Arkadaşlar, HDD üzerinden Dolby Vision destekli film veya dizileri açarken yaşadığım problemi video ve fotoğraflarla LG destek bölümüne ilettim kendileri uzman ekiplere ilettiler ve bana teknik destek kaydı açtılar. Servisten beni aradıklarında durumu anlattım buna bizim yapabileceğimiz bir şey yok cihazınızı alacağız atölyede incelenecek denildi tabii ki böyle bir sebepten dolayı cihazımı vermeyeceğimi ilettim. Yani sorunun kaynağını gayet görsellerle iletmeme rağmen klasik Servis prosedürleri alıp inceleyelim gibi basit bir çözüm sunmaları ne kadar büyük firma olursa olsun hizmet aldığın servisler kadar büyüksün olayıdır... Halbuki bunu LG global yazılım departmanına ileteceğiz bir sonraki güncelleme ile düzeltilmesini umuyoruz demeleri bile benim için yeterliydi... Ne diyeyim inşallah binlerce kullanıcıdan birisi sesini LG ye duyurabilir ve sorunu çözüme kavuştururlar. Tüm sorunlar düzelirse zaten büyük bir faydası yoksa daha güncelleme yapmayacağım televizyona... |
LG OLED B9 Kullanıcıları (26. sayfa)
-
-
Filmi tekrar inddir ama farklı bir hddye at. Sorun hdd de
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar sizin tvde de açılınca ilk 10 dakika çıt, klik gibi sesler geliyor mu?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
kapanınca demek istemiş olabilir misiniz acaba? TV'yi kapatınca 5-10 dakika sonra genellikle ses geliyor bu arka planda piksel temizliği bittiğini gösteriyor.
-
Hayır o ayrı. Çalışırken oluyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İlk aldığım zamanlarda ben de o sesi duyuyordum. Ya artık olmuyor ya da alıştığım için duymuyorum. Akşam eve gidince biraz daha dikkat edeyim.
-
Kullanma kılavuzunda da yazıyor, ısınma ve genleşme kaynaklı sesler onlar.
B9PLA modelini kullanıyorum, önceki gün bir güncelleme daha geldi yazılım sürümü 05.10.15'e çıktı. Yine görünürde bir değişiklik yok. Güncelleme içerik bilgisini bulmak zor, bulduğum yerlerde ise küçük sorun giderildiği yazmaktadır.
TV'yi (HDMI ARC ile bağlı) soundbarla kullanıyorum. Güncellemeden sonra ses seviyesinin düştüğünü farkettim. Örneğin 15 ses seviyesi bana yeterli gelirken şimdi 20'ye kadar çıkarmam gerekiyor. Benim farkettiğim değişiklik şimdi bu...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tayaydin -- 9 Temmuz 2021; 11:52:51 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
ben hiç duymadım veya fark etmemiş de olabilirim.
-
05.10.15 güncellemesi geldi
-
Güncelleme geçen hafta gelmişti, üst mesajda yazmıştım yalnız farkettim ki versiyonu 05.00.15 olarak yazmışım, şimdi düzelttim.
Güncellemeden sonra ses seviyesinde ciddi bir düşüş farkettim. En az 5 birim daha kısık geliyor ses. Siz de kontrol eder misiniz?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bende bi sıkıntı yok yaz olduğu için pencereleri açıyorsanız ses dışarı dağılıyordur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
TV'nin kendi sesinde sorun olmayabilir. Uzun zamandır soundbarla kullanıyorum; soundbar herhangi bir güncelleme almadığı halde TV'ye gelen güncelleme sonrası ses kısık gelmeye başladı. Yazılımın HDMI bağlantıları ile ilgili birşeyler yaptığı kesin. Sürekli film izleyen biriyim, bâriz bir şekilde hissediyorum. Hatta soundbarın center hoparlörlerinden diyaloglar daha kısık gelmeye başladı. Bir ara TV'yi sıfırlamayı düşünüyorum, bakalım değişiklik olacak mı?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Olabilir sounbardada sorun olabilir ben ps5 kullanıyorum seste bir sorun yok o yüzden söyledim belkide yeni bir ayar gelmiştir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yeni nesil konsollara uyum adına C1 ve CX serisine güncelleme geliştirdiklerini okumuştum. HDMI 2.1 barındıran B9 için LG açıklama yapmamış ama ben umutluyum; o yüzden güncellemeleri daha detaylı takip ediyorum.
Bu arada hazır PS5 sahibi iken HDMI olarak desteklediği son özellikler nelerdir; test edebildiniz mi? Örneğin 4K, 120hz, VRR, HDR/Dolby Vision, Ray Tracing özelliklerinin hepsini aynı anda destekliyor mu?
Yalnız ben Xbox'cıyım 🙂 Şu an One X var ama ilerde Series X alabilirim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dolby vision desteklemiyor vrr güncelleme ile gelecek diğer tüm özellikler var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam sizinle TV Soundbar ve Xbox Onex sistemlerimiz birebir aynı galiba :) Kısık ses durumu Lg Sn11R soundbar a güncelleme geldikten sonra oldu. Tv için 120hz dolby vision desteği anladığım kadarıyla bizim TV lere gelmeyecek. Bizim TV lerin Hdmi bant genişliği 40 gbit diye hatırlıyorum. Yeni modellerde 48 diye aklımda kaldı. Bu yüzden 4k 120 hz Dolby Vision için bant genişliği yetmiyor galiba. Ancak şu da var ben söyle düşündüm. Series X aldık diyelim bu konsol basit oyunlar dışında 4k 120 fps oyun desteği yok. Konsolun gücüne göre de güncel oyunlar için çok zor görünüyor. Bence 4k 120 hz Dolby Vision bazı grafik kalitesi basit oyunlar için gelir. Zaten 4k 60 fps Dolby Vision da sorun yok bizim TV ler de.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Soundbar konusunda SN11R'yi takip ediyorum, bahsettiğiniz konudan bilgim var ama benim soundbar Samsung Q70R ve bu ara herhangi bir güncelleme almadı; kısılma TV güncellemesinden sonra oldu, o yüzden ısrarla TV güncellemesi üzerinde duruyorum. Uzun süre soundbarla kullandığım için de TV hoparlöründen gelen sesle yorum yapamıyorum. HDMI ARC üzerinde bir yazılım düzenlemesi yapmış olabilirler.
Diğer konuda HDMI 2.1'e sahip olduğu ve net bir açıklama olmadığı için ben hâlâ ümitliyim; bakalım önümüzdeki günler ne gösterecek.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Benim tv Sony vx8 e bağlı 200x2 sesi biraz fala açsam camları aşağı indirir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Sounbara geçmeye degermi. Memnun musun. Benim set bu aslında çok memnunum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Red_devil33 -- 10 Temmuz 2021; 21:27:32 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X