Şimdi Ara

LoL'ün Dotadan Eksikleri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
140
Cevap
0
Favori
6.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu dediklerin olsaydı bu seferde OMG LoL DotA'nın aynısı bu kadarmı özentilik olur OMG OMG derdiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tholan

    Dota dan gelen adamların anlamadığı nokta, karşı takım adamlarını kastırmamak için ypaılcak tek şeyin creeplerini çalmak olduğunu düşünmeleri. Ayrıca, Alistar ve/ya Cassiopeia gibi bi champ alırsın tryn hiç bir şey yapamaz. :)

    Mage'lerin Auto atkları kulelere vuruyor, sadece champlere ve creeplere vurmuyor ki, vurmaması çok daha iyi. Physical dmg atan Mage mi olur allaha sen.

    Arkadaşlarına pot verebilmek bence de olabilmeli ama olmaması büyük bir eksik değil yani. Hayvan olmaması da büyük bir eksik değil, deny yok çünkü. Base gidince adamın creeplerden exp almanı engellemek için kendi kulesinden açılması gerekiyor.

    DotA da ki kulelerin de şaka olduğunu biliyoruz.

    LoL'deki modlar kısıtlı doğru da, 2 oyunun da gelişimine harcanmış süreleri kıyaslarsan o birazcık doğal gelir bana. Ki Dominion konusunda baya umutluyum ben.



    Uzun lafın kısası, Oyunun eksikleri var, ama artıları çok daha fazla Bana göre. Ama oyunun değiştirdiği mekanikleri, sistemleri sevmeyebilirsin. Oyun tarzına uymuyodur. O zaman gidersin DotA oynarsın. Seven 15milyon diğer insan ile Riot games yoluna devam eder.


    -Hack yok demek zaten, public oyunlarda herkes eşit oynuyor öyle adam seni ezince hack'e bağlıyamazsın beceriksizliğini kabullenmek zorunda kalırsın demek. Aslında bunu kabullenemeyen insanlar, işte o karakter güçlü bu karakter güçlü gibi şeyler diyor da aldırmıcaksın onlara. Çünkü o karakter daha güçlüyse ve senin seçtiğin karakter en güçsüz falan sa onu seçmek için sebebin yok, seçtiysen daha güçlüsün kestin demek saçmalık yani-




    Adamı dışarı çıkarmaktansa deny olayı çok daha fazla beceri isteyen bi durum. Ki yani lolde iki tarafın heroları birbirine yakınsa her türlü eşit kasarsınız bi taraf çok fazla noob deglse çünkü çoğu hero en başta (en azından 3 lvl. olana kadar) tam performans gösteremez. Ama Dota'da öyle değil çünkü olay tamamen last hit üzerine kurulu. Sen deny yapmayı biliyosan karşıdakıni ezersin yani hero farkı illa ki olucaktır ama last hiti bilen earlyde kasar.

    Bu göreceli bi kavram sonuçta. Dotada mageler düz vurmak zorunda sonuçta ap diye bişey yok. LoL'ün de sistemi buna pek uygun değil bunu eksiklik değil farklılık olarak kabul edebiliriz.

    Zaten demişşin ama olay sadece pot basmak değil. Daha önce de yazdım tekrar yazmama gerek yok sadece dost heroların takım içi etkileşimi çok az diyorum.

    Dota'daki kuleler Lol'deki ne göre daha güçsüz olabilir ama yani özellikle oyun başı gayette damageleri var. Bu oynayan kişiye göre değişir. Yani ben mesela turret dive yapmayı seven bi insanım (gayet heyecanlı bi olay bence sana hem kule hem adam vuruyo slow stun yiyebilirsin manan bitebilir vs benim çok hoşuma gider) ve bu lolde daha az mümkün oluyor dotadakine göre. Ama kulenin sana vurması biraz şans işi olduğundan arada sinir etmiyor da değil.

    Dominiondan ben de umutluyum bakıcaz görücez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *HardCore*

    Bu dediklerin olsaydı bu seferde OMG LoL DotA'nın aynısı bu kadarmı özentilik olur OMG OMG derdiniz.


    Bunu dememiz için oyunun HoN gibi olması lazım. (%99.9 çakma) LoL sonuçta bir sürü yenilik getirmiş oyuna ama yani dotadan başka özellikler de alabilir. oyun daha zevkli bi hale gelirse kimsenin bi şikayeti olmaz bence. tabi ki her değişikliğin seveni sevmeyeni de olucaktır.
  • Anlayabildiysem istediğin şey genel olarak Custom game için bile olsa elinde seçme şansının olması. Onu normal game zorlamak zorunda değiller yani, ama custom game'de deny açmak falan olması ihtimali fena olmazdı ya da ölünce gold düşmesi falan.

    Tabi ki en mantıklı çözüm o olur, oynamak isteyen adam o odaya girer Deny'la oynar. İstemeyen adam başka Custom game seçer Denysız oynar. Ama geliştiren takım pek kaliteli değil malum yavaş yavaş daha iyiye gidicektir custom game seçenekleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tholan

    Anlayabildiysem istediğin şey genel olarak Custom game için bile olsa elinde seçme şansının olması. Onu normal game zorlamak zorunda değiller yani, ama custom game'de deny açmak falan olması ihtimali fena olmazdı ya da ölünce gold düşmesi falan.

    Tabi ki en mantıklı çözüm o olur, oynamak isteyen adam o odaya girer Deny'la oynar. İstemeyen adam başka Custom game seçer Denysız oynar. Ama geliştiren takım pek kaliteli değil malum yavaş yavaş daha iyiye gidicektir custom game seçenekleri


    Aynen öyle mesela customa koyduktan sonra 30 lvl olanlar arasında bi anket yaparlar ve normal game modu olarakta koyabilirler. bende yaklaşık 1 yıl lol oynadım ama dotadan sonra zevkli gelmedi bana. lol daha güzelleştirirse ben de lol oynarım yani lol oynamıcam diye bişey yok.




  • Bence de Dota daha güzel de,dotada müthiş uçuk şeyler var.Lolde olsa MULTIMEGAHYPERINCREDIBLEOP olacak herolar.La bi kere Bash diye birşey var oyunda,evlerden ırak.Slardar,DarkTerror 5 kişinin araya bir giriyor hepsini temizleyip full canla çıkıyor.Ondan sonra Dota'da AP kasılamaması kötü,o yüzden oyunda zaman geçtikçe çoğu mage damage kasmaya başlıyor ki bazı magelerin dpslerden fazla damagei var bknz.Pugna,FurionDota daha zordur ve daha çok teamplay ister.En önemlilerinden biri de bundaki feed tryndaya falan benzemez,ya da jaxe.BroodMother,DarkTerror,Slardar,Ursa gibi herolar feedlendiği zaman o oyundan ümidi kesmen gerekirTabi az feedlenmeyle de birşey olmaz,mesela karşıda snip varsa bunlara karşı koyabilir de o da bir yere kadar çünkü Lothar,Basher gibi itemlar olduğundan range olmanın avantajları kısmen azalıyor.Tükeaçi çiçiloke.




  • Deny yapmak yerine rakibi sürekli rahatsız ederek, onu alanın dışında tutmak daha mantıklı bir olay bence. Buna iyi/kötü diyemeyiz kişiden kişiye değişir sonuçta.

    DotA'da skilleri geliştirmek için herhangi bir sistem olmadığı için, aktif itemlar ile bu durum dengelenmeye çalışılmış. Yine de spell yaratıcılığı konusunda DotA daha iyidir bunu söyleyebilirim.

    Str, int, agi sistemi normal War3 için iyidir yani çoklu hero kullanabildiğiniz durumda. Tek karakter yönettiğiniz bir oyunda bu sistem tamamen saçmalıktır. Bu sistem büyücüleri tamamen etkisiz kılar. Ap ve spell wamp bulunmaması Str'lerin oyunu domine etmesini sağlıyor. Hem çok güçlü bir tank hem de alacağınız az bir attack speed ile çok iyi bir killer olunabiliyor.

    Oyunun atmosferi açısında iyi bir özellik gece-gündüz. Ama taktiksel anlamda LoL'daki çalı sistemi çok daha uygun bir sistem.

    1v5 kazanılabilecek bir oyun olduğu için kick sisteminin olması gayet normal. Hatta eskiden pump yapmak bile vardı daha sonradan düzenleme getirmek zorunda kalındı.

    Takım arkadaşına pot ve regen itemı verebilmek gerçekten çok güzel bir özellik. Ama bir o kadar da trollemeye müsait olduğu için riskli bir sistem.

    Oyun modları DotA'nın baya üstün olduğu önemli bir konu. Umarım LoL yavaş yavaş bu eksiğini giderir, zamanla olabilecek bir şey sonuçta.


    Bunu 6-7 yıl warcraft 3 oynamış, 1 yıl LoL oynamış biri olarak yazdım, fanatiklikle alakası yoktur.




  • değiştimi bilmiyorum ama perma bash=gg
  • Dotayi 2.5 sene lol u 1.5 sene oynayan biri olarak yorum yapacagim.Oncelikle lol hon gibi degil , yani dota nin degisik versiyonundan ziyade direk farkli bur oyun gibi , o yuzden eksiklik diyemeyiz.Elestiri kabul ettigini yazmissin o yuzden senin maddelerinide goz onunde bulundurarak kendi fikirlerimi belirtecegim.
    Dotadaki skiller ve itemlar kesinlikle daha yaratici ve eglenceli , ama 1-3-5. Maddelere pek katildigimi soyleyemeyecegim.Bir kere suan sitede varmi bilmiyorum ama lol un kendi sitesinde eski dota oyunculari diye bir bolum vardi.Orada deny sacma demiyorlardi , deny i kaldirdik onun yerine yuksek mana regen , spammable dusuk costlu skiller koyduk ve bir suru heroya bunlardan dagittik diyordu.Yani deny burada da var , ama kendi minion ini kesmek yerine karsidakinin kesmesini onluyorsun.Bu da bana koklu bir dota oyuncusu olmama ragmen daha zevkli geldi.
    Leaver olayinada katilmiyorum , dotada asiri cok leaver vardi , leaversiz biten oyun sayisi tam bitenden fazlaydi, ve switch sistemide cok sacmaydi.Benim takimimdaki carry ye killerimi birakiyordum kassin diye , karsidan bir noob cikinca bizim carry onlara geciyordu.Oyun asiri random di boyle kimse yenmeye oynamiyor gibi , takimlar degisiyor falan.Ayrica ranked olmamasi , win sayisi olmamasi , match making olmamasi , reconnect olmamasi buyuk bir eksiydi benim icin.
    Ve beni ceken en onemli ozellikte lol un dinamikligi oldu.Soyleki lolde bir suru skillshot var ve iyi oynayipta skilleri dodgelayip karsidakilere tutturunca avantaj sagliyorsun.Yani dotadakinin aksine mekanigi iyi ogrenip el-oyun koordinasyonuylada iyi seyler yapabiliyorsun.
    Butun bunlari goz onunde bulundurunca lol bana daha zevkli geldi , herkesin kendi tercihi tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • baron/roshan farkları ve jungle bufflarından kimse bahsetmemiş.
  • Aynen eklemeyi unutmuşum. Jungle DotA'da farm için yapılan bir aktivite iken, LoL'da başlı başına yeni bir sınıf oluşturmuştur.
  • Peki Dota'nın LoL'den eksikleri ????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Riqimaru

    Deny yapmak yerine rakibi sürekli rahatsız ederek, onu alanın dışında tutmak daha mantıklı bir olay bence. Buna iyi/kötü diyemeyiz kişiden kişiye değişir sonuçta.

    DotA'da skilleri geliştirmek için herhangi bir sistem olmadığı için, aktif itemlar ile bu durum dengelenmeye çalışılmış. Yine de spell yaratıcılığı konusunda DotA daha iyidir bunu söyleyebilirim.

    Str, int, agi sistemi normal War3 için iyidir yani çoklu hero kullanabildiğiniz durumda. Tek karakter yönettiğiniz bir oyunda bu sistem tamamen saçmalıktır. Bu sistem büyücüleri tamamen etkisiz kılar. Ap ve spell wamp bulunmaması Str'lerin oyunu domine etmesini sağlıyor. Hem çok güçlü bir tank hem de alacağınız az bir attack speed ile çok iyi bir killer olunabiliyor.

    Oyunun atmosferi açısında iyi bir özellik gece-gündüz. Ama taktiksel anlamda LoL'daki çalı sistemi çok daha uygun bir sistem.

    1v5 kazanılabilecek bir oyun olduğu için kick sisteminin olması gayet normal. Hatta eskiden pump yapmak bile vardı daha sonradan düzenleme getirmek zorunda kalındı.

    Takım arkadaşına pot ve regen itemı verebilmek gerçekten çok güzel bir özellik. Ama bir o kadar da trollemeye müsait olduğu için riskli bir sistem.

    Oyun modları DotA'nın baya üstün olduğu önemli bir konu. Umarım LoL yavaş yavaş bu eksiğini giderir, zamanla olabilecek bir şey sonuçta.


    Bunu 6-7 yıl warcraft 3 oynamış, 1 yıl LoL oynamış biri olarak yazdım, fanatiklikle alakası yoktur.


    1v5 kazanmak imkansız,laneleri tutamazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertblade

    çok güzel yazmışsın kardeş. bir sorum olacak sonra yorum yapacam bu saydığın özelliklerin hepsi dota 2 de olacak mı?

    bence lolde herolar arası denge pek yok neden derseniz bugün geldi bir tryn turret altında daldı full candım (miss fortune) dedimki vay salak kesin ölecek ama adam bana 1 vuruşta 150+ can ekliyordu kendisine. deli gibi kastırmışlar adama şimdi burada insan deny sistemini arıyor. şu hero op bunu nerflesinler falan diye ağlamam, ama riot forumdan bakıyor herhalde şu hero op diye ağlayanlar ne kadar çoksa basıyo ona nerfi. örnek vayne ilk çıktığı zaman süperdi şimdi öyle bir nerf yamişki fasulyeden gibi takılıyor. nerflerden sonra iş yapan vayne çok az gördüm. twitchte aynı o ne hale gelmiş öyle. rakip akıllıysa tek başına gitmiyorsa o oyun twitch için bitmiştir. daha bir sürü hero var böyle.

    başka lolde mesela heroların skilleri çok birbirine benziyor yaratıcı zevkli skill çok az. mesela son gelen herolara bakarsanız fazla oynanmadığını görürsünüz. wukong-skarner-talon bunlara çıktıkları ilk 1-2 denk geldim sonra çok nadir. niye çünkü değişik bir zevk aldırtmıyor adama ama wukongun güzel skilleri var.

    dotada bildiğim kadarıyla scale sistemi yok yani kastığın ability power itemleri ile vuruş gücün artmıyor bence bu bir eksik dota için. çok zayıf bırakır büyücüleri diye düşünüyorum. ama tek atan veigarlarıda engeller herhalde bu sistem


    kendin diyosun deli gibi kastırmışlar diye. o adam o kadar kastıktan sonra sen onu vs de yenebilirsen bu mu dengeli olcak? adam kasmış illaki senden önde olması lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhilleintheMist


    quote:

    Orijinalden alıntı: mertblade

    çok güzel yazmışsın kardeş. bir sorum olacak sonra yorum yapacam bu saydığın özelliklerin hepsi dota 2 de olacak mı?

    bence lolde herolar arası denge pek yok neden derseniz bugün geldi bir tryn turret altında daldı full candım (miss fortune) dedimki vay salak kesin ölecek ama adam bana 1 vuruşta 150+ can ekliyordu kendisine. deli gibi kastırmışlar adama şimdi burada insan deny sistemini arıyor. şu hero op bunu nerflesinler falan diye ağlamam, ama riot forumdan bakıyor herhalde şu hero op diye ağlayanlar ne kadar çoksa basıyo ona nerfi. örnek vayne ilk çıktığı zaman süperdi şimdi öyle bir nerf yamişki fasulyeden gibi takılıyor. nerflerden sonra iş yapan vayne çok az gördüm. twitchte aynı o ne hale gelmiş öyle. rakip akıllıysa tek başına gitmiyorsa o oyun twitch için bitmiştir. daha bir sürü hero var böyle.

    başka lolde mesela heroların skilleri çok birbirine benziyor yaratıcı zevkli skill çok az. mesela son gelen herolara bakarsanız fazla oynanmadığını görürsünüz. wukong-skarner-talon bunlara çıktıkları ilk 1-2 denk geldim sonra çok nadir. niye çünkü değişik bir zevk aldırtmıyor adama ama wukongun güzel skilleri var.

    dotada bildiğim kadarıyla scale sistemi yok yani kastığın ability power itemleri ile vuruş gücün artmıyor bence bu bir eksik dota için. çok zayıf bırakır büyücüleri diye düşünüyorum. ama tek atan veigarlarıda engeller herhalde bu sistem


    kendin diyosun deli gibi kastırmışlar diye. o adam o kadar kastıktan sonra sen onu vs de yenebilirsen bu mu dengeli olcak? adam kasmış illaki senden önde olması lazım


    Eh adam gayet haklı




  • direk madde madde cevap veriyim bende

    1) deny yerine karakterinin neler yapabildiğini tam bilirsen nasıl kasıcağını çok rahat hem kendin kasıp karşıdakine kastırmassın özellikle solo lanede gank öldüremesen bile onun geri gittiği sürede senin kestiğin minionlarla kasmış oluyorsun buda oyunu karakterinin neler yapabildiğini bilmen ve takım arkdaşına bağlı olmasıyla daha fazla takım oyununa bağlı olması demek buda honda tek başına takımı alan bile oluyor saçma.

    2) şuanki aktif itemler bile yetiyor daha fazla olması kafa karıştırır.

    3) ad-as-ap yapısı bu oyunun en renkli şeyi bir karakter birdenf azla yolla oynuyabilmesi oyunu daha canlı yapıyor öyle olmasa karşıdakine direk hangi karakteri aldıysa ona göre item alırlar böyle olucna karşıdakini ne kastığı çok önemli oluyor.

    4) zaten mod olmasından dolayı vardı gece gündüz lolde hiç bir etki ve ilginç bir yön katmazdı

    5)umarım sezon 2 de birşey yaparlar oynıyanlar için en kötü şey zaten honda çıkan olursa seninde çıkmana izin veriyor ceza almadan yada yenilince ratingden düşmüyordu galiba.

    6. tamamen oyun farklılığından ama zaten b ile teleport varken hayvan yada yan shopa gerek yok.

    sonuç olarak yukardada söylemişler oyun tür olarak aynı olsalarda tamamiyle farklılar kıyaslancaksa dota hon kıyaslanmalıdır




  • Kimse her hero nun kendine has pasifinin olduğunu söylememiş??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix56 -- 2 Eylül 2011; 13:44:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhilleintheMist


    quote:

    Orijinalden alıntı: mertblade

    çok güzel yazmışsın kardeş. bir sorum olacak sonra yorum yapacam bu saydığın özelliklerin hepsi dota 2 de olacak mı?

    bence lolde herolar arası denge pek yok neden derseniz bugün geldi bir tryn turret altında daldı full candım (miss fortune) dedimki vay salak kesin ölecek ama adam bana 1 vuruşta 150+ can ekliyordu kendisine. deli gibi kastırmışlar adama şimdi burada insan deny sistemini arıyor. şu hero op bunu nerflesinler falan diye ağlamam, ama riot forumdan bakıyor herhalde şu hero op diye ağlayanlar ne kadar çoksa basıyo ona nerfi. örnek vayne ilk çıktığı zaman süperdi şimdi öyle bir nerf yamişki fasulyeden gibi takılıyor. nerflerden sonra iş yapan vayne çok az gördüm. twitchte aynı o ne hale gelmiş öyle. rakip akıllıysa tek başına gitmiyorsa o oyun twitch için bitmiştir. daha bir sürü hero var böyle.

    başka lolde mesela heroların skilleri çok birbirine benziyor yaratıcı zevkli skill çok az. mesela son gelen herolara bakarsanız fazla oynanmadığını görürsünüz. wukong-skarner-talon bunlara çıktıkları ilk 1-2 denk geldim sonra çok nadir. niye çünkü değişik bir zevk aldırtmıyor adama ama wukongun güzel skilleri var.

    dotada bildiğim kadarıyla scale sistemi yok yani kastığın ability power itemleri ile vuruş gücün artmıyor bence bu bir eksik dota için. çok zayıf bırakır büyücüleri diye düşünüyorum. ama tek atan veigarlarıda engeller herhalde bu sistem


    kendin diyosun deli gibi kastırmışlar diye. o adam o kadar kastıktan sonra sen onu vs de yenebilirsen bu mu dengeli olcak? adam kasmış illaki senden önde olması lazım


    hayır adama ölerek kastırmamışlar 2 kere falan ölmüşler tryna ama adam artık jungledamı kastı lanedemi kastı bilmiyorum çok fazla munion öldürmüş tam sayıyı hatırlamıyorum ama en fazla öldüren oydu düşün mid deki adamdan bile fazla öldürmüş.

    birde alanın dışında nasıl tutacaksın hep tek taraflı düşünüyorsunuz. tamam adamı alanın dışında tut exp alamasın bu adamın aynı lanedeki arkadaşı ne yapacak. sadece bu oyun için değil. tamam diyelim ezdin trynı creep bile kesemiyor adam gidiyo junglea bu sefer ne yapacaksın? adam jungleda kasıyor rahat rahat.

    neyse bu sefer biraz daha mantıklı yorunlar var bir exahusta bakar bir stun yeter diye yorumlar yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertblade


    quote:

    Orijinalden alıntı: GhilleintheMist


    quote:

    Orijinalden alıntı: mertblade

    çok güzel yazmışsın kardeş. bir sorum olacak sonra yorum yapacam bu saydığın özelliklerin hepsi dota 2 de olacak mı?

    bence lolde herolar arası denge pek yok neden derseniz bugün geldi bir tryn turret altında daldı full candım (miss fortune) dedimki vay salak kesin ölecek ama adam bana 1 vuruşta 150+ can ekliyordu kendisine. deli gibi kastırmışlar adama şimdi burada insan deny sistemini arıyor. şu hero op bunu nerflesinler falan diye ağlamam, ama riot forumdan bakıyor herhalde şu hero op diye ağlayanlar ne kadar çoksa basıyo ona nerfi. örnek vayne ilk çıktığı zaman süperdi şimdi öyle bir nerf yamişki fasulyeden gibi takılıyor. nerflerden sonra iş yapan vayne çok az gördüm. twitchte aynı o ne hale gelmiş öyle. rakip akıllıysa tek başına gitmiyorsa o oyun twitch için bitmiştir. daha bir sürü hero var böyle.

    başka lolde mesela heroların skilleri çok birbirine benziyor yaratıcı zevkli skill çok az. mesela son gelen herolara bakarsanız fazla oynanmadığını görürsünüz. wukong-skarner-talon bunlara çıktıkları ilk 1-2 denk geldim sonra çok nadir. niye çünkü değişik bir zevk aldırtmıyor adama ama wukongun güzel skilleri var.

    dotada bildiğim kadarıyla scale sistemi yok yani kastığın ability power itemleri ile vuruş gücün artmıyor bence bu bir eksik dota için. çok zayıf bırakır büyücüleri diye düşünüyorum. ama tek atan veigarlarıda engeller herhalde bu sistem


    kendin diyosun deli gibi kastırmışlar diye. o adam o kadar kastıktan sonra sen onu vs de yenebilirsen bu mu dengeli olcak? adam kasmış illaki senden önde olması lazım


    hayır adama ölerek kastırmamışlar 2 kere falan ölmüşler tryna ama adam artık jungledamı kastı lanedemi kastı bilmiyorum çok fazla munion öldürmüş tam sayıyı hatırlamıyorum ama en fazla öldüren oydu düşün mid deki adamdan bile fazla öldürmüş.

    birde alanın dışında nasıl tutacaksın hep tek taraflı düşünüyorsunuz. tamam adamı alanın dışında tut exp alamasın bu adamın aynı lanedeki arkadaşı ne yapacak. sadece bu oyun için değil. tamam diyelim ezdin trynı creep bile kesemiyor adam gidiyo junglea bu sefer ne yapacaksın? adam jungleda kasıyor rahat rahat.

    neyse bu sefer biraz daha mantıklı yorunlar var bir exahusta bakar bir stun yeter diye yorumlar yok


    Bende diyorum ki, jungleda kastıysa ward koyup yerini tespit edip(ki clairvoyance varsa direk bilirsiniz yerini , lanede minion kestiysede direk ganke gitceksiniz abi. Sen o adamı boş bırakırsan adam kasar tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Nibbler -- 2 Eylül 2011; 14:24:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pilli_Dede

    evet arkadaşlar yaklaşık 1 sene önce arkadaşlarımla beraber dota'ya başladık. 4 ay gibi bi süre oynadıktan sonra ezilmekten sıkılıp diğer arkadaşların da "kanka lol diye bi oyun varmış deny falan da yok grafikleri de daha iyi." (bunu diyen arkadaş forumdan aynı zamanda Jr.Smith, severim de keratayı :D) demesiyle hep beraber lol oynamaya başladık. yaklaşık 1200 maç falan atmıştım ki geçen hafta lol'den sıkılıp ( daha doğrusu feeder, leaver ve nooblardan) dota kurdum. oynadım ve baktım ki dota çok daha komple ve zevkli. farklı düşünüyor olabilirsiniz ama ben aşağıya lol'ün dotadan eksik gördüğüm yönlerini yazıcam. siz de fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

    1) Öncelikle bence deny olayı çok mantıklı. lol de op dediğimiz herolara "kastırma o zaman" diyen arkadaşlar bu sefer haklı. çünkü last hit olayını çözmüzseniz ve heronuz da buna müsait bi heroysa resmen kastırmıyosunuz karşıyı. üstüne kulelere yapıp karşıya az para gitmesini sağlamak gibi. kendi kreplerini öldürmek ne kadar saçma gibi bişeyler diye de savunma yapıyordu lol'ün yapımcıları ama iyi oynayanın daha çok para ve exp kasmasından daha doğal ne olabilir ki?

    2) Daha çok aktif item olması ve bunların çok yaratıcı olması. şimdi lolde de aktif item var demeyin. dotaya göre çok daha az ve hiç bir yaratıcılıkları yok. yani bir mecha, eul, dagon, urn , mom gibi itemlerle hem oyun başı ezilseniz bile anlık olarak avantaj sağlayıp takımınıza daha yararlı olabiliyorsunuz. üstelik tinker gibi herolarla da aktif itemler çok zevkli olabiliyor. üstelik shiva tarzı bi itemle kendinize resmen alana slow atan bi skille sahip oluyorsunuz.

    3) Str, int , agi sistemi. her ne kadar loldeki ap sistemi güzel olsada bence bu daha güzel. çünkü sadece hp kasmak yerine str kasıyorsunuz ve heronuz str herosuysa hem hp hem hp regen hem de dmg geliyor. böylece tanklar ve int heroları da düz vuruşla damage atabiliyor. (lolde de mageler düz vuruş atabiliyor demeyin. lich bane her heroya gitmez ve zaten vurana kadar ölüyorsunuz genelde. tamamen skille iş yapıyor çoğu.)

    4) Gece gündüz sistemi. Bence bu harika bi özellik. her ne kadar sadece bir heroda avantajlı bile olsa (balanar) gece heroların görüş alanının düşmesi gündüz artması gibi değişikliklerin yanı sıra balanar kullanıyorsanız oyunda luna varsa ulti attıgında sizin avantajınız oluyor ve karşıda balanar varsa daha dikkatli oluyorsunuz falan.

    5)Remake , feederları oyundan atıp itemlerini satma , surrender özelliği (lol de olduğunu biliyorum ama çoğu kişi dotada olduğunu bilmiyor), oyun kurarken balance atma ve türklerle oynama. her ne kadar öldüğünde küfür edip leave atanları olduğu gibi (ki bunlar her millette var) ortalama seviye oynayan ve muhabbeti güzel insanlar inanılmaz zevkli maçlar olabiliyor. herkes hosta derdini anlatabiliyor.

    6) Yan satıcı , item getirebilen hayvan (courier) , gizli satıcı ( herkes biliyor ama adı gizli satıcı :D) arkadaşına pot verebilme , runeları bottlea doldurup gerektiğinde kullanma, ağaç alıp furion gibi heronun skillini 90 goldluk ağaç itemiyle etkisiz hale getirebilme , dust gibi invisleri şaşırtıp kaçtıklarını sanıp kıvrandırarak öldürme , pudgenin kendi arkadaşını çekebilmesi , dost heronuzun canı azken onu denyleyip karşıya para gitmemesini sağlamak gibi çok yaratıcı yönleri olması ve takım arkadaşı heroların etkileşimin çok daha fazla olması.

    7) ap , ar , sd , wtf vb. modlarla oyunu istediğiniz gibi oynama özellikleri. bence bu çok önemli çünkü ar modu bazen dengesiz olabilse de en zevkli mod oluyor genelde.

    Evet gelelim eksilerine. Bunları hızlıca geçeceğim çünkü asıl konumuz değil. Öncelikle mh gibi bi problem var ve bunun önüne geçilemiyor. (battle.netten bahsediyorum.) sonra reconnect olayı tam olarak çözülebilmiş değil. summoner skilleri lol de olsada bence dota aktif item fazlalığıyla bu eksiğini kapatıyor.

    saygılı yorumlar için şimdiden teşekkür ederim.


    Güzel bir konu açmışsın ben de yorumumu yapayım

    1-)Bence deny olmaması daha iyi çünkü karşında last hiti iyi yapabilen bir hero ve bu konuda pro bir oyuncu varsa melee heroların hiç şansı yok.Dotada deneme için pro gameye girdiğimde ilk last hitimi 7 levelde yapmıstım :D

    2-)Katılıyorum

    3-)Bence loldaki sistem daha iyi çünkü Dotada skill damageleri hep aynı olduğu için oyun sonu disable silence vs gibi skiller haric skiller önemini yitiriyor.Ama lolda itemler sayesinde skiller önemini kaybetmiyor.

    4-)Katılıyorum

    5-)Balance tamamen gereksiz bir olay sadece kavgaya sebep oluyor.Ama feederları atma ve itemlerini alma gerçekten iyi.

    6-)Gizli satıcı vs. gereksiz bütün itemleri tek shoptan bulmak daha kolay oluyor.Ama bazı itemlerin yan shopta bulunması güzel.İtem verememek de loldaki en büyük eksiklerden

    7-)Zaten benzer modlar lolda mevcut.

    Ama genel olarak bakıldığında şimdilik lol daha iyi duruyor.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.