Şimdi Ara

Londra’nın yeni elektrikli tramvay otobüsleri sadece 10 dakikada şarj oluyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
391
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Londra’nın yeni elektrikli tramvay otobüsleri sadece 10 dakikada şarj oluyor



    İngiltere'nin başkenti Londra'da 2001 yılından beri şehir ulaşımının büyük bir bölümünden sorumlu olan Transport for London, en yeni sıfır emisyonlu toplu taşıma aracını tanıttı. Bu fütürist, balonu andıran elektrikli tramvay otobüsleri, 2023'ten itibaren Crystal Palace'tan Orpington'a 358 nolu güzergahta çalışacak.



    Ayrıca Bkz.NASCAR pilotu oyunlardan öğrendiği taktikle elenmekten kurtuldu: Aracı duvara sürttü



    Elektrikli tramvay otobüsleri, Londra'nın en büyük otobüs operatörü Go Ahead tarafından İspanyol üretici Irizar'dan satın alındı. Irizar’ın Londra tramvay otobüsü resmi olarak ie Tram olarak bilinirken yeni araçlar Birleşik Krallık’ta sağdan direksiyonlu olarak kullanılacak.



    Sadece 10 dakikada şarj oluyor



    Londra’nın yeni elektrikli tramvay otobüsleri sadece 10 dakikada şarj oluyor



    12 metre uzunluğundaki elektrikli tramvay otobüsleri, Londra'nın en uzun otobüs güzergahlarından birinde toplamda sadece 10 dakikada şarj olacak. Zira güzergahta kurulacak olan iki adet hızlı şarjlı ters çevrilmiş pantograf sistemi sayesinde araçlar yolculuklar arasında şarj edilecek. Ters çevrilmiş pantograf sistemi, halihazırda kullanılan ve oldukça verimli olan bir sistem.



    Şu anda Londra'da toplu taşıma için kullanılan yaklaşık 850 elektrikli otobüs var. TfL, Otobüs Eylem Planında 2034 yılına kadar Londra'da sıfır emisyonlu bir otobüs filosu sağlamayı hedefliyor. Eğer ek finansman desteği sağlanırsa bu hedefe 2030’da ulaşılabileceği belirtiliyor.




    Kaynak:https://electrek.co/2022/11/03/london-electric-tram-buses/







  • Arac 10 dkda sarj olmuyor, sacma sapan ceviriler yapmayin. 25 kmlik guzergahi 5 dklik sarj ile saglayabilecegi yazilmis. Git-gel toplam 50 kmlik yol icin her uc noktada 5'er dakikadan 2 kere sarj olacak.
    100 km icin 140 kwh gibi tuketimi mevcut. 50 km icin 70 kwh yapar. İstasyon sarj gucu kabaca 420 kW gibi gorunse de gorseldeki ABB'ye ait sarj cihazlari 650 kW cikis gucune sahip.
  • O yükseklikte fişini kalırdın m takıyor? Adam mı bekliyor orada?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arac 10 dkda sarj olmuyor, sacma sapan ceviriler yapmayin. 25 kmlik guzergahi 5 dklik sarj ile saglayabilecegi yazilmis. Git-gel toplam 50 kmlik yol icin her uc noktada 5'er dakikadan 2 kere sarj olacak.
    100 km icin 140 kwh gibi tuketimi mevcut. 50 km icin 70 kwh yapar. İstasyon sarj gucu kabaca 420 kW gibi gorunse de gorseldeki ABB'ye ait sarj cihazlari 650 kW cikis gucune sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schtroumpf Grognon -- 6 Kasım 2022; 3:36:0 >
  • Avrupa ve Amerika'da çok yakında fosil yakıtlı araçlar yasaklanacak. Bunun Türkiye gibi üçüncü dünya ülkelerine şöyle bir yararı var o ulaşılamaz olan benzinli tüm otomobiller ucuzlayacak çünkü yurt dışından bu ikinci el bütün otomobiller bizim gibi ülkelere pompalanacak. Artık elektrik kullanılacağı için petrolü de alan olmayacak ve benzin fiyatları düşecek. Ama ülke bu nüfus artışı ve araç kullanımı oranıyla önümüzdeki 50 yıl içinde yaşanılamayacak hale gelecek çevre kirliliği ile erken ölümler başlayacak herkes otomobilleri ile birlikte gömülecek.

  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    Bence çeviri özellikle yanlış yapıldı. Koskoca otobüsün bataryası 10dk 'da full şarj oluyor elektrikli araçlar 2dk'da şarj olabilir şeklinde bir hayal kurdurmak için.

    Bu otobüslerin şarj istasyonu için zikredilen 420kW, 650kW nereden, nasıl gelecek hiç fikriniz var mı? Otobüs şarja bağlandığında 420kW ek güç için termik santral daha çok doğalgaz mı yakacak, yoksa rüzgar türbinine daha güçlü rüzgar mı esecek, güneş panellerine daha çok güneş mi ışıyacak? Cevabı ben vereyim: Hiçbiri. Elektrik termik, rüzgar, güneş santralinde değil, şehir dışında sıklıkla gördüğümüz çelik kafes direklerdeki (pilon) kablolar ile atmosferde yüklü statik elektrik çekilerek üretiliyor, tüm dünyada. Atmosfer, dünyanın en büyük elektrik kaynağı. O sayede, elektrik tüketimi ne kadar artarsa artsın, sorunsuz şekilde karşılanıyor. Fakat elektrik termik santralde kömür doğalgaz yakılarak veya milyarlarca dolarlık rüzgar, güneş, hes yatırımları yapılarak üretiliyormuş gibi gösterilerek tarifeden kazık geçiriliyor.

    Londra’nın yeni elektrikli tramvay otobüsleri sadece 10 dakikada şarj oluyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.