Şimdi Ara

LPG' DE SUBAP SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
3
Favori
5.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar Suzuki SX4 sahibiyim. 30 binde aldım aracı. Araca tüp BRC-Suzuki anlaşması kapsamında sıfırken takılmış ruhsata işlenmiş durumda. Araç otomatik 1.6 2013 trafiğe çıkışlı.

    Araç da titreme oluyor ve bir süre sonra istop ediyordu. LPG ye, suzuki servise git gel 10. seferde sorunun subap da olduguna karar verdiler. Subap ayarlarını yapınca araç düzeldi. Kaçkara tırmandım Konya, kastamonu heryere gittim araçla araç 45 bine geldi titreme yeniden hafif hafif başladı.

    Honda ların LPG lilerine anlatıldıgı kadarıyla subap ayarı 30 bin de bir yapılacak şekilde bakımlarına eklenmiş. Bizim SUZUKİ SX4 LPG de subapları mahvediyor anladığım kadarıyla ben bunun bir çözümü var mı merak ettiğim konu bu. Bir servis subapların değişmediğini ve bir süre sonra LPG li Suzuki SX4 lerin subapı yaktığını söyledi.

    Hakikaten böyle bir problem var mı? LPG li araç Subap yakabilir mi. Birde subap ayarı değişince nasıl düzeliyor bu araç yoksa yeni bir subap taktırmak daha mı mantıklı olur ben 10 bin km de bir bu işi yaptırmak zorunda mıyım.

    LPG li araç problemlerini Opel de çok duydum ama Suzuki gibi bir Japon arabasına yakıştıramadım doğrusu. Japonya LPG kullanımında baya bir ön sıralarda devlet destekliyor LPG yi.

    Özetle LPG subap ilişkisi nedir ve ayar yapılması, yakması gibi durumlar oluyor mu?







  • Sadece Suzuki SX4 te ve Opel/GM grubu görülen bir durum değil bu. Tamamen motorunuzun Euro 5 ve magnezyum alaşımlı subaplara sahip olmasından kaynaklanan bir durum. Daha önceleri LPG'de daha subaplar çelik iken bile düzgün montaj ve ayar yapılamaması nedeniyle oluşan fakir karışım sonucu subap erimeleri söz konusu oluyordu. Düzgün montaj ve kalibrasyon ile bu sorunlar aşıldı. Şu an düzgün bir montaj ile çelik subaplı araçlarda bu sorun çok zor görülüyor.

    Ancak sizin aracınız şu anda üretilen neredeyse tüm araçlar Euro 5 benzinli motora sahip. Ve bu motorlar gerekse maliyet gerekse emisyon değerlerine uygun olması açısıyla magnezyum alaşımlı subaplar içermekte. Bu subaplar Benzin yakıtının yanma oranına ve ısısına uygun ancak LPG için aynı dayanıklılıkta değil. Çünkü LPG motora girdiği zaman çiğ atılmadan tamamen yanıyor ve böylece motorun yanma odasında daha yüksek bir ısı açığa çıkıyor. Magnezyum alaşımlı subaplar da bu ısıya dayanabilecek yapıda değiller. Bu sebepten dolay süreç içerisinde subaplar aşınmaya uğrayıp bir süre sonra görevini tam anlamıyla yapamamaya başlıyor.

    Bu durum özellikle Opel/GM üretimi araçlarda daha çabuk ve sıkça görülen bir durum (Cruze, Astra). Kullanım şeklinize göre subapların dayanma ömrü değişiyor. 50.000km civarı ve yukarısı için beklenen bir sorun olarak biliniyor LPG de magnezyum subapların erime durumu. Bu durum düzgün kalibrasyon, montaj ve yüksek devirde benzin takviyesi ile sorun minimize ediliyor.

    Bu durum canınızı fazla sıkmasın. Sorun büyümeden aracınızın subaplarını garanti dahilindeyse garanti dahilinde, değil ise çelik subaplar ile değiştirin. Yapacağınız masraf zaten LPG ile geçtiğiniz karın çok ufak bir kısmı. Şu an LPGli olarak kendi kullandığım aracımda magnezyum alaşımlı subaplara sahip. Ben gönül rahatlığı ile kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exit to DOS -- 30 Eylül 2014; 12:35:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeune Ottoman

    Sadece Suzuki SX4 te ve Opel/GM grubu görülen bir durum değil bu. Tamamen motorunuzun Euro 5 ve magnezyum alaşımlı subaplara sahip olmasından kaynaklanan bir durum. Daha önceleri LPG'de daha subaplar çelik iken bile düzgün montaj ve ayar yapılamaması nedeniyle oluşan fakir karışım sonucu subap erimeleri söz konusu oluyordu. Düzgün montaj ve kalibrasyon ile bu sorunlar aşıldı. Şu an düzgün bir montaj ile çelik subaplı araçlarda bu sorun çok zor görülüyor.


    Prins LPGde problemli vasıtalar listesi detaylı

    Prins firmasının dökümanlarında: Suzuki SX4, 2006> , M16A, 1600 cc 16V, Excessive wear of valves/seats, Customer .....


    Burada bir çok vasıta montajı görüyorum, vasıtalar Prins listesinde probemli olarak geçiyor. Merak ediyorum, sizin gibi problemler yaşıyorlar mı?

    LPG Firmalarının çoğu gerekli enjektör kapasitesini vermiyor. Arabayı kullanırken LPGde gas enjeksiyon zamanlarına bakın, tam gaz verince aracın benzin enjeksiyonu 13-15ms iken gaz enjeksiyon zamanı kaç? Aracınızı yüksek devirlerde kullanıyorsanız, LPG enjektörleri açık kalmasına rağmen gerekli yakıtı veremiyor.

    Benzin enjeksiyonu ile anı olması lazım. Bir ayar kablosu alın, kontrol edin.

    Özellikle yüksek devirlerde ufak enjektörler yetişmiyor, ama yeterince büyük enjektörlerin (veya nozul/meme) de rölantide dalgalanma yapabiliyor. Montaj kalitesi ve gaza geçiş sıcaklığına bağlı olan bir problem.

    Fakir karışım benzinde de olsa LPG de olsa subap erimesi yapıyor.




  • Sübap erimesi ile sübap ayarı farklı şeyler, bazı araçlarda sübap ayarı periyodik olarak yapılır lpg li ise daha sık yapılıyor çünkü daha çabuk ayar bozuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayar bozma valve seat regression dolayisi ile oluyor, ayar bozuk kullanilirsa subaplar yaniyor..Mekanik subapli sistemlerde ayarin duzgun araliklarla kontrol edilmesi lazim.

    http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html

    Bazı vasıtalarda vida ile ayar yapılabiliyor, bazılarında ayar sabit kalınlıkta pullarla yapılıyor, mesela Toyota Corollada kullanılan 3ZZ-FE ve 4ZZ-FE VVT-i motorda. Pul ile yapılan ayarları kontrol etmesi kolay da eğer ayar bozuksa düzeltmesini yaptırmak biraz daha zor.

    Yurt dışında mesela benim kullandığım Toyota Corolla'da LPG tavsiye edilmiyor, LPG firmaları standart olan 90000km veya 6 senede bir olan sübap ayarlarını, her sene veya 20000kmde bire çekmeyi tavsiye ediyorlar.

    http://tr.scribd.com/doc/114361245/Toyota-Maintenance-Schedule

    http://www.lpgforum.de/umfragen/3540-wer-hat-langzeiterfahrung-mit-lpg-und-toyota-1zz-fe-oder-3zz-fe-motor.html

    Ben de sanayide bir Toyota özel servisine gittim, motoru dinlediler (rölantide titreme, zor çalışma gibi belirtileri oluyor), gerek yok abi deyip yolladılar...Almanyada benim durumuma benzer 50bin kmde LPG taktırıp, LPGde 25bin KM daha gidince subapları zarar görenler var.

    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=35865.0

    Corolla'da %25 fakir karışım olup da arıza lambasını yakmıyor. Ustalar nozulları ufak takıyorlar, yüksek devirlerde hep fakir kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 1 Ekim 2014; 10:34:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.