Şimdi Ara

LPG mi ? Dizel Mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
127
Cevap
1
Favori
3.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syerturan
    Soğuk memlekette kısa mesafe ağırlıklı kullanınca hesaba katmaya değiyor.

    Katılıyorum hocam,
    ben ege'deyim. kışın, LPG ye geçene kadar 1-1,5km benzinle gidiyor, gidilecek yol 2-3 km ise avatntajını kaybediyor...

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olorin_ -- 1 Eylül 2013; 2:17:21 >
  • Dizel...
    Çünkü LPG dizele göre fazla yakar ve aradaki fiyat farkıda kapanır.Kısacası LPG fiyatı az olduğu için millet kanıyor.Halbuki aynı hesap.
    Ayrıca LPG arabanın performansını düşüyor.Dizel araba mutlu mesut yaşıyor
  • 0 alacaksam benzinli alıp lpg taktırırım. Dizel motora 8-9 bin fazladan vermeye gerek yok.
    2.el de ise 0-15.000 tl arası Lpg , 15.000+ için dizel önce gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Steelhammer

    Dizel...
    Çünkü LPG dizele göre fazla yakar ve aradaki fiyat farkıda kapanır.Kısacası LPG fiyatı az olduğu için millet kanıyor.Halbuki aynı hesap.
    Ayrıca LPG arabanın performansını düşüyor.Dizel araba mutlu mesut yaşıyor

    Onun hesabı belli. Kafa kafayalar. Dizel araba ilk alımda bir hayli pahalı. Kimsenin kandigi falan yok..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 31 Ağustos 2013; 23:11:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ama dizel aracın parçaları daha pahalı oluyor. Onuda katıcak olursam ben LPG den yanayım
  • Arkadaslar lpg nin soguk havalarda benzini içmesi ile dizel arabanın soguk havalarda motor isinana kadar mazotu içmesi hemen hemen eş değer sayılmaz mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Steelhammer

    Dizel...
    Çünkü LPG dizele göre fazla yakar ve aradaki fiyat farkıda kapanır.Kısacası LPG fiyatı az olduğu için millet kanıyor.Halbuki aynı hesap.
    Ayrıca LPG arabanın performansını düşüyor.Dizel araba mutlu mesut yaşıyor

    Onun hesabı belli. Kafa kafayalar. Dizel araba ilk alımda bir hayli pahalı. Kimsenin kandigi falan yok..

    LPG'li araçlarında ucuz olduğunu söylemek komik olur değil mi ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Steelhammer

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Steelhammer

    Dizel...
    Çünkü LPG dizele göre fazla yakar ve aradaki fiyat farkıda kapanır.Kısacası LPG fiyatı az olduğu için millet kanıyor.Halbuki aynı hesap.
    Ayrıca LPG arabanın performansını düşüyor.Dizel araba mutlu mesut yaşıyor

    Onun hesabı belli. Kafa kafayalar. Dizel araba ilk alımda bir hayli pahalı. Kimsenin kandigi falan yok..

    LPG'li araçlarında ucuz olduğunu söylemek komik olur değil mi ;)

    LPG'li araçlar pahalı değil ki. Dizel icin 8-10 bin fark verene kadar benzinlisini alıp 990 liraya LPG baglatmak daha ekonomik..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 31 Ağustos 2013; 23:40:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğberk01

    Ama dizel aracın parçaları daha pahalı oluyor. Onuda katıcak olursam ben LPG den yanayım

    Yeni araçlarda düzgün yakıt kullandıktan sonra öyle bir durum yok. Benim astranın yıllık bakımı 350lira ise benzinlinin de en az 300. 2007den bu yana yetkili serviste 7 defa bakıma girdi. Toplam masraf farkı maksimum 7x50=350 TL. Özelde olsa bu rakam 200ün altına iner.
  • Dizel aracı alana kadar 8-10bin lira fazla ödüyorsunuz sıfırda. İkinci elde de bu kadar olmasa da yine fazla. Yani lpgye geçene kadar benzin yakıyormuş falan bu fiyat farkı yanında devede kulak kalıyor. Üstelik dizel bakımları da benzinliye göre biraz daha pahalı. Kaliteli lpg montajı ile de performans kaybı çok eskilerde kalıyor artık.
  • Dizel derim.Lpg ile uğraşılmaz.Kapalı otoparka giremedikten sonra ne yapayım o arabayı..
  • LPG düşmanı olarak LPG

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg kullanıcısı olarak dizel
  • lpg tabiki ama bakımlı bir lpg
    dizelin masraflarını hangi cep ödüyecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    Benim gördüğüm,
    dizel ve LPG, fiyat olarak aynı yakıyor ama dizelin Tork farkı var ve rampalarda bayılmıyor.
    Bununla beraber dizeli alırken, sağlam fiyat farkı veriyorsunuz...

    dizelin tork farki varsa lpgnin de devir farki var. netekim tek basina tork ya da tek basina devir yokusta hicbisey ifade etmedigi icin yukarida yazdiklarin hayalden ibaret. rampada bayilmayan araba diger araca gore guc/kutle orani daha yuksek degerde olandir.
  • dizelle kafa rahat ama günümüzde sıfır araç alırken fark epey fazla
    yine de dizel diyorum.
    parasını çıkarıyor satarken pahalı satılıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    dizelin tork farki varsa lpgnin de devir farki var. netekim tek basina tork ya da tek basina devir yokusta hicbisey ifade etmedigi icin yukarida yazdiklarin hayalden ibaret. rampada bayilmayan araba diger araca gore guc/kutle orani daha yuksek degerde olandir.

    1.6 hitler ile 1.6 tdi rampada aynı mı?
    hitlerin devri yüksek, tdi'ın torku.
    Yan yana getir bakalım, aynı rampada kim bayılıyor?
    Birde ikisininde önüne kamyon çıkıp, rampada bir yavaşlasınlar, hızlanmak için hangisi ayılıyor, hangisi bayılıyor?
    Çok bilmiş edasıyla "hayalden ibaret" yazmakla çok bilmiş olunmaz arkadaşım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    dizelin tork farki varsa lpgnin de devir farki var. netekim tek basina tork ya da tek basina devir yokusta hicbisey ifade etmedigi icin yukarida yazdiklarin hayalden ibaret. rampada bayilmayan araba diger araca gore guc/kutle orani daha yuksek degerde olandir.

    1.6 hitler ile 1.6 tdi rampada aynı mı?
    hitlerin devri yüksek, tdi'ın torku.
    Yan yana getir bakalım, aynı rampada kim bayılıyor?
    Birde ikisininde önüne kamyon çıkıp, rampada bir yavaşlasınlar, hızlanmak için hangisi ayılıyor, hangisi bayılıyor?
    Çok bilmiş edasıyla "hayalden ibaret" yazmakla çok bilmiş olunmaz arkadaşım...

    bu konu hakkinda foruma herlde 20tane ayri baslik acmis ve konuyu bir makine muhendisi olarak bilmsel ve teknik acindan anlatmaya calismisindir. oncelikle bunu bilmeni isterim.

    daha torkun, devrin, gucun ne oldugunu bilmedigin icin buraya gelip yalnizca motor hacmi vererek arac kiyaslamaya calisman bile hatali. bu araclarin dinamometre verileri ve kutleleri basina urettikleri gucler bilinmedikten sonra hangi aracin neyi gececegini bir allahin kulu soyleyemez. ama icimizde bazi torkperesler bir aracin yalnizca tork verisine bakarak hangi araci gecebilecegini saniyesinde soyleyebiliyorlar.

    sen buraya o araclarin kutle basina urettikleri gucleri ve dinamometre verilerini koy ona gore hangisi gecer hangisi kalir ben sana soyleyeyim.
    bir aracin yokusta digerini gecebilmesi icin illa dizel olmasina gerek yok bu arada. ozelliklerine gore benzinli de dizeli gecebilir dizel de benzinliyi. bu isin tek basina devir ya da torkla hicbir ilgisi yok.

    benim iddiam(daha dogrusu fizin dedigi) kutle basina dusen guc hangisinde daha fazla ise o bayilmaz ve digerini gecer. sen degerleri koy hangisi daha yuksek gorelim. gerekirse istedigin iki araci da yaristiririz hangisi geciyormus goruruz. daha onceden cok yaptigim icin hicbir kaygim yok ama sizin gibileri ikna etmek icin sekille anlatim gerekiyor.




  • İmkanı olan hangi insanoğlu LPG taktırıp hem aracını hem kendini boğar ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    dizelin tork farki varsa lpgnin de devir farki var. netekim tek basina tork ya da tek basina devir yokusta hicbisey ifade etmedigi icin yukarida yazdiklarin hayalden ibaret. rampada bayilmayan araba diger araca gore guc/kutle orani daha yuksek degerde olandir.

    1.6 hitler ile 1.6 tdi rampada aynı mı?
    hitlerin devri yüksek, tdi'ın torku.
    Yan yana getir bakalım, aynı rampada kim bayılıyor?
    Birde ikisininde önüne kamyon çıkıp, rampada bir yavaşlasınlar, hızlanmak için hangisi ayılıyor, hangisi bayılıyor?
    Çok bilmiş edasıyla "hayalden ibaret" yazmakla çok bilmiş olunmaz arkadaşım...

    aynen dizelde yokuş yukarı vites küçültmeye gerek kalmadan çıkılabilir ancak benzer beygirdeki atmosferik benzinlide vites düşürüp devir yükseltmeye gerek duyulabiliyor bu sebepten boğuluyor gibi geliyor bize.
    aynı zamanda devirli kullanınca da benzinli atmosferik iki katı yakıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.