Şimdi Ara

LPG ve LTFT değeri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
7
Favori
30.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hidden

    Evet Tokattaki mortaj yapan ustalar (usta demeye dilim varmıyor) bu meseleyi kesinlikle zerre kadar bilmiyorlar. Megane 2 araca Atiker yazılımıyla standart kalibrasyonu atıyor fakir karışım lpg gönderdiği için araç benzinde zor çalışıyor, benzin kokusu oluyor, tüpe geçince tabi sorun kalmıyor.

    Bunu yüz kere söyledim adamlara, hiç bir tanesi anlamazmı bu kadarmı sorumsuz esnaflık olur bu kadarmı baştansavmacılık olur, Atiker'e şikayet edeceğim rast gelen insanlara montaj yaptırıyorlar önüne gelene bayilik veriyorlar.

    Alıntıları Göster
    slm herkese öncelikle FARUK Sevgili ye ...ve diğer konu ile ilgisi olan arkadaşlardan cevap bekliyorum....daha öncelerid bu sayfada yazmıştım....benim sorunum hala devam ediyorar.öncelilkle aracım samand lx iran aracı ve üzerinde peugeot motor varve aracım fakir yakıyor elimde arcıma dönük elm 327 obd cihazı var ltf ve stf değerlerini görebiliyorum.....ve arıza lambasını söndürmek içinde orjinal peugeot cihazı var....vede lpg programım emmegas hp 007 var......
    1.ayar için aracımı 150-200 km sürdükden sonra ltft değerleri sıfıra yakın olduğu zamanmı ayar yapacağım .böyle yaptım ama yine otomatik kalibrasyonda değerler mesela şu an tam aklımda değil ama 3.90 ms benzinde... lpgde ayar sonunda da 3.50-3.60 aralığı gibi çıkıyor ...hiç bir zaman eşit veya büyük olmuyor.....kongfigürasyon kısmındakilpg programında diyorum...gazda güç,enjektör sıralaması ms,overlop ms .bunlarla alakası var mı....acaba enjektör sıraları yanlış olabilir mi?
    2.yada aracımın orjinal cihazından parametreleri fabrika ayarlarına döndürüp..ltft değerlerini sıfıra getirdiğimde ayar yapsam olurmu...ama yine otomatik kalibrasyon yapıyorum lpg msleri benzin mssinden düşük çıkıyor....bu arada rolantide değerler yaklaşık +4 ile -1 arasında gelip gidiyor.... 1.ve 2 .şıkdaki denemelerimde hep aynı....
    3.lpg map ında rolantide iken benzine aldığımda mapın üzerinde bir değerde sabit duruyor ama anahtarı lpgye geçirdiğimde...ise 20 de ise bir kaç saniyede bir bir üst satır ve alt satırdaki değerlerde gezip duruyor sürekli...yani 19-20-21 arasında sürekli oynuyor...nedeni ne olabilir acaba...lpg map sensörü arızalı olabilirmi ?
    4.regülatör üzerindegaz basıncı kaç olmalı 1600 motor 16 valve...mesela rolantide 1.05 ise 2000-2500 devirde kaç olmalı....artı bende bu basıçda çok değişken mesela1.05 iken arda bir 1 in altına da düşüyor...1.10..larada çıkıyor normal mi bu......
    5.bunun yanında aracımı yolda ayar yapıyorum tabi uzun yolda stfye göre fakir yakıyor zaten map daki değerleri yükselterek sıfıra yakın ayarlıyorum 2500 devir sabit hızda 4.5 viteslerde ama rampaları çıkarken yada bir köye giderken iniş çıkış 1-2-3 viteslerde kullanım sonucu bir bakıyorsunuz +2 lerde olan lyf değerim tekrar 15lere dayanmış...bunu çözemedim ? yardım bekliyorum arkadaşlar......sorun veya sıkıntılarım neler....güzel cevaplar bekliyorum hatta faruk beyden özeline mesaj atamıyorum mesaj kutusu dolu diyor arabamın yanında internet çekiyor rolantide iken ayarlarıma bakabilirsiniz.......çok memnun kalırım...zaten ilerde yolum zonguldaktan istanbula düşerse kocaeline kendisine uğrayacağım.......
    6.bu arada lpg programında hatalar bölümü var her nedense hep boş hiç bir zaman orda bir sıkıntı yada yanlış bir değer görmedim aktif değil mi acaba.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhan-71 -- 9 Eylül 2011; 11:41:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan-71

    slm herkese öncelikle FARUK Sevgili ye ...ve diğer konu ile ilgisi olan arkadaşlardan cevap bekliyorum....daha öncelerid bu sayfada yazmıştım....benim sorunum hala devam ediyorar.öncelilkle aracım samand lx iran aracı ve üzerinde peugeot motor varve aracım fakir yakıyor elimde arcıma dönük elm 327 obd cihazı var ltf ve stf değerlerini görebiliyorum.....ve arıza lambasını söndürmek içinde orjinal peugeot cihazı var....vede lpg programım emmegas hp 007 var......
    1.ayar için aracımı 150-200 km sürdükden sonra ltft değerleri sıfıra yakın olduğu zamanmı ayar yapacağım .böyle yaptım ama yine otomatik kalibrasyonda değerler mesela şu an tam aklımda değil ama 3.90 ms benzinde... lpgde ayar sonunda da 3.50-3.60 aralığı gibi çıkıyor ...hiç bir zaman eşit veya büyük olmuyor.....kongfigürasyon kısmındakilpg programında diyorum...gazda güç,enjektör sıralaması ms,overlop ms .bunlarla alakası var mı....acaba enjektör sıraları yanlış olabilir mi?
    2.yada aracımın orjinal cihazından parametreleri fabrika ayarlarına döndürüp..ltft değerlerini sıfıra getirdiğimde ayar yapsam olurmu...ama yine otomatik kalibrasyon yapıyorum lpg msleri benzin mssinden düşük çıkıyor....bu arada rolantide değerler yaklaşık +4 ile -1 arasında gelip gidiyor.... 1.ve 2 .şıkdaki denemelerimde hep aynı....
    3.lpg map ında rolantide iken benzine aldığımda mapın üzerinde bir değerde sabit duruyor ama anahtarı lpgye geçirdiğimde...ise 20 de ise bir kaç saniyede bir bir üst satır ve alt satırdaki değerlerde gezip duruyor sürekli...yani 19-20-21 arasında sürekli oynuyor...nedeni ne olabilir acaba...lpg map sensörü arızalı olabilirmi ?
    4.regülatör üzerindegaz basıncı kaç olmalı 1600 motor 16 valve...mesela rolantide 1.05 ise 2000-2500 devirde kaç olmalı....artı bende bu basıçda çok değişken mesela1.05 iken arda bir 1 in altına da düşüyor...1.10..larada çıkıyor normal mi bu......
    5.bunun yanında aracımı yolda ayar yapıyorum tabi uzun yolda stfye göre fakir yakıyor zaten map daki değerleri yükselterek sıfıra yakın ayarlıyorum 2500 devir sabit hızda 4.5 viteslerde ama rampaları çıkarken yada bir köye giderken iniş çıkış 1-2-3 viteslerde kullanım sonucu bir bakıyorsunuz +2 lerde olan lyf değerim tekrar 15lere dayanmış...bunu çözemedim ? yardım bekliyorum arkadaşlar......sorun veya sıkıntılarım neler....güzel cevaplar bekliyorum hatta faruk beyden özeline mesaj atamıyorum mesaj kutusu dolu diyor arabamın yanında internet çekiyor rolantide iken ayarlarıma bakabilirsiniz.......çok memnun kalırım...zaten ilerde yolum zonguldaktan istanbula düşerse kocaeline kendisine uğrayacağım.......
    6.bu arada lpg programında hatalar bölümü var her nedense hep boş hiç bir zaman orda bir sıkıntı yada yanlış bir değer görmedim aktif değil mi acaba.....

    Alıntıları Göster
    beyler konuyu hortlatmayayım dedim qntrl nickli arkadaşa özelden de sordum ama cevap vermedi.
    benim de arabam konuyu açan arkadaş gibi renault 1,4 8v symbol. şimdi sıkıntı şu :

    1- marş süresi uzaması (sıcak motorda daha uzun)
    2- sıcak motorda benzinde tekleme, zor hızlanma..lpgde sıkıntı yok. motor soğukken benzinde de sıkıntı yok.

    LFT değeri 100 km benzinde kullanmama rağmen 37,5da kalıyor. yani benzinde kullanınca düşmesi lazım düşmüyor.

    SFT benzinde çok iyi. rolantide +5 -5 arası dolaşıyor. ama lpgye alınca -55 lere kadar geliyor.sanırım LPG de zengin çalışıyor. E bunu gören benzin ecusu enjeksiyon süresini kısatlmaya çalışıyor. bu sefer de benzine alınca araç tekliyor.

    e uzun süre benzinde kullan düzelir deniyor ama benzinde kullanınca üst limit olan 37,5a fırlıyor LFT. motor bir yerden hava alıyor dedi faruksevgili abim. onu da test ettim hava filtre hortumunu elimle kapattım motor hava alamadı stop etti.

    e tüm sensörler çalışıyor verileri bluetooth obd cihazı ile telefondan okuyorum değerler normal. yağ filtre buji falan yeni. üzerine bir de boğaz kelebeğini, manyetik kaptörü, rolanti motorunu falan söktüm temizledim taktım.

    fikri olan var mı ?

    son olarak araç 2008 model renault symbol 1,4 8v. 30,000 de lpg takıldı şu an 92000 kmde. geçen yaz hiç sorun yokken uzun yol yaptıktan sonra baş gösterdi bu sorun.. saygılarımla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    beyler konuyu hortlatmayayım dedim qntrl nickli arkadaşa özelden de sordum ama cevap vermedi.
    benim de arabam konuyu açan arkadaş gibi renault 1,4 8v symbol. şimdi sıkıntı şu :

    1- marş süresi uzaması (sıcak motorda daha uzun)
    2- sıcak motorda benzinde tekleme, zor hızlanma..lpgde sıkıntı yok. motor soğukken benzinde de sıkıntı yok.

    LFT değeri 100 km benzinde kullanmama rağmen 37,5da kalıyor. yani benzinde kullanınca düşmesi lazım düşmüyor.

    SFT benzinde çok iyi. rolantide +5 -5 arası dolaşıyor. ama lpgye alınca -55 lere kadar geliyor.sanırım LPG de zengin çalışıyor. E bunu gören benzin ecusu enjeksiyon süresini kısatlmaya çalışıyor. bu sefer de benzine alınca araç tekliyor.

    e uzun süre benzinde kullan düzelir deniyor ama benzinde kullanınca üst limit olan 37,5a fırlıyor LFT. motor bir yerden hava alıyor dedi faruksevgili abim. onu da test ettim hava filtre hortumunu elimle kapattım motor hava alamadı stop etti.

    e tüm sensörler çalışıyor verileri bluetooth obd cihazı ile telefondan okuyorum değerler normal. yağ filtre buji falan yeni. üzerine bir de boğaz kelebeğini, manyetik kaptörü, rolanti motorunu falan söktüm temizledim taktım.

    fikri olan var mı ?

    son olarak araç 2008 model renault symbol 1,4 8v. 30,000 de lpg takıldı şu an 92000 kmde. geçen yaz hiç sorun yokken uzun yol yaptıktan sonra baş gösterdi bu sorun.. saygılarımla..
    arkadaşlar 2011 cruze racım var.45000 km dir lpg de kullanıyorum bu zamana kadar hiç problem yaşamadım.üzerinde landirenzo omega plus kit mevcut.aracımda son 4 aydır P2096 arıza kodu ile uğraşıyorum.aracın ltft ve stft değerlerini araç seyir halinde iken kayıt ettim.nasıl bir çözüm önerirsiniz.

    https://www.youtube.com/embed/YnyVM-woX5c




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obenomen

    arkadaşlar 2011 cruze racım var.45000 km dir lpg de kullanıyorum bu zamana kadar hiç problem yaşamadım.üzerinde landirenzo omega plus kit mevcut.aracımda son 4 aydır P2096 arıza kodu ile uğraşıyorum.aracın ltft ve stft değerlerini araç seyir halinde iken kayıt ettim.nasıl bir çözüm önerirsiniz.

    https://www.youtube.com/embed/YnyVM-woX5c

    Alıntıları Göster
    ilk mesajdaki arkadaşın aracı lpgyi fakir yaktığı için lft +37,5a fırlamış. sftde rolantide bile +50 değeri görüyormuş

    e benim araç lpgde rolantide sft -50lere geriliyor. yani zengin karışım geliyor. e bende de lft +37,5da kalıyor ? nedir bunun açıklaması?

    gazı iyice bitirdim benzine geçtim. bir kaynakta okumuştum 800 km kadar benzin kullanın harita düzelsin diye.. kullanıcaz bakalım düzelen birşey olacak mı..

    ilgili arkadaşlar cevap vermiyor ki kardeşim !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    ilk mesajdaki arkadaşın aracı lpgyi fakir yaktığı için lft +37,5a fırlamış. sftde rolantide bile +50 değeri görüyormuş

    e benim araç lpgde rolantide sft -50lere geriliyor. yani zengin karışım geliyor. e bende de lft +37,5da kalıyor ? nedir bunun açıklaması?

    gazı iyice bitirdim benzine geçtim. bir kaynakta okumuştum 800 km kadar benzin kullanın harita düzelsin diye.. kullanıcaz bakalım düzelen birşey olacak mı..

    ilgili arkadaşlar cevap vermiyor ki kardeşim !

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar cruze araçlarda ltft değerini sıfırlamak mümkün.servisteki arıza tespi cihazına bağlatarak,motor mmenüsü altında,
    ayarlamalar kısmında "öğrenilen yakıt değerlerin resetlenmesi" ile değerler sıfırlanıyor.bizzat denedim ve -15 olan değerlerim 0 ile 3 arasında oynamaya ve 2 km de bir sürekli yanan arıza ışığımda çok şükür 5 gündür yanmıyor.




  • damonbounce kullanıcısına yanıt
    07 şubat - 1 nisan arası 53 gün olmuş. Değerlerde düzelme var mı? Sorun çözüldü mü?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icon33

    07 şubat - 1 nisan arası 53 gün olmuş. Değerlerde düzelme var mı? Sorun çözüldü mü?
    yok kardeşim:) bıraktım artık uğraşmayı yok o değer yok bu değer.. o kadar benzin ile kullandım araçta aynı problem sürüyor.
    yok lft değeri yok sft değeri..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    yok kardeşim:) bıraktım artık uğraşmayı yok o değer yok bu değer.. o kadar benzin ile kullandım araçta aynı problem sürüyor.
    yok lft değeri yok sft değeri..

    Lpg servisinde sistemi inceleseler nasıl olur acaba. Montajda vb sorun olmasın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icon33

    quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    yok kardeşim:) bıraktım artık uğraşmayı yok o değer yok bu değer.. o kadar benzin ile kullandım araçta aynı problem sürüyor.
    yok lft değeri yok sft değeri..

    Lpg servisinde sistemi inceleseler nasıl olur acaba. Montajda vb sorun olmasın?

    Alıntıları Göster
    valla lpgciye bakım için götürdüm lpgde sorun yok dedi. reno servisine götürdüm böyle böyle benzinde tekliyor diye o da demesin mi lpg sistemini söktür getir öyle bakayım şu an lpg ile kullanımda sorun yok. uğraşmıyorum artık.

    1.3 multijet full linea 56.000e satıyolar arabada da yok yok ciddi ciddi düşünmeye başladım.




  • Iyi gunler peugeot 307 2.0 motor 2002 model aracimda devamli sekilde rolanti sorunu yasiyorum aracimin benzin degerleri bozuluyor benzinde bir muddet kullandıktan sinra lpg sistemine ayar yaptiriyorum bubayarla yaklasik 2 ay kullanıyorum arqci sonrasinda lpg gecerken araba silkeleme veya kesip geri verme yapiyor daha sonrada rolanti sorunu yasiyorum stop etme vs biktim bu sorunfan her iki ayda bir ayarmi yaptirmam gerekiyor bunum caresi yokmudur yanlis bir baglantimi var acaba ?
  • Merhaba lpg sistemi nedir?
  • Lpg sistemim tartarini
  • Enjektor ustundeki nozzle lari 3 mm matkap ucu ile deldirip, sistem basinci 1 bar olarak ayarlanirsa, 2.0 motor icin yeterli enjeksiyin altyapisi kurulmus olur.

    Bu da yasadiginiz sorunlarun benim tahminime gore sebebi olan durumu ortadan kaldiracaktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Enjektor ustundeki nozzle lari 3 mm matkap ucu ile deldirip, sistem basinci 1 bar olarak ayarlanirsa, 2.0 motor icin yeterli enjeksiyin altyapisi kurulmus olur.

    Bu da yasadiginiz sorunlarun benim tahminime gore sebebi olan durumu ortadan kaldiracaktir.
    Mrhb hocam BU ltf ve stf degerlerını ecu resetleme aku kutup basını sokmek dısında sıfrlamak mumkun mudur? ecu resette elektronık olan tum hafızalar teyp cam kapı vs gıdıyor sanırım.bırde kalıbrasyon ıcın 100-150 km benzınde bınılmelı denılıyor buda maddı olarak 75 tl gıbı bır rakam benzın parası demek..

    yanı gelısmıs bır vag opcom cıhazı ıle ecunun sadece benzın harıtasını sıfırlamak ardına fabrıkasyon harıtasını yuklemek ( belırlı km arac kullanmak zorunda kalmadan) mumkun mudur bu ıslemı yetkılı servıs yapar mı veyahut yapan yerler mevcut mudur ıslem ucretı ne kadardır?aksı halde stf degerımız lpgde sıfır ama ltf +15lerde gezıyor ms surelerını dusuremıyorum :( benzın mssı 3.5larda hep




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ak14

    Mrhb hocam BU ltf ve stf degerlerını ecu resetleme aku kutup basını sokmek dısında sıfrlamak mumkun mudur? ecu resette elektronık olan tum hafızalar teyp cam kapı vs gıdıyor sanırım.bırde kalıbrasyon ıcın 100-150 km benzınde bınılmelı denılıyor buda maddı olarak 75 tl gıbı bır rakam benzın parası demek..

    yanı gelısmıs bır vag opcom cıhazı ıle ecunun sadece benzın harıtasını sıfırlamak ardına fabrıkasyon harıtasını yuklemek ( belırlı km arac kullanmak zorunda kalmadan) mumkun mudur bu ıslemı yetkılı servıs yapar mı veyahut yapan yerler mevcut mudur ıslem ucretı ne kadardır?aksı halde stf degerımız lpgde sıfır ama ltf +15lerde gezıyor ms surelerını dusuremıyorum :( benzın mssı 3.5larda hep

    lft ve sft görülebilen yeni nesil bir araç ise, benzinde kullanmak, ecu resetlemek gibi işlemlere gerek yok.

    uygun şekilde ayarlanırsa LPG kullannımı sonucu lft değerleri sıfıra yaklaşır

    şöyleki lft +15 ise sft -15 olacak şekilde enjeksiyon sürelerini ayarlanırsa, LPG de kullandıkça LFT sıfıra doğru azalır zaten.

    sft doğası gereği oynak, % -15 i hassas olarak yakalayamazsınız zaten, %-10, -%15 olarak kabaca ilk ayarı yapın, bir süre kullanın LFT azalınca, daha küçük değişiklikler ile ayara uğraşırsınız.

    ama lft ve sft ayarı ile uğraşmaya başlamadan önce, LPG enjeksiyon sürelerinin ideal aralıkta olduğuna emin olmak lazım, yani ne çok yüksek, ne çok düşük.

    genelde minimum 3.5-4 ms (rölantide) - maksimum 14-15 ms (yolda giderken tam gaz durumunda) LPG enjeksiyon süreleri arasında olması iyi bir uygulamanın temelidir.

    lpg sisteminizden ekran görüntüsü paylaşırsanız, ben yardımcı olurum size ayar konusunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 20 Temmuz 2015; 23:44:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: ak14

    Mrhb hocam BU ltf ve stf degerlerını ecu resetleme aku kutup basını sokmek dısında sıfrlamak mumkun mudur? ecu resette elektronık olan tum hafızalar teyp cam kapı vs gıdıyor sanırım.bırde kalıbrasyon ıcın 100-150 km benzınde bınılmelı denılıyor buda maddı olarak 75 tl gıbı bır rakam benzın parası demek..

    yanı gelısmıs bır vag opcom cıhazı ıle ecunun sadece benzın harıtasını sıfırlamak ardına fabrıkasyon harıtasını yuklemek ( belırlı km arac kullanmak zorunda kalmadan) mumkun mudur bu ıslemı yetkılı servıs yapar mı veyahut yapan yerler mevcut mudur ıslem ucretı ne kadardır?aksı halde stf degerımız lpgde sıfır ama ltf +15lerde gezıyor ms surelerını dusuremıyorum :( benzın mssı 3.5larda hep

    lft ve sft görülebilen yeni nesil bir araç ise, benzinde kullanmak, ecu resetlemek gibi işlemlere gerek yok.

    uygun şekilde ayarlanırsa LPG kullannımı sonucu lft değerleri sıfıra yaklaşır

    şöyleki lft +15 ise sft -15 olacak şekilde enjeksiyon sürelerini ayarlanırsa, LPG de kullandıkça LFT sıfıra doğru azalır zaten.

    sft doğası gereği oynak, % -15 i hassas olarak yakalayamazsınız zaten, %-10, -%15 olarak kabaca ilk ayarı yapın, bir süre kullanın LFT azalınca, daha küçük değişiklikler ile ayara uğraşırsınız.

    ama lft ve sft ayarı ile uğraşmaya başlamadan önce, LPG enjeksiyon sürelerinin ideal aralıkta olduğuna emin olmak lazım, yani ne çok yüksek, ne çok düşük.

    genelde minimum 3.5-4 ms (rölantide) - maksimum 14-15 ms (yolda giderken tam gaz durumunda) LPG enjeksiyon süreleri arasında olması iyi bir uygulamanın temelidir.

    lpg sisteminizden ekran görüntüsü paylaşırsanız, ben yardımcı olurum size ayar konusunda.



    Ustam selamlar. Sizi mscsi forumdan da takip ediyorum. Benim sorum şu ltft stft ayarına bakmak için.

    Önce lpg ve benzinde, benzin ms sürelerini esitleyip.
    Sonra elm ile bağlanıp aracı gaza alıp çıkan değerleri mi okumalıyız?
    Tesekkurler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606


    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: ak14

    Mrhb hocam BU ltf ve stf degerlerını ecu resetleme aku kutup basını sokmek dısında sıfrlamak mumkun mudur? ecu resette elektronık olan tum hafızalar teyp cam kapı vs gıdıyor sanırım.bırde kalıbrasyon ıcın 100-150 km benzınde bınılmelı denılıyor buda maddı olarak 75 tl gıbı bır rakam benzın parası demek..

    yanı gelısmıs bır vag opcom cıhazı ıle ecunun sadece benzın harıtasını sıfırlamak ardına fabrıkasyon harıtasını yuklemek ( belırlı km arac kullanmak zorunda kalmadan) mumkun mudur bu ıslemı yetkılı servıs yapar mı veyahut yapan yerler mevcut mudur ıslem ucretı ne kadardır?aksı halde stf degerımız lpgde sıfır ama ltf +15lerde gezıyor ms surelerını dusuremıyorum :( benzın mssı 3.5larda hep

    lft ve sft görülebilen yeni nesil bir araç ise, benzinde kullanmak, ecu resetlemek gibi işlemlere gerek yok.

    uygun şekilde ayarlanırsa LPG kullannımı sonucu lft değerleri sıfıra yaklaşır

    şöyleki lft +15 ise sft -15 olacak şekilde enjeksiyon sürelerini ayarlanırsa, LPG de kullandıkça LFT sıfıra doğru azalır zaten.

    sft doğası gereği oynak, % -15 i hassas olarak yakalayamazsınız zaten, %-10, -%15 olarak kabaca ilk ayarı yapın, bir süre kullanın LFT azalınca, daha küçük değişiklikler ile ayara uğraşırsınız.

    ama lft ve sft ayarı ile uğraşmaya başlamadan önce, LPG enjeksiyon sürelerinin ideal aralıkta olduğuna emin olmak lazım, yani ne çok yüksek, ne çok düşük.

    genelde minimum 3.5-4 ms (rölantide) - maksimum 14-15 ms (yolda giderken tam gaz durumunda) LPG enjeksiyon süreleri arasında olması iyi bir uygulamanın temelidir.

    lpg sisteminizden ekran görüntüsü paylaşırsanız, ben yardımcı olurum size ayar konusunda.



    Ustam selamlar. Sizi mscsi forumdan da takip ediyorum. Benim sorum şu ltft stft ayarına bakmak için.

    Önce lpg ve benzinde, benzin ms sürelerini esitleyip.
    Sonra elm ile bağlanıp aracı gaza alıp çıkan değerleri mi okumalıyız?
    Tesekkurler

    selam hocam.

    elm327 veya başka bir cihaz ile lft ve sft değeri gorebiliyorsaniz, tek yapilmasi gereken LPG programında gerekli değişiklikleri yaparak lft ve sft toplam ini %0 a yaklastirmaya calismaktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606


    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: ak14

    Mrhb hocam BU ltf ve stf degerlerını ecu resetleme aku kutup basını sokmek dısında sıfrlamak mumkun mudur? ecu resette elektronık olan tum hafızalar teyp cam kapı vs gıdıyor sanırım.bırde kalıbrasyon ıcın 100-150 km benzınde bınılmelı denılıyor buda maddı olarak 75 tl gıbı bır rakam benzın parası demek..

    yanı gelısmıs bır vag opcom cıhazı ıle ecunun sadece benzın harıtasını sıfırlamak ardına fabrıkasyon harıtasını yuklemek ( belırlı km arac kullanmak zorunda kalmadan) mumkun mudur bu ıslemı yetkılı servıs yapar mı veyahut yapan yerler mevcut mudur ıslem ucretı ne kadardır?aksı halde stf degerımız lpgde sıfır ama ltf +15lerde gezıyor ms surelerını dusuremıyorum :( benzın mssı 3.5larda hep

    lft ve sft görülebilen yeni nesil bir araç ise, benzinde kullanmak, ecu resetlemek gibi işlemlere gerek yok.

    uygun şekilde ayarlanırsa LPG kullannımı sonucu lft değerleri sıfıra yaklaşır

    şöyleki lft +15 ise sft -15 olacak şekilde enjeksiyon sürelerini ayarlanırsa, LPG de kullandıkça LFT sıfıra doğru azalır zaten.

    sft doğası gereği oynak, % -15 i hassas olarak yakalayamazsınız zaten, %-10, -%15 olarak kabaca ilk ayarı yapın, bir süre kullanın LFT azalınca, daha küçük değişiklikler ile ayara uğraşırsınız.

    ama lft ve sft ayarı ile uğraşmaya başlamadan önce, LPG enjeksiyon sürelerinin ideal aralıkta olduğuna emin olmak lazım, yani ne çok yüksek, ne çok düşük.

    genelde minimum 3.5-4 ms (rölantide) - maksimum 14-15 ms (yolda giderken tam gaz durumunda) LPG enjeksiyon süreleri arasında olması iyi bir uygulamanın temelidir.

    lpg sisteminizden ekran görüntüsü paylaşırsanız, ben yardımcı olurum size ayar konusunda.



    Ustam selamlar. Sizi mscsi forumdan da takip ediyorum. Benim sorum şu ltft stft ayarına bakmak için.

    Önce lpg ve benzinde, benzin ms sürelerini esitleyip.
    Sonra elm ile bağlanıp aracı gaza alıp çıkan değerleri mi okumalıyız?
    Tesekkurler

    selam hocam.

    elm327 veya başka bir cihaz ile lft ve sft değeri gorebiliyorsaniz, tek yapilmasi gereken LPG programında gerekli değişiklikleri yaparak lft ve sft toplam ini %0 a yaklastirmaya calismaktir.

    Üstat anladım da. Şimdi ltft stft sıfıra yaklastirdik diyelim. Ama benzin enj süreleri gazda vr benzinde eşit olmazsa ne olacak peki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606


    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606


    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: ak14

    Mrhb hocam BU ltf ve stf degerlerını ecu resetleme aku kutup basını sokmek dısında sıfrlamak mumkun mudur? ecu resette elektronık olan tum hafızalar teyp cam kapı vs gıdıyor sanırım.bırde kalıbrasyon ıcın 100-150 km benzınde bınılmelı denılıyor buda maddı olarak 75 tl gıbı bır rakam benzın parası demek..

    yanı gelısmıs bır vag opcom cıhazı ıle ecunun sadece benzın harıtasını sıfırlamak ardına fabrıkasyon harıtasını yuklemek ( belırlı km arac kullanmak zorunda kalmadan) mumkun mudur bu ıslemı yetkılı servıs yapar mı veyahut yapan yerler mevcut mudur ıslem ucretı ne kadardır?aksı halde stf degerımız lpgde sıfır ama ltf +15lerde gezıyor ms surelerını dusuremıyorum :( benzın mssı 3.5larda hep

    lft ve sft görülebilen yeni nesil bir araç ise, benzinde kullanmak, ecu resetlemek gibi işlemlere gerek yok.

    uygun şekilde ayarlanırsa LPG kullannımı sonucu lft değerleri sıfıra yaklaşır

    şöyleki lft +15 ise sft -15 olacak şekilde enjeksiyon sürelerini ayarlanırsa, LPG de kullandıkça LFT sıfıra doğru azalır zaten.

    sft doğası gereği oynak, % -15 i hassas olarak yakalayamazsınız zaten, %-10, -%15 olarak kabaca ilk ayarı yapın, bir süre kullanın LFT azalınca, daha küçük değişiklikler ile ayara uğraşırsınız.

    ama lft ve sft ayarı ile uğraşmaya başlamadan önce, LPG enjeksiyon sürelerinin ideal aralıkta olduğuna emin olmak lazım, yani ne çok yüksek, ne çok düşük.

    genelde minimum 3.5-4 ms (rölantide) - maksimum 14-15 ms (yolda giderken tam gaz durumunda) LPG enjeksiyon süreleri arasında olması iyi bir uygulamanın temelidir.

    lpg sisteminizden ekran görüntüsü paylaşırsanız, ben yardımcı olurum size ayar konusunda.



    Ustam selamlar. Sizi mscsi forumdan da takip ediyorum. Benim sorum şu ltft stft ayarına bakmak için.

    Önce lpg ve benzinde, benzin ms sürelerini esitleyip.
    Sonra elm ile bağlanıp aracı gaza alıp çıkan değerleri mi okumalıyız?
    Tesekkurler

    selam hocam.

    elm327 veya başka bir cihaz ile lft ve sft değeri gorebiliyorsaniz, tek yapilmasi gereken LPG programında gerekli değişiklikleri yaparak lft ve sft toplam ini %0 a yaklastirmaya calismaktir.

    Üstat anladım da. Şimdi ltft stft sıfıra yaklastirdik diyelim. Ama benzin enj süreleri gazda vr benzinde eşit olmazsa ne olacak peki?

    lft ve sft sifira yakin olması dediğiniz şey oluyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606


    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606


    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: ak14

    Mrhb hocam BU ltf ve stf degerlerını ecu resetleme aku kutup basını sokmek dısında sıfrlamak mumkun mudur? ecu resette elektronık olan tum hafızalar teyp cam kapı vs gıdıyor sanırım.bırde kalıbrasyon ıcın 100-150 km benzınde bınılmelı denılıyor buda maddı olarak 75 tl gıbı bır rakam benzın parası demek..

    yanı gelısmıs bır vag opcom cıhazı ıle ecunun sadece benzın harıtasını sıfırlamak ardına fabrıkasyon harıtasını yuklemek ( belırlı km arac kullanmak zorunda kalmadan) mumkun mudur bu ıslemı yetkılı servıs yapar mı veyahut yapan yerler mevcut mudur ıslem ucretı ne kadardır?aksı halde stf degerımız lpgde sıfır ama ltf +15lerde gezıyor ms surelerını dusuremıyorum :( benzın mssı 3.5larda hep

    lft ve sft görülebilen yeni nesil bir araç ise, benzinde kullanmak, ecu resetlemek gibi işlemlere gerek yok.

    uygun şekilde ayarlanırsa LPG kullannımı sonucu lft değerleri sıfıra yaklaşır

    şöyleki lft +15 ise sft -15 olacak şekilde enjeksiyon sürelerini ayarlanırsa, LPG de kullandıkça LFT sıfıra doğru azalır zaten.

    sft doğası gereği oynak, % -15 i hassas olarak yakalayamazsınız zaten, %-10, -%15 olarak kabaca ilk ayarı yapın, bir süre kullanın LFT azalınca, daha küçük değişiklikler ile ayara uğraşırsınız.

    ama lft ve sft ayarı ile uğraşmaya başlamadan önce, LPG enjeksiyon sürelerinin ideal aralıkta olduğuna emin olmak lazım, yani ne çok yüksek, ne çok düşük.

    genelde minimum 3.5-4 ms (rölantide) - maksimum 14-15 ms (yolda giderken tam gaz durumunda) LPG enjeksiyon süreleri arasında olması iyi bir uygulamanın temelidir.

    lpg sisteminizden ekran görüntüsü paylaşırsanız, ben yardımcı olurum size ayar konusunda.



    Ustam selamlar. Sizi mscsi forumdan da takip ediyorum. Benim sorum şu ltft stft ayarına bakmak için.

    Önce lpg ve benzinde, benzin ms sürelerini esitleyip.
    Sonra elm ile bağlanıp aracı gaza alıp çıkan değerleri mi okumalıyız?
    Tesekkurler

    selam hocam.

    elm327 veya başka bir cihaz ile lft ve sft değeri gorebiliyorsaniz, tek yapilmasi gereken LPG programında gerekli değişiklikleri yaparak lft ve sft toplam ini %0 a yaklastirmaya calismaktir.

    Üstat anladım da. Şimdi ltft stft sıfıra yaklastirdik diyelim. Ama benzin enj süreleri gazda vr benzinde eşit olmazsa ne olacak peki?

    lft ve sft sifira yakin olması dediğiniz şey oluyor zaten.

    Alıntıları Göster
    Araba 2006 Subaru LEgacy 2.0 DOHC 165hp otm.
    prins keihin enjektörlü kit

    benzinde stft -3-14 arasında rölantide -8

    lpg de stft gazdan ayağımı çektim amda -3 lerde normalde +4+6 arası gaza yüklenince +18leri gördüm.

    yakıtım son bir senedir artmıştı eskiden trafiğie girdiğim halde şehir içi 350km yol yapardım 45l lpg ile 1 senedir trafiğie girmediğim halde 310km yapıyorum ki işe gidiş geliş güzergahımda ortalama 80-90 gidiyorum.

    internetten araştırdığımda ya sistemde kaçak var basınç düşüyor ya da map sensörüm arızası çıktı önüme

    araç 158.000 de 109.000 km de lpg takıldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre-sti -- 14 Eylül 2016; 23:03:16 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.