız için çok teşekkür ederim. Şuan yetkili servis tarafından dolandırıldığımı düşünüyorum sebeplerini açıklayayım.
1- Yukarda da söylediğim gibi anakart bozuk olsaydı işlev tuşları ve ekranında çalışmaması gerekirdi diye düşünüyorum ama adam kartın bozuk olduğunu iddia edip aldı gitti.
2- Akşamına test kartı ile gelip motor bozuk mu ona bakacağım dedi. Test kartı ile gelip motorda bozuk dedi. (Motor garanti kapsamında 10 yıl).
3- Motor bozuk olmasına rağmen ısrar edip anakartın da bozuk olduğunu söyledi. Bugün arayıp tamir de edilemeyeceğini ve ücretinin 4700 TL olduğunu söyledi.
4- Farklı LG servisleri ile görüştüm ve genel merkeze şikayet bıraktım dönüş bekliyorum. Farklı servislerin söylediği motor zaten garanti kapsamında değişiyor, 1000 lira işçilik ücreti dahil anakart ve motor hepsini değiştirsek totalde ödeyeceğiniz para 3000 TL olur dedi. (Max 3000 lira işçilik dahil nereye 4700 nereye, üstelik belki üstüne yüzsüzlük yapıp işçilikte isteyecek devamında ) Elektronik kartı neden alıp götürdüğünü zaten anlamadık dedi diğer servisler. Normalde biz önce motora bakarız. Çünkü genelde kartta sorun olmaz motorda olur. Önce motor kontrol edilir dedi. Kart zaten bence kesinlikle bozuk değil. ( İşlev tuşları ve ekran tam fonksiyonel çalışıyor )
5- Diğer servisler tüm işlemleri evde gerçekleştirdiklerini söylerken, benim servis kartı aldı gitti, üstüne şimdi buzdolabını da alacağım diyor siz 4700 ü ödedikten sonra atölyede işlemi yapılacak diyor.
Yaptıkları ne insanın aklına yatar hareketler, ne de diğer servislerin verdikleri bilgilerle örtüşüyor. Ulaşabildiğim kadar LG Genel Merkez ile koordineli götürmeye çalışacağım işi. Bakalım LG Marka olarak müşterisini çakallara yem mi ediyor yoksa arkasında mı duruyor ürünlerinin göreceğiz. Muhtemelen bu saatten sonra benim kartım bozuk olmasa bile bana bozuk bir kart getirip al bu senin kartın diyecek.
Aksiyon alma anlamında tavsiyesi olan arkadaşlar varsa ekstra tavsiyelerini de bekliyorum. Tüketici mahkemesi, karakol, LG genel merkez vb her türlü yolu denemeye kararlıyım.
-
Makine soğutmuyor kart bozuk demek zaten saçmalık.
Önce motora bakarsın çalışıyor mu? 10 yıl garantili motorlar ise 10 yıl garantilidir arıza halinde motor garanti dahilinde değişir. Maalesef tamirciler tarafından dolandırılan insanlar oluyor. Her tamirci böyle olmasa da bir kısmı bu şekilde.
Benim evime gelse kart arızalı dese, odunla kovalar, servise mail atar ve şikayet ederdim.
4700tl kart mı olurmuş? giriş seviye notebook 4000tl
Bu işte başka şeyler var.
Ben sadece kart neden pahalı kısmına değindim diğer mesajımda.
Motora bakıldı mesela motor bozuk dersin, değişir düzen tutmaz karta bakarsın ya da taktığın motor arızalıdır. Yani motor ve kart bozuk demek üstelik önce kart bozuk diyerek sonra motora yönelmek şüpheli olmuş. Çünkü zaten motor arızalı ise kartı değiştirince müşteriye motor da arızalı demen lazım. Gittiler baktılar kart sağlam eeee motor değişecek, fatura edecek çünkü motorda sorun var hmmm dedi. Dur dedi test edeyim motorda bozuk diyeyim. Tam planlayamamış... ya da bu şekilde yedirdi birilerine gerek duymadı...
bilemiyorum belki ikisi de arızalı görmeden ne diyeyim ancak pis kokular geliyor. Anlattıklarınıza göre işlemlerin sırası yanlış.
Bence direkt yurt dışı lg ye de mail atın. Kaldırın ortalığı ayağa. Uzak bir yerden başka bir tamirci çağırıp tespit yaptırın.
Çünkü servisçiler yakın tamircileri de tanırlar.
-
Nerden tutsam elimde kalıyor hocam zaten. LG Müşteri hizmetlerine şikayet kaydı bıraktım. Twitterdan ayrı yazdım tonlarca şey. Haftasonu girdi araya. Pazartesi, Salı, dönüş olmazsa yurtdışı LG aklıma gelmemişti onlara da yazacağım. Çok teşekkürler hocam. Düşündükçe hırsımdan çatlayacak gibi oluyorum. Teşekkür ederim derdimi paylaştığınız ve ilginiz için.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X