Merhabalar, LPG'de titreme, sarsıntı sorunları artarak devam ediyor zaman zaman okuduğum kadarıyla.
İyice araştırmadan ne buji, ne de ateşleme bobini vs. değiştirmeyin. Sonuçta cebinizden boşa giden paralar.
1997 Model Chevrolet Tahoe kullanıyorum. 4 senedir de üzerinde BRC var.
5 ay önce İzmir'e giderken Bursa çıkışında LPG aldım. 10-12 km. gittikten sonra titreme başladı ve çekiş düştü. İzmir'e gelinceye kadar değişik kullandım, sorun çözülmedi. Halen Tahoe'yu benzinde kullanıyorum.
C.tesi günü Bostancı Sanayide Ferhat beye götürüp sorunu çözdüğümüzde burada nedenini açıklayacağım.
Bundan öncekiş aracım olan HONDA CRV de 4,5 sene ATİKER kullandım. hiç bir sorun yaşamadım. Şunu unutmayın! Türkiye'de kötü marka yok... Kötü işçilik, hatalı montaj vardır. İthal edilen veya Atiker de olsa, sorunlar en çok işçilik hatalarından kaynaklanıyor.
Araştırın, bayi de olsa, iyisini seçin, sorunu çözemezse markanın genel müdürlüğü ile irtibata geçin, bayini bu işi beceremediğini de belirtin.
Bakın sorun nasıl çözülecek.
Yavuz UYAN Ataşehir-İst.
Evet, Bugün Chevrolet Tahoe'da bu sorun çözüldü.
2. Silindirdeki LPG enjektörü bitmiş, yanmış, devre dışı kalmış. Değişti, araç şimdi roket gibi. Çıkma bir enjektör takıldı, saat gibi çalışınca motor, çıkardık sıfır enjektör taktı.
Ne sarsıntı, ne de silkeleme.. Hiç biri kalmadı. LPG filtresi de oldukça kirliydi.
Filtre + Enjektör= 350- TL. tuttu.
Her silkeleme çözümü enjektör değildir. Ama LPG ateşlemede benzine nazaran daha hassas olduğundan silkelemeyi hemen yapabiliyor. Ateşleme sisteminde olanlar. Buji kabloları, distribütör kapağı, tevzi makarası, ateşleme bobini, bujilerdir. Önce enjektörlere bakılmalıdır. Sorun yoksa, ateşleme sistemi kontrol edilmeli. İyi işçiliği olan LPG dönüşüm bayilerinde bu çalışmayı yaptırın.
Şunu da unutmayın! 1-) Boşuna parça aldırmasınlar. Sorun parçada değilse, iade ettirin. Siz parça almaya gitmeyin, aldırsın ki, iade edebils 2-) Sorunu çözemezse ödeme yapmayacağınızı da baştan belirtin.