Şimdi Ara

LG televizyonlardaki akıcılık farklılığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nedense LG marka TV'lerde görüntü akışında beni rahatsız eden bir şeyler var. Bunu tam olarak ifade edemiyorum ancak sanki görüntüler birden hızlanıyor ya da yavaşlıyor gibi. Yakınlarıma sorduğumda çoğu kişi bu farkı hissedemiyor. Acaba benim gözümde mi bir sıkıntı var yoksa LG'lerde bir farklılık mevcut mu?



  • Senin gözü,bilakis çok daha iyi;ya da bazı konular da "işi biliyorsun" dolayısıyla bahsettiğin "smooth-motion" sorununu görebiliyorsun!

    -Sürekli böyle oluyorsa;bunun kısa tanımı işlemci "stabilitesi" bozuk demektir!(marka dan bağımsız olarak neredeyse tüm paneller de böyle olur/olabilir)

    -Motion ayarlarının tümünü de denesen genel de bir işe yaramaz;zaten motion ayarları da hikayedir>>>SW den destekli duruma müdahale işlemidir ama stabilite bozuksa
    zaten ayar tutmaz!

    -Ama en önemlisi panelin olası bir HIZ problemi olmasıdır ki LGE paneller bu konuda en sorunlu panellerdir çünkü standard/normal Latency değerleri oldukça yüksek dir(input-LAG)
    buna yukarı da yazdığım stabilite bozukluğu da eklenirse hem ayar tutmaz hem de smooth resim akışı olamaz! çünkü aldığı emirleri tam zamanın da ve olması gereken hız da
    işleyemiyor,İşlemci ve gecikmeler dolayısıyla bahsettiğin sorun ortaya çıkıyor!

    -Diğer ana sebeb ise işlemcideki Cadence(ritm algılama) ve özellikle Pull-down(aşağı ölçekleme) sorunu ve PAL yayın sistemine olan uyumsuzluğu sebebiyle,ritm bozulması
    yaptığı veya ölçekleme de doğru yapamadığı için yine bahsettiğin sorunu yapar/yapacaktır!

    Bunlara ek olarak özellikle 1080p/24fps işlemin de>>>ritm algılama çok daha zordur;bu konuda en iyi panel Sony lerdir gerek Cadence gerekse de 24fps uyumu olarak
    Sony Engine sistemi en başarılısıdır!

    Not;panelinin Seri/Model/ebat durumunu yazmamışsın ama bahsettiğin olay da aslın da "genel bir sorundur" her panel için

    Bir de şu videoyu indir ve dene;

    http://rg.to/file/39ccc34956f081160a5d9fb96d0ed338/Motion-inputlag.rar.html

    -Bu ara da bahsettiğin sorun her içerik de mi oluyor yoksa daha spesifik olarak şu içerikler de bu içerilerdemi oluyor??
    bu da durumu farklılaştırır!! tam nerede oluyor smooth-motion sorunu sen de?


    ++

    Saygılar

    CAN




  • albani kullanıcısına yanıt
    Detaylı açıklama için teşekkürler. Bunun modelle ya da içerikle alakası olduğunu düşünmüyorum. Örneğin geçen teknosaya gittiğimde LG, Samsung ve Philips hatta Sony marka televizyonlara baktım. Bir tek dikkatimi çeken LG oldu. Aynı şekilde amcamların evinde de LG led tv var onlarda da yerel kanallar dediğim şekilde gözüküyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amewrika

    Detaylı açıklama için teşekkürler. Bunun modelle ya da içerikle alakası olduğunu düşünmüyorum. Örneğin geçen teknosaya gittiğimde LG, Samsung ve Philips hatta Sony marka televizyonlara baktım. Bir tek dikkatimi çeken LG oldu. Aynı şekilde amcamların evinde de LG led tv var onlarda da yerel kanallar dediğim şekilde gözüküyor.

    bende hem sony hem de lg tv var. dediğin gibi lgde akıcılık sorunu mevcut. ancak evde sadece ben farkediyorum bu sorunu. sonynin görüntüsü resmen akıyor. (bravia engine pro)

    yalnız bu sorun sadece lgde değil pasif 3d kullanan panellerin hemen hepsinde var. aktif 3d kullanan panellerde gerek donanımsal frekansının yüksek olması gerekse çipsetlerinin iyi olması nedeniyle bu sorunu görmüyorum.




  • 1-"smooth-motion" sorununun 3D active veya passive ile hiç bir alakası yoktur! daha doğru bir ifadeyle smooth salt bir 3D nin nasıl işlediği sorunu değildir!

    2-smooth sorunu genel de tüm paneller de olur! ancak insan gözü bu akıcılığı belli bir yere kadar anlayabilir! ancak paneli teste aldığımız zaman,smooth olarak kağıt üstünde yine sorun çıkıyor,neyseki
    insan gözü bunları görmüyor

    Örneğin pixel-tabanlı olduğu için bu paneller bir CRT gibi sıfır latency olmadığı için her zaman smooth akışı zaten sorun olur!

    Ancak SW den bu sistemi en iyi çalıştıran Sony lerin Engine larıdır(hele de Chipset Tosh ise o zaman daha iyi oluyor! örneğin PS3/4 de Tosh Chipsetlidir)

    3-ilk msg da yazdığım gibi bu sorunun ana başlangıcı "ritm algılama"(Cadence)tutmadığı için ve hep geriden geldiği için(milisaniyelik ve çok düşük değerler olsa bile,sorun biraz fazla ise
    insan gözü bunu görmektedir) ritm algılamadan sonra ise karelerin işlenmesi(veya sanal kare ilavesi)hepsi ayrı işlemler olduğu için bir zaman kaybıdır Processor için!
    Örneğin bura da devreye giren "aşağıya-ölçekleme"5>4/4>4/5>5 gibi)işlem doğru çalışmaz veya aksar veya gecikme yapar v.s

    Sonuç;Cadence veya Cadence+Pull-down(veya az da olsa sadece Pull-down)>>>> doğru ve stabil işlemiyorsa=bahsettiğiniz akıcılık sorunu ortaya çıkar!

    4-Geçmiş tecrübelerden yola çıkarak(1999 dan itibaren) TFT-LCD ler de

    A-Cadence işlemin de en iyisi Sony lerdir (ancak her Sony tabiki böyle değildir! ama çoğunlukla bu konuda yine de en iyisi Sony lerdir)

    B-Pull-Down işleminde ise en iyisi her zaman Toshiba lardır (zaten bu sistemin ilk bulucusu ve uygulayacısı da Tosh dur!)

    5-Bu ara da bütün bunların panelin Hz veya RT gibi değerleriyle de zerre kadar alakası yoktur!
    örnek;panel 50Hz olur(True) ama süper smooth motion yapar!
    örnek;panel "sallama" bilmem kaç HZ olur ama motion ciddi sorunlu olur!

    ++




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albani


    Bir de şu videoyu indir ve dene;

    http://rg.to/file/39ccc34956f081160a5d9fb96d0ed338/Motion-inputlag.rar.html



    45 sn bekleme süresi sonunda video indirme linki , yeri, çıkmıyor, video indirilemiyor
  • yaw ben de bu tür yüklemeler için sürekli Premium hesabım olması sebebiyle,linkler haliyle hep çalışıyor ve bunun linki de şu anda açıktır,ancak bu Siteler ücretsiz d/l ler da bazen böyle
    arızalar çıkartıyorlar+

    siz bana bir server belirleyin yeniden oraya yükleyeyim zaten 17mb lık bir video

    CAN++
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • daha önceki yazımda bahsettiğim gibi bu sorun pasif 3d kullanan sistemlerin hemen hepsinde var. pasif 3d olduğu için değil. zaten öyle bir söylemde de bulunmadım.

    panel frekansı düşüklüğü ve işlemcisinin görece olarak daha alt segment olması nedeniyle. pasif 3d kullanan sistemlerde panel frekansı genelde 50hz ve işlemci çekirdeği ve veriyolu düşük oluyor.ancak aktif 3d kullanan panellerin donanımsal frekansı min. 200hz olduğu ve bu tvlerin işlemcileri 2-4 çekirdekli olduğu için izlerken sorun görmüyorum.

    muhalefet olmadan önce doğru okuyun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 7 Ağustos 2014; 16:52:33 >
  • o zaman iyi seyirler+



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albani -- 7 Ağustos 2014; 19:24:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albani

    yaw ben de bu tür yüklemeler için sürekli Premium hesabım olması sebebiyle,linkler haliyle hep çalışıyor ve bunun linki de şu anda açıktır,ancak bu Siteler ücretsiz d/l ler da bazen böyle
    arızalar çıkartıyorlar+

    siz bana bir server belirleyin yeniden oraya yükleyeyim zaten 17mb lık bir video

    CAN++

    stutterı indirdim.teşekkürler.


    Motion-inputlag ile stutter verileri aynı mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albani

    1-"smooth-motion" sorununun 3D active veya passive ile hiç bir alakası yoktur! daha doğru bir ifadeyle smooth salt bir 3D nin nasıl işlediği sorunu değildir!

    2-smooth sorunu genel de tüm paneller de olur! ancak insan gözü bu akıcılığı belli bir yere kadar anlayabilir! ancak paneli teste aldığımız zaman,smooth olarak kağıt üstünde yine sorun çıkıyor,neyseki
    insan gözü bunları görmüyor

    Örneğin pixel-tabanlı olduğu için bu paneller bir CRT gibi sıfır latency olmadığı için her zaman smooth akışı zaten sorun olur!

    Ancak SW den bu sistemi en iyi çalıştıran Sony lerin Engine larıdır(hele de Chipset Tosh ise o zaman daha iyi oluyor! örneğin PS3/4 de Tosh Chipsetlidir)

    3-ilk msg da yazdığım gibi bu sorunun ana başlangıcı "ritm algılama"(Cadence)tutmadığı için ve hep geriden geldiği için(milisaniyelik ve çok düşük değerler olsa bile,sorun biraz fazla ise
    insan gözü bunu görmektedir) ritm algılamadan sonra ise karelerin işlenmesi(veya sanal kare ilavesi)hepsi ayrı işlemler olduğu için bir zaman kaybıdır Processor için!
    Örneğin bura da devreye giren "aşağıya-ölçekleme"5>4/4>4/5>5 gibi)işlem doğru çalışmaz veya aksar veya gecikme yapar v.s

    Sonuç;Cadence veya Cadence+Pull-down(veya az da olsa sadece Pull-down)>>>> doğru ve stabil işlemiyorsa=bahsettiğiniz akıcılık sorunu ortaya çıkar!

    4-Geçmiş tecrübelerden yola çıkarak(1999 dan itibaren) TFT-LCD ler de

    A-Cadence işlemin de en iyisi Sony lerdir (ancak her Sony tabiki böyle değildir! ama çoğunlukla bu konuda yine de en iyisi Sony lerdir)

    B-Pull-Down işleminde ise en iyisi her zaman Toshiba lardır (zaten bu sistemin ilk bulucusu ve uygulayacısı da Tosh dur!)

    5-Bu ara da bütün bunların panelin Hz veya RT gibi değerleriyle de zerre kadar alakası yoktur!
    örnek;panel 50Hz olur(True) ama süper smooth motion yapar!
    örnek;panel "sallama" bilmem kaç HZ olur ama motion ciddi sorunlu olur!

    ++

    özel mesajdan sordum cevap vermedin. (konuyu okuyanlara zorunlu açıklama; ben Sn. Albani'nin panel hakkındaki bilgisine saygı duymakla birlikte, modüller, şirketler, firmaların sahip olduğu teknoloji ve patentler hakkındaki görüşlerinin tamamen uydurmaca olduğunu düşünüyorum. görüyorum. alttaki mesajım buna istinadendir.)

    o nedenle buradan da sorayım:

    işlemci stabilitesi nasıl bozuk olur? hangi yöntemle (teknik olarak) anlaşılır?

    bir paneli teste aldığımız zaman smooth sorunu kağıt üstünde nasıl görünüyor? hangi testte görünür? smooth sorunu olan panelin test dataları ile olmayan panelin test dataları arasındaki farklar nelerdir?

    PS3 de tosh,sony ve IBM ortaklığındaki sti tarafından üretilmiş cell işlemci kullanılır. cell işlemcinin fikir babası ise tosh değil ibm'dir. PS4deki işlemcinin ise tosh ile alakası yoktur. amd jaguar işlemcidir. yanlış bilgi vermeyelim.

    bahsettiğin bu "işlemler" sw tabanlı olursa nasıl çalışır? hw tabanlı olursa nasıl çalışır? aradaki farkı teknik ve detaylı şekilde anlatabilir misin?

    pull-down işlemi nedir? nasıl çalışır? toshiba bu sistemi ne zaman bulmuştur? hangi ürünlerinde uygulamıştır?

    hakaret edersen şikayet ederim.




  • İşlemci stabilitesi;senin anlayacağın dille anlatayım da o zaman belki anlarsın,teknik yazınca uzun veya
    anlamıyorum diyorsunuz!

    A-her türlü resim akışı panel de kendisini belli eder,biraz dikkatli göz de bunu şak diye anlar
    örneğin burada bahsi geçen smooth akımı gibi!

    Böyle bir paneli cihaza bağlayıp da test etmeye de gerek yoktur!

    Smooth dışın da,hıza bağlı her türlü işlemler(latency nin yüksek olması)resim de bir şekilde belli olur
    kaldıki ort.bir panel de bu değer min.60/80ms dir!!

    B-Teknik olarak hem ilgili osilatör bağlantısı hem de paneller için kullanılan bir kaç gecikme değerleri
    veren(üreticilerin buradaki verileri biraz farklı olsa bile yaklaşık aynıdır) ki bunlar üreticinin o seri için
    hazırladığı manual den bakılarak(veya bilinerek)değerler kontrol edilir

    kısa metodu ise,o panel için önceden verilen değerlere bakılarak test display den değere bakılır ve
    buna göre değerlendirilir

    C-stabilite bir Engine sisteminde ilk ve ana faktördür,bu saptığı zaman hıza bağlı bütün değerler
    aynen çuvallar(çoğu insan bunları görmese bile bilenler şak diye anlar yine)

    ayrıca stabilite bozuksa,görüntü ile ilgili tüm hıza bağlı işlemci değerleri de falso verir

    ++

    Smooth sorunu kağıt üstünden okunmaz çünkü "sıfırdır" yani üreticiye göre sorun hiç yoktur!
    (aslında vardır ama bunu "görmezler" daha doğrusu geçiştirirler!)
    Kullanıcı şayet şikayet ederse o zaman iki yol kalır geriye

    1-panel değişimi
    2-MB değişimi

    son ihtimal ise SW yeniden yüklenir(ama bu da genel de tam çözüm olamaz özellikle stabilite
    bozukluğun da ve o zaman da MB değişimi olur!

    Test içinse yine osilatörden,üretici değerleri alınır(zaten bunlar manual de vardır)pattern gönderilir
    ve grafikden okunur bunlar,zaten işin uzmanı değer grafik eğrisini bildiği için hemen teşhisi koyar!
    en fazla 20/30sn tutar bu işlem!!

    Daha sonra manual den rakamsal değere bakılarak bir daha ölçülür pattern verilerek.....

    Ancak bu işlemleri genel de hiç bir üretici(servis yapmaz çünkü bunlar panel üretim safhasında
    olur!! daha sonra bunlara bakılmaz hele hele bazı üreticiler de hiç bakılmaz!)

    ANCAK böyle bir stabilite sorunu ile gelen panel için ilk etap da üreticinin yaptığı daha pratik
    bir test vardır!

    A-BD ile görüntüyü izlemek;bunun için işin uzmanı çıplak gözle izleme yapar,"test cihazına"*
    gerek yoktur

    B-SD-DVD ile görüntü izlenir

    aksine bir şey olmadıkça iki cihaz referans alınmaktadır,BluRay(BD) ve DVDPlayer

    Test DATA ları diye bir şey olmaz!!! zaten bu DATA ları da üretici sana göstermez!!
    çünkü ona "sorun" diye diye gelen bir paneli(örneğin smooth-motion)servis veya daha çok
    merkez servis anlar-bilir ve duruma göre şayet panel garanti kapsamında ise yukarıda yazdım
    o işlemi yapar(değişim/MB değişimi veya duruma göre SW yüklemesi) başka bir şey teknik
    olarak zatan yapılamaz ama tüm bu işlemleri zate üretici kendisi yapar sana söylemez ki
    zaten neden söylesin!

    ------
    *Test cihazı=burasını iyi oku belki anlarsın! başkaları da çok iyi okusun da sonra ahkam kessin!

    >>Siz şayet bir paneli "Test cihazı" dataları ve buna bağlı bazı değerlere göre almak isterseniz
    bu dünya da böyle bir panel yoktur,"Pioneer" de dahildir buna!!!

    Diğer yandan;bu panelleri "İNSAN" izliyor ve insan gözünün limitleri vardır!!! şayet her şeyi test cihazından
    okuyup sorun var derseniz ki hepsinde vardır! o zaman yine panel alamazsınız!

    Dolayısıyla bu işin oluru veya kabul edilebilir düzeyi ise insan gözü limitleri dahilidir!!!!!!

    Sonuç olarak her panel ölçüm de hatalar verecektir,ya da en azından RGB+Luminance+secondaryCol.
    tamamen sapmış olacaktır ama insan gözü bunlar limitler içinde göremez!!

    O zaman test paneli soktuk ve ne netice çıkacak!

    Biz daha pratiği olarak "Prof.ISF" uyguluyoruz panele ve tüm değerler doğruya en yakın hale geliyor
    ama yine tam doğru olamıyor!

    Sen çok istiyorsan bana ulaş sana Calibrator arkadaşı hemen göndereyim??
    ------
    ANCAK,örneğin seri de bir genel stabilite ve bağlı olarak bir başka şeyler varsa bunu düzeltmek
    için ona göre örnekler alınır testler den ve bunlar ile gilgi bir grafik tablosu hazırlanır sonra bu
    uzman kurula gider,"sorun var" neticesi çıkarsa ondan sonra Processing birimine aktarılır(bunların
    hepsi ana merkez fabrikada yapılır!!) ve FW hazırlanır ayrıca bu bilgiler üreticiler için müthiş
    gizlidir ve dışarıya sızdırılmaz!!! dolayısıyla bazı durumlar da DAVA konusu olan(kullanıcı ile üretici)
    bütün bunların dışında sadece müşteri memnuniyeti kapsamında işlem yapılır ve neticede müşteriye
    değişim yapılır veya tamir yaplır daha olmadı parası geri verilir!

    Senin bu konular da zerre kadar bilgin olmadığı için sapma sapan ve bana hakaret eder gibi ya da alay eder gibi yazmana zaten bir şey demiyorum da millet anlasın diye bunları yazıyorum,çünkü soruların
    hemen hepsi ya yalnış ya da olmayan bazı şeyleri sormaktasın,çünkü bu işler senin düşündüğün
    gibi olmamaktadır!

    ++

    PS3/4 de Tosh Chipset kullanılmaktadır!! senin bahsettiğin IBM(daha sonra IBM/Sony/Tosh ortaklığı)
    ise CELLBroadBand dır! üreticisi(HW) Tosh dur,sen çok geride kaldığın için Tosh CELLTV(ZL1)den de
    bi-haber olduğun için,az oku ve incele bunları veya beni takip et

    CBE Sony nin Patentli ürünüdür ama bu üretmek de "marifet" istiyor!! işin Laboratuvar/Prototip
    aşaması başke seri üretim başkadır! bunu da Tosh üretiyor,Sony ye sormak lazım o zaman madem
    ürün elinde ise neden CELLTV yi üretemedi(yaw bunlar çok eski konular sen gerçekten acaip
    geriden geliyorsun,bir de akoujnca bir şeyler biliyormnuş gibi sapla samanıda harman edip aklınca
    bir şeyler saçamlıyorsun sadece!)

    ++

    Panelki Engine sistemi bir "pakettir" sana defalarca yazdım karıştırma PC işlerini şimdi,sen hem geridesin
    hem de böyle işleri birbirine karıştırarak doğru sorular da soramıyorsun,çnkü panel bilgin "sıfır"

    Chipset+HW=zaten üretici farklıdır(çoğunluğu hatta tamamı böyledir!!

    SW ise her üreticinin kendisi hazırladığı bir sistemdir!!!

    bunu her türlü paket olarak bir tek Pio hazırladı ama diğerleri 2 veya 3 ayaklı olarak çalıştılar!

    Zaten pratik de Engine panelde hazır geldiğinden dolayı(HW olarak dışardan+SW olarak ise ortak veya
    panelciden veya tam tersi geliyor) dolayısıyla sorun çıktığı zaman ya SW yeniden yükleniyor ya da MB değişiyor veya işlemci üreticisi ile oturup yeniden "düzeltme"(bug-fix)hazırlanıyor ama işlemci üreticisinin
    işi burada bitiyor çünkü bu sistem "pixel-tabanlı" bir Modül de çalışmaktadır ve işin bu kısmını işlemci üreticisi bilemez!! çözümü bulmak da panelciye kalıyor... sonrası ise meçhul

    Çünkü "işlemci" çok genel bir faktör,sizin bunu nerede ve hangi sistem de çalıştırdığınız önemlidir!

    Dolayısıyla siz bu motoru panel denen ağır sisteme takarsanız HIZ sorunu çıkıyor ilk etap da zaten
    en başta stabilite denen meret de işte bundan dolayı su koyveriyor,çünkü işlemci yetersiz kalıyor!
    özellikle TFT-LCD ler de(PDP ler daha iyi ama çok iyi değil)

    HW tabanlı "çok hızlı" işlemci pratik de yok(olan bire tek var o da CELLTV-Toshiba)Modülün çalışma
    prensibini bilmeyen adama bunu anlatmak çok zor,defalarca yazıyorum "pixel-tabanlı" diye ama hala
    uyanmıyorsun!

    Engine+Modül=bu ikiliyi iyi buluşturamazsanız her türlü HIZ sorunu çıkar(zaten burada konuştuğumuz
    tüm işlerin bizim lisanımızla adı "HIZ" dır Hız!!

    Bir bilgi daha vereyim,belki daha rahat anlarsın hem de basit anlatımla;Engine süper olsa bile Modül sistemi
    eski hatta çok eski!!

    ++

    Smooth-motion için de stutter/flickering/ve en önemlisi Cadence+PullDown=panelde en zor yapılan işlemdir! SEBEB;pixel-tabanlı ve AĞIR çalışan Modül yapısı!!!

    A-Ritm algılama=en önemlisi budur,smooth sorunu aslında bir tek bundan kaynaklanıyor!
    kısaca içerikdeki "her karenin" ritminin doğru algılanması ve buna göre tepki vermesi sistemine diyoruz
    "Cadence" diye!!

    Yine basit anlatımıyla Ritmin çok doğru algılanması da panelin doğrudan HIZ ile ilgilidir! Modül pixel
    tabanlı olduğu için buradan kaynaklanan gecikmeyi işlemcinin Cadence çalılması düzeltmelidir,dün
    yazdım bu konuda Sony ler en iyisidir diye!

    Pull-Down ise;aşağıya ölçeklemedir ama senin anladığın over/under-scan v.s işlemi değildir(belki böyle
    anlamış olabilirsin)

    İlk 5:5 PullDown bulunan panel de bizim eski efsane Tosh ZF355 serisidir! Model=2008
    Sen ciddi geriden geldiğin için 2008 ler de neredeysin bilemiyorum gari,ben o zaman hem TF hem de DH de bunları çok anlattım yaw çok, süper hızlı+süper smooth-motion dünyadaki ilk ve tek paneldir kendileri!

    Şu andaki diğer efsane Tosh SV685 de aynen böyledir!

    Burada karelerin ritm algılanması ile beraber,sanal kare ilavesinde hiç bir bozulma yapmadan
    örneğin 24fps de sorunsuz işlenmesi için ritmi tutturmak adına devreye giren işlemdir ama tekrar yazıyorum PullDown tek başına yeterli değildir ve en önemlisi hatta ilk önemli olan da "Cadence"
    dır,PD tek başına iş görmez!!

    Zaten bu işlem bize pratik de 24fps de yarayacaktır!

    ANCAK PAL-EU ile JAPAN/USA NTSC col.system arasında bir fark vardır!!

    NTSC de 60Hz dir
    PAL de 50Hz dir!!

    Mevcut panel sistemi ise(LCD/PDP) 60Hz üzerinedir veya bir diğer anlatımla PullDown işlemi
    NTSC daha doğru ve sorunsuz çalışırken,PAL tam tersine sorunlu çalışmaktadır=50/60Hz frekans
    farklılığı sebebiyle

    ANCAK bir panel NTSC ise ve Cadence+PullDown da çuvallıyorsa o panel beş para etmezdir çünkü
    belliki ciddi bir HIZ sorunu vardır(yüksek input-LAG üretiyor panel demektir!)

    ANCAK bir panel PAL ise bu durumda bu panel yukarıda verdiğim örneğe göre daha yavaş olacaktır NTSC panele göre!

    50/60Hz faktörü sebebiyle

    Bu bir algoritmik hesaplamadır,dikkat edersen yukarıdaki Tosh ZF355 örneğini bunun için vermiştim!!!
    çünkü 2008 de çıkan bu uygulama bugüne kadar hiç bir panel de adam gibi uygulanamadı!

    ANCAK bunun adına biz "soap-opera" effect diyoruz,bizim gibi HIZ manyakları için böyle sanal yani virtual işler bize uymadığı için "Native" değerlerden(ayarlardan) FILM izleriz ama bunun içinde panelin acaip hızlı olması gerekiyor!!

    Örneğin bahsettiğim ZF355 panelin başarısı ne Ritm algılama çok iyi olduğu içindir nede PullDown
    çok iyi olduğu içindir bu panelin esprisi aşırı HIZLI almasıdır(max.standard lag 33ms dir)
    günümüzde Native min.lag GAME Mode ile bile bu değerde değildir ya da min.33/35ms dir!!

    Diğer gördüğünüz LAG değerleri ise külliyen palavradır(utandıkları için düşük gösteriyorlar tabiki)

    PullDown nın aslın da ana esprisi;"sanal kare ilavesiyle" 2/3/4/5 gibi>>>"De-juddering" yapması içindir!
    yani takılma efektlerini(arada boşluk oluyor ve panel yeterince hızlı olmadığı için dolduramıyor)dolayısıyla
    virtual-frame-adding yapılması gerekiyor! ama bu da resmin 24fps org.içeriğini etkiliyor haliyle

    Judder her panelde vardır,zaten elinizdeki paneldeki "MotionFlow" veya adları markalara göre değişen
    Motion ayarları işte bu sanal kare işiyle vaziyeti kurtamak istiyor!

    NOT;5:5 PullDown illa devreye girmesi gerekmiyor,Tosh bunu buldu çünkü o yıllar da panellerin
    (Modül) ms cinsinden hızları yeterince iyi değildi!(Sharp AVS/Samsung S_PVA) dolayısıyla resim
    Judder yapıyordu(şimdi gerçi daha çok yapıyor paneller çünkü sisteme binen yükler aşırı olunca hızlar eskisinden daha düşük hale geldiler!)

    Böylece Tosh buluşu olarak geçen PD daha sonra herkes tarafından uygulanıyor ama netice çok iyi değil!

    Örneğin biz hiç bir zaman "en hızlı" içerikler de bile Motion ayarlarını açmıyoruz! çünkü gerek yok
    ne virtual ne de soap-opera efektlerine!! çünkü panel müthiş hızlı ve her şey bizde OFF dur

    Ama burada bahse konu olan "akıcılık sorunu" Cadence+PD ile ilgilidir=işin daha da gerçeği ise
    panel yeterince hızlı değildir(hem üzerindeki Modül hem de Engine sistemi)

    ++

    Tekrar yazıyorum bilgin sıfır,ayrıca forumda eski de değilsin ve "kasıtlı" yazdığını da biliyorum,ben TF/DH de senin gibi tiplerle çok uğraştım,bana hikaye gelirsiniz sizler
    kaldıki ben bütün bunları 9,5 sene içinde sanırım yüzlerce defa yazdım,şimdi de belki biraz utanırsın diye yazdım,bana hada sert yazdırma hele hele tehdit eder gibi
    "şikayet ederim" filan dersen,tam tepemi attırırsın,çok ağır küfür de ederim,ne korkum nede senin gibi tiplerden çekineceğim v.s bir şey var zaten adam olsan "şikayet ederim"
    diye yazarsın!!

    Bak iyi oku aykırı tip;beni tanıyan iyi bilir,Yöneticiler çok daha iyi bilir,adamlara defalarca yazdım "şutlayın beni" diye!! ama nedense şutlamıyorlar,benim göt korkum yok,atacaklar
    yok şikayet edileceğim v.s diye zaten dikkat edersen senede bir kaç defa ben 1 er aylık kafa iznine çıkarırım kendimi

    Şimdi bu msg ı iyi oku,aslın da sana basmalıydım kalayı ama hadi neyse,ama sen delikanlı isen aynen şikayet eti,yoksa hatırım kalır valla

    Sana son tavsiyem,paneller hk.adam gibi doğru bilgi edinmek istiyorsan msg larını takip etmen yeterlidir++

    Saygılar

    CAN++




  • yine bir dünya boş beleş yazı. nicelik çok ama nitelik yok.

    öncelikle ps3/4 konusuna gelelim. bak bakalım ps3 işlemcisi neymiş kim üretiyormuş.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_(microprocessor)
    üstelik bak bakalım kaynak kodları ve mimari yapısı kimdeymiş.
    http://www-128.ibm.com/developerworks/power/library/pa-cbea.html
    cell işlemci tosh, sony, ibm üretimi ama mimari ibm'de.

    ps4 konusundaki cehaletine bir şey demiyorum zira dünya alem biliyor artık amd jaguar işlemci kullanıldığını.

    önceki yazılarında gözle görülmese bile kağıt üzerinde sorun vardır dedin ben de sorun nedir nasıl tespit edilir dedim. sen de sorun yoktur dedin...

    işlemcinin algoritmasını soruyorum sen hikaye anlatıyorsun. alo kod yaz algoritma yaz diyorum. bu ahkamları kesmen için algoritmayı bilmen lazım.

    tekrar söylüyorum. panel fabrikası montajında çalışmışsın. panel konusunda bilgi sahibisin. ama bildiğini iddia ettiğin teknik detaya hiç bir şekilde hakim değilsin.

    motor ustası abs modülünün nasıl çalıştığını bilmiyorsa sen de modül, firmalar, çalışma prensibini bilmiyorsun. sadece sallıyorsun insanlar da bilmedikleri için bir şey diyemiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 8 Ağustos 2014; 17:24:51 >




  • albani kullanıcısına yanıt
    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOODTEACHER -- 16 Ağustos 2014; 13:28:02 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.