Arkadaslar son zamanda kafayi yakitlarla bozdum. Su lpg uzerine oturup ciddi bir arastirma yaptim. Normal benzin le olan enerji karsilastirmalari, gerekli hava oranlari vs yi ciddi karsilastirdim. Elde ettigim sonuc, benzin in lpg ye gore %3 den daha dusuk bir seviyede fazla enerji urettigi yonunde. Dolayisiyla teorik olarak lpg nin benzin e cok yakin bir performans vermesi gerekiyor. Fakat benzin kullanirken hacim olarak alinan havanin yaklasik %1.8 i yakit olmasi gerekirken lpg de bu oran %4.4 cikti. Yani lpg hacim basina cok daha az hava ile yaniyor. Bu kafama su soruyu getirdi,
Simdi 1-2 milyara yapilan donusumde yaklasik 2.5 katina cikan yakit enjeksiyon miktari nasil hallediliyor. Sanirim bunu halledebilmek icin yapilabilecek sey dereceli egsantrik mili kullanmak ve ozel programlanmis ciple bunu ayarlamak olacaktir. Ayrica lpg ile benzinin tutusma zamanlamalari cok degisecegi icin ozel yazilmis bir cip bence sarttir. Bunlar yapildigi taktirde ben benzine yakin performans veren ekonomik araclari oldukca olasi goruyorum. Fakat ozel cip ve dereceli eksantrik i de lpg sistemine katinca fiyati 5000 ytl yi bulacaktir. Ama bence degecektir. Cunku odenen her ytl basina lpg den alinan enerji benzinden alinanin 4.5 kati.
Size sorum 1- dusuncelerimde yanlislik, gozardi ettigim nokta vs varmi? Forum un geneli LPG ye karsi, ama onyargisiz cevap vermeye calisin lutfen. 2- Piyasada yaptirilan lpg donusumlerinde ne degistiriliyor, neyle oynaniyor. Bilgi verirseniz sevinirim.
eksantrikle bu işin ilgisi yok. supap ne kadar açık kalırsa kalsın aynı karışımı içeri alıyor. kapsamlı bilgiyi makine müh. odasının yayınlarından alabilirsin.
Peki hocam dereceli eksantrik in ozelligi ne? Modifiyelerde neden yakit tuketimini ve gucu arttiriyor? Birde dedigim gibi lpg benzinin hacimsel olarak 2.5 kati kadar verilmeli. Bu nasil hallediliyor? Ben bu hesaplarda benzinin de buharlastigini varsaydim. Ama motora enjecte edilmeden buharlasmiyor olabilir. Yani sivi benzin enjecte ediliyor olabilir. Bu durumda enjectorler in de degismesi gerekir gibi goruyorum. Yanlismiyim?
quote:
Orjinalden alıntı: vertexShader Peki hocam dereceli eksantrik in ozelligi ne? Modifiyelerde neden yakit tuketimini ve gucu arttiriyor?
içeri daha fazla karışım alıyor. lpg'de bunu yapmanın ne anlamı var? üzüm mü yiyorsun bağcı mı dövüyorsun? lpgnin amacı ekonomi. sen modifiye ederek ekonomiden vazgeçiyorsun.
quote:
Orjinalden alıntı: vertexShader Birde dedigim gibi lpg benzinin hacimsel olarak 2.5 kati kadar verilmeli. Bu nasil hallediliyor?
mevcut karb. ya da enjeksiyon mekanizması kullanılmıyor. gaz ayarı denen naneyle ayarlanıyor.
quote:
Orjinalden alıntı: vertexShader Ben bu hesaplarda benzinin de buharlastigini varsaydim. Ama motora enjecte edilmeden buharlasmiyor olabilir. Yani sivi benzin enjecte ediliyor olabilir. Bu durumda enjectorler in de degismesi gerekir gibi goruyorum. Yanlismiyim?
benzin buharlaşmaz. enjekte edilirken de buharlaşmaz. zaten lpgnin enjektörleri ayrı. landi, lovato, brc, omvl sitelerinde sistem detayları gösteriliyor.
Hocam amac belli bir maliyetin altinda kalarak elde edebilecegim maximum performansi almak. LPG bariz ucuz. Dereceli egsantrik, cip vs tarzi uygulamalarla yakit tuketimini bir miktar arttirmayi goze alip performans kazanmak cok mantikli gozukuyor. Dedigim gibi lpg bir miktar performans kaybi yasatiyor. Ama ciddi ekonomi sagliyor. Bende bu sekilde arayi buluyorum.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme