Şimdi Ara

Lpg li araçta avans ayarı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
13.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Lpgli araçta avansı yükseltmek gerekli mi?
    yükseltirsek ne olur,avantajları ve dezavantajları nelerdir?
    Yükseltilmeli diyen arakadaşlar teknik olarak olayı açıklarsalar minnet duyarız.
    Tşk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 5 Ocak 2010; 2:08:47 >



  • Oktanı önemli bu konuda. Teknik ayrıntılara hakim bir arkadaş karşılaştırma yaparsa iyi olur.

    LPG' de yanma şartları değişkendir. Motor soğukken çiğ gelerek yanma zorlaşır, vs. Aracınızın markasını bilmiyorum fakat platinliyse ve modifiye imkanı varsa elektronik ateşlemeye geçmenizi tavsiye ederim.

    Önyargınız oluşacaksa bu satırı dikkate almayın. LPG' nin benzinden daha kolay yandığını düşünmüyorum. Öyle olsaydı ustalar buji tırnağını biraz daha açabilirlerdi.
  • Aracım elektronik ateşlemeye sahip,sıralı kit mevcut.
    Şimdi şunu anlayabilr miyim önerinizden?
    Elektronik ateşlemeli araçlarda gerek yok avans ayarına..vs
    edit:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 6 Ocak 2010; 8:20:38 >
  • Avans ayari tam olarak nedir ,4 zamanli motorlarda birinci silindirde ilk once egsoz subap'i acilir(bu yuzden elinizde bir eksantrik mili gosterin ben o motorun sagami solami dondugunu seyleyim) icerdeki koolmonoksiti tamamen atar daha sonra emme subap'i acilir yakiti oksijeni emer sIkistirmaga baslar grankin uzerindeki kasnak 360 derecedir ornegin 90* de eksoz atma isi baslar 90* dercede oksijen yakit emer 85*de sIkistirir 5*derecede atesler,90*de de patlatir = 360* olur yani grank bir tur yapmis olur, yukarda yazdigim 5* her motorda degisiktir.Bu yuzden araclarda LPG olsun olmasin bu avansayari sabittir,(daha once bir yerlerde yazdim ustayim diye lpg baglayanlar herhangi bir yerde yaptiklari hatayi duzeltmek icin avans ayari ile oynarlar)
    Bilinmeyen ve belkide duyulmayan bir sey var ondan kimse bahsetmez,lpg yanma esnasinda meydana getirdigi hararet benzinden cok yuksektir bu yuzden kursunsuz benzin kullanan araclarda Lpg takilmadan once Subap yuzuklerinin celik ve sert olanlari ile degistirilmesi lazim vede subap ayarinin teloransi 0.05 acik ayarlanmasi lazim.
    Fakat turkiyede araclar yatirim amacli oldugundan bu yuzden fazla Km yapmamaga dikkat edildigi icin ,bu konuyu kimse dillendirmege gerek duymamistir,birisi cikipta verdigim bilgilerin yanlis oldugunu yazarsa ispatlarim daha sonrada kalbini kirarim,Kolay gelsin...

    Edit: iste bu 5* avanstir (patlatmadan 5* derece once buji atesler)
    Dizel araclarda bu avans ayari assa yukari 20*-27* (pompa patlatmadan 20*-27* once dizel puskurtur)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 6 Ocak 2010; 19:08:30 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.