SELAM ARKADASLAR BU SIRALI GAZ LPG ILE NORMAL LPG NIN FARKI NE ? VE NORMAL LPG TAKTIRMANIN MALIYETI NE KADAR? YARDIMCI OOLAN ARKADASLARA TESEKKUR EDIYORUM SIMDIDEN
quote:
Orijinalden alıntı: daredevil_m22
SELAM ARKADASLAR BU SIRALI GAZ LPG ILE NORMAL LPG NIN FARKI NE ? VE NORMAL LPG TAKTIRMANIN MALIYETI NE KADAR? YARDIMCI OOLAN ARKADASLARA TESEKKUR EDIYORUM SIMDIDEN
bizde normal sistem var araba tam bi takoza döndü hatta artık benzinle bile geç marş basıyo fiyat 700 TL civarı arkadaşımda sıralı sistem var oda çekişte yaşanan güç kaybından şikayetçi oda 2000 tl ye taktırmıştı
yok mu baska yardımcı olacak??
Normal sistemlerde, bildiğim kadarıyla manifolda veriliyor girişten, o şekilde bir besleme yapılıyor.
Ancak sıralı sistemde, tek tek bütün silindirlere püskürtülüyor gaz.
Üstelik bu işlem, bilgisayarla yapılıyor, yani eskisi gibi "mekanik" ayarlarla değil. Ondan dolayı daha başarılı.
Kesinlikle sıralı sistem öneririm bende.
Güç kaybı ise %2 diye biliyorum. Ancak bazı optimizasyonlarla, sanırım daha fazla Lpg vs. göndererek, motorun gücünü arttıranlarda varmış diye duymuştum. Ne kadar doğru bilemem. Fiyatı ise 4 silindirli araçlar için 1500-2000 Tl arası. Eski sistemin fiyatlarını bilmiyorum.
Bu 1500-2000 Tl rakamı, eğer araç direkt enjeksiyonlu ise şayet dahada yukarı çıkabilir ama, 3000-4000 Tl gibi.
Arabanın silindir sayısına göre sıralı sistemde maliyet artar. 4 silindirli araçlar için atiker'in kampanyası vardı, 990 TL, hala devam ediyor mu bilmiyorum.
eski sistem ise, karbüratörlü araca takılacak ise 300-400 civarlarında idi en son bildiğim. Enjeksiyonlu araca emulator ile takılacak ise 600 civarlarında idi.