Şimdi Ara

LPG ve LTFT değeri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
7
Favori
30.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • emre-sti kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Lft-sft değerine bakarak ayar yaparken önemli olan ltft degeridir. Motor sicakken Rolantide bi süre bekleyin. Ltft belli bir değerde sabit kaldığında stft değerinin 0 civarında dolandığını göreceksiniz. Örnegin ltft 10da sabitlendi stft ise +3 - 3 arasında gidip geliyosa gaz ayarını yüzde 10 artırırım. Bunu yaptığımda stft eksi yönde hareket ederek lft değerini 0a doğru yaklaştırır. Önemli olan ltft değeri +5 -5 arasında olmasıdır. Ideal ayarın yapıldığını gösterir. Stft sürekli hareketlidir ve eksi arti 15lere kadar çıkabilir.
    Not: brc my11 plug and drive programı ile yapıyorum.
  • Beyler konuyu hortlatıyorum ama söylemem lazım;

    lft mft değerini okumayla falan uğraşmayın. eğer çok dandik bi yere lpg taktırmadıysanız ve berbat ayar yapmadılarsa böyle birşeyle karşılaşma şansınız çok az.. benim araç lpgde iyi, benzinde tekliyordu.lft 37,5 görünüyordu..ben de çok uğraştım obd cihazı aldım lft sftyi okudum .oksijen sensörünü falan değiştirdim, tabi ustaya falan gitmedim kafama göre yaptım bunları .. kutup başını söküp 1 gün bekledim,200 km benzinde kullandım falan lft 0 olsun diye..

    problem aracın benzin pompasındaki (depo içi) bir kaç hortumun delinmesiymiş. usta değiştirdi sorun bitti. boşuna uğraşmışım bunlarla.. iyi ,işinin ehli, kazıkçı olmayan ustanız olacak çözüm bu :)
  • Aradan yıllar geçmiş ancak LTFT STFT problemleri devam ediyor :)
    Konuyla ilgili bildiklerimi buradan paylaşayım
    www.lpgayar.wordpress.com
  • qntrl Q kullanıcısına yanıt
    merhabalar,
    henüz videolarınızı izleyemedim ama teşekkürler şimdiden. diğer lpg forumundan ve blogunuzdan takip ediyorum.
    bende de seq24 my11 var,2016da montaj yaptırmıştım, yazılım koruma var mı bu modellerde biliyor musunuz?

    bir de videoları izleyince netleşecektir de, brc nin ayar şekli biraz atiker fast gibi sanki, grafik-noktalar vs. doğru mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    merhabalar,
    henüz videolarınızı izleyemedim ama teşekkürler şimdiden. diğer lpg forumundan ve blogunuzdan takip ediyorum.
    bende de seq24 my11 var,2016da montaj yaptırmıştım, yazılım koruma var mı bu modellerde biliyor musunuz?

    bir de videoları izleyince netleşecektir de, brc nin ayar şekli biraz atiker fast gibi sanki, grafik-noktalar vs. doğru mudur?

    merhaba;
    atikeri henüz tecrübe etme şansım olmadı, izmirde gönüllü bir atiker sahibi bulabilirsek ona da videolar çekebiliriz :)

    brc de algoritma şöyle çalışıyor yol ayarında.
    aracı benzinde kullanıyorsunuz benzin enjeksiyon süreleri ile map arasında bir tablo oluşturuyor, bunu grafiğe döküyor.
    sonra lpg ye alıyorsunuz ve lpg de kullanıyorsunuz. lpg de kullanırken yine benzin enjeksiyon süreleri ile map arasında bir tablo oluşturup grafiğe döküyor. bu iki grafiği biz eşitlemeye çalışıyoruz.

    benzindeki enjeksiyon süresi ile gazdaki benzin enjeksiyon süresi devir ve map değişse bile aynı olmalı. aradaki fark aslında bize ltft+stft farkını veriyor.

    Buradan tecrübeyle şunu çok rahat söylebiliriz, obd2 cihazı olmadan da ltft stft ye göre ayar yapılabilir, enjeksiyon süreleri takip edilerek :) Hemde daha detaylı :)




  • qntrl Q kullanıcısına yanıt
    cevap için teşekkürler, gönüllü atiker kullanıcısı var ama istanbulda benim bir araçta atiker nanofast var, diğerinde brc. Nanofastin ayar sayfasını ekliyorum aşağıda, sizin anlattığınıza göre brc ile aynı mantıkta. Aeb ecu kullanan atiker kitlerinde ayar sayfası böyle olmuyor, stft-ltft verilerine mecburen ihtiyacınız oluyor. ben biraz da bu yüzden nanofastı seçtim, grafiklerden ayar yapılabildiği için.

    Şimdi şöyle bir bilgi de var ama henüz teyit edemedim. Bendeki nanofast, ilk çıkan fast sistemin basitleştirilmiş hali. İlk çıkan atiker fast ise, zamanında brc nin çıkardığı fast sistem. Sonra seq sistemlerine geçince fasti polonyalı ac stag devralmış diye biliyorum, oradan da atiker. O yüzden ilk nesil atiker fastların çok güvenilir olduğu yazılır, malum brc altyapısı. Muhtemelen ayar ekranlarının benzer olması da bu sebeptendir.

    Biraz uzun oldu ama sormak istediğim birşey daha var, brcli aracıma hala yol ayarı yaptıramadım. Biraz da bu sebepten 3000devri geçmeden, openloopa girmeden kullanıyorum, oto kalibrasyon düşük yük durumunu yeterince iyi ayarlamıştır sanıyorum. Geçenlerde stft değerini torque den log aldım. Genel olarak stft +10 aralığında geziyor (çoğunluk +5). Bizim araçlarda ltft gözükmediği için nihayı sonucu göremiyorum, ama aşağıdaki log a bakarak araç fakirde yorumu yapılabilir mi? (y ekseni stft, x ekseni devir gibi anlaşılıyor ama süre orası aslında)

    LPG ve LTFT değeriLPG ve LTFT değeri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    cevap için teşekkürler, gönüllü atiker kullanıcısı var ama istanbulda benim bir araçta atiker nanofast var, diğerinde brc. Nanofastin ayar sayfasını ekliyorum aşağıda, sizin anlattığınıza göre brc ile aynı mantıkta. Aeb ecu kullanan atiker kitlerinde ayar sayfası böyle olmuyor, stft-ltft verilerine mecburen ihtiyacınız oluyor. ben biraz da bu yüzden nanofastı seçtim, grafiklerden ayar yapılabildiği için.

    Şimdi şöyle bir bilgi de var ama henüz teyit edemedim. Bendeki nanofast, ilk çıkan fast sistemin basitleştirilmiş hali. İlk çıkan atiker fast ise, zamanında brc nin çıkardığı fast sistem. Sonra seq sistemlerine geçince fasti polonyalı ac stag devralmış diye biliyorum, oradan da atiker. O yüzden ilk nesil atiker fastların çok güvenilir olduğu yazılır, malum brc altyapısı. Muhtemelen ayar ekranlarının benzer olması da bu sebeptendir.

    Biraz uzun oldu ama sormak istediğim birşey daha var, brcli aracıma hala yol ayarı yaptıramadım. Biraz da bu sebepten 3000devri geçmeden, openloopa girmeden kullanıyorum, oto kalibrasyon düşük yük durumunu yeterince iyi ayarlamıştır sanıyorum. Geçenlerde stft değerini torque den log aldım. Genel olarak stft +10 aralığında geziyor (çoğunluk +5). Bizim araçlarda ltft gözükmediği için nihayı sonucu göremiyorum, ama aşağıdaki log a bakarak araç fakirde yorumu yapılabilir mi? (y ekseni stft, x ekseni devir gibi anlaşılıyor ama süre orası aslında)

    LPG ve LTFT değeriLPG ve LTFT değeri

    LTFT gözükmemesi ilginç olmuş. Araç neydi acaba ? Özel bir PID kodu olabilir mi LTFT nin OBD üzerinde, modele özel filan.


    Sadece STFT ye göre yorum yapmak zor ancak LTFT yi sıfır gibi düşürsek dediğiniz doğru araç %10 a yakın fakirde kalıp enjeksiyon süreleri arttırıyor ve doğru karışıma geliyor.Ama dediğim gibi STFT ye göre yporum yapmak doğru olmaz.

    2 önerim var, EOBD olmadan.

    1-Rölantide aracın benzindeki benzin enjeksiyon süresi ile lpg deki benzin enjeksiyon sürelerine bakın. Aradaki fark kadar rölanti ayar kısmında düzeltme yapın/yaptırın.

    Aracın klima,fan,far gibi yük çeken ekipomanalarını açın, yine benzindeki benzin enjeksiyon süresine ve lpgdeki benzin enjeksiyon süresine bakıp yol ayarı kısmından düzeltme yapın/yaptırın. BRC zaten yük durumunda lineer bir düzeltme yapacaktır.

    Sonra sorunsuzca kullanın aracınızı :)




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    selamlar

    gönderdiğiniz diyagrama bakarak, yani STFT değerine göre yorum yapmamız imkansız. LTFT değerininde olması gerekiyor. Örneğin sizin aracınız şu an sadece gönderdiğiniz diyagrama bakılarak aa bu araç biraz fakir ve yakıt açmaya çalışıyor denilebilir fakat LTFT değeri - 6% ise bu tezimiz yanlış oluyor.. şöyle birşey var fabrika çıkışı motorlarda da fabrikanın ayarladığı rölantide biraz zengin veya fakir çalışma durumu olabiliyor. birçok etken var.
  • aracım 2003 model, volvo s40 2.0 turbo. başka programlarla da denedim, ltft için sonuç alamadım. Forumdan s40’ı olan arkadaşlar da göremiyorlar. Çok anlamıyorum ama dediğiniz gibi özel bir PID kodu sebepli olabilir. Benim ekran aşağıda eklediğim şekilde geliyor. Ltft yazan sol üstteki değer hep sabit -100,8, bu kesin yanlış tabii. Sağ altta yazan F/T ise sanki stft in ortalaması gibi, ama çok hızlı değişiyor ve stop edince siliniyor. O yüzden stft yi görmek dışında hiçbirşey anlayamıyorum torque verilerinden.

    LPG ve LTFT değeri

    Yaklaşık 7000km önce oto kalibrasyon yapıldı, daha arıza lambası hiç yanmadı, bu şekilde kullanıyorum. Ama dediğiniz gibi lpg ayarında belli olacak ancak. Montajı 2016’da yaptırdığım için yazılım koruması vardır diye kablo almadım, bir ara tekrar soracağım bakalım gelişme var mı. Kablo alırsam mapsiz oto kalibrasyon yapamıyorum, ama dediğiniz harita üzerindeki düzeltmeleri yapabiliyor muyum acaba? yoksa yine lpg ci yolları gözüküyor bana:) ya da son dönem sık sık duyduğumuz afr yapan arkadaşlardan destek isteyeceğim, ama afr siz şekilde. sanki brc nin programına göre ayar yapmak bana daha doğru geliyor..
    Teşekkürler,




  • Kablo işini denemek lazım ama eğer meraklıysanız ve uğraşmayı seviyorsanız mutlaka öneririm.

    MAP sensörü 150 TL ancak bazı yerlerde çıkma 100 TL ye bulunabiliyor. 30 TLye başka bir araca ait map sensörü alınıp buraya uydurulabilir. Tabi elinizden geliyorsa bu işler. (Maliyet 30 TL)




    Kabloyuda kendiniz yapabilirsiniz Maliyet 12 TL

    urun.n11.com
    Usb To Ttl Uart Seri Kablo - Pl2303hx - 1m - n11.com
    https://urun.n11.com/kablolar/usb-to-ttl-uart-seri-kablo-pl2303hx-1m-P208402575






  • qntrl Q kullanıcısına yanıt
    atikere ayar yapıyorum, brc nin de klavuzlarını okumuştum, yapabilirim bir şekilde.
    yalnız dediğiniz gibi başka map sensörü uydurulabilir mi bilemedim.

    ayar işine girersem önce kablosunu alıp basit ayarlarla işe başlarım, sonra duruma göre sensör.
  • Atiker kablo brc ye uyar sadece uçlarını doğru bağlamak lazım. Kablo işini gözünüzde büyğtmeyin :)
  • Android Torque pro da değerleri görebiliriz ama programlamak mümkün değildir, doğru mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sas_sas

    Android Torque pro da değerleri görebiliriz ama programlamak mümkün değildir, doğru mu?

    Evet sadece aracın motor ecu verilerini görebilirsiniz torque ile.
  • qntrl Q kullanıcısına yanıt
    OnurKarabıyık O kullanıcısına yanıt
    hocam selamlar tekrar, kabloyu çekemedim hala, yakın zamanda paylaşacağım.

    daha önceki log verilerinden benim aracın durumu üzerine yorum yapmıştık, tabi sadece stft olduğu için biraz havada kalmıştı. sonradan aklıma geldi, benzinde log alayım dedim. uzun süre lpg kullanımından sonra 15km kadar benzinde kullandım ve çıkan sonuç aşağıdaki gibi, araç sürekli yakıt kesmiş. sanıyorum bu sefer lpg de kesin fakirde kalıyor diyebiliriz. ne dersiniz?

    LPG ve LTFT değeri




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    slm

    yakıt kesme toplamını görmek lazım fakat sadece gönderdiğiniz diyagrama göre aracınız zengin çalışmış ve yakıt kısmaya çalışmış. -10% ye kadar normal kabul edilir fakat üzeri bir sorun olduğunu gösterir. genelde bu arada çalışmış fakat bazen -10% den daha fazla yakıt kısmak zorunda kalmış. eğer oksijen sensörü düzgün çalışıyorsa yeteri kadar hava yanma odalarına ulaşmıyor veya olması gerekenden daha fazla yakıt yanma odalarına ulaşıyor demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    hocam selamlar tekrar, kabloyu çekemedim hala, yakın zamanda paylaşacağım.

    daha önceki log verilerinden benim aracın durumu üzerine yorum yapmıştık, tabi sadece stft olduğu için biraz havada kalmıştı. sonradan aklıma geldi, benzinde log alayım dedim. uzun süre lpg kullanımından sonra 15km kadar benzinde kullandım ve çıkan sonuç aşağıdaki gibi, araç sürekli yakıt kesmiş. sanıyorum bu sefer lpg de kesin fakirde kalıyor diyebiliriz. ne dersiniz?

    LPG ve LTFT değeri

    Hocam sizde stft ye bakarak yorum yapmak çok zor. Benzindeki benzin enjeksiyon süreleri ve lpgdeki benzin enjeksiyon sürelerini karşılaştırmanız daha doğru olacak. her yol kablo ile lpgye bağlanmaya çıkıyor :)




  • Konu hakkinda bir kac sorum var bu ltft stft isiya.basinca.yola.vitese göre yani herseye göre değişiyor ayni yolda ayni sekilde kullanarak tecrubelerimde bunu gördüm mesala gaz ısısı 40 derece oldugunda ayni devir ayni enjeksiyon zamaninda bakiyorum ltft-stft fakirdesin diyor ona göre ayarliyorum sonra ayni yolu sağlama icin gezerken bakiyorum bu arada araliklarla durdugumdan gaz ısısı düşüyor mesala 28-30 falan bakiyorum ayni yerlerde zengin gosteriyor hemde aradaki fark oyle 1.2 birim degil aradaki fark tekinde %4 iken digerinde %-5 falan arada 10 birimlik fark oluyor

    2.konu benim aracim astra 1.4t benzin msleri bakiyorum 1.33ms'lere kadar düşüyor bazen bu durumda lpg msleri en fazla 2.65ms'lere kadar inebiliyor ve sonuç olarak bakiyorum boyle durumlarda zenginde kaliyor araç basincim 1.10 nozullar 2.4 falan nozulu buyutup basinci dusursem msler düşer ama bu seviyelerde lpg enjektorleri tam randimanla çalışırmı acaba (kit atiker grand teknik özellik olarak 2ms acma 1.7ms kapa diyor ama)emin olamadim

    Tecrubeli arkadaslarin yorumu ne olur




  • merhaba, ilk paragrafta anlattıklarınızdan yaptığım tek çıkarım sıcaklık düzeltme ayarlarının yapılmamış olduğu. sizin programda nasıldır bilmiyorum ama sıcaklık ayarı menüsünü bir kontrol etmenizi öneririm. bu ayarla ilgili bir excel var, diğer sitede paylaşılmıştı, o hesaplamadaki değerleri kullanabilirsiniz.

    1,33ms normal bir enjeksiyon olamayacak kadar düşük bir değer bence. yeni nesil turbolu motorlar silindir içi ısıyı düşürmek için ekstra enjeksiyon yapabiliyor. bu değer bence ona ait. bunu teyit edebilirsek, lpg programından ekstra enjeksiyon hassasiyeti kısmından kapatabilirsiniz. örneğin, o menuye değeri 2ms yazıyorsunuz, lpg ecusu 2ms altı her değeri ekstra enjeksiyon algılıyor ve lpg enjektörününe sinyal göndermiyor.

    bu 2 konuyu deneyip durumu tekrar gözlemleyebilirsiniz bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 21 Şubat 2018; 11:47:43 >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler sicaklik ayarlari nasil yapiliyor acaba bizim programda o sayfayi bulamadim bakmam gerekli

    2 konuds kisa enjeksiyonlar diye bir alan var ama omu acaba kisilacak olan
    Soyle bir dokuman var ama rusca ceviri falan kullandim ama tam oturmadi tabi
    http://www.marafon.biz/upload/medialibrary/402/4027c5bd09b9f3e223050a73e15028a4.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi attila24 -- 21 Şubat 2018; 15:20:16 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.