Şimdi Ara

Lpg Üst Devirlerde Aşırı Tekleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
4.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba
    Aracım 2000 model Audi A6 1.8t quattro 210 hp yakın zamanda aracıma brc sequent 32 sarı enjektör Genius Max LPG regülatör sekizlik boru ve simit tank montajı yapıldı.
    Benzinde hiç bir problem yaşamazken lpg de araç 4000-4500 devirlere çıktığında sanki piston kolları dışarı fırlayacakmış gibi takır, takır tekleme yapıyor.

    Öncelikle motorla ilgili her türlü parça değişimi yapıldı.

    1-Ateşleme bobinleri
    2-Hava akış metre
    3-Bujiler
    4-Boğaz kelebeği
    5-Krank devir sensör
    6-Eksantrik sensör
    ve diğerleri...

    Lpg ile ilgilide aklınıza gelecek her türlü parça yenisi ile denendi otobanda yol ayarı yapıldı ama nafile.
    Kendim naçizane teknik elemanım az çok bu işlerden anlarım bilgi derya gibidir ben bildiklerimi her türlü sosyal medyada paylaşırım ve paylaşmaya devam ediyorum ancak;her işin bir erbabı ve üstadı vardır forumda lpg tekniğinden anlayan çok üstat olduğunu biliyor ve takip ediyorum bu problem hakkında çözüme yönelik fikri olan ve başına gelen varsa konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntuzkan -- 25 Aralık 2017; 2:9:25 >







  • Üstatlar yoğun galiba:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntuzkan -- 25 Aralık 2017; 16:50:4 >
  • merhabalar

    öncelikle değişen parçalara inanamadım, gaz kelebeği ve hava akış metre ( yani MAF Sensörü ) !!! fazlasıyla üstünüze düşeni yapmışsınız :)

    arıza konusunda bu tekleme sırasında arıza lambası yakıyor mu ? arıza lambası yakıyorsa arızayı tespit etmek çok daha kolay olur. Taktırdığınız lpg kitinin eobd bağlantısı var mı? bu bağlantı yapıldığında ustalar genelde programda bulunan lpg modunda arızaları sil butonunu tıklayarak arıza lambası yakmasını engelliyorlar. eğer açıksa kapattırıp arızayı okuyabilirsiniz.

    eğer lpg kitinizde böyle bir özellik yoksa benim tavsiyem araca obd cihazı bağlayın ve ilk önce benzinde aracın parametrelerini yolda okuyun, daha sonra lpg modunda parametreleri okuyun ( LTFT ve STFT dahil ) buradan arıza konusunda yorum yapılabilir. sonuçları bana mail de atabilir siniz, ben de elimden geldiğince yorumlayabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurKarabıyık

    merhabalar

    öncelikle değişen parçalara inanamadım, gaz kelebeği ve hava akış metre ( yani MAF Sensörü ) !!! fazlasıyla üstünüze düşeni yapmışsınız :)

    arıza konusunda bu tekleme sırasında arıza lambası yakıyor mu ? arıza lambası yakıyorsa arızayı tespit etmek çok daha kolay olur. Taktırdığınız lpg kitinin eobd bağlantısı var mı? bu bağlantı yapıldığında ustalar genelde programda bulunan lpg modunda arızaları sil butonunu tıklayarak arıza lambası yakmasını engelliyorlar. eğer açıksa kapattırıp arızayı okuyabilirsiniz.

    eğer lpg kitinizde böyle bir özellik yoksa benim tavsiyem araca obd cihazı bağlayın ve ilk önce benzinde aracın parametrelerini yolda okuyun, daha sonra lpg modunda parametreleri okuyun ( LTFT ve STFT dahil ) buradan arıza konusunda yorum yapılabilir. sonuçları bana mail de atabilir siniz, ben de elimden geldiğince yorumlayabilirim.



    Herhangi bir arıza ışı vs yok geçen gün donanımhaber üyesi bir dostumuzla yol ayarına çıkıp afr (hava yakıt karışım) ayarı yaptık afr 11.8 civarında seyrederken tam yük 4500-5000 devirde turbo basıncı 1.4 (peak) yaparken 1.1 bar continuous da tam o aralıkta teklemeye başlıyor ve afr 12 ve üzerine çıkıyor ben turbo basınç kaçağından şüpheleniyorum vakit bulursam (leak) test yapacam bakalım en azından onuda kafamdan elemiş olurum diye düşünüyorum...

    Mesela 1-2-3 üncü viteslerde (reddine) 7000 devir tık yok gayet stabil o aralıkta turbo basıncı daha düşük kaldığı için sıkıntı olmuyor diye düşünüyorum ama 4 ve 5 inci viteste turbo basıncı en alttan maksimum değere yükseldiği an (4500-5000 d)teklemeye başlıyor basınç kaçak testi yapıp tekrar bakacaz...

    İlgi ve alakanız için tşk ederim gelişmelerle ilgili buradan paylaşmaya devam ederim...

    Saygılar.




  • ntuzkan kullanıcısına yanıt
    şuan tam hatırlamıyorum fakat 1.8T audi de MAF sensörü olduğunu sanıyorum. MAF sensörü olan araçlarda size bir ip ucu vereyim. eğer motor kütle hava akış sensörü kullanıyorsa ( MAF Sensörü ) ; boşta yüksek yakıt kesmesi değerleri, özellikle de daha yüksek motor devirlerinde LTFT azaldığında, bir vakum sızıntısının klasik bir belirtisidir.

    bu küçük püf noktası pek bilinmez ama size en azından fikir verir. Saygılar benden. iyi akşamlar
  • ntuzkan kullanıcısına yanıt
    evet zaten maf sensörü varmış. sizde ben de yazmışız daha önce :)
  • Fakirleştir o karışımı motoru eline alacaksın sonunda.

    Gaz halindeki lpg benzin gibi davranmaz. Benzindeki soğutma etkisi gaz halindeki lpg de olmaz. Şu anda motoru sadace boğuyorsun.

    Aracı LPG de 15.5 e ayarla bu lpg için stoich değerdir.

    Madem o kadar yürümeye meraklısın, önce araca bir EGT sensör kiti tak. Sonra benzinde yürüdüğün sıcaklıkları bir köşeye not et.

    Akabinde lpg de 15.5 temel değer olarak aracı yürüt. Eğer egt değerleri benzinden sıcak çıkıyorsa araca aem su enjeksiyon kiti tak ve veya SIVI LPG sistemine dön.

    Aracı benzin sıcaklık değerlerine düşüremiyorsan lpg de kullanma. Öyle veya böyle zarar verirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurKarabıyık

    şuan tam hatırlamıyorum fakat 1.8T audi de MAF sensörü olduğunu sanıyorum. MAF sensörü olan araçlarda size bir ip ucu vereyim. eğer motor kütle hava akış sensörü kullanıyorsa ( MAF Sensörü ) ; boşta yüksek yakıt kesmesi değerleri, özellikle de daha yüksek motor devirlerinde LTFT azaldığında, bir vakum sızıntısının klasik bir belirtisidir.

    bu küçük püf noktası pek bilinmez ama size en azından fikir verir. Saygılar benden. iyi akşamlar

    Bilgi için tşk ederim dostum evet doğrudur bizim araçlar Maf sensörü kullanıyor yol ayarı yaparken LTFT ye bakamadım çünkü pc ve kablom evde kalmış en kısa zamanda bakacam inşallah görüşmek üzere :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntuzkan -- 15 Ocak 2018; 13:15:26 >
  • Problem çözülmüştür arkadaşlar turbo wastagate ayarı fazla sıkılmış düzensiz turbo basıncı yüzünden tekleme yaptığını bizzat kendim tespit edip wastagate yi olması gerektiği şekilde ayarladıktan sonra benzin yada lpg fark etmeksizin tekleme ortadan kalkmıştır geçte olsa konuyu takip edenler için paylaşmak istedim saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntuzkan -- 21 Şubat 2020; 0:20:32 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.