LG OLED Kullanım, Kontrol ve Yardımlaşma Konusu (5. sayfa)
-
-
bx 55
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam hangi tarihte aldınız siz?quote:
Orijinalden alıntı: DeeD
bx 55 -
2 ay oldu
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
Hocam garanti uzatması yapabilirsiniz toplam 5 yıla çıkarabilirsiniz isterseniz eğer.quote:
Orijinalden alıntı: DeeD
2 ay oldu -
-
Dostum lg benim böyle bir garantim yok diyor?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Burası da diğer Lg konuları gibi satış yeri olmaya başladı. Neyse Oled kullanıcıları için bir tavsiyem daha var: altyazı rengini gri yapın, beyaz renk altyazı gözünüze flaş gibi çakıyor ama gride bu sorun yok. 5 dakikadan sonra alışıyorsunuz.
-
Hocam özelden iletişime geçerseniz detaylı bilgi vereyim size.quote:
Orijinalden alıntı: DeeD
Dostum lg benim böyle bir garantim yok diyor? -
Konuya naçizane bilgim dahilinde bir açıklık getirebilmek isterim. Ben aslında satıcılar tarafından kullanılan "ek garanti" ve "garanti uzatması" jargonunun çok yerinde olmadığı görüşündeyim. Belki de amaçlanan bu, fakat kağıt üzerinde aynı şey değil. LG Türkiye size öyle söylüyor, teknik olarak da doğru söylüyor. Zira sizin bu tarz bir ürünü satın alırken tüketicinin korunması hakkında kanun ve garanti belgesi yönetmeliği uyarınca sahip olduğunuz asgari iki yıllık (örneğimizde iki yıl) garantiniz mevcuttur. Bu garanti de pek tabii uzatılabilir ama burada uzatılan bu değil. Bu garanti kural olarak 2 yılın sonunda kendiliğinden sona erer. Bu garanti süresi içerisinde garanti kapsamı içindeki hususlarda müşterinin seçimlik hakları olur ve LG Türkiye'nin anlaşmış olduğu yetkili servislerden (LG Türkiye Websitesinde unvanları yazar bu firmaların) ürününüz garanti kapsamında değişim/tamir olur. Tam koşulları görmek için garanti şartlarını güzelce okumak gerekir.
LG ürünlerini satan LG tarafından yetkilendirilmiş bayiler ise örn. LG Brand Shoplar, Vatan, Mediamarkt vs. vs. kendileri müşterilere +3 yıllık özel paketler satarlar bu garanti üzerine. "Bu paketlerin hukuki niteliği garanti ile aynı değildir!" bunun altını çizmek lazım. Örneğin ben Burak Bey'den televizyonumu satın aldım ve +3 yıllık da garanti uzatması altında bir "garanti sigortası" satın aldım. kısacası ürünüm 2 yıl garanti bitiminden sonra +3 yıl boyunca sigortalanmış oldu ve belirli başlı durumlar halinde bazı haklarım oluyor. Burada da sigorta poliçesini iyi bir şekilde okuyup anlamak lazım. Burak Bey bunu forumda hepimize "o 3 yıl içinde panelinizde yanma vs. olursa panel değişimi yapıyoruz" şeklinde beyan etti ve biz de kendisine ve Koç Pazarlamaya güveniyoruz. Zira burada bir sürü kişiyle kendisi bire bir ilgileniyor sağ olsun ve biz de TV'mizi satın alırken kendisini ve Koç Pazarlamayı tercih ettik. Bu satıcılar açısından da baya avantajlı bir şey, zira henüz risk gerçekleşmeden (garanti süreniz dolmadan bu koruma başlamıyor) belki de risk hiçbir zaman gerçekleşmeyecekken peşin para kazanıyorlar. Farklı bir sektörde çalışıyorum ve biz de yurt dışından ithal ettiğimiz çok pahalı bir ürünü (rüzgar türbini) müşterilerimize satıyoruz. Kar marjımızın büyük bir bölümünü ise ek olarak sattığımız bakım anlaşmaları oluşturuyor.
Burada +3 yıllık uzatma satın alıp o süre zarfında bundan faydalanmış arkadaşlarımız varsa kendileri bize deneyimlerinden bahsedebilirler ve bu fevkalade yol gösterici olur. Kısacası LG'nin size öyle bir garanti yok demesi teknik anlamda ve hukuken doğru bir açıklama. Bu kapsamda eğer bayi +3 yıl içerisinde ürününüze müdahalede bulunmak isterse (tamir/değişim) bunu kendi anlaşması olduğu (LG Türkiye'nin değil, bayinin kendisinin) üçüncü parti şirketler tarafından yapar. Bu üçüncü parti şirketler de pek tabii LG Türkiye'nin anlaşmalı olduğu resmi bakım/onarım şirketleri olabilir. Umarım biraz açıklık getirebilmişimdir. Eksikler olabilir, daha bilgili deneyimli arkadaşlar tamamlarlar. Saygılar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Beygirbey -- 5 Temmuz 2021; 15:27:30 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: BeygirbeyKonuya naçizane bilgim dahilinde bir açıklık getirebilmek isterim. Ben aslında satıcılar tarafından kullanılan "ek garanti" ve "garanti uzatması" jargonunun çok yerinde olmadığı görüşündeyim. Belki de amaçlanan bu, fakat kağıt üzerinde aynı şey değil. LG Türkiye size öyle söylüyor, teknik olarak da doğru söylüyor. Zira sizin bu tarz bir ürünü satın alırken tüketicinin korunması hakkında kanun ve garanti belgesi yönetmeliği uyarınca sahip olduğunuz asgari iki yıllık (örneğimizde iki yıl) garantiniz mevcuttur. Bu garanti de pek tabii uzatılabilir ama burada uzatılan bu değil. Bu garanti kural olarak 2 yılın sonunda kendiliğinden sona erer. Bu garanti süresi içerisinde garanti kapsamı içindeki hususlarda müşterinin seçimlik hakları olur ve LG Türkiye'nin anlaşmış olduğu yetkili servislerden (LG Türkiye Websitesinde unvanları yazar bu firmaların) ürününüz garanti kapsamında değişim/tamir olur. Tam koşulları görmek için garanti şartlarını güzelce okumak gerekir.
LG ürünlerini satan LG tarafından yetkilendirilmiş bayiler ise örn. LG Brand Shoplar, Vatan, Mediamarkt vs. vs. kendileri müşterilere +3 yıllık özel paketler satarlar bu garanti üzerine. "Bu paketlerin hukuki niteliği garanti ile aynı değildir!" bunun altını çizmek lazım. Örneğin ben Burak Bey'den televizyonumu satın aldım ve +3 yıllık da garanti uzatması altında bir "garanti sigortası" satın aldım. kısacası ürünüm 2 yıl garanti bitiminden sonra +3 yıl boyunca sigortalanmış oldu ve belirli başlı durumlar halinde bazı haklarım oluyor. Burada da sigorta poliçesini iyi bir şekilde okuyup anlamak lazım. Burak Bey bunu forumda hepimize "o 3 yıl içinde panelinizde yanma vs. olursa panel değişimi yapıyoruz" şeklinde beyan etti ve biz de kendisine ve Koç Pazarlamaya güveniyoruz. Zira burada bir sürü kişiyle kendisi bire bir ilgileniyor sağ olsun ve biz de TV'mizi satın alırken kendisini ve Koç Pazarlamayı tercih ettik. Bu satıcılar açısından da baya avantajlı bir şey, zira henüz risk gerçekleşmeden (garanti süreniz dolmadan bu koruma başlamıyor) belki de risk hiçbir zaman gerçekleşmeyecekken peşin para kazanıyorlar. Farklı bir sektörde çalışıyorum ve biz de yurt dışından ithal ettiğimiz çok pahalı bir ürünü (rüzgar türbini) müşterilerimize satıyoruz. Kar marjımızın büyük bir bölümünü ise ek olarak sattığımız bakım anlaşmaları oluşturuyor.
Burada +3 yıllık uzatma satın alıp o süre zarfında bundan faydalanmış arkadaşlarımız varsa kendileri bize deneyimlerinden bahsedebilirler ve bu fevkalade yol gösterici olur. Kısacası LG'nin size öyle bir garanti yok demesi teknik anlamda ve hukuken doğru bir açıklama. Bu kapsamda eğer bayi +3 yıl içerisinde ürününüze müdahalede bulunmak isterse (tamir/değişim) bunu kendi anlaşması olduğu (LG Türkiye'nin değil, bayinin kendisinin) üçüncü parti şirketler tarafından yapar. Bu üçüncü parti şirketler de pek tabii LG Türkiye'nin anlaşmalı olduğu resmi bakım/onarım şirketleri olabilir. Umarım biraz açıklık getirebilmişimdir. Eksikler olabilir, daha bilgili deneyimli arkadaşlar tamamlarlar. Saygılar.
Ben de tam bu yüzden bilinir tekno-marketler yerine Burak Bey'den alışveriş yapmayı tercih ettim. Kurumsal firmaların uzattığı garanti süreleri belli başlı sorunları kapsıyor. Burak Hoca'mın belirttiğine göre; bizim yaptırdığımız ek 3 yıl sigortalama işlemi biraz daha farklı ve daha garanti. Cihazı sigortalatıyorlar anladığım kadarıyla. Bu da teknik olarak herhangi bir sorun ayrımı yapmaksızın hata varsa bedeli karşılığı neyse ona denk geliyor. Panelse panel, ürünse ürün değişimi şeklinde sorunumuz olursa giderilir.
Forumda da 4. / 5. yılında TV'si yenilenen arkadaşlara denk gelmiştim. (Bu arkadaşların cihazları da zaten eski / hassas OLED'lerdi) Yeni nesil cihazların artık daha dayanıklı olduğu belirtiliyor. Bakalım.
-
merhabalar arkadaşlar 65bx televizyonumun digiturk yayınlarını izlerken haberturk cnnturk gibi altta akan yazı gecen kanallarda titreme bulanıklık sorunu yaşıyorum yardımcı olursanız sevinirim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ps5 için LG c1 oled almayı düşünüyordum ancak ekran yanığı gibi sorunlar açıkçası beni biraz korkuttu, LG'nin miniled modeli satışa çıkıyormuş, onu beklemeye karar verdim, bakalım oled'e yakın bir performans verebilecek mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
https://www.youtube.com/watch?v=hZ88uTF-9Vg&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: digi_boy2006
Ps5 için LG c1 oled almayı düşünüyordum ancak ekran yanığı gibi sorunlar açıkçası beni biraz korkuttu, LG'nin miniled modeli satışa çıkıyormuş, onu beklemeye karar verdim, bakalım oled'e yakın bir performans verebilecek mi?TV Oyun için sadece OLED önerilir.
GAMING MODE açılınca local dimming algorithm girer ve siyah tonunu göremezsiniz yada input lag tavan yapar.
ADDED HDR INPUT LAG eklenir ve daha niceleri..
Kısacası konsol oyunculuğu ve PC oyunculuğu TV için SADECE OLED de mantıklıdır çünkü Pixel response time 0.1ms dir
-
quote:
Orijinalden alıntı: Burak_Keskin06
Hocam başarılı bir ürün alın, ne aldığınızı bilmek sizin hakkınız
Alıntıları GösterBaşarılı olduğunu biliyorum hocam size şaka yapıyorum Ankara da yaşasaydım sizin dükkan dan çıkmazdım.
-
TellyDanyoutubeLG OLED C1 Dimensions 09:00 Turning the TV on 10:50 Normal TV Content 16:13 4K HDR Video Content 18:51 Building the stand 05:50 New LG Magic Remote 03:40 LG OLED 55C1 unboxing, setup, TV content demo and 4K HDR demo footage. Dimensions of pedestal stand, TV and VESA mount dimensions. Credit to www.aegir.co.uk for the opportunity.https://www.youtube.com/watch?v=BtrUi4oX9gk&feature=youtu.be
-
Benim gönlümde oled'den yana ancak zamanla oluşabilecek bu sorunlar beni korkuyor açıkçası, çünkü ben TV'yi sadece oyun amaçlı değil uydu ve film için de kullanacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam gördüğüm kadarıyla forumda henüz genel bir kanıya varabileceğimiz kadar bir yanık vakası ortaya çıkmadı yeni serilerde. Tabii bu, riskin 0 olduğu anlamına gelmez. Dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Burada kullandığımız rodaj ayarlarından tutun, cihaz garanti süresinin bitimi için satın alınan ek korumalar (içerikleri iyi bilinmeli) ve kendi tavsiyem, içeriği iyi bilinen bir konut sigortası yaptırılması gibi... Burada gözlerimizi kapayıp uçurumdan aşağı atlamıyoruz OLED alarak, riskler var ama bilinçli davranmaya çalışıyoruz ama korkularınız anlaşılabilir bence de :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Beygirbey -- 6 Temmuz 2021; 9:29:37 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X