Şimdi Ara

LPG mi ? Dizel Mi ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
1
Favori
3.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence ikisi de mantıklı değil bu devirden sonra. En mantıklısı düşük hacimli, turbolu benzinli araç alıp sakin sakin sürmek. 1.2TSI motor neredeyse dizel kadar yakıyor. 1.0 ecoboost motor da aynı şekilde. Aradaki farkı dizele, lpg kitine vermek yerine benzinli araç kullanmak hem daha sağlıklı hem de daha keyifli oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    bu konu hakkinda foruma herlde 20tane ayri baslik acmis ve konuyu bir makine muhendisi olarak bilmsel ve teknik acindan anlatmaya calismisindir. oncelikle bunu bilmeni isterim.

    daha torkun, devrin, gucun ne oldugunu bilmedigin icin buraya gelip yalnizca motor hacmi vererek arac kiyaslamaya calisman bile hatali. bu araclarin dinamometre verileri ve kutleleri basina urettikleri gucler bilinmedikten sonra hangi aracin neyi gececegini bir allahin kulu soyleyemez. ama icimizde bazi torkperesler bir aracin yalnizca tork verisine bakarak hangi araci gecebilecegini saniyesinde soyleyebiliyorlar.

    sen buraya o araclarin kutle basina urettikleri gucleri ve dinamometre verilerini koy ona gore hangisi gecer hangisi kalir ben sana soyleyeyim.
    bir aracin yokusta digerini gecebilmesi icin illa dizel olmasina gerek yok bu arada. ozelliklerine gore benzinli de dizeli gecebilir dizel de benzinliyi. bu isin tek basina devir ya da torkla hicbir ilgisi yok.

    benim iddiam(daha dogrusu fizin dedigi) kutle basina dusen guc hangisinde daha fazla ise o bayilmaz ve digerini gecer. sen degerleri koy hangisi daha yuksek gorelim. gerekirse istedigin iki araci da yaristiririz hangisi geciyormus goruruz. daha onceden cok yaptigim icin hicbir kaygim yok ama sizin gibileri ikna etmek icin sekille anlatim gerekiyor.

    1. Öğrenim almışsınız, eğitim alamamışsınız. Karşıdakini tanımadan, aklınızca aşağılamaya, küçük düşürmeye çalışmanız, bunun göstergesi. Karşınızda liseli veya cahil birisi yok ki, cahil ilkokul 2'den terkte olabilirim.
    2. Mantıklı bir insan, dizel ile LPG'yi, kıyaslarken, farklı hacim ve kütlelerdeki araçları düşünerek değil, aynı koşullar altındaki araçları kıyaslar.
    Örnek: 1.2 turbo dizel ile 5.0 atmosferik motor
    B sınıfı bir kasa ile E sınıfı kasa kıyaslanmaz.

    Normal insanların yaptığı kıyas aynı kasa yada benzer sınıflardaki LPG ve Dizel kıyasıdır.
    Örnek: Golf 1.6 hitler, Golf 1.6 TDI ki birisi 102 diğeri 105 hp dir.

    Bilimsel olacağım diye, bilgiliyim demek için uslubu bozmaya gerek yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    Bence ikisi de mantıklı değil bu devirden sonra. En mantıklısı düşük hacimli, turbolu benzinli araç alıp sakin sakin sürmek. 1.2TSI motor neredeyse dizel kadar yakıyor. 1.0 ecoboost motor da aynı şekilde. Aradaki farkı dizele, lpg kitine vermek yerine benzinli araç kullanmak hem daha sağlıklı hem de daha keyifli oluyor.

    Ornek olarak ibiza üzerinden gidelim,

    1.4 atmosferik motorla 1.2 TSİ arasında 5000 lira fark var, 1.2 TSİ daha pahalı. 1.4 motor icin LPG kiti 1000 lira;

    1.4 atmosferik motor sehirici 8 litre benzin yakar, 10 litre LPG diyelim, 25 kuruş yapar.

    1.2 TSİ sehirici 7 litre yakar 35 kuruş yapar.

    TSİ'in neresi ekonomik? Hem alırken 4000 lira fazlaya mal olacak. Hem daha fazla yakacak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 1 Eylül 2013; 2:36:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    dizel en azından çekiyor.

    lpg nin saçma sapan sorunlarıyla ugraşmak zorunda kalmıyorsunuz

    daha once dizel arabamda oldu lpgli de.benim sansima lpg acisindan hic sorun yasamadim ve bende dizelin gurultusunu cekmeye degmeyecegini dusunuyorum.tabi arac d veya e sinifi olmadigi surece.ustelik dizelle benzinli araclar arasindaki fiyat farki bu kadar artmisken lpg uyumlu bir arac bana daha cazip geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    bu konu hakkinda foruma herlde 20tane ayri baslik acmis ve konuyu bir makine muhendisi olarak bilmsel ve teknik acindan anlatmaya calismisindir. oncelikle bunu bilmeni isterim.

    daha torkun, devrin, gucun ne oldugunu bilmedigin icin buraya gelip yalnizca motor hacmi vererek arac kiyaslamaya calisman bile hatali. bu araclarin dinamometre verileri ve kutleleri basina urettikleri gucler bilinmedikten sonra hangi aracin neyi gececegini bir allahin kulu soyleyemez. ama icimizde bazi torkperesler bir aracin yalnizca tork verisine bakarak hangi araci gecebilecegini saniyesinde soyleyebiliyorlar.

    sen buraya o araclarin kutle basina urettikleri gucleri ve dinamometre verilerini koy ona gore hangisi gecer hangisi kalir ben sana soyleyeyim.
    bir aracin yokusta digerini gecebilmesi icin illa dizel olmasina gerek yok bu arada. ozelliklerine gore benzinli de dizeli gecebilir dizel de benzinliyi. bu isin tek basina devir ya da torkla hicbir ilgisi yok.

    benim iddiam(daha dogrusu fizin dedigi) kutle basina dusen guc hangisinde daha fazla ise o bayilmaz ve digerini gecer. sen degerleri koy hangisi daha yuksek gorelim. gerekirse istedigin iki araci da yaristiririz hangisi geciyormus goruruz. daha onceden cok yaptigim icin hicbir kaygim yok ama sizin gibileri ikna etmek icin sekille anlatim gerekiyor.

    1. Öğrenim almışsınız, eğitim alamamışsınız. Karşıdakini tanımadan, aklınızca aşağılamaya, küçük düşürmeye çalışmanız, bunun göstergesi. Karşınızda liseli veya cahil birisi yok ki, cahil ilkokul 2'den terkte olabilirim.
    2. Mantıklı bir insan, dizel ile LPG'yi, kıyaslarken, farklı hacim ve kütlelerdeki araçları düşünerek değil, aynı koşullar altındaki araçları kıyaslar.
    Örnek: 1.2 turbo dizel ile 5.0 atmosferik motor
    B sınıfı bir kasa ile E sınıfı kasa kıyaslanmaz.

    Normal insanların yaptığı kıyas aynı kasa yada benzer sınıflardaki LPG ve Dizel kıyasıdır.
    Örnek: Golf 1.6 hitler, Golf 1.6 TDI ki birisi 102 diğeri 105 hp dir.

    Bilimsel olacağım diye, bilgiliyim demek için uslubu bozmaya gerek yok...

    1. eger yazdiklarim sizi incitti ise ve kucuk dusurucu oldugunu dusunuyorsaniz tum forum onunde sizden ozur dilerim.

    2. 1.2turbo dizelle 5.0 atmosferik motor da karsilastirilabilir. yeter ki araclarin toplam kutleleri ve aktarimlari birbirine yakin olsun. bizim burda karsilastirdigimiz guc/kutle. hatta 5.0 hacimdeki torku bol bir dizel 1.2 hacimdeki ise devri yuksek bir benzinli olursa bu ornek torkun tek basina hicbir ise yaramadigini gosteren cok guzel bir canlandirma olabilir.

    tamam ornekler birbirine yakin. iki aracinda gucu esit bi sekilde yere verebilmesini saglayan aktarmalar da birbirine yakin ise iki aracin da yokusta,duzde,toprakta,bayirda,duvarda,tavanda kafa kafaya gidecegini garanti edebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    Bence ikisi de mantıklı değil bu devirden sonra. En mantıklısı düşük hacimli, turbolu benzinli araç alıp sakin sakin sürmek. 1.2TSI motor neredeyse dizel kadar yakıyor. 1.0 ecoboost motor da aynı şekilde. Aradaki farkı dizele, lpg kitine vermek yerine benzinli araç kullanmak hem daha sağlıklı hem de daha keyifli oluyor.

    Ornek olarak ibiza üzerinden gidelim,

    1.4 atmosferik motorla 1.2 TSİ arasında 5000 lira fark var, 1.2 TSİ daha pahalı. 1.4 motor icin LPG kiti 1000 lira;

    1.4 atmosferik motor sehirici 8 litre benzin yakar, 10 litre LPG diyelim, 25 kuruş yapar.

    1.2 TSİ sehirici 7 litre yakar 35 kuruş yapar.

    TSİ'in neresi ekonomik? Hem alırken 4000 lira fazlaya mal olacak. Hem daha fazla yakacak..

    Aradaki fiyat farkının neden olduğuna bakarsanız daha iyi anlarsınız.

    İpucu: şanzıman




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    Bence ikisi de mantıklı değil bu devirden sonra. En mantıklısı düşük hacimli, turbolu benzinli araç alıp sakin sakin sürmek. 1.2TSI motor neredeyse dizel kadar yakıyor. 1.0 ecoboost motor da aynı şekilde. Aradaki farkı dizele, lpg kitine vermek yerine benzinli araç kullanmak hem daha sağlıklı hem de daha keyifli oluyor.

    Ornek olarak ibiza üzerinden gidelim,

    1.4 atmosferik motorla 1.2 TSİ arasında 5000 lira fark var, 1.2 TSİ daha pahalı. 1.4 motor icin LPG kiti 1000 lira;

    1.4 atmosferik motor sehirici 8 litre benzin yakar, 10 litre LPG diyelim, 25 kuruş yapar.

    1.2 TSİ sehirici 7 litre yakar 35 kuruş yapar.

    TSİ'in neresi ekonomik? Hem alırken 4000 lira fazlaya mal olacak. Hem daha fazla yakacak..

    Aradaki fiyat farkının neden olduğuna bakarsanız daha iyi anlarsınız.

    İpucu: şanzıman

    Tamam fiyatları kafa kafaya olsun, yine de 1.4 daha ekonomik. Manuel olsa bile TSI düz motordan ucuz olmaz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lpgli hyundai elantra 61 tlye 306 km. Yaklaşık 20 kurus ediyor km başına. %20 şehir içi %80 şehir dışı.

    aracın yakıt tüketiminden memnunum pnın için lpg diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG'li araç sahibi olarak dizel diyorum, çünkü randıman tutmuyor, patlıyor, çekişten düşüyor.









    Çünkü dizel gibi halk olarak cacığını çıkarıp rant ürünü yapmayın, sonra dizel farkı gibi kitlere dünyanın parasını, lt bazında dizeldeki gibi havadan 30kuruş vermeyelim.

    ortalama tüketimim 6,5lt oluyor, az yakıyor diye basıyorum 7lt lpg oluyor. şu ana kadar herhangi bir derdim olmadı ama dizel alın dizel, yoksa bu uygunluk yok olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Önceki aracım lpg'liydi. HB olduğu için simit tank vardı 32 litre alıyordu. Şehirdışında 400 kilometre yapıyordu. Şehiriçinde daha az tabiki. Bundan sonra sedan araba düşünüyorum ama silindir tank sevmediğimden dolayı bu yüzden simitle menzil hep kısa olacağından dolayı lpg seçeneğine artık yanaşmıyorum. Dizel alırım doldururum depomu rahat rahat gaz bitecek sıkıntısı yaşamadan dilediğim gibi sürerim...

    uzun yol şoförü müsün naptın hocam gaz bitecek korkusu falan
  • şşşşt!! Ne lpg'si, berbat bir şey lpg, hem yanar, patlar, tehlikeli.

    Ne yapacaksınız lpg'yi, dizel alın. Hem satarken farkını alıyorsunuz dizelde

    LPG ee! pis, kaka
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    1. eger yazdiklarim sizi incitti ise ve kucuk dusurucu oldugunu dusunuyorsaniz tum forum onunde sizden ozur dilerim.

    2. 1.2turbo dizelle 5.0 atmosferik motor da karsilastirilabilir. yeter ki araclarin toplam kutleleri ve aktarimlari birbirine yakin olsun. bizim burda karsilastirdigimiz guc/kutle. hatta 5.0 hacimdeki torku bol bir dizel 1.2 hacimdeki ise devri yuksek bir benzinli olursa bu ornek torkun tek basina hicbir ise yaramadigini gosteren cok guzel bir canlandirma olabilir.

    tamam ornekler birbirine yakin. iki aracinda gucu esit bi sekilde yere verebilmesini saglayan aktarmalar da birbirine yakin ise iki aracin da yokusta,duzde,toprakta,bayirda,duvarda,tavanda kafa kafaya gidecegini garanti edebilirim.

    1. Bilmukabele arkadaşım. Bende agresif uslubumdan dolayı pek mutlu değilim. Yazdıklarım sizi kırdıysa bende özür dilerim.
    2. Güç/kütle olayı tabii ki doğru, ama forumda belki 1% bilemedin 2%'lik bir kesim sizin kadar hassas hesap eder.

    O zaman sizin dedğiniz den şu mu çıkıyor???
    "1.6 lık 100 er beygirlik, aynı ağırlık, benzer aktarmalı bir dizel, bir de LPG'li araç her ortamda kafa kafaya gider"

    Sizi yanlış anladıysam, lütfen düzeltin. İyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    1. eger yazdiklarim sizi incitti ise ve kucuk dusurucu oldugunu dusunuyorsaniz tum forum onunde sizden ozur dilerim.

    2. 1.2turbo dizelle 5.0 atmosferik motor da karsilastirilabilir. yeter ki araclarin toplam kutleleri ve aktarimlari birbirine yakin olsun. bizim burda karsilastirdigimiz guc/kutle. hatta 5.0 hacimdeki torku bol bir dizel 1.2 hacimdeki ise devri yuksek bir benzinli olursa bu ornek torkun tek basina hicbir ise yaramadigini gosteren cok guzel bir canlandirma olabilir.

    tamam ornekler birbirine yakin. iki aracinda gucu esit bi sekilde yere verebilmesini saglayan aktarmalar da birbirine yakin ise iki aracin da yokusta,duzde,toprakta,bayirda,duvarda,tavanda kafa kafaya gidecegini garanti edebilirim.

    1. Bilmukabele arkadaşım. Bende agresif uslubumdan dolayı pek mutlu değilim. Yazdıklarım sizi kırdıysa bende özür dilerim.
    2. Güç/kütle olayı tabii ki doğru, ama forumda belki 1% bilemedin 2%'lik bir kesim sizin kadar hassas hesap eder.

    O zaman sizin dedğiniz den şu mu çıkıyor???
    "1.6 lık 100 er beygirlik, aynı ağırlık, benzer aktarmalı bir dizel, bir de LPG'li araç her ortamda kafa kafaya gider"

    Sizi yanlış anladıysam, lütfen düzeltin. İyi forumlar

    aslinda araclarin toplamda kac litre hacme sahip oldugu onemli degil. yukarida ozellikle 1.2 ve 5.0 motorlarin birbiri ile karsilastirilmasini istememin nedeni de bu. arada kat kat hacim ve tork farkinin oldugu bir ornekte guc/kutle oraninin yuksek oldugu aracin yarisi kazanmasi herksin aklindaki soruisaretlerini kokten siler diye dusunuyorum.

    2.soru icin ise evet kafakafaya gitmeliler diyorum.

    ben de bir kez daha ozur dilerim.




  • Lpg mi, dizel mi?
    Yıllık kazanca, yılda yapılacak olan yola, araca yapılacak olan ilk paraya, aracın kaç senede elden çıkarılacağına gibi bir sürü etkene göre değişir.

    Ben eski bir araç alabildim, bu yüzden lpg kullanıyorum. Yıllık 15 bin km civarı yol yapıyorum. Ancak yılda 25-30 bin km yol yapsaydım ve yeni bir araç alacak maddi gücüm olsaydı, yeni bir dizel araç alır, uzatılmış garanti yaptırır, garanti bitiminde de aracı satar yenisini alırdım.
  • Tabii ki LPG.

    Dizelde her ne kadar torkta olsa gucte olsa bu fiyatlarla benim gozumde benzinliden farki yok.

    Arac alacak olsam benzinli alip LPG baglatirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • temiz lpg li tabiki. dizel motorun arızası çok masraflı.dizel bozuksa ve ya su varsa içinde 1500 tl den az çıkamazsın servisten.
  • Şuan LPG gibi duruyor.

    Minimum dizel ve benzin farkı 5-6 bin lira olmuş.

    En kaliteli kit takildiginda tas catlasin ekstra 2 bin lira tutuyor.

    Düzgün bir montajda ariza cikarma olasiligi benzinden bile az.

    Olasi bir arizada ve bakimda atmosferik motor daha az para yiyor dizel araca gore

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg tabiki sürekli yani en azından benim için öyle arabayı sürekli devirli kullanırım şehir içi şehir dışı sonra yok efendim enjektör bozuldu turbo patladı satarkende 100 bini geçmiş alınırmı alınmaz.


    not:Multijetle 500 bini anahtardan vurdurmayan taksiciler var şirket araçları var dci clio ile 300 bin km yapan akrabam arkadaşım vs... var diye alıntı yapmadıgınız için teşekkür ederim.
  • Direk dizel LPG diye ayırmak mantıksız olur bunun yanında diğer etmenleri de düşünmek gerekir..
    Benzinli - Dizel araçlar arasındaki fiyat farkı
    LPG'li - Dizel araçların bakım maliyetleri
    Emisyon değerleri üzerinden alınacak vergiler..
  • Dizel.
    1.6 Hdi motor 92 ps citröen berlingo
    1300 km fulldepo.
    hadi gitsin bakalım lpg 1300km ?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.