Şimdi Ara

'LPG dolum ağzı' gizlemek çok büyük tehlike

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
6.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Piyasada son zamanlarda LPG li araçların yüzde 50 sinde araçlara dolum yapılan dolum ağzının gizlendiğini bilmeyen yoktur.Bunun yapılma sebebi lpg li aracın kapalı otoparklara giriş yasağının olması gösteriliyor.(Kapalı park yerinde eğer LPG li araç herhangi bir gaz kaçağı sorunu yaparsa ortamda gaz birikmesi sonucu tehlike doğacakır).Özellikle alış veriş merkezlerin kapalı otoparkları Lpg li araçların girişine izin vermediğinden bu yerlere rahatça girebilmek için "LPG dolum ağzı" gizleniyor.
    Bunun Gizlenmesi Belki Bazıları İçin Görüntü Olarak Havalıdır Ama Tehlikelidir.
    Bu işin çivisi çıktı.Zaten konu ile ilgili denetlemeler olacak ve artacak Bundan kimsenin şüphesi olmasın....
    Hava atacağım diye yarın sizin aracınız kapalı otoparkta sızıntı yapsa ve gaz orda sıkışıp patlasa sizle beraber 10 kişi ölse 15 kişi yaralansa çok da mutlu olmayız herhalde.







  • bu gaz olayının herhangi bir riski olduğunu sanmıyorum ayrıca tampon altına gizlenen montajlara mühendisler odası onay veriyor kapalı garajlarda istenilse araçlarımız alınmayabilir altına eğilip bakmaları yeter demekki işlerini savsaklayanlar kapalı otopark görevlileri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    bu gaz olayının herhangi bir riski olduğunu sanmıyorum ayrıca tampon altına gizlenen montajlara mühendisler odası onay veriyor kapalı garajlarda istenilse araçlarımız alınmayabilir altına eğilip bakmaları yeter demekki işlerini savsaklayanlar kapalı otopark görevlileri
    bence tampona koydurmak daha tehlikeli. neden mi?

    tampona takıldığında, ağız tampona sabitlenmiş oluyor. tampon dediğimiz zımbırtı, araca bir kaç noktadan plastik ayaklarla tutturulmuş bir nesne. herhangi bir çarpma vurmada bu kısım ayrılıyor hemen o klipslerden. şimdi ağızı buraya koyarsak, özellikle yanlara ki bunlar en çok darbeye müsait ve dokununca yerinden çıkan, üzerine en çok yük binen klipslerin hemen yanı oluyor, en ufak bir tamponu ayıracak darbeye maruz kalındığında ağızve boruyu zorluyor. valf kesene kadar salınan gaz salınmış oluyor.

    ancak tamponun altına sacdan ve içinde delik olan bir metal klipsten boru geçirilerek takıldığında tampondan bağımsız olunduğu için ufak şeylerde ağız yerinden kopmuyor.

    bundan dolayı bence tampona delik koydurmak hem ufak kazalarda masraf açıyor, hemde daha çok tehlike arz ediyor.

    gerçi valf zaten keseceğini kesiyor, aslında kafadan ağız hasar görürse araç uçar senaryosunu atmamız lazım gibi geliyor bana...




  • Zaten bütün sorun sanmıyorum demek sanmıyorsun ama neye göre . Ben halkımızın bilinçsiz olmasını anlıyorum da bu işe müsade eden sırf müşteri memnun olsun diye lpg dönüşümünde bu tür tehlikeli duyarsız işler yapan bazı otogaz dönüşüm işi yapan kişilere inanamıyorum.
    Bir de makina müh. odası denetimini tam yapsa ve ruhsata gaz dönüşümünün yapılıp yapılmadığını kendileri denetleseler daha iyi olacak.
    istasyon pompacısı gaz vermeyecek , kapalı otoparkçı aracın altına eğilip LPG dolum ağzı arayacak . bunlar olacak işler değil. herkes duyarlı olacak.mmo , gaz dönüşüm işi yapan , araç sahibi vatandaş herkes bilinçli olacak . her şeyi devletten beklemeyelim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremüh

    Zaten bütün sorun sanmıyorum demek sanmıyorsun ama neye göre . Ben halkımızın bilinçsiz olmasını anlıyorum da bu işe müsade eden sırf müşteri memnun olsun diye lpg dönüşümünde bu tür tehlikeli duyarsız işler yapan bazı otogaz dönüşüm işi yapan kişilere inanamıyorum.
    Bir de makina müh. odası denetimini tam yapsa ve ruhsata gaz dönüşümünün yapılıp yapılmadığını kendileri denetleseler daha iyi olacak.
    istasyon pompacısı gaz vermeyecek , kapalı otoparkçı aracın altına eğilip LPG dolum ağzı arayacak . bunlar olacak işler değil. herkes duyarlı olacak.mmo , gaz dönüşüm işi yapan , araç sahibi vatandaş herkes bilinçli olacak . her şeyi devletten beklemeyelim...
    TS 12095-1 EN 12805
    Otomotiv - Sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) sistem bileşenleri - Yakıt tankları
    Bu standart, LPG’nin motorlu taşıtlarda yakıt olarak kullanıldığı yerde taşıta kalıcı olarak yerleştirilen kaynak yapılmış çelik LPG tanklarının tasarımı, imalâtı ve deneye tâbi tutulması ile ilgili kuralları kapsar.
    TS 12095-2 EN 12806
    Otomotiv - Sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) sistem bileşenleri – Yakıt tankları dışındaki diğer donanımlar
    Bu standart, motorlu taşıtlardaki çalışma basıncı 20 kPa veya daha büyük olan LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı) sistemlerinin tüm elemanlarının genel tasarımı ve deneye tâbi tutulması ile ilgili kuralları kapsar. Bu standard aynı zamanda, basınca maruz kalmayan elektrikli kumanda cihazı (ECU) ve çalışma basıncı 20 kPa’dan düşük olan gaz sızdırmaz mahfaza ile ilgili kuralları kapsar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremüh

    TS 12095-1 EN 12805
    Otomotiv - Sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) sistem bileşenleri - Yakıt tankları
    Bu standart, LPG’nin motorlu taşıtlarda yakıt olarak kullanıldığı yerde taşıta kalıcı olarak yerleştirilen kaynak yapılmış çelik LPG tanklarının tasarımı, imalâtı ve deneye tâbi tutulması ile ilgili kuralları kapsar.
    TS 12095-2 EN 12806
    Otomotiv - Sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) sistem bileşenleri – Yakıt tankları dışındaki diğer donanımlar
    Bu standart, motorlu taşıtlardaki çalışma basıncı 20 kPa veya daha büyük olan LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı) sistemlerinin tüm elemanlarının genel tasarımı ve deneye tâbi tutulması ile ilgili kuralları kapsar. Bu standard aynı zamanda, basınca maruz kalmayan elektrikli kumanda cihazı (ECU) ve çalışma basıncı 20 kPa’dan düşük olan gaz sızdırmaz mahfaza ile ilgili kuralları kapsar.

    Alıntıları Göster
    ECE R 115:2006
    Motorlu Taşıtlar I. Tahrik sistemlerinde LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı) kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan özel LPG sistemlerinin II. Tahrik sistemlerinde CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan özel CNG sistemlerinin onayı ile ilgili hükümler
    Bu regülâsyon; 1.1 Bölüm I: Tahrik sistemlerinde LPG kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan (retrofit) özel LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı) sistemlerini ve Bölüm II: Tahrik sistemlerinde CNG kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan (retrofit) özel CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) sistemlerini kapsar. 1.2 Bu regülâsyon, sonradan takılan sistem imalâtçısının sistemin bütününün başlangıçtaki özelliklerini koruduğu durumlarda, onaylanan özel taşıt grubu için geçerlidir. 1.3 Sonradan takılan sistemlerin taşıtlara doğru şekilde monte edilip edilmediğini doğrulamak amacıyla yapılan işlemler, kontroller ve muayeneler taşıtın tescil edildiği Anlaşmaya taraf ülkenin yetkisinde olduğundan, bu regülâsyon bu işlemlere uygulanmaz. 1.4 Bu regülâsyon, M ve N kategorisi taşıtlara takılması için tasarlanan sonradan takılan sistemlere uygulanır. Farklı kategoriler (M1, N1 veya diğerleri) ile ilgili şartlar, Madde 2 ilâ Madde 7’de tanımlanmıştır. Tâdil edilmiş taşıt, ilk tip onayının verilmesinde esas alınan regülâsyonun bütün hükümlerine uygun olmaya devam edecektir. 1.5 Bu regülâsyonun emniyet şartları, bütün onaylanmış taşıtlar için geçerlidir. Bu regülâsyonun emisyon şartları, 01 seri numaralı değişiklikler ile değiştirilen Regülâsyon No. 83’te öngörülen şartların uygulanmasından önce onaylanmış taşıtlar için geçerli değildir.
    YANİ HER ŞEYİN BİR STANDART VAR ZATEN . AYRICA RUHSATI ONAYLAYAN MMO GİBİ SAYGIN BİR KURUM VAR.YANİ BİZ KAFAMIZA GÖRE İSTEDİĞİMİZ YERE KOYARSAK BU AĞZI TSE, Makina Müh.Odası BUNLARA HİÇ GEREK YOK . ÖYLEMİ YANİ .İYİ GECELER.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremüh

    ECE R 115:2006
    Motorlu Taşıtlar I. Tahrik sistemlerinde LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı) kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan özel LPG sistemlerinin II. Tahrik sistemlerinde CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan özel CNG sistemlerinin onayı ile ilgili hükümler
    Bu regülâsyon; 1.1 Bölüm I: Tahrik sistemlerinde LPG kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan (retrofit) özel LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı) sistemlerini ve Bölüm II: Tahrik sistemlerinde CNG kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan (retrofit) özel CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) sistemlerini kapsar. 1.2 Bu regülâsyon, sonradan takılan sistem imalâtçısının sistemin bütününün başlangıçtaki özelliklerini koruduğu durumlarda, onaylanan özel taşıt grubu için geçerlidir. 1.3 Sonradan takılan sistemlerin taşıtlara doğru şekilde monte edilip edilmediğini doğrulamak amacıyla yapılan işlemler, kontroller ve muayeneler taşıtın tescil edildiği Anlaşmaya taraf ülkenin yetkisinde olduğundan, bu regülâsyon bu işlemlere uygulanmaz. 1.4 Bu regülâsyon, M ve N kategorisi taşıtlara takılması için tasarlanan sonradan takılan sistemlere uygulanır. Farklı kategoriler (M1, N1 veya diğerleri) ile ilgili şartlar, Madde 2 ilâ Madde 7’de tanımlanmıştır. Tâdil edilmiş taşıt, ilk tip onayının verilmesinde esas alınan regülâsyonun bütün hükümlerine uygun olmaya devam edecektir. 1.5 Bu regülâsyonun emniyet şartları, bütün onaylanmış taşıtlar için geçerlidir. Bu regülâsyonun emisyon şartları, 01 seri numaralı değişiklikler ile değiştirilen Regülâsyon No. 83’te öngörülen şartların uygulanmasından önce onaylanmış taşıtlar için geçerli değildir.
    YANİ HER ŞEYİN BİR STANDART VAR ZATEN . AYRICA RUHSATI ONAYLAYAN MMO GİBİ SAYGIN BİR KURUM VAR.YANİ BİZ KAFAMIZA GÖRE İSTEDİĞİMİZ YERE KOYARSAK BU AĞZI TSE, Makina Müh.Odası BUNLARA HİÇ GEREK YOK . ÖYLEMİ YANİ .İYİ GECELER.

    Alıntıları Göster
    Onun da belli standartları var,

    Eksozun yanına koyamazsınız, araç egsozu sağdaysa ortaya koymanız gerekir. Sola dolum ucu koyamazsınız.. vb

    İyi geceler



    quote:

    Orjinalden alıntı: cevremüh

    ECE R 115:2006
    Motorlu Taşıtlar I. Tahrik sistemlerinde LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı) kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan özel LPG sistemlerinin II. Tahrik sistemlerinde CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan özel CNG sistemlerinin onayı ile ilgili hükümler
    Bu regülâsyon; 1.1 Bölüm I: Tahrik sistemlerinde LPG kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan (retrofit) özel LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı) sistemlerini ve Bölüm II: Tahrik sistemlerinde CNG kullanılması amacıyla motorlu taşıtlara monte edilecek sonradan takılan (retrofit) özel CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) sistemlerini kapsar. 1.2 Bu regülâsyon, sonradan takılan sistem imalâtçısının sistemin bütününün başlangıçtaki özelliklerini koruduğu durumlarda, onaylanan özel taşıt grubu için geçerlidir. 1.3 Sonradan takılan sistemlerin taşıtlara doğru şekilde monte edilip edilmediğini doğrulamak amacıyla yapılan işlemler, kontroller ve muayeneler taşıtın tescil edildiği Anlaşmaya taraf ülkenin yetkisinde olduğundan, bu regülâsyon bu işlemlere uygulanmaz. 1.4 Bu regülâsyon, M ve N kategorisi taşıtlara takılması için tasarlanan sonradan takılan sistemlere uygulanır. Farklı kategoriler (M1, N1 veya diğerleri) ile ilgili şartlar, Madde 2 ilâ Madde 7’de tanımlanmıştır. Tâdil edilmiş taşıt, ilk tip onayının verilmesinde esas alınan regülâsyonun bütün hükümlerine uygun olmaya devam edecektir. 1.5 Bu regülâsyonun emniyet şartları, bütün onaylanmış taşıtlar için geçerlidir. Bu regülâsyonun emisyon şartları, 01 seri numaralı değişiklikler ile değiştirilen Regülâsyon No. 83’te öngörülen şartların uygulanmasından önce onaylanmış taşıtlar için geçerli değildir.
    YANİ HER ŞEYİN BİR STANDART VAR ZATEN . AYRICA RUHSATI ONAYLAYAN MMO GİBİ SAYGIN BİR KURUM VAR.YANİ BİZ KAFAMIZA GÖRE İSTEDİĞİMİZ YERE KOYARSAK BU AĞZI TSE, Makina Müh.Odası BUNLARA HİÇ GEREK YOK . ÖYLEMİ YANİ .İYİ GECELER.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    OTO SERAMİK KAPLAMA FAYDALI MI?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    HAYIR..MAALESEF..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemoss

    HAYIR..MAALESEF..

    Alıntıları Göster
    Bu dolum ağızlarının altta olmasının bir nedenide türkiyedeki kontrol mekanizmalarının sağlıklı işlememesidir.zira türkiyede 10 aracın en az 5 tanesi trafiğe işletmeden araç kullanma yanlışından kaynaklanmaktadır. yoldaki bir genel kontrolde eğer ruhsatta lpg işli değilse ilk bakılan yer dolum ağzının olup olmadığı dır.o nedenle bu ağızlar alt taraflara monte edilerek bu kontrolden kurtulmak amaçlanmaktadır. Bu istanbulda çok yaygın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremüh

    Bu dolum ağızlarının altta olmasının bir nedenide türkiyedeki kontrol mekanizmalarının sağlıklı işlememesidir.zira türkiyede 10 aracın en az 5 tanesi trafiğe işletmeden araç kullanma yanlışından kaynaklanmaktadır. yoldaki bir genel kontrolde eğer ruhsatta lpg işli değilse ilk bakılan yer dolum ağzının olup olmadığı dır.o nedenle bu ağızlar alt taraflara monte edilerek bu kontrolden kurtulmak amaçlanmaktadır. Bu istanbulda çok yaygın.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cevremüh

    Bu dolum ağızlarının altta olmasının bir nedenide türkiyedeki kontrol mekanizmalarının sağlıklı işlememesidir.zira türkiyede 10 aracın en az 5 tanesi trafiğe işletmeden araç kullanma yanlışından kaynaklanmaktadır. yoldaki bir genel kontrolde eğer ruhsatta lpg işli değilse ilk bakılan yer dolum ağzının olup olmadığı dır.o nedenle bu ağızlar alt taraflara monte edilerek bu kontrolden kurtulmak amaçlanmaktadır. Bu istanbulda çok yaygın.


    nerede olması lazım? teşekkürler




  • @cevremüh:
    amacınız nedir açıkça anlatın.
    bu ülkede katrilyonlarca kayıt dışı ekonomi var. gidin onlarla ugraşın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: cevremüh

    Piyasada son zamanlarda LPG li araçların yüzde 50 sinde araçlara dolum yapılan dolum ağzının gizlendiğini bilmeyen yoktur.Bunun yapılma sebebi lpg li aracın kapalı otoparklara giriş yasağının olması gösteriliyor.(Kapalı park yerinde eğer LPG li araç herhangi bir gaz kaçağı sorunu yaparsa ortamda gaz birikmesi sonucu tehlike doğacakır).Özellikle alış veriş merkezlerin kapalı otoparkları Lpg li araçların girişine izin vermediğinden bu yerlere rahatça girebilmek için "LPG dolum ağzı" gizleniyor.
    Bunun Gizlenmesi Belki Bazıları İçin Görüntü Olarak Havalıdır Ama Tehlikelidir.
    Bu işin çivisi çıktı.Zaten konu ile ilgili denetlemeler olacak ve artacak Bundan kimsenin şüphesi olmasın....
    Hava atacağım diye yarın sizin aracınız kapalı otoparkta sızıntı yapsa ve gaz orda sıkışıp patlasa sizle beraber 10 kişi ölse 15 kişi yaralansa çok da mutlu olmayız herhalde.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi triger -- 13 Şubat 2008; 21:49:27 >




  • quote:

    Bu işin çivisi çıktı.Zaten konu ile ilgili denetlemeler olacak ve artacak Bundan kimsenin şüphesi olmasın...

    bu sondaki üç nokta nedir. siz kime ... yazıyosunuz anlamadım.




    quote:

    Orjinalden alıntı: cevremüh

    Piyasada son zamanlarda LPG li araçların yüzde 50 sinde araçlara dolum yapılan dolum ağzının gizlendiğini bilmeyen yoktur.Bunun yapılma sebebi lpg li aracın kapalı otoparklara giriş yasağının olması gösteriliyor.(Kapalı park yerinde eğer LPG li araç herhangi bir gaz kaçağı sorunu yaparsa ortamda gaz birikmesi sonucu tehlike doğacakır).Özellikle alış veriş merkezlerin kapalı otoparkları Lpg li araçların girişine izin vermediğinden bu yerlere rahatça girebilmek için "LPG dolum ağzı" gizleniyor.
    Bunun Gizlenmesi Belki Bazıları İçin Görüntü Olarak Havalıdır Ama Tehlikelidir.
    Bu işin çivisi çıktı.Zaten konu ile ilgili denetlemeler olacak ve artacak Bundan kimsenin şüphesi olmasın....
    Hava atacağım diye yarın sizin aracınız kapalı otoparkta sızıntı yapsa ve gaz orda sıkışıp patlasa sizle beraber 10 kişi ölse 15 kişi yaralansa çok da mutlu olmayız herhalde.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi triger -- 13 Şubat 2008; 21:50:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    quote:

    Bu işin çivisi çıktı.Zaten konu ile ilgili denetlemeler olacak ve artacak Bundan kimsenin şüphesi olmasın...

    bu sondaki üç nokta nedir. siz kime ... yazıyosunuz anlamadım.




    quote:

    Orjinalden alıntı: cevremüh

    Piyasada son zamanlarda LPG li araçların yüzde 50 sinde araçlara dolum yapılan dolum ağzının gizlendiğini bilmeyen yoktur.Bunun yapılma sebebi lpg li aracın kapalı otoparklara giriş yasağının olması gösteriliyor.(Kapalı park yerinde eğer LPG li araç herhangi bir gaz kaçağı sorunu yaparsa ortamda gaz birikmesi sonucu tehlike doğacakır).Özellikle alış veriş merkezlerin kapalı otoparkları Lpg li araçların girişine izin vermediğinden bu yerlere rahatça girebilmek için "LPG dolum ağzı" gizleniyor.
    Bunun Gizlenmesi Belki Bazıları İçin Görüntü Olarak Havalıdır Ama Tehlikelidir.
    Bu işin çivisi çıktı.Zaten konu ile ilgili denetlemeler olacak ve artacak Bundan kimsenin şüphesi olmasın....
    Hava atacağım diye yarın sizin aracınız kapalı otoparkta sızıntı yapsa ve gaz orda sıkışıp patlasa sizle beraber 10 kişi ölse 15 kişi yaralansa çok da mutlu olmayız herhalde.


    benim aracımın da dolum ağzı tamponun altında oraya koymak istememin de sebebi tamponun görünüşünü bozmak istememem. Sizin açınızdan bu etrafımdaki herkesi tehlikeye atmak.

    Size şunu sorarım bu lpg sisteminin tek tehlike yaratabilecek parçası tampona takılmayan dolum ağzmıdır? MMO muayene esnasında kaputu açtığında görünen parçalarda gaz kaçağı olup olmadığını şöyle bir kontrol edip geçiyor o kadar. Bence sistemde asıl kontrol edilmesi gereken şey herhangi bir sızıntı esnasında gaz akışını kesecek emniyet valfinin görevini yapıp yapmadığı ve gazın geçtiği her noktada kaçak ihtimaline sebep olabilecek çürüme eskime gibi olasılıkları tespitidir. Ha buda %100 güvenlik sağlar mı sağlamaz her zaman risk vardır.

    Şimdi ben gidip dolum ağzını tampona takarsam bütün tehlikeler geçecek mi. Bu olasılıkların sonu gelmez öyle bir kaza yaparsınız ki süper sağlam ve kontrol edilmiş sisteminiz önce emniyet valfinden sonra bakır gaz borusundan darbe alır ortalık duman olur. Bunu engellemek için ne yapmak lazım onun içinde sistemi sökmek çözüm olur belki. Bir sonraki adım depo delinip alev aldığında sorun yaratmayacak benzin miktarı ile dolaşmak olabilir. Daha da zorlarsak araçları evin salonuna sokup içinde kitap felan okuruz risk kalmaz belki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerten

    benim aracımın da dolum ağzı tamponun altında oraya koymak istememin de sebebi tamponun görünüşünü bozmak istememem. Sizin açınızdan bu etrafımdaki herkesi tehlikeye atmak.

    Size şunu sorarım bu lpg sisteminin tek tehlike yaratabilecek parçası tampona takılmayan dolum ağzmıdır? MMO muayene esnasında kaputu açtığında görünen parçalarda gaz kaçağı olup olmadığını şöyle bir kontrol edip geçiyor o kadar. Bence sistemde asıl kontrol edilmesi gereken şey herhangi bir sızıntı esnasında gaz akışını kesecek emniyet valfinin görevini yapıp yapmadığı ve gazın geçtiği her noktada kaçak ihtimaline sebep olabilecek çürüme eskime gibi olasılıkları tespitidir. Ha buda %100 güvenlik sağlar mı sağlamaz her zaman risk vardır.

    Şimdi ben gidip dolum ağzını tampona takarsam bütün tehlikeler geçecek mi. Bu olasılıkların sonu gelmez öyle bir kaza yaparsınız ki süper sağlam ve kontrol edilmiş sisteminiz önce emniyet valfinden sonra bakır gaz borusundan darbe alır ortalık duman olur. Bunu engellemek için ne yapmak lazım onun içinde sistemi sökmek çözüm olur belki. Bir sonraki adım depo delinip alev aldığında sorun yaratmayacak benzin miktarı ile dolaşmak olabilir. Daha da zorlarsak araçları evin salonuna sokup içinde kitap felan okuruz risk kalmaz belki

    Alıntıları Göster
    bizim aracın dolum ağzı bagajda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brainiac_x

    bizim aracın dolum ağzı bagajda.

    Alıntıları Göster
    Selam,

    Öncelikle şunun açıklığa kavuşması gerekiyo arkadaşlar, Tüm dünyada var olan bir LPG dönüşüm standartı var bu standart der ki:

    -- Gaz dolum noktası aracın dışında olmak zorundadır. Bunu bir çok ülkenin standart kuruluşu farklı yorumlayabiliyo örn : Türkiye' de gaz dolum noktası aracın dışında olsun da nerede olursa olsun (tabi egsoza belirli bir mesafede olmak koşuluyla ve multivalf muhafaza ve havalandırma kapağından çıkan spiral hortumlarında standartlara uygun monte edilmesi koşuluyla). Almanya'da TUV diyor ki gaz dolum noktası benzin dolum kapağının etrafında (bunun da belirli standartları var) yani aracın çamurluğunda olmak zorunda. Bir çok ülkede de tamponda olmak zorunda gibi yorumlanabiliyor.

    -- GAZ dolum noktası aracın dışında ise herhangi bir risk söz konusu değildir. Çünkü dolum noktasının içinde bir check valf vardır dolum yapıldıktan sonra bu valf geri teper ve gazın dışarıya kaçması engellenir aynı valften bir de multivalfin gaz dolum noktasında da vardır bu da depodan dışarıya gaz çıkışını engeller. Yani herhangi bir kaza ya da dolum bousunun herhahngi bir noktasındaki gaz kaçağı durumunda sadece multivalf ile gaz dolum noktası arasındaki 8 mm çaplı bakır borunun içindeki gaz dışarı kaçacaktır.Bu gaz miktarı da litre bazında 50 gr bile değildir.

    --Dolayısıyle gaz dolum noktasının bagajın içinde olduğunu söyleyen arkadaşımızın bence onu satandartlara uygun hale getirmesi gerekmekte araç ruhsata işliyse birdaha ki muayeneden geçmeyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CEVRE OTOGAZ

    Selam,

    Öncelikle şunun açıklığa kavuşması gerekiyo arkadaşlar, Tüm dünyada var olan bir LPG dönüşüm standartı var bu standart der ki:

    -- Gaz dolum noktası aracın dışında olmak zorundadır. Bunu bir çok ülkenin standart kuruluşu farklı yorumlayabiliyo örn : Türkiye' de gaz dolum noktası aracın dışında olsun da nerede olursa olsun (tabi egsoza belirli bir mesafede olmak koşuluyla ve multivalf muhafaza ve havalandırma kapağından çıkan spiral hortumlarında standartlara uygun monte edilmesi koşuluyla). Almanya'da TUV diyor ki gaz dolum noktası benzin dolum kapağının etrafında (bunun da belirli standartları var) yani aracın çamurluğunda olmak zorunda. Bir çok ülkede de tamponda olmak zorunda gibi yorumlanabiliyor.

    -- GAZ dolum noktası aracın dışında ise herhangi bir risk söz konusu değildir. Çünkü dolum noktasının içinde bir check valf vardır dolum yapıldıktan sonra bu valf geri teper ve gazın dışarıya kaçması engellenir aynı valften bir de multivalfin gaz dolum noktasında da vardır bu da depodan dışarıya gaz çıkışını engeller. Yani herhangi bir kaza ya da dolum bousunun herhahngi bir noktasındaki gaz kaçağı durumunda sadece multivalf ile gaz dolum noktası arasındaki 8 mm çaplı bakır borunun içindeki gaz dışarı kaçacaktır.Bu gaz miktarı da litre bazında 50 gr bile değildir.

    --Dolayısıyle gaz dolum noktasının bagajın içinde olduğunu söyleyen arkadaşımızın bence onu satandartlara uygun hale getirmesi gerekmekte araç ruhsata işliyse birdaha ki muayeneden geçmeyecektir.

    Alıntıları Göster
    Valla tamponada sabitlense alt tarafta havadada dursa bişey fark etmez arkadaşlar kaza olduktan sonra artık çoğu alışmerkezinde direk bagajı açtırıyolar zaten simit tank olmadıktan sonra kapalı otoparka almıyorlar ankara için konusuyorum baska yerler hakkında bilgim yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulancaklı_28

    Valla tamponada sabitlense alt tarafta havadada dursa bişey fark etmez arkadaşlar kaza olduktan sonra artık çoğu alışmerkezinde direk bagajı açtırıyolar zaten simit tank olmadıktan sonra kapalı otoparka almıyorlar ankara için konusuyorum baska yerler hakkında bilgim yok

    Alıntıları Göster
    Şayet aracınızdaki sistem standartlara uygun bir sistem ise ve standartlara uygun monte edilmiş ise çok ağır hasarlı kazalarda bile risk teşkil etmemekte . Ayrıca ben montaj servisi olarak araçların kapalı otoparklara alınması taraftarı değilim nedenine gelince: maalesef ülkemizde LPG dönüşüm sektörü yeteri kadar denetlenememektedir. Piyasaya baktığınızda hala bir çok merdiven altı atelyenin bu işi yaptığını görmekteyiz. Sizin aracınız istediği kadar standartlara uygun olsun merdiven altında yapılan bir montaj seni de beni de tehlikeye atmıyormu bu noktada bunu yaşamımızın her noktasında yaşıyoruz sadece LPG li araçlarda değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CEVRE OTOGAZ

    Selam,

    Öncelikle şunun açıklığa kavuşması gerekiyo arkadaşlar, Tüm dünyada var olan bir LPG dönüşüm standartı var bu standart der ki:

    -- Gaz dolum noktası aracın dışında olmak zorundadır. Bunu bir çok ülkenin standart kuruluşu farklı yorumlayabiliyo örn : Türkiye' de gaz dolum noktası aracın dışında olsun da nerede olursa olsun (tabi egsoza belirli bir mesafede olmak koşuluyla ve multivalf muhafaza ve havalandırma kapağından çıkan spiral hortumlarında standartlara uygun monte edilmesi koşuluyla). Almanya'da TUV diyor ki gaz dolum noktası benzin dolum kapağının etrafında (bunun da belirli standartları var) yani aracın çamurluğunda olmak zorunda. Bir çok ülkede de tamponda olmak zorunda gibi yorumlanabiliyor.

    -- GAZ dolum noktası aracın dışında ise herhangi bir risk söz konusu değildir. Çünkü dolum noktasının içinde bir check valf vardır dolum yapıldıktan sonra bu valf geri teper ve gazın dışarıya kaçması engellenir aynı valften bir de multivalfin gaz dolum noktasında da vardır bu da depodan dışarıya gaz çıkışını engeller. Yani herhangi bir kaza ya da dolum bousunun herhahngi bir noktasındaki gaz kaçağı durumunda sadece multivalf ile gaz dolum noktası arasındaki 8 mm çaplı bakır borunun içindeki gaz dışarı kaçacaktır.Bu gaz miktarı da litre bazında 50 gr bile değildir.

    --Dolayısıyle gaz dolum noktasının bagajın içinde olduğunu söyleyen arkadaşımızın bence onu satandartlara uygun hale getirmesi gerekmekte araç ruhsata işliyse birdaha ki muayeneden geçmeyecektir.

    Alıntıları Göster
    işte cevap budur
    fakat malesef bu ülkedeki bazı işgüzar insanlar sırf para kazanıp rant saglasmak için zorla bir yerlere çomak dürtmeye çalışıyorlar. güvenli olan bir montajı bile güvensizmiş gibi gösteriyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: CEVRE OTOGAZ

    Selam,

    Öncelikle şunun açıklığa kavuşması gerekiyo arkadaşlar, Tüm dünyada var olan bir LPG dönüşüm standartı var bu standart der ki:

    -- Gaz dolum noktası aracın dışında olmak zorundadır. Bunu bir çok ülkenin standart kuruluşu farklı yorumlayabiliyo örn : Türkiye' de gaz dolum noktası aracın dışında olsun da nerede olursa olsun (tabi egsoza belirli bir mesafede olmak koşuluyla ve multivalf muhafaza ve havalandırma kapağından çıkan spiral hortumlarında standartlara uygun monte edilmesi koşuluyla). Almanya'da TUV diyor ki gaz dolum noktası benzin dolum kapağının etrafında (bunun da belirli standartları var) yani aracın çamurluğunda olmak zorunda. Bir çok ülkede de tamponda olmak zorunda gibi yorumlanabiliyor.

    -- GAZ dolum noktası aracın dışında ise herhangi bir risk söz konusu değildir. Çünkü dolum noktasının içinde bir check valf vardır dolum yapıldıktan sonra bu valf geri teper ve gazın dışarıya kaçması engellenir aynı valften bir de multivalfin gaz dolum noktasında da vardır bu da depodan dışarıya gaz çıkışını engeller. Yani herhangi bir kaza ya da dolum bousunun herhahngi bir noktasındaki gaz kaçağı durumunda sadece multivalf ile gaz dolum noktası arasındaki 8 mm çaplı bakır borunun içindeki gaz dışarı kaçacaktır.Bu gaz miktarı da litre bazında 50 gr bile değildir.

    --Dolayısıyle gaz dolum noktasının bagajın içinde olduğunu söyleyen arkadaşımızın bence onu satandartlara uygun hale getirmesi gerekmekte araç ruhsata işliyse birdaha ki muayeneden geçmeyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    işte cevap budur
    fakat malesef bu ülkedeki bazı işgüzar insanlar sırf para kazanıp rant saglasmak için zorla bir yerlere çomak dürtmeye çalışıyorlar. güvenli olan bir montajı bile güvensizmiş gibi gösteriyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: CEVRE OTOGAZ

    Selam,

    Öncelikle şunun açıklığa kavuşması gerekiyo arkadaşlar, Tüm dünyada var olan bir LPG dönüşüm standartı var bu standart der ki:

    -- Gaz dolum noktası aracın dışında olmak zorundadır. Bunu bir çok ülkenin standart kuruluşu farklı yorumlayabiliyo örn : Türkiye' de gaz dolum noktası aracın dışında olsun da nerede olursa olsun (tabi egsoza belirli bir mesafede olmak koşuluyla ve multivalf muhafaza ve havalandırma kapağından çıkan spiral hortumlarında standartlara uygun monte edilmesi koşuluyla). Almanya'da TUV diyor ki gaz dolum noktası benzin dolum kapağının etrafında (bunun da belirli standartları var) yani aracın çamurluğunda olmak zorunda. Bir çok ülkede de tamponda olmak zorunda gibi yorumlanabiliyor.

    -- GAZ dolum noktası aracın dışında ise herhangi bir risk söz konusu değildir. Çünkü dolum noktasının içinde bir check valf vardır dolum yapıldıktan sonra bu valf geri teper ve gazın dışarıya kaçması engellenir aynı valften bir de multivalfin gaz dolum noktasında da vardır bu da depodan dışarıya gaz çıkışını engeller. Yani herhangi bir kaza ya da dolum bousunun herhahngi bir noktasındaki gaz kaçağı durumunda sadece multivalf ile gaz dolum noktası arasındaki 8 mm çaplı bakır borunun içindeki gaz dışarı kaçacaktır.Bu gaz miktarı da litre bazında 50 gr bile değildir.

    --Dolayısıyle gaz dolum noktasının bagajın içinde olduğunu söyleyen arkadaşımızın bence onu satandartlara uygun hale getirmesi gerekmekte araç ruhsata işliyse birdaha ki muayeneden geçmeyecektir.


    Alıntıları Göster
    CEVRE OTOGAZ arkadaşım yorumuna tamamen katılıyorum . Ama ben "dolum ağzının" gaz kaçırması riskinden bahsetmedim zaten.

    Benim bahsettiğim sadece bu gizleme işinin trafik kontrollerinden veya kapalı otopark giriş kontrollerinden kurtulmak amacıyla yapılması hususudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremüh

    CEVRE OTOGAZ arkadaşım yorumuna tamamen katılıyorum . Ama ben "dolum ağzının" gaz kaçırması riskinden bahsetmedim zaten.

    Benim bahsettiğim sadece bu gizleme işinin trafik kontrollerinden veya kapalı otopark giriş kontrollerinden kurtulmak amacıyla yapılması hususudur.

    Alıntıları Göster
    kardeşim zaten bagajı açarsan lpg tankı ortada yada sitempne altında artı olarak lpg sisteminde gaz kaçağı öyle kolay kolay olmaz kontrol valfleri mevcut gaz depoya girer ama çıkamaz o depoda kolay kolay deforme olmaz hadi diyelim hepsi oldu borular koptu benim bildiğim emniyet valfi gaz basıncı motora giden basınçtan çok olunca gaz akışı kesilir diye biliyorum ben şafak oto gaz bu olayı ayrıntılı açıklayacaktır

    şayet zor kullanıp patlatmaya uğarışarsan emin ol benzin kaçıran bir arabadan daha az yanıcıdır bu biline daha doğrusu daha az tehlikelidir o zaman istanbuluda yaşamyalım her sokakta her evde bir dünya gaz tesisatı var




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.