Arkadaşlar Lpg'li araçlarda da ayağımızı gazdan çektiğimizde LPG beyni gaz göndermeyi keser mi? Yani yine tüketim sıfır oluyor mu? Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
ECU ya bağlı bu durum sanırım. Pistonlar hareket ettiği sürecek yağlamaya devam edecektir ne de olsa. Cut off olan bir arabada gazı da keser diyebilmek zor. En basitinden lpg beyinlerinde devir kesici bulunmuyor. Benzinlide atıyorum 6750 rpmde kesen arabada lpgde 8000 rpme kadar çıkabilir. Enjektörlerle alakalı durum.
Ayağınızı gazdan çektiğinizde benzine geçin
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
ECU ya bağlı bu durum sanırım. Pistonlar hareket ettiği sürecek yağlamaya devam edecektir ne de olsa. Cut off olan bir arabada gazı da keser diyebilmek zor. En basitinden lpg beyinlerinde devir kesici bulunmuyor. Benzinlide atıyorum 6750 rpmde kesen arabada lpgde 8000 rpme kadar çıkabilir. Enjektörlerle alakalı durum.
Ayağınızı gazdan çektiğinizde benzine geçin
Lpg beyni bütün bilgileri aracın kendi benzin ecusunden alır..Dolayısıyla cut off lpg li araçlarda mümkündür..Devir kesme ise benzinde nasılsa lpg de de öyledir..Herhangi bir değişiklik olmaz..
quote:
Orijinalden alıntı: x15
Lpg beyni bütün bilgileri aracın kendi benzin ecusunden alır..Dolayısıyla cut off lpg li araçlarda mümkündür..Devir kesme ise benzinde nasılsa lpg de de öyledir..Herhangi bir değişiklik olmaz..
Alıntıları Göster
Benim aracım LPG de 6100 rpm civarı görüyor sonra direk kesiyor. Benzinde ise 7500 rpm görüyor. Kısacası LPG de devir kesici var. Bilmek istediğim asıl şey cut-off varsa her devir aralığında her vitesde gazdan çekildiği sürece var mı yoksa belli devir aralıklarında mı cut-off olur?
Aynen öyle, benzinde nasıl çalışıyorsa LPG'de de aynı şekilde. ECU download yöntemi ile ateşleme, Ü.Ö.N., A.Ö.N., krank pozisyonu gibi verilen aracın hem orjinal, hem korsan (kopya, asalak) LPG sisteminin ECU'suna da gider. Zaten kucaküstü kompütür aleti ile aracın veriyoluna bağlanan LPG dönüşüm uzmanları haritada benzin ve LPG ateşleme zamanlarını temsilî gösteren kırmızı ve mavi noktaların üst üste gelmesini sağlamaya uğraşır, bunu başardıklarında da sistem yerine oturmuş demektir.
Not: LPG dönüşüm uzmanlarının kullandığı kucaküstü kompütürler nasıl oluyor da bu kadar kirli ve yağlı olduğu halde gayet iyi çalışıyor?
quote:
Orijinalden alıntı: x15
Lpg beyni bütün bilgileri aracın kendi benzin ecusunden alır..Dolayısıyla cut off lpg li araçlarda mümkündür..Devir kesme ise benzinde nasılsa lpg de de öyledir..Herhangi bir değişiklik olmaz..
quote:
Orijinalden alıntı: x15
Lpg beyni bütün bilgileri aracın kendi benzin ecusunden alır..Dolayısıyla cut off lpg li araçlarda mümkündür..Devir kesme ise benzinde nasılsa lpg de de öyledir..Herhangi bir değişiklik olmaz..
Alıntıları Göster
Teknik olarak bilmiyorum ama düşük devirlerde (enjektör sesinin duyabilecek motor sesi) ayağımı gazdan çekince enjektör sesi kesiliyor, yüksek devirlerde de aynı şekilde sesin kesileceğini düşünüyorum. Bu durumda enjektörlerin çalışmadığını düşünürsek gazın kesildiğini de söyleyebiliriz sanırım
quote:
Orijinalden alıntı: hilmi9
Teknik olarak bilmiyorum ama düşük devirlerde (enjektör sesinin duyabilecek motor sesi) ayağımı gazdan çekince enjektör sesi kesiliyor, yüksek devirlerde de aynı şekilde sesin kesileceğini düşünüyorum. Bu durumda enjektörlerin çalışmadığını düşünürsek gazın kesildiğini de söyleyebiliriz sanırım
Alıntıları Göster
Anlamadığım durum cut off devreye girdiğinde benzinli araçlarda yanmayan benzin geri depoya dönüyor, peki lpgde yanmayan gaza ne oluyor?
quote:
Orijinalden alıntı: ES3NT
Anlamadığım durum cut off devreye girdiğinde benzinli araçlarda yanmayan benzin geri depoya dönüyor, peki lpgde yanmayan gaza ne oluyor?
Alıntıları Göster
Pardon, genelleme yapmışım.. Şahsi olarak lpg kullanıcısı değilim, ama lpgli çok araç kullandım. Çoğu lpgde devir kesiciye girmiyordu. Peki bu neden o zaman
Ayrıca cut-off dizellerde de var mı? 1.5 dci en azından?
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
Pardon, genelleme yapmışım.. Şahsi olarak lpg kullanıcısı değilim, ama lpgli çok araç kullandım. Çoğu lpgde devir kesiciye girmiyordu. Peki bu neden o zaman
Ayrıca cut-off dizellerde de var mı? 1.5 dci en azından?
Alıntıları Göster
hay allağım ya sanki lpgnin benzinin benzinden mazottan farkı var sanki lpg yakıtı uzaydan geliyor dünyaya tabikide benzinde mazotta nasılsa bu lpgdede aynısı oluyor.
quote:
Orijinalden alıntı: dkerem2
hay allağım ya sanki lpgnin benzinin benzinden mazottan farkı var sanki lpg yakıtı uzaydan geliyor dünyaya tabikide benzinde mazotta nasılsa bu lpgdede aynısı oluyor.
Alıntıları Göster
Olay yakıtın türü değil, kullandığı beyin.
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
Olay yakıtın türü değil, kullandığı beyin.
sence ne olur ?
quote:
Orijinalden alıntı: dkerem2
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
Olay yakıtın türü değil, kullandığı beyin.
sence ne olur ?
Alıntıları Göster
Bilmiyorum ki, bilsem niye sorayım Kerem? :) Ben hayatım boyunca karbüratörlü araba kullanmış insanım.
Renault 9 Accent 1.3 Şahsi araçlarımdı. İkiside karbüratörlüydü ve kaputunu açıp ilgilendiğim tek arabalardı.
Hyundai H100 Mitshubishi L300 Canter Transit'in bir çok modeli Doblo (jtd) Connect Kangoo As250 Ford Cargo 2014, 2217, 2517, 2520 Mercedes Axor 3228 Palio 1.3 mj Su şirketindeyken kullandığım ticari araçlar ve her durumda tamir ve onarımı bir telefon kadar uzaktı.. Alayına yağlı yada kaçak mazotu basardık.. (Laf aramızda birkaçının deposuna işeyince epey yol gidebiliyor, test edildi)
Albea 1.3 mj Doblo 1.3 mj Era 1.6 lpg Admire 1.6 lpg " 1.3 lpg Leon 1.6 lpg Megan 1.5 dci Ticari ve korsan taksiye çıkarken kullandıklarımdı. Ve inanır mısınız, hiç kaputlarını açmadım..
Şuan logan 1.5 dci kullanıyorum. Arabaya değil ama motora çok yabancıyım..
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
(Laf aramızda birkaçının deposuna işeyince epey yol gidebiliyor, test edildi)
nassı yani?
quote:
Orijinalden alıntı: dragotreis
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
(Laf aramızda birkaçının deposuna işeyince epey yol gidebiliyor, test edildi)
nassı yani?
LPG nin deposuna nasıl işemeyi düşünüyon
quote:
Orijinalden alıntı: Ali Dogukan
quote:
Orijinalden alıntı: dragotreis
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
(Laf aramızda birkaçının deposuna işeyince epey yol gidebiliyor, test edildi)
nassı yani?
LPG nin deposuna nasıl işemeyi düşünüyon
basınçlı hava lazım
quote:
Orijinalden alıntı: dragotreis
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
(Laf aramızda birkaçının deposuna işeyince epey yol gidebiliyor, test edildi)
nassı yani?
95 oktan işiyorum test edildi
quote:
Orijinalden alıntı: darth90
quote:
Orijinalden alıntı: dragotreis
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
(Laf aramızda birkaçının deposuna işeyince epey yol gidebiliyor, test edildi)
nassı yani?
95 oktan işiyorum test edildi
Alıntıları Göster
karbüratörlü araçlarda lpg de cut-off çalışmıyor. 91 lada samarada benzindeyken elektirikle çalışan bir cutoff sistemi var yokuş aşşağı giderken araba vitetesteyse ayağınızı gazdan çekerseniz bu sistem devreye giriyor ve yakıtı kesiyor ama lpg de çalışmıyor
quote:
Orijinalden alıntı: legendboxer
quote:
Orijinalden alıntı: Ali Dogukan
quote:
Orijinalden alıntı: dragotreis
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
(Laf aramızda birkaçının deposuna işeyince epey yol gidebiliyor, test edildi)
nassı yani?
LPG nin deposuna nasıl işemeyi düşünüyon
basınçlı hava lazım
Dizelin deposuna yaa
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
Bilmiyorum ki, bilsem niye sorayım Kerem? :) Ben hayatım boyunca karbüratörlü araba kullanmış insanım.
Renault 9 Accent 1.3 Şahsi araçlarımdı. İkiside karbüratörlüydü ve kaputunu açıp ilgilendiğim tek arabalardı.
Hyundai H100 Mitshubishi L300 Canter Transit'in bir çok modeli Doblo (jtd) Connect Kangoo As250 Ford Cargo 2014, 2217, 2517, 2520 Mercedes Axor 3228 Palio 1.3 mj Su şirketindeyken kullandığım ticari araçlar ve her durumda tamir ve onarımı bir telefon kadar uzaktı.. Alayına yağlı yada kaçak mazotu basardık.. (Laf aramızda birkaçının deposuna işeyince epey yol gidebiliyor, test edildi)
Albea 1.3 mj Doblo 1.3 mj Era 1.6 lpg Admire 1.6 lpg " 1.3 lpg Leon 1.6 lpg Megan 1.5 dci Ticari ve korsan taksiye çıkarken kullandıklarımdı. Ve inanır mısınız, hiç kaputlarını açmadım..
Şuan logan 1.5 dci kullanıyorum. Arabaya değil ama motora çok yabancıyım..
hep korsan taksiciyle konuşmak istemişimdir =)
senin çalıştığın duraklarda en kaliteli taksi ne markaydı ?
leon güzel taksiymiş mesela bana gelmesini isterdim ama ben her çağırdığımda şayin geliyor :D
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
Bilmiyorum ki, bilsem niye sorayım Kerem? :) Ben hayatım boyunca karbüratörlü araba kullanmış insanım.
Renault 9 Accent 1.3 Şahsi araçlarımdı. İkiside karbüratörlüydü ve kaputunu açıp ilgilendiğim tek arabalardı.
Hyundai H100 Mitshubishi L300 Canter Transit'in bir çok modeli Doblo (jtd) Connect Kangoo As250 Ford Cargo 2014, 2217, 2517, 2520 Mercedes Axor 3228 Palio 1.3 mj Su şirketindeyken kullandığım ticari araçlar ve her durumda tamir ve onarımı bir telefon kadar uzaktı.. Alayına yağlı yada kaçak mazotu basardık.. (Laf aramızda birkaçının deposuna işeyince epey yol gidebiliyor, test edildi)
Albea 1.3 mj Doblo 1.3 mj Era 1.6 lpg Admire 1.6 lpg " 1.3 lpg Leon 1.6 lpg Megan 1.5 dci Ticari ve korsan taksiye çıkarken kullandıklarımdı. Ve inanır mısınız, hiç kaputlarını açmadım..
Şuan logan 1.5 dci kullanıyorum. Arabaya değil ama motora çok yabancıyım..
hep korsan taksiciyle konuşmak istemişimdir =)
senin çalıştığın duraklarda en kaliteli taksi ne markaydı ?
leon güzel taksiymiş mesela bana gelmesini isterdim ama ben her çağırdığımda şayin geliyor :D
Alıntıları Göster
Genel olarak Megan II 1.5dci pirivaliç () ve extreme araçlar gidiyordu. Otantik donanımlıları almıyorlardı durağa. Durak çok elit bir yerde Florya, Yeşilköy, Ataköy ve Bakırköy'deki müşterilerine hizmet veriyor. Kesinlikle referans olmadan çalışmıyorlar. Durak sahibinin SMG şanzumanlı Merso C220 CDI Avantgarde'si vardı ve önemli müşterilere gidiyordu. Genelde sadece özel şoförlük için kullanılıyordu. Birkaç kere müşteriyede gitmiş boşta araba olmadığı için, ve müşteriler hiç şaşırmamış aracı görünce.. (!)
Birde durak sahibinin 3.18d'si vardı ama onu hiç çalışırken görmedim..